lämpöongelma
lämpöongelma
eli lisäsin pari päivää sitte syyläriin noin vähä yli litran nestettä ja nyt meinaa lämmöt nousta jos antaa kenkää kunnolla ja tätä ennen ei noussu missä voi olla vika??kyseessä on 250d 124 jelppiä jos jollaki on ollu saman lainen vika öljyt ja veet ei ole sekasi
Kun näihin 124'n koneisiin(bensa/diesel)joutuu lisäämään nestettä vähänkin suurempia määriä(=<0,5l)tuntuu johonkin jäävän kuin 'ilmalukko'ja täytyy käsin puristellen alavesiletkua/ylävesiletkua saada neste imettyä täyttösäiliöstä lohkoon.Tämä tietysti kun kone lämmin ja termari jo edes vähän auki.Muuten, tuntuu että termarissa olevan 'helmiventtilin'asento on tärkeä, yläsuuntaan.
Oletko muuten varma ettei ole vuotoja kun noin paljon joudut lisäämään?
Onko vihreätä härmää termarikopan luona,koppa halki tai o-rengas huono?
Make
Oletko muuten varma ettei ole vuotoja kun noin paljon joudut lisäämään?
Onko vihreätä härmää termarikopan luona,koppa halki tai o-rengas huono?
Make
- ThaBandit^
- Vakiokalustoa
- Viestit: 243
- Liittynyt: La 25.03.2006 16:35
Kannattaa ottaa vaikka ylävesiletku irti ja valuttaa nestettä siitä moottoriin,kun ei muuten meinää täyttyä. Jsotain syystä ei vain ilmaudu.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
entinen 124-90 hukkas kans nestettä rajusti kaupunkiajossa ja maantiellä kovaa ajattaesssa. pari kertaa sen keitätinkin ennenkuin huomasin että se lämmityskierukka tuulilasinpesunestesäiliöstä oli paukahtanut.Aika usein nuo kansipahvit vuotaa ainakin ulospäin , kuitenkin lähinnä öljyä sen verran että koneen sotkee.
tarkasta nyt ensiksi ainkain paisuntasäiliön korkki... Nostaako se paineita järjestelmään kun kuuma kone?
Itsellä oli samaa ongelmaa 200D kanssa ja se hukkasi nestettä lohkolämmittimen kohdilta... siitä oli tiiviste kovettunut ja oli vaikea havaita...valutti vedet suoraan kuuman koneen kylkeen ja kerkesi kuivaa niin ettei heti voinut vuotoa havaita
Ja sitten on dieselissä ainakin yksi arkapaikka se termostaatin koppa
itellä on kahdessa mersussa ollut hiushalkeama siinä kopassa alapuolella, ja on pirullinen havaita jos ei osaa etsiä, tsekkaa ensinnä nuo ainakin!
haetaan nyt viimeisenä sitä kansipahvivikaa
Itsellä oli samaa ongelmaa 200D kanssa ja se hukkasi nestettä lohkolämmittimen kohdilta... siitä oli tiiviste kovettunut ja oli vaikea havaita...valutti vedet suoraan kuuman koneen kylkeen ja kerkesi kuivaa niin ettei heti voinut vuotoa havaita

Ja sitten on dieselissä ainakin yksi arkapaikka se termostaatin koppa

haetaan nyt viimeisenä sitä kansipahvivikaa
