Kokemuksia W211 mallista ?
jotain kokemusta on
Kyllä tuossa nyt parin taksin verran on kokemusta kertynyt tästä korimallista.
Mitä tuohon 320cdi:hin tulee, niin minä kyllä ostaisin edelleen sen suoralla kutosella olevan. Parempi vaihtoehto jo senkin takia että huoltaminen on halvempaa ja tekniikka on vanhaa ja käytössä hyväksi havaittua.
Suorituskyvyssäkään ei vaikuta olevan juuri mitään eroa. Tosin tämä uudempi on farkku-korinen ja varmaan senkin vuoksi huonompi kulkemaan.
-Alustan osia on minulla mennyt kaikissa vaihtoon erilaisten kolinoiden vuoksi. Alapalloniveliä vaihdettiin kahdessa edellisessä noin 40-60 tuhannen kilometrin väliin, tässä viimeisimmässä ei ihan niin tiheästi.
-SBC-jarrujen tehostinyksikkö merkkiliikkeen mukaan todellakin laskee jarrun painallukset ja kun tietty määrä ylitetään laittaa sen sitten vikatilaan. Ovat täälläpäin menneet vaihtoon yleensä siinä 200 tuhhannen kilometrin paikkeilla. Kaupunkitakseissa sitten jopa aikaisemmin. Takuuseen laittavat noita varmaan vielä vuosienkin päästä.
Poljintuntuma on tosiaankin alkuunsa vähän outo "normaali"-jarrujen jälkeen, mutta siinäkin on ilmeisesti tapahtunut jotain kehitystä sitten noiden esimmäisten 2002-mallisten jälkeen, tai sitten jalka on vaan tottunut niihin. ESP on ainakin näissä tuoreemmissa selvästi parempi verrattuna tuohon 2002-malliin. Uudemmissa se antaa pyörän vähän lyödä tyhjää ennen peliin puuttumista ja katkos vedossa on huomattavasti lyhyemmän tuntuinen.
Jos et välttämättä tarvitse farkkua, niin osta ihmeessä sedan-korinen. Ainakin minun kokemukseni mukaan melutasossa ja matkustusmukavuudessa ero on melkoinen sedanin hyväksi.
Jos oikein hyvää kyytiä haluat, niin sitten airmatic-jousitus, mutta varaudu remppoihin. Mulla vaihdettiin 2 vuoden ja 324 tuhannen kilometrin matkalla mm. 3 paria takaiskareita, kerran etutolpat ja yksi ilmapalje taakse. Takuuseen menivät, mutta voivat olla kalliita remppoja itse maksettuna. Tosin noissa takaiskareissa oli ilmeisesti jotain laatuongelmia, koska viimeisillä vaihdetuilla ajettiin sitten melkein puolet tuosta kilometrimäärästä.
Kyyti on kyllä sitten ihan eri luokkaa verrattuna rautajousiseen autoon.
PS. vusimallissa 2002 ei mielestäni vielä saanut muita diesel-koneita kuin 220cdi:n tai 270cdi:n
Mitä tuohon 320cdi:hin tulee, niin minä kyllä ostaisin edelleen sen suoralla kutosella olevan. Parempi vaihtoehto jo senkin takia että huoltaminen on halvempaa ja tekniikka on vanhaa ja käytössä hyväksi havaittua.
Suorituskyvyssäkään ei vaikuta olevan juuri mitään eroa. Tosin tämä uudempi on farkku-korinen ja varmaan senkin vuoksi huonompi kulkemaan.
-Alustan osia on minulla mennyt kaikissa vaihtoon erilaisten kolinoiden vuoksi. Alapalloniveliä vaihdettiin kahdessa edellisessä noin 40-60 tuhannen kilometrin väliin, tässä viimeisimmässä ei ihan niin tiheästi.
-SBC-jarrujen tehostinyksikkö merkkiliikkeen mukaan todellakin laskee jarrun painallukset ja kun tietty määrä ylitetään laittaa sen sitten vikatilaan. Ovat täälläpäin menneet vaihtoon yleensä siinä 200 tuhhannen kilometrin paikkeilla. Kaupunkitakseissa sitten jopa aikaisemmin. Takuuseen laittavat noita varmaan vielä vuosienkin päästä.
Poljintuntuma on tosiaankin alkuunsa vähän outo "normaali"-jarrujen jälkeen, mutta siinäkin on ilmeisesti tapahtunut jotain kehitystä sitten noiden esimmäisten 2002-mallisten jälkeen, tai sitten jalka on vaan tottunut niihin. ESP on ainakin näissä tuoreemmissa selvästi parempi verrattuna tuohon 2002-malliin. Uudemmissa se antaa pyörän vähän lyödä tyhjää ennen peliin puuttumista ja katkos vedossa on huomattavasti lyhyemmän tuntuinen.
Jos et välttämättä tarvitse farkkua, niin osta ihmeessä sedan-korinen. Ainakin minun kokemukseni mukaan melutasossa ja matkustusmukavuudessa ero on melkoinen sedanin hyväksi.
Jos oikein hyvää kyytiä haluat, niin sitten airmatic-jousitus, mutta varaudu remppoihin. Mulla vaihdettiin 2 vuoden ja 324 tuhannen kilometrin matkalla mm. 3 paria takaiskareita, kerran etutolpat ja yksi ilmapalje taakse. Takuuseen menivät, mutta voivat olla kalliita remppoja itse maksettuna. Tosin noissa takaiskareissa oli ilmeisesti jotain laatuongelmia, koska viimeisillä vaihdetuilla ajettiin sitten melkein puolet tuosta kilometrimäärästä.
Kyyti on kyllä sitten ihan eri luokkaa verrattuna rautajousiseen autoon.
PS. vusimallissa 2002 ei mielestäni vielä saanut muita diesel-koneita kuin 220cdi:n tai 270cdi:n
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
no nyt on ipodit kiinni ja poppi raikaa.mackj kirjoitti:Sori OT mutta voisitko kertoa hieman lisää noista Ipod kilkkeistä? Itse kiinnostanu noi myös mitä maksaa ja mitä ne laittaa kii?harriba kirjoitti: huomenna kun käyn laitattamassa ipod kilkkeet niin aattelin kysyä että mikä siellä oikein maksaa.
- hanskalokeroon ilmestyi narunpätkä jonka päässä roikkuu dock konnektori ipodille. ipodi siihen, vehje hanskalokeroon ja luukut kiinni.
- ohjaus ainoastaan ratin napeilla (ei ipodin omilla, ei keskikonsolin napeilla)
- näyttö vain nopeusmittarin keskellä (ei keskikonsolissa). sinne tuli oma 'iPod'-valikkonsa.
- -> ainoastaan kuski toimii dj:nä, mikä on joskus vähän nihkeää
- ratilla voi räpeltää kaikkia soitteluun liittyviä ipod menuja, paitsi se riivatun 'kokoelmat' kategoria puuttuu. valikot ovat hiukan tahmeita mutta toimivia.
- comand audio on asennossa AUX, aux-töpseli on paikallaan mutta en tiedä toimiiko se ipodin ohessa
- aina kun vaihtaa radiolle tms, tai sammuttaa auton, niin ipodi menee pauselle ja poppi jatkuu heti kun vaihtaa auxille/käynnistää auton. kätevää.
asennus vei koko päivän ja maksoi 300,-. itse vimpain maksoi jotain 250,-. eli oli hyvä etten etukäteen kysellyt hintoja, olisi vaan harmittanut pari viikkoa kauemmin

harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Millaiseen vikatilaan tuo yksikkö menee, itsellä on nyt lopettanut toimintansa SBC-stop ja SBC-hold.-SBC-jarrujen tehostinyksikkö merkkiliikkeen mukaan todellakin laskee jarrun painallukset ja kun tietty määrä ylitetään laittaa sen sitten vikatilaan. Ovat täälläpäin menneet vaihtoon yleensä siinä 200 tuhhannen kilometrin paikkeilla. Kaupunkitakseissa sitten jopa aikaisemmin. Takuuseen laittavat noita varmaan vielä vuosienkin päästä.
Viittaako tämä yksikön olevan vaihtokunnossa.
Ohjekirja käskee ottamaan yhteyttä huoltoon, mutta olisi kiva tietää ennen sitä mitä olisi mahdollisesti tulossa.
BMW E61 530 xd M-Sport
ex. MB E 220 CDI Elegance
ex. MB E 220 CDI Elegance
Lainaan topikkia hieman kun olen menossa itse katsomaan yhtä yksilöä maanantaina. Kyseessä on 200 Cdi Aut., käyttöönotto 3/2003. Ajettu on 310tkm ja taksinahan tuo on ollut. Miten näissä tuo automaattien kesto? Myyjän mukaan autoon on juuri vaihdettu merkkiliikkeessä termostaatti ja 2. sylinterin injektori (tarkoittaako tämä kenties suutinta??).
Tuleeko noille kilsoilla mieleen mitään erityisiä tarkastuskohteita mitä tulisi katsoa?
Tuleeko noille kilsoilla mieleen mitään erityisiä tarkastuskohteita mitä tulisi katsoa?
GLS 580
Täällä myös vanha taksi ja takapenkille oksennettuko? Vm 1/2004 220CDIA ja rääkätty kaikilla mahdollisilla keinoilla, mitä toivottavasti kukaan muu täysjärkinen ei tee! Kilsoja suhteen alussa oli 205 tkm ja nyt 275tkm. Ainut särkynyt osa on ollut vasen raidetangonpää ja ledi jalluvalo paneeli.
Katsomasi auton kilsoilla olisi varmaan mahdollisen glykolilaatikon pitänyt jo oireensa näyttää?
Kiukkuile vaan myyjälle "isoista kilsoista" ja osta vaivihkaan itsellesi todennäköisesti kauan kestävä ruostumaton ja tienpäällä yksi parhaimmista oleva mese!
Katsomasi auton kilsoilla olisi varmaan mahdollisen glykolilaatikon pitänyt jo oireensa näyttää?
Kiukkuile vaan myyjälle "isoista kilsoista" ja osta vaivihkaan itsellesi todennäköisesti kauan kestävä ruostumaton ja tienpäällä yksi parhaimmista oleva mese!

S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
Mulla on -02 270 CDI, nyt mittarissa 320 tkm, josta itse ajanut viimeiset 140 tkm.
- parempi ajettava kuin 210
- niveliä menee: takapään alapallot vaihdettu, etupäähän melkein kaikki
- etupyörien laakerit menneet
- hehkurele mennyt
- kori pysynyt hyvänä, ei ruostetta oikeastaan missään
- öljyn mittatikun puuttuminen ärsyttää (ei tosin öljyä kuluta)
Kilometreihin nähden pelannut hyvin. Kulutus 6.3. Mietin tuota sähköjarrutehostinta: ilmeisesti vaihdettu ennenkuin tämän ostin, koska kyllä olisi "painalluksien" pitänyt tulla tähän menessä jo täyteen ?
- parempi ajettava kuin 210
- niveliä menee: takapään alapallot vaihdettu, etupäähän melkein kaikki
- etupyörien laakerit menneet
- hehkurele mennyt
- kori pysynyt hyvänä, ei ruostetta oikeastaan missään
- öljyn mittatikun puuttuminen ärsyttää (ei tosin öljyä kuluta)
Kilometreihin nähden pelannut hyvin. Kulutus 6.3. Mietin tuota sähköjarrutehostinta: ilmeisesti vaihdettu ennenkuin tämän ostin, koska kyllä olisi "painalluksien" pitänyt tulla tähän menessä jo täyteen ?
Omaan ostokseeni olen ollut ainakin erittäin tyytyväinen. Mielestäni W211 malli on tämän hintaluokan perheautoista ehdottomasti parhaan näköinen sekä ulkoa että sisältä. tarkemmin sanottuna aloin Mersua ensimmäisen kerran edes harkitsemaan astetta vanhemman ässän sisustuksen nähtyäni, joka on konsolistaan käytännössä samanlainen kuin näissä W211 malleissa.
Itse kiinnitin ostaessa huomiota siihen, että 2004 vuosimalleissa oli mielestäni tärkeitä parannuksia verrattuna aiempiin vuosimalleihin, esim. nanolakka joka ehkäisee ruostumista sekä tietysti pahamaineinen öljynlauhdutin oli vaihtunut Behr:in valmistamaan.
Muuten auto on perushyvä ajaa, ei mitään nitinöitä, eikä natinoita sekä alusta on vakionakin täysin riittävä normaali ajoon.
Myöskään sähköistä jarrujärjestelmää en vaihtaisi mistään hinnasta pois. Ehdottomasti kehittynein systeemi, johon olen törmännyt. Jarrut ovat todella tehokkaat ja liikennevaloissa se automaattinen paikallaanpito (SBC-Hold) on fantastinen lisämauste, ainakin näin mukavuudenhaluiselle ja pk-seudulla asuvalle (yleensä 1 min. ajoa ja taas 3 min. valoissa) kuljettajalle kuin minä olen.
Ainoana huvittavana puolena on se, että ensimmäistä kertaa minulla on auto, jonka ajamiseen tarvitsee käyttää voimaa
Eli moneen muuhun automerkkiin verrattuna ohjaus ja polkimet ovat todella jäykät. Tämä kuulunee Mersussa perinteisiin, samoin kuin omalaatuinen ja klassikoksi muodostunut dieselkoneen ropina.
Voin suositella vilpittömästi W211-mallia.
Itse kiinnitin ostaessa huomiota siihen, että 2004 vuosimalleissa oli mielestäni tärkeitä parannuksia verrattuna aiempiin vuosimalleihin, esim. nanolakka joka ehkäisee ruostumista sekä tietysti pahamaineinen öljynlauhdutin oli vaihtunut Behr:in valmistamaan.
Muuten auto on perushyvä ajaa, ei mitään nitinöitä, eikä natinoita sekä alusta on vakionakin täysin riittävä normaali ajoon.
Myöskään sähköistä jarrujärjestelmää en vaihtaisi mistään hinnasta pois. Ehdottomasti kehittynein systeemi, johon olen törmännyt. Jarrut ovat todella tehokkaat ja liikennevaloissa se automaattinen paikallaanpito (SBC-Hold) on fantastinen lisämauste, ainakin näin mukavuudenhaluiselle ja pk-seudulla asuvalle (yleensä 1 min. ajoa ja taas 3 min. valoissa) kuljettajalle kuin minä olen.
Ainoana huvittavana puolena on se, että ensimmäistä kertaa minulla on auto, jonka ajamiseen tarvitsee käyttää voimaa

Voin suositella vilpittömästi W211-mallia.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Uuden Passatin sähköinen käsijarru on myös aika pätevä noissa mäkilähdöissä 

ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Atro, se SBC-hold löytyy myös sinun autostasi vakiona, jos sinulla on automaatti laatikko. Paitsi jostain olen kuullut, että tuota samaa jarrujärjestelmää, jossa SBC-hold on, ei enää olisi kaikkein tuoreimmissa W211 malleissa. Ainakin 2002-2005 malleista pitäisi löytyä.
Ohjekirjasta löytyy ohjeet sen käyttöön (tosin ohjeet ovat huonot).
Oikeasti tuo toimii niin, että esim. liikennevaloihin pysähtyessäsi, kun teet normaalin jarrutuksen, jossa jalka jää painamaan jarrupoljinta niin teet nopean lisäpainalluksen syvemmälle (hitaalla lisäpainalluksella ei toimi ainakaan minulla). Tällöin mittariston näyttöön ilmestyy teksti SBC-hold ja voit nostaa jalan kokonaan poi polkimilta. Auto pysyy täysin paikallaan, vaikka vaihde on D-asennossa. Tämä toimii sekä tasaisella että mäessä.
Auto lähtee liikkeelle uudestaan kun painat jotain polkimista, eli yleensä tietysti kaasua, kun liikennevalot vaihtuvat takaisin vihreiksi.
Ps. Ahti, miten ihmeessä onnistut käyttämään sitä Passatin sähköistä käsijarrua mäkilähdössä?? Se Passatin sähkökänkkä on ihan hanurista, kun kakkosautona on sellainen. Pilattu muuten hyvä auto sellaisella rivellyksellä.
Ohjekirjasta löytyy ohjeet sen käyttöön (tosin ohjeet ovat huonot).
Oikeasti tuo toimii niin, että esim. liikennevaloihin pysähtyessäsi, kun teet normaalin jarrutuksen, jossa jalka jää painamaan jarrupoljinta niin teet nopean lisäpainalluksen syvemmälle (hitaalla lisäpainalluksella ei toimi ainakaan minulla). Tällöin mittariston näyttöön ilmestyy teksti SBC-hold ja voit nostaa jalan kokonaan poi polkimilta. Auto pysyy täysin paikallaan, vaikka vaihde on D-asennossa. Tämä toimii sekä tasaisella että mäessä.
Auto lähtee liikkeelle uudestaan kun painat jotain polkimista, eli yleensä tietysti kaasua, kun liikennevalot vaihtuvat takaisin vihreiksi.
Ps. Ahti, miten ihmeessä onnistut käyttämään sitä Passatin sähköistä käsijarrua mäkilähdössä?? Se Passatin sähkökänkkä on ihan hanurista, kun kakkosautona on sellainen. Pilattu muuten hyvä auto sellaisella rivellyksellä.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Vielä kätevämpi jarrutus toiminto on ainakin omastani löytyvä
SBC stop toiminto (1/2004). Eli alle 15 km/h vauhdissa vedätte vakkarin päälle, niin merssu rupeaakin jarruttelemaan itsestään (speed limit ei saa olla päällä!). "Arska" jarruttelee aina kun et paina kaasua ja pysäyttää auton pikkuhiljaa ja pitää myöskin paikallaan. SBC stop putoaa pois päältä, kun vauhti menee yli 60km/h, abs aktivoituu, lyöt pakin päälle tai tyrkkäät vakkarin vivusta eteen päin.
Erittäin kätevä kaupunkiliikenteessä, ja olen miettinyt säästäisikö tuo niitä jarrupolkimen painanta kertojakin?

PS: Perään ajosta ei varmaan saa mersua syyttää.
SBC stop toiminto (1/2004). Eli alle 15 km/h vauhdissa vedätte vakkarin päälle, niin merssu rupeaakin jarruttelemaan itsestään (speed limit ei saa olla päällä!). "Arska" jarruttelee aina kun et paina kaasua ja pysäyttää auton pikkuhiljaa ja pitää myöskin paikallaan. SBC stop putoaa pois päältä, kun vauhti menee yli 60km/h, abs aktivoituu, lyöt pakin päälle tai tyrkkäät vakkarin vivusta eteen päin.
Erittäin kätevä kaupunkiliikenteessä, ja olen miettinyt säästäisikö tuo niitä jarrupolkimen painanta kertojakin?

PS: Perään ajosta ei varmaan saa mersua syyttää.
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
No siis napista käkkäri päälle ja sitten kun tarvii päästä liikkeelle, niin sehän irrottaa automaattisesti kun kytkintä nostaa ja tietysti kierroksia pitää olla vähän enemmän kuin tyhmäkäynti. Meni hieman ot:ksi, sori.Division kirjoitti:Ps. Ahti, miten ihmeessä onnistut käyttämään sitä Passatin sähköistä käsijarrua mäkilähdössä?? Se Passatin sähkökänkkä on ihan hanurista, kun kakkosautona on sellainen. Pilattu muuten hyvä auto sellaisella rivellyksellä.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
OT jatkuu...
Missä vuosimallissa känkkäri menee pois päältä, kun kytkintä nostaa?
Vm. 2005:ssä känkän saa pois vain kun painaa jarrupoljinta yhtäaikaa, muuten pysyy känkkä kiinni kuin p*ska Junttilan tuvan seinässä. Liikkeelle lähtö ei onnistu ja jos yrittää känkkää painaa napista pois ilman jarrupolkimen painamista niin ilmoittaa "Depress Brake Pedal", eli mäkilähdössä hyöty on "0".
Tosin jo tätä kirjoittaessa rupeaa mietityttämään, että onko vika sittenkin käyttäjässä. Se antaisi myös selityksen ihmettelylleni, miksi niin hyvä autovalmistaja olisi tehnyt niin typerän keksinnön
Missä vuosimallissa känkkäri menee pois päältä, kun kytkintä nostaa?
Vm. 2005:ssä känkän saa pois vain kun painaa jarrupoljinta yhtäaikaa, muuten pysyy känkkä kiinni kuin p*ska Junttilan tuvan seinässä. Liikkeelle lähtö ei onnistu ja jos yrittää känkkää painaa napista pois ilman jarrupolkimen painamista niin ilmoittaa "Depress Brake Pedal", eli mäkilähdössä hyöty on "0".
Tosin jo tätä kirjoittaessa rupeaa mietityttämään, että onko vika sittenkin käyttäjässä. Se antaisi myös selityksen ihmettelylleni, miksi niin hyvä autovalmistaja olisi tehnyt niin typerän keksinnön

X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Ja ovet pitää olla kiinniMiika H. kirjoitti:Kyllä 3C Pasuunan käsijarrun pitäisi mennä pois päältä kytkintä nostaessa, kunhan painaa kaasua ja kuski on turvyön syleilyssä.

Ja vessa on -08 kuten allekirjoituksesta ilmenee.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Ei löydy vaikka kuinka koitteleeDivision kirjoitti:Atro, se SBC-hold löytyy myös sinun autostasi vakiona, jos sinulla on automaatti laatikko. Paitsi jostain olen kuullut, että tuota samaa jarrujärjestelmää, jossa SBC-hold on, ei enää olisi kaikkein tuoreimmissa W211 malleissa. Ainakin 2002-2005 malleista pitäisi löytyä.
Ohjekirjasta löytyy ohjeet sen käyttöön (tosin ohjeet ovat huonot).
Oikeasti tuo toimii niin, että esim. liikennevaloihin pysähtyessäsi, kun teet normaalin jarrutuksen, jossa jalka jää painamaan jarrupoljinta niin teet nopean lisäpainalluksen syvemmälle (hitaalla lisäpainalluksella ei toimi ainakaan minulla). Tällöin mittariston näyttöön ilmestyy teksti SBC-hold ja voit nostaa jalan kokonaan poi polkimilta. Auto pysyy täysin paikallaan, vaikka vaihde on D-asennossa. Tämä toimii sekä tasaisella että mäessä.
Auto lähtee liikkeelle uudestaan kun painat jotain polkimista, eli yleensä tietysti kaasua, kun liikennevalot vaihtuvat takaisin vihreiksi.
Ps. Ahti, miten ihmeessä onnistut käyttämään sitä Passatin sähköistä käsijarrua mäkilähdössä?? Se Passatin sähkökänkkä on ihan hanurista, kun kakkosautona on sellainen. Pilattu muuten hyvä auto sellaisella rivellyksellä.

W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
Re: jotain kokemusta on
Kylläpä oli tässä monta samanlaista mielipidettä, kuin itellä.Ekku kirjoitti:Kyllä tuossa nyt parin taksin verran on kokemusta kertynyt tästä korimallista.
Mitä tuohon 320cdi:hin tulee, niin minä kyllä ostaisin edelleen sen suoralla kutosella olevan. Parempi vaihtoehto jo senkin takia että huoltaminen on halvempaa ja tekniikka on vanhaa ja käytössä hyväksi havaittua.
Suorituskyvyssäkään ei vaikuta olevan juuri mitään eroa. Tosin tämä uudempi on farkku-korinen ja varmaan senkin vuoksi huonompi kulkemaan.
-Alustan osia on minulla mennyt kaikissa vaihtoon erilaisten kolinoiden vuoksi. Alapalloniveliä vaihdettiin kahdessa edellisessä noin 40-60 tuhannen kilometrin väliin, tässä viimeisimmässä ei ihan niin tiheästi.
-SBC-jarrujen tehostinyksikkö merkkiliikkeen mukaan todellakin laskee jarrun painallukset ja kun tietty määrä ylitetään laittaa sen sitten vikatilaan. Ovat täälläpäin menneet vaihtoon yleensä siinä 200 tuhhannen kilometrin paikkeilla. Kaupunkitakseissa sitten jopa aikaisemmin. Takuuseen laittavat noita varmaan vielä vuosienkin päästä.
Poljintuntuma on tosiaankin alkuunsa vähän outo "normaali"-jarrujen jälkeen, mutta siinäkin on ilmeisesti tapahtunut jotain kehitystä sitten noiden esimmäisten 2002-mallisten jälkeen, tai sitten jalka on vaan tottunut niihin. ESP on ainakin näissä tuoreemmissa selvästi parempi verrattuna tuohon 2002-malliin. Uudemmissa se antaa pyörän vähän lyödä tyhjää ennen peliin puuttumista ja katkos vedossa on huomattavasti lyhyemmän tuntuinen.
Jos et välttämättä tarvitse farkkua, niin osta ihmeessä sedan-korinen. Ainakin minun kokemukseni mukaan melutasossa ja matkustusmukavuudessa ero on melkoinen sedanin hyväksi.
Jos oikein hyvää kyytiä haluat, niin sitten airmatic-jousitus, mutta varaudu remppoihin. Mulla vaihdettiin 2 vuoden ja 324 tuhannen kilometrin matkalla mm. 3 paria takaiskareita, kerran etutolpat ja yksi ilmapalje taakse. Takuuseen menivät, mutta voivat olla kalliita remppoja itse maksettuna. Tosin noissa takaiskareissa oli ilmeisesti jotain laatuongelmia, koska viimeisillä vaihdetuilla ajettiin sitten melkein puolet tuosta kilometrimäärästä.
Kyyti on kyllä sitten ihan eri luokkaa verrattuna rautajousiseen autoon.
PS. vusimallissa 2002 ei mielestäni vielä saanut muita diesel-koneita kuin 220cdi:n tai 270cdi:n
Eli W211 320 CDI vm. 2005 suoralla kutosella on tavoitteena. Sedan ehdottomasti. Farkku on aina "loota" ja meluisa. Ja tuo airmatic on tosiaan kyseenalainen. Siihen en oikeen lähtis...
Mutta tätä Väykkyä ei nyt ole kiire vaihtaa. Toimii hienosti ja käytännössä sama kone. Eikä ajamisen taso juuri kaiketi muutu. Ainoo on, että sitte kun haluaa tuorentaa autoa...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Omastani (9/2004) en tuollaista SBC-Stop toimintoa onnistu löytämään. Alle 15 km/h ajaessa kun vetää vakkaria mihin tahansa suuntaan niin näyttää vain näytössä "Cruise Control --- / ---", eli mitään ei tapahdu. Myöskään ohjekirjassa ei ole tuosta mitään mainintaa. Ohjekirjani tuntee vain SBC-Holdin.mirmir69 kirjoitti:Vielä kätevämpi jarrutus toiminto on ainakin omastani löytyvä
SBC stop toiminto (1/2004). Eli alle 15 km/h vauhdissa vedätte vakkarin päälle, niin merssu rupeaakin jarruttelemaan itsestään (speed limit ei saa olla päällä!). "Arska" jarruttelee aina kun et paina kaasua ja pysäyttää auton pikkuhiljaa ja pitää myöskin paikallaan. SBC stop putoaa pois päältä, kun vauhti menee yli 60km/h, abs aktivoituu, lyöt pakin päälle tai tyrkkäät vakkarin vivusta eteen päin.
Erittäin kätevä kaupunkiliikenteessä, ja olen miettinyt säästäisikö tuo niitä jarrupolkimen painanta kertojakin?
Sattuuko autossasi olemaan Distronic -etäisyyden tunnistin, jonka mukana tuo SBC-Stoppi voisi tulla?
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Sulla on sedan? Se tuli jostakin kuimman syystä vain farmariin muistaakseni.
W211 ei (omasta mielestä) ole ajettavuudessa, lähellekään edistystä W210:n, ohjaus on keinotekoisen raskas ja koko auto tuntuu ajossa ihmeen nahkealta, verrattuna vanhemman mersumaiseen keveyteen ja ajamisen helppouteen.
Muutenkin W211 kokonaisuutena alusta loppuun...
Tilaus on vetämässä ja seuraava auto ei ole Mercedes-Benz.
FYI, 25 auton putki katkesi, senverran hyvää laatua, palvelua ja ominaisuuksia suhteutettuna hankintahintaan tarjoaa merkki nykyään, että vastaus on "Ei kiitos."
W211 ei (omasta mielestä) ole ajettavuudessa, lähellekään edistystä W210:n, ohjaus on keinotekoisen raskas ja koko auto tuntuu ajossa ihmeen nahkealta, verrattuna vanhemman mersumaiseen keveyteen ja ajamisen helppouteen.
Muutenkin W211 kokonaisuutena alusta loppuun...
Tilaus on vetämässä ja seuraava auto ei ole Mercedes-Benz.

FYI, 25 auton putki katkesi, senverran hyvää laatua, palvelua ja ominaisuuksia suhteutettuna hankintahintaan tarjoaa merkki nykyään, että vastaus on "Ei kiitos."
Tiedät paikan, kokeile
Autoni on sedan ja siinä ei ole Distronic:a. Kaverilla on w211 200cdia 7/2003 ja siitä löytyy myös SBC Stop, Holdin lisäksi. Oisko se hävinnyt 2004 jossain vaiheessa jarrusovelluksista? Harmi jos on, sillä se on paljon holdia kätevämpi toiminto.
Täytyypä olla tarkkana huollon yhteydessä mahdollisesti tehtävien päivitysten kanssa, etteivät hävittä stoppia bittiavaruuteen.
Täytyypä olla tarkkana huollon yhteydessä mahdollisesti tehtävien päivitysten kanssa, etteivät hävittä stoppia bittiavaruuteen.
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
Mulla on -02 270CDI, vanha taxi suomiauto ==> ei myöskään ole tuota SPC Hold toimintoa. On taidettu jossain huollossa "puhdistaa" ohjelmista pois. Sinällään mietin, että kun on puhuttu että mitä hyötyä näistä sähköjarruista yleensäkään on ==> tällaisia ihan kivoja virityksiä on pystynyt ohjelmallisesti rakentamaan ! On tainnut vain käytännössä olla kaikenlaisia hankaluuksia, jonka vuoksi niistä on luovuttu.
Mersu-putki: 1.700.000 km ja lisää tulee
200D -67, 220D W115 -72, 220D W123 -77, 200D W124 -86, 200D W124 -90, 300D W124 -90, E 270 CDI W210 -00, E 270 CDI W211 -02, E 220 CDI W211 -06, E 220 CDI W212 -09, E 220 CDI W212 -14, GLC 250d -16
200D -67, 220D W115 -72, 220D W123 -77, 200D W124 -86, 200D W124 -90, 300D W124 -90, E 270 CDI W210 -00, E 270 CDI W211 -02, E 220 CDI W211 -06, E 220 CDI W212 -09, E 220 CDI W212 -14, GLC 250d -16
Kyllä tämä HOLD-toiminto löytyy näistä tuoreimmista E-malleista ainakin vm. 2007, vaikka Division epäili toiminnon jo häipyneen. Tosin STOP-toimintoa en ole löytänyt autosta enkä ohjekirjasta. Ilmeisesti tuo HOLD-toiminto ei tarvitse SBC-jarruja, vaan voidaan käyttää hyödyksi automaatti vaihteistoa ? Tietääkö joku asiasta enemmän ?. Ihan mukava lisätoiminto tuo HOLD erityisesti kaupungissa liikuttaessa.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
korento kirjoitti:Omasta autosta -04 (vm -05)SBC hold löytyy, mutta stop toiminto on ilmeisesti jäänyt päivityksissä pois.
Aikaisemmassa -03 mallissa oli myös stop toiminto. Aika mukava lisätoiminto jos on paljon esim. ryömintää valoissa tms.
kylläkai se kaikissa W211 sähköjarruissa on olemassa,kun liikennevaloissa painaa pysähdyksissä, reilusti jarrua menee jarrut päälle eli stop,eikä automaatilla tarvi seistä jarrulla.samoin kun hitaassa nopeudessa painaa vakkarin viikseä alas menee,hold päälle ja moottori jarruttaa voimakkaasti,ryömintä ajossa,en kyllä ole ikinä tarvinnu toimintaa,ettei sen puutteesta kyllä kannata tressata,mutta jos autossa takuu, kannattaa tietenkin vaatia sen toiminta,mutta suoraa sanottuna tarpeeton toiminta tuo hold,en ikinä käyttänyt,samoin kun penkin muistit,kerran säädetty,eikä mitään käyttöä kun sama kuski,ja kuitenkin vaatii repullisen sähkömoottoreita,samoin kun koria vasten kääntyvät peilit,missähän niin ahdasta on ettei peilit mahdu olemaan,oikeassa asennossa,muutenkin jätän auton sen verran kauas marketissa,ettei kukaan tule,puolen metrin päälle ja auvo mossen ovia ikävällä seurauksella.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D