Millä saa tummennuskalvon liiman pois lasista ??
Millä saa tummennuskalvon liiman pois lasista ??
Terve,
tummennuskalvo kyllä lähtee kun vetää, mutta millä saa sen liiman pois siististi lasista. Spriillä lähtee mutta älyttömän hitaasti. Asetoni ei pure eikä tärpätti.
Onko kokemusta?
Jari
tummennuskalvo kyllä lähtee kun vetää, mutta millä saa sen liiman pois siististi lasista. Spriillä lähtee mutta älyttömän hitaasti. Asetoni ei pure eikä tärpätti.
Onko kokemusta?
Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
Kiitos vinkeistä. Varmaan liimoja on monenlaisia ja sopiva aine riippuu siitä.
Vasta tinnerillä alkoi lähteä. Kovaa jyystämistä silläkin ja vielä apteekkispriillä lopuksi.
Onneksi käytin tinneriä ulkona, aika tavaraa. Ihme että sitä myydään ihan vapaasti kaupassa nykyään jopa 5 litran astioissa.
Vasta tinnerillä alkoi lähteä. Kovaa jyystämistä silläkin ja vielä apteekkispriillä lopuksi.
Onneksi käytin tinneriä ulkona, aika tavaraa. Ihme että sitä myydään ihan vapaasti kaupassa nykyään jopa 5 litran astioissa.
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998
limat pois
Kokeileppas wd-40:stä? On yllättävän hyvä...
Meleko varmasti ehkä kyllä... Tahi sitte ee...
Porsaan kanssa tappelin saman ongelman kanssa. Kalvo itsessään lähti kivuttomasti, mutta liima jäi.
Tuntui ettei se suostunut liukenemaan sitten mihinkään aineeseen, sinolia ym ym ym kokeilin mutta ei sitten millään.
Lopulta ongelma ratkesi siten että lämmitin lasia puhaltimella ja sen jälkeen siklasin ikkunan kuin suksenpohjan akryylisiklillä ja johan lähti kuin luistovoiden luistelusuksen pohjasta!
Ainoan ongelman muodosti oikeastaan se, että auton lasi oli suht kaareva ja siklin reuna taas suora, eli kovin suurta yhtenäistä siklauspintaa ei saanut aikaiseksi.
Mutta kaikkiaan kuitenkin liimat lähti yllättävänkin kivuttomasti tuolla lämmitys - siklaus menetelmällä, varsinkin siihen nähden homma oli helppoa että ensin oli saanut tuskailla kaikkien mahdollisten kemiallisten aineiden kanssa tuloksetta.
Tuntui ettei se suostunut liukenemaan sitten mihinkään aineeseen, sinolia ym ym ym kokeilin mutta ei sitten millään.
Lopulta ongelma ratkesi siten että lämmitin lasia puhaltimella ja sen jälkeen siklasin ikkunan kuin suksenpohjan akryylisiklillä ja johan lähti kuin luistovoiden luistelusuksen pohjasta!
Ainoan ongelman muodosti oikeastaan se, että auton lasi oli suht kaareva ja siklin reuna taas suora, eli kovin suurta yhtenäistä siklauspintaa ei saanut aikaiseksi.
Mutta kaikkiaan kuitenkin liimat lähti yllättävänkin kivuttomasti tuolla lämmitys - siklaus menetelmällä, varsinkin siihen nähden homma oli helppoa että ensin oli saanut tuskailla kaikkien mahdollisten kemiallisten aineiden kanssa tuloksetta.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Pitääpä testata tuota jva:n tapaa.. Äsken hinkutin kynsilakanpoistoaineella, hyvin irtosi mutta ainoa probleemo oli et se vaan tavallaan siirty paikasta toiseen
Pitänee ottaa joku rapa avuksi ja kattoa miten lähtee...
Takalasin kalvot ko sai rauhassa ottaa pois niin hiustenkuivaajalla lämmitin ja samalla vedin pois niin ei liimaa jäänyt yhtään. Etukalvot ko piti paskalakkien silmien alla vetää, eikä edes saanut ajaa 50metriä kotia. Ihme vittuilua


Takalasin kalvot ko sai rauhassa ottaa pois niin hiustenkuivaajalla lämmitin ja samalla vedin pois niin ei liimaa jäänyt yhtään. Etukalvot ko piti paskalakkien silmien alla vetää, eikä edes saanut ajaa 50metriä kotia. Ihme vittuilua

xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Onko täällä Kemi-Tornio alueellakin alettu noita kyttäämään?h3ba kirjoitti:Takalasin kalvot ko sai rauhassa ottaa pois niin hiustenkuivaajalla lämmitin ja samalla vedin pois niin ei liimaa jäänyt yhtään. Etukalvot ko piti paskalakkien silmien alla vetää, eikä edes saanut ajaa 50metriä kotia. Ihme vittuilua
"Screw you guys, I'm going home!" - Eric Cartman
Ex - W639 Vito 120 cdi '09 Fast Orange
Ex - W639 Vito 120 cdi '09 Fast Orange
- teija &kurtonki
- Vakiokalustoa
- Viestit: 118
- Liittynyt: Su 04.01.2009 19:53
- Paikkakunta: hki
Tuli yks hyvä aine mieleen nimeltään citrus spray. (3m). Pitäisi lähteä kaikki tarrat ja liimat. Olen käyttänyt ko. ainetta ja handya näyteikkunoiden tarrojen poistoon ja kyllä toimii!!! Tosin melko kallista, oliko 20e/ pullo?. On kyllä muutenkin monikäyttöinen puhdistusaine.
e 220 cdi farkku -11
citroen berlingo -00 (töissä)
ford transsu? -08 (töissä)
kinkkimönkijä -10
citroen berlingo -00 (töissä)
ford transsu? -08 (töissä)
kinkkimönkijä -10
Re: limat pois
Tarrojen liiman poistoon tavallinen ruokaöljy toimii tosi hyvin.kualeppi2 kirjoitti:Kokeileppas wd-40:stä? On yllättävän hyvä...
Bostik Liimapesu (Liima- ja sivellinpesu) on hyvä, kyllä lähtee.
Kuljun kartanossa (Lempäälä) oli hyllyssä, kun viimeksi ostin.
http://www.silikotek.fi/extranet/bostik ... 388ba18f14
Kuljun kartanossa (Lempäälä) oli hyllyssä, kun viimeksi ostin.
http://www.silikotek.fi/extranet/bostik ... 388ba18f14
Täältä myöskin lisä-ääni kyseiselle aineelle. Lähtee ihan vittuilematta liima pois. Voin kertoo ihan kokemuksesta, kun on pitänyt aika useasta autosta tuo liima ottaa pois, kiitos paskan kalvon. Parikymmentä sekunttia riittää pehmentämään liiman ja eikun rättiä perään. Kaksi kertaa tämä toimenpide ja lasi on puhdas..teija &kurtonki kirjoitti:Tuli yks hyvä aine mieleen nimeltään citrus spray. (3m). Pitäisi lähteä kaikki tarrat ja liimat. Olen käyttänyt ko. ainetta ja handya näyteikkunoiden tarrojen poistoon ja kyllä toimii!!! Tosin melko kallista, oliko 20e/ pullo?. On kyllä muutenkin monikäyttöinen puhdistusaine.
Toinen hyvä on Sinol. Sillä saa hyvin, mutta teetättää töitä paljon enemmän. Muita en edes suosittele kokeilemaan.
Tiedoksi kaikille että Sungardin kalvosta ja 3M kalvosta ei jää tuota liimaa ollenkaan lasiin, kun muistaa lämmittää lasin samalla noin käden lämpöiseksi.Tämä ei ollut mikään maksettu mainos. On vaan tullut huomattua, kun on tullut ihan riittävästi turattua noiden kalvojen kanssa.
MB 300 CE-24 -91, Land Cruiser 120 -04 +muutama muukin peli harrasteluun
"Puheet ei riitä, pitää olla näyttöö"
www.soulcreationcrew.com
"Puheet ei riitä, pitää olla näyttöö"
www.soulcreationcrew.com
Joo ainahan niitä on... Mutta että ruotsin puolellakin, se oli meikälle uutta. Enkä ite ees ollut mukana ko muija ajo niin en päässyt omia kommenttejani antamaan siihen, eli ei ois auttanu vaikka tuttu poliisi ois ollutkin sillon vuorossaVonikka kirjoitti:Onko täällä Kemi-Tornio alueellakin alettu noita kyttäämään?

xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
AutoGlym "Intensive tar remover". Tuolla lähtee ainakin teipin liimajämät maalipinnasta helposti.
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08)