Moro!
Tässä uutta kesä autoa etsiskellessä, SL Mersu kuume on noussut! Eli olen hakemassa 1989 tai uudempaa SL mersua. Kertokaas kyseisen auton tyyppivikoja yms. mitä kannattaa ottaa huomioon ostaessa. Mikä noista olisi paras vaihto ehto? 300, 320 vai 500? Eniten itseäni kiinnostaisi tuo 300 tai 320, kumpi noista olisi parempi? Entä noiden kulutus? Mitäs heikkoja kohtia autossa on? Onko ruosteelle miten arkoja?
Mercedes Benz SL 300 - 500
Tuolla suuntaa antavia lukuja kulutuksista:
http://www.mercefreaken.com/modellene/129/129.htm
http://www.mercefreaken.com/modellene/129/129.htm
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
oma kokemukseni 300 24venasesta on ollut todella positiivista, kaikki pelannut kuha nyt tankkaa muistaa käydä ja pyyhkijän vaihtaa
itse halusin manuaalin joten ei jättänyt hirveesti valinnanvaraa.
joskus kaipais ehkä lisää tehoa mutta se menee ohi, kyllä tollakin pärjää
Kattomekanismi voi olla takkuileva ja jos jotain korjattavaa on tiedossa katso sellainen missä ne on jo tehty. esimerkiksi rättikatto on helposti 2k (veholta kangas 10215€ kysytty on )

itse halusin manuaalin joten ei jättänyt hirveesti valinnanvaraa.
joskus kaipais ehkä lisää tehoa mutta se menee ohi, kyllä tollakin pärjää

Re: Mercedes Benz SL 300 - 500
Kannattaako miettiä spesiaaleja malleja, jos täytyy pohtia kulutusta? No kummiskin, jos galluppina kysytään niin ite ottaisin ehdottomasti 500 SL / SL 500:n. Ei jää sitte kaiveleen, että harmi kun ei tullut otettua sitä isompaa. Kulutushan on vaan pari litraa isompi (ja varmaan kaksinkertaiset huoltokulutkinsecci kirjoitti:Entä noiden kulutus? Mitäs heikkoja kohtia autossa on? Onko ruosteelle miten arkoja?

Muutama kommentti aiheesta:
- 500 on paras kone kestävyyden ja tehon kannalta. Sopii auton olemukseen parhaiten, vääntää alhaalta ja potkaisee riittävästi tarvittaessa. Ostohinnoissa tai kulutuksessa ei ole merkittäviä eroja.
- rättikaton toiminta ja kunto pitää olla hyvät, korjaukset on kalliita.
- M104 koneissa tyypilliset viat kansipahvin kanssa.
- 93-95 vuosimalleissa hapertuvat johdot moottoritilassa, seurauksena mystisiä sähkövikoja ja käyntiongelmia.
- takapuskurin kiinnikkeet voi olla rikki, tarkista että puskuri on tiukasti kiinni joka puolelta
- hinnat ovat nyt alhaalla. Pikkurahalla saa ison kasan hienoa tekniikkaa.
- ruoste ei helpolla iske.
Jos kiinnostaa niin oma 500SL-91 on myytävänä, lisätiedot yv:llä.
- 500 on paras kone kestävyyden ja tehon kannalta. Sopii auton olemukseen parhaiten, vääntää alhaalta ja potkaisee riittävästi tarvittaessa. Ostohinnoissa tai kulutuksessa ei ole merkittäviä eroja.
- rättikaton toiminta ja kunto pitää olla hyvät, korjaukset on kalliita.
- M104 koneissa tyypilliset viat kansipahvin kanssa.
- 93-95 vuosimalleissa hapertuvat johdot moottoritilassa, seurauksena mystisiä sähkövikoja ja käyntiongelmia.
- takapuskurin kiinnikkeet voi olla rikki, tarkista että puskuri on tiukasti kiinni joka puolelta
- hinnat ovat nyt alhaalla. Pikkurahalla saa ison kasan hienoa tekniikkaa.
- ruoste ei helpolla iske.
Jos kiinnostaa niin oma 500SL-91 on myytävänä, lisätiedot yv:llä.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
- jannesl500
- Vakiokalustoa
- Viestit: 112
- Liittynyt: Ti 28.11.2006 22:40
- Paikkakunta: imatra
Terve!
-Oma kommentti: ehottomasti 500Sl. Kulutuksessa ei hirveesti eroja ja omasta mielestä 300:nen on vaan liian nuhanen peli kuljettamaan n.1800 kiloista autoa!
-Kato että mittaristossa pelaa kaikki ja että rättikatto toimii,mittaristo veholla 1100€ mutta venäjältä saa 250€ saman.
-Laatikon toiminta kannatta myös tarkastaa että laatikko vaihtaa luistamatta.
-Muut tyyppiviat onki lueteltu aika hyvin jo aikaisemmissa viesteissä!
-Joo ja rättikattokaan ei kallis jos tilaa suoraan saksasta ebay:ssa N.750€ uusi koko rätti!
-Oma kommentti: ehottomasti 500Sl. Kulutuksessa ei hirveesti eroja ja omasta mielestä 300:nen on vaan liian nuhanen peli kuljettamaan n.1800 kiloista autoa!
-Kato että mittaristossa pelaa kaikki ja että rättikatto toimii,mittaristo veholla 1100€ mutta venäjältä saa 250€ saman.
-Laatikon toiminta kannatta myös tarkastaa että laatikko vaihtaa luistamatta.
-Muut tyyppiviat onki lueteltu aika hyvin jo aikaisemmissa viesteissä!
-Joo ja rättikattokaan ei kallis jos tilaa suoraan saksasta ebay:ssa N.750€ uusi koko rätti!