tulipa hankittua c30 amg farkku...
tulipa hankittua c30 amg farkku...
c30 cdi amg farkku.
Elikkäs eilen saapui pihaan tuollainen digital sportin lastulla oleva hopea-
ohjus.Todella mukava kulkupeli.Juttelin tuossa juuri edellisen omistajan
kanssa,ja on kuulemma penkitetty 282hv..Huh.Kyllähän toi 150 heppasen
jälkeen tuntuu todelliselta raketilta.Varusteitakin on näköjään ihan kivasti.
Yritellään nyt pikkuhiljaa tutustua autoon ja sen ominaisuuksiin..
Elikkäs eilen saapui pihaan tuollainen digital sportin lastulla oleva hopea-
ohjus.Todella mukava kulkupeli.Juttelin tuossa juuri edellisen omistajan
kanssa,ja on kuulemma penkitetty 282hv..Huh.Kyllähän toi 150 heppasen
jälkeen tuntuu todelliselta raketilta.Varusteitakin on näköjään ihan kivasti.
Yritellään nyt pikkuhiljaa tutustua autoon ja sen ominaisuuksiin..
C 30 cdi ////AMG
MAHTAVAA!! AMG on aina AMG..ja se on haave joka minulta on vielä jäänyt toistaiseksi toteuttamatta, kun on kaiken maailman Porscheja sattunut eteen..
Onnittelut! Ja kuten sanoin: AMG on aina AMG

Onnittelut! Ja kuten sanoin: AMG on aina AMG

("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Upea peli! Itsellänikin pyöri sukat jaloissa taannoisen tutustumisen jälkeen. Siitä enemmän täällä. Onneksi olkoon hienon ratkaisun johdosta!
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
eerola kirjoitti:Upea peli! Itsellänikin pyöri sukat jaloissa taannoisen tutustumisen jälkeen. Siitä enemmän täällä. Onneksi olkoon hienon ratkaisun johdosta!
Joo,kyllähän tuo ylistys on tullut luettua useammankin kerran,ja loihan
se ehkä jopa ylimääräisiäkin odotuksia.Sanon vaan,että kaikki täyttyivät,
ja ylikin...
C 30 cdi ////AMG
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
.
Talon paras tawara.
Mitä enemmän mersun cdi moottoreihin perehtyy, niin sitä kummallisemmaksi konsernin moottori politiikka muuttuu.
Tämä moottorihan on tehty varmasti aikakutensa parhaista osista.
Siis, ne käy "viriosiksi" vieläkin, vaikka tekniikka onkin muka mennyt kamalasti eteenpäin.
No, toisaalta se on ihan hyväkin meille neekeriautoilijoille.
Toisaalta taas ihmetyttää se, että tehdään huippuosista moottori, joka vieläkin pyyhkisi kasikoneilla lattioita ja laitetaan sen perään konsernin parasta voimansiirtoa, mutta sitten sen kapasiteettia ei hyödynnetä, vaan annetaan "kenttä" suosiolla kilpailijoille, ei ymmärrä.
Meikäläisellä jos olisi varaa tuollaiseen, niin ainaskin sata heppaa olisi "hyvää" tulossa heti lisää.
Ehkä on hyvä, ettei ole.
Koko nykyinen olemassa oleva Mersun tehorepertuaari olisi helposti hoidettavissa neljä, tai korkeintaa viisipyttyisellä, nyt jo hyljätyllä moottoripaletilla.
Mistähän se "tarve" uusille moottoreille syntyy ?
Ihmetyttää suuresti, voiko tosiaankin olla kustannustehokkaampaa suunnitella ja toteuttaa kokonaan uusi, V- moottori(sarja), joka sitten isketään joka malliin.
Eikö markkinoinnissa enää luotetakkaan "tekniikkaan", vaan on pitänyt siirtyä "ameriikan malliin", kuutiotuumiin ?.
Tai ehkäpä marmelaadiportaan pirtaan ei vaan kuitenkaan sovi vielä se, että vappastihengittävillä bensakoneilla ei enää olekkaan mitään jakoja nykyaikaisten dieseleitten kanssa.
Niin siten tilanne väkisellä väännetään "ikäänkuin sen kaltaiseksi".
Tiedonpuutteesta se ei ainakaan johdu näillä kolmella sakemannimoottorinvalmistajalla.
Talon paras tawara.
Mitä enemmän mersun cdi moottoreihin perehtyy, niin sitä kummallisemmaksi konsernin moottori politiikka muuttuu.
Tämä moottorihan on tehty varmasti aikakutensa parhaista osista.
Siis, ne käy "viriosiksi" vieläkin, vaikka tekniikka onkin muka mennyt kamalasti eteenpäin.
No, toisaalta se on ihan hyväkin meille neekeriautoilijoille.
Toisaalta taas ihmetyttää se, että tehdään huippuosista moottori, joka vieläkin pyyhkisi kasikoneilla lattioita ja laitetaan sen perään konsernin parasta voimansiirtoa, mutta sitten sen kapasiteettia ei hyödynnetä, vaan annetaan "kenttä" suosiolla kilpailijoille, ei ymmärrä.
Meikäläisellä jos olisi varaa tuollaiseen, niin ainaskin sata heppaa olisi "hyvää" tulossa heti lisää.

Ehkä on hyvä, ettei ole.
Koko nykyinen olemassa oleva Mersun tehorepertuaari olisi helposti hoidettavissa neljä, tai korkeintaa viisipyttyisellä, nyt jo hyljätyllä moottoripaletilla.
Mistähän se "tarve" uusille moottoreille syntyy ?
Ihmetyttää suuresti, voiko tosiaankin olla kustannustehokkaampaa suunnitella ja toteuttaa kokonaan uusi, V- moottori(sarja), joka sitten isketään joka malliin.
Eikö markkinoinnissa enää luotetakkaan "tekniikkaan", vaan on pitänyt siirtyä "ameriikan malliin", kuutiotuumiin ?.
Tai ehkäpä marmelaadiportaan pirtaan ei vaan kuitenkaan sovi vielä se, että vappastihengittävillä bensakoneilla ei enää olekkaan mitään jakoja nykyaikaisten dieseleitten kanssa.
Niin siten tilanne väkisellä väännetään "ikäänkuin sen kaltaiseksi".
Tiedonpuutteesta se ei ainakaan johdu näillä kolmella sakemannimoottorinvalmistajalla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Nyt viikko/1000 km takana,ja auto tuntuu loistavalta! Tylsät työmatkin sujuu huomattavasti mukavammin.Ei "EEROLA" ihan väärässä ollu kehuessaan tän mallin ominaisuuksia omassa kolumnissaan.Tehoa löytyy minulle tällähetkellä riittävästi,,mutta se nälkä...Nyt on yksi pikkupojan unelma täyttynyt!!!
C 30 cdi ////AMG
LOISTAVAA....tuota samaa päämäärää minäkin olen koittanut autohommissa tavoitella ja vaikka se tietysti rahaa on vienyt ja varmaan vie jatkossakin niin on se sen arvoistakin!nurmi73 kirjoitti:..Nyt on yksi pikkupojan unelma täyttynyt!!!
Meinaan vaan että elämässä on niin paljon sellaista mitä ei saa rahalla ostettua eikä millään muutenkaan,että sellaiset kivat asiat/unelmat jotka voi rahalla ostaa, kannattaa hankkia!
Omalla kohdalla SLK oli ensimmäinen todellinen pikkupojan unelman toteutuminen..Roadster-Mersu.. ja oikeastaan sitten tämä viimeisin, eli 911 oli seuraava todellinen pikkupojan toteenkäynyt unelma.
AMG on vielä toteutumaton unelma..mutta jää nähtäväksi miten kovasti Porsche vie mennessään ja sitä kautta AMG-unelma voi jäädä toteutumattakin, koska Porsche-puolella ei ihan heti tule raja vastaan mitä autounelmiin tulee..löytyy jos jonkinmoista GT- ja GT RS-versiota ja turboa turbon perään..
Mutta kuten sanottu: AMG on aina AMG ja kyllä Mersu autona minulle edelleen parhaiten "käteen" sopii, joten kyllä minä siitä jokaiselle aidon AMG:n omistajalle olen positiivisessa mielessä hieman kade..

("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
"Myöhästyneet" (toivottavasti ei ole vielä käynyt tylsäksi;) onnittelut kolmikirjaimisen johdosta ja samalla onnittelen myös itseäni
Muutama vuosi sitten koepyöritetty AMG (CLK) jätti takaraivoon tunteen, että joskus sellainenkin tulee muodossa tai toisessa hommata, mikä sitten toteutuikin elämäntilanteeseen ja muutenkin sopivan mallin/yksilön sattuessa kohdalle...CDI:ssäkin lienee vääntö kohdallaan, lastun ansiosta 600++ Nm?

ML 350 / 911 C2S X51 (997)
(ex: 911 C2 (996), SLK 55 AMG, 911 C4 (996), Jaguar S-type R, Mazda RX-8 R32, CL203 200K mtec)
(ex: 911 C2 (996), SLK 55 AMG, 911 C4 (996), Jaguar S-type R, Mazda RX-8 R32, CL203 200K mtec)
Kiitosta vaan!Hieno on peli tosiaan,ja kyllä väännöt kohoaa jonnekin tonne 650 Nmkorville...Onhan toki bensaversio varmasti huomattavastikin ärjympi vehje kuin tämä,mutta ajokilomerit huomioon ottaen,(n.50000/vuosi),ei ollut oikeastaan vaihtoehtoja..Tylsäksi ajaminen ei todellakaan ole käynyt,vaan oikeastaan tuntuu kerta kerralta paremmalta istahtaa ratin taa ja antaa palaa... 

C 30 cdi ////AMG
Sakke: Sinäkös se pirulainen kerkesit sen AC:ssa olleen SLK:n ostamaan?! Vähän olin samaa katsellut toivoen että se olisi alkukesään saakka myynnissä..
Mutta jokatapauksessa onnittelut sinulle AMG:stä..jos se olisi ollut myynnissä jo silloin kun ostin Porsaan niin en olisi Porsasta edes ostanut


Mutta jokatapauksessa onnittelut sinulle AMG:stä..jos se olisi ollut myynnissä jo silloin kun ostin Porsaan niin en olisi Porsasta edes ostanut


("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
jva: heh tunnustetaan, mutta tietysti jos en olis itse innostunut tai ehtinyt sitä "poistamaan", olisin toivonut kärryn menevän ehdottomasti sulle; kiitokset kuitenkin! ...ei sitäpaitsi porsaissakaan yleensä paljon valittamista ole. 

ML 350 / 911 C2S X51 (997)
(ex: 911 C2 (996), SLK 55 AMG, 911 C4 (996), Jaguar S-type R, Mazda RX-8 R32, CL203 200K mtec)
(ex: 911 C2 (996), SLK 55 AMG, 911 C4 (996), Jaguar S-type R, Mazda RX-8 R32, CL203 200K mtec)
hyvä hyvä, toivotaan sitten vaan, ettei hetkellistä matkanopeutta pääse kukaan huonolla hetkellä tallentamaan; Bellit tms. härpäkkeet(kö) tilaukseen ...nurmi73 kirjoitti:..Tylsäksi ajaminen ei todellakaan ole käynyt,vaan oikeastaan tuntuu kerta kerralta paremmalta istahtaa ratin taa ja antaa palaa...

ML 350 / 911 C2S X51 (997)
(ex: 911 C2 (996), SLK 55 AMG, 911 C4 (996), Jaguar S-type R, Mazda RX-8 R32, CL203 200K mtec)
(ex: 911 C2 (996), SLK 55 AMG, 911 C4 (996), Jaguar S-type R, Mazda RX-8 R32, CL203 200K mtec)
Joo näin teet. Tässähän vois joskus harkita vaikka AMG-autojen miitinkiä, jos suht. samalta hehtaarilta löytyy tarpeeksi kiinnostuneita omistajia tai muuta "hang around"-jengiä.
Joka tapauksessa fiilistelytarinoita tms. on aina hauska lueskella.

ML 350 / 911 C2S X51 (997)
(ex: 911 C2 (996), SLK 55 AMG, 911 C4 (996), Jaguar S-type R, Mazda RX-8 R32, CL203 200K mtec)
(ex: 911 C2 (996), SLK 55 AMG, 911 C4 (996), Jaguar S-type R, Mazda RX-8 R32, CL203 200K mtec)
Hyvään kotiin se sullekin varmasti meni se SLKSakke V kirjoitti:jva: heh tunnustetaan, mutta tietysti jos en olis itse innostunut tai ehtinyt sitä "poistamaan", olisin toivonut kärryn menevän ehdottomasti sulle; kiitokset kuitenkin! ...ei sitäpaitsi porsaissakaan yleensä paljon valittamista ole.

Vaikka olenkin toitottanut useampaan kertaan että AMG on mulle se "lopullinen tavoite" niin nyt alkaa pikkuhiljaa tuntumaan että taidan pysyä sittenkin Porscheissa vielä hyvän tovin..kyllä ne on Autoja nekin, vaikkakin niiden sielunmaisemiin sisälle pääseminen kesti ainakin mulla hyvän aikaa.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Pikkasen offtopic, mutta tähän threadiin on hyvä kirjoittaa.
Turun suunnalle toin juuri mustan C30 AMG sedanin.
Hieman jänskättää miten verojen kanssa käy.
Täytyy laittaa heti tilaukseen /////AMG logo takalaatikkoon, AMG matot ja muuta pientä krääsää. Ai niin, bluetooth palikka tarvitaan myös.
Tehoa tarvitaan tietysti lisää ja voimasavua =D
Turun suunnalle toin juuri mustan C30 AMG sedanin.
Hieman jänskättää miten verojen kanssa käy.
Täytyy laittaa heti tilaukseen /////AMG logo takalaatikkoon, AMG matot ja muuta pientä krääsää. Ai niin, bluetooth palikka tarvitaan myös.
Tehoa tarvitaan tietysti lisää ja voimasavua =D
Älä jännitä veroja. Soitin ite tulliin ja kyselin. n. 100thkm ajettu -03 ja verot ois arvion mukaan 7-8k€. Esitä niille listat mitä muista maksettu ja sitten perustele jotenki omaa huonommaksi. Älä näytä huoltokirjoja jos vähän ajettu auto kyseessä. Jos paljon ajettu niin sitten tietty hkirja vahvistaa sen.makketee kirjoitti:Pikkasen offtopic, mutta tähän threadiin on hyvä kirjoittaa.
Turun suunnalle toin juuri mustan C30 AMG sedanin.
Hieman jänskättää miten verojen kanssa käy.
Täytyy laittaa heti tilaukseen /////AMG logo takalaatikkoon, AMG matot ja muuta pientä krääsää. Ai niin, bluetooth palikka tarvitaan myös.
Tehoa tarvitaan tietysti lisää ja voimasavua =D
Onko autos facelift? Eikös se oo paljon makeempi kun niitä merkkejä EI ole sielä kontissa niin saa takaa tulia "arpoa" uskaaltaako alkaa kokeilemaan

Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Terve AMG miehet!
Tälläistä tavallista katuautomiestä kiinnostaa, onko AMG: ssäkin tosiaan alusta meidän huonoilla teillä kyllin pintapehmeä terävissä röykyissä?
Muuten ajettavuus varmasti makea; varsinkin ehjillä teillä.
Koeajoin nimittäin loppukesällä tähtikiertueella samana päivänä oman 211 E 280 CDI 7 G parametriohjaus avantcarden (17" Hankook evo12, vakiovanne) lisäksi 212 E 350 CDI avancarden vakio ohjauksella (16" Premium cont., vakiovanne), 212 E 250 CDI AMG alustapaketilla ja suoraohjauksella (18" Sportcont., vakiovanne) sekä E coupe 350 CGI (siis bensa V6)AMG alustapaketilla ja suoraohjauksella (18" Sportcont., vakiovanne)
Oma ja vakio ohjauksinen 212 350 CDI olivat varsin samanlaisia, erinomaisia maantieautoja; oma jopa tuntui hieman dynaamisemmalta kuin uutuus eemeli pikku renkailla!
Mutta varsinaisen yllätyksen aiheutti 212 AMG alustalla ja suoraohjauksella + isommalla renkaalla: todella makean nopea ja tarkka ohjaus, mutta erittäin hyvä pintapehmeys silti jäljellä!
E coupe oli hyvin samanlainen ajaa kuin 212 AMG alustapaketilla, siis erittäin hyvä... myös meidän huonoilla teillä. Sisältä pienempi kuin E, mutta huolitellumpi.
Paikaltaan kiihdytettäessä 200 km/h vauhtiin V6 bensa kiihtyi samalla matkalla kuin minun " säädetty 280 CDI". Toki 4500-6500 rpm bensa V6 murisi viehkosti.... mutta vääntö ja voiman tunne puuttui bensapelistä omaani verrattaessa koko alueella.
Eli onneksi autokuume hallinnassa, nykyinen pelini on vallan mainio.
Parin vuoden päästä pitäisi vasta löytää veres, jospa silloin AMG alustapaketilla ja suoraohjauksella olisi saksassa merkkiliikkeissä jo valinnanvaraa käytetyissä eemeleissä...
ehkä siihen aitoon AMG 212: seen ei silloinkaan raha riitä, käytettynäkään.
(Tuleeko edes 212 V6 diesel AMG: tä nyt tarjolle...?)
Tälläistä tavallista katuautomiestä kiinnostaa, onko AMG: ssäkin tosiaan alusta meidän huonoilla teillä kyllin pintapehmeä terävissä röykyissä?
Muuten ajettavuus varmasti makea; varsinkin ehjillä teillä.
Koeajoin nimittäin loppukesällä tähtikiertueella samana päivänä oman 211 E 280 CDI 7 G parametriohjaus avantcarden (17" Hankook evo12, vakiovanne) lisäksi 212 E 350 CDI avancarden vakio ohjauksella (16" Premium cont., vakiovanne), 212 E 250 CDI AMG alustapaketilla ja suoraohjauksella (18" Sportcont., vakiovanne) sekä E coupe 350 CGI (siis bensa V6)AMG alustapaketilla ja suoraohjauksella (18" Sportcont., vakiovanne)
Oma ja vakio ohjauksinen 212 350 CDI olivat varsin samanlaisia, erinomaisia maantieautoja; oma jopa tuntui hieman dynaamisemmalta kuin uutuus eemeli pikku renkailla!
Mutta varsinaisen yllätyksen aiheutti 212 AMG alustalla ja suoraohjauksella + isommalla renkaalla: todella makean nopea ja tarkka ohjaus, mutta erittäin hyvä pintapehmeys silti jäljellä!
E coupe oli hyvin samanlainen ajaa kuin 212 AMG alustapaketilla, siis erittäin hyvä... myös meidän huonoilla teillä. Sisältä pienempi kuin E, mutta huolitellumpi.
Paikaltaan kiihdytettäessä 200 km/h vauhtiin V6 bensa kiihtyi samalla matkalla kuin minun " säädetty 280 CDI". Toki 4500-6500 rpm bensa V6 murisi viehkosti.... mutta vääntö ja voiman tunne puuttui bensapelistä omaani verrattaessa koko alueella.
Eli onneksi autokuume hallinnassa, nykyinen pelini on vallan mainio.
Parin vuoden päästä pitäisi vasta löytää veres, jospa silloin AMG alustapaketilla ja suoraohjauksella olisi saksassa merkkiliikkeissä jo valinnanvaraa käytetyissä eemeleissä...
ehkä siihen aitoon AMG 212: seen ei silloinkaan raha riitä, käytettynäkään.
(Tuleeko edes 212 V6 diesel AMG: tä nyt tarjolle...?)
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
En kyllä ole AMG omistaja enkä asiantuntija mutta vastaan kuitenkin .
Kuullostaisi siltä että haet urheilullista ja dynaamista ajotunutumaa autoltasi . Käyppäs kokeilemassa joskus BMW M sport malleja , niissä voisi löytyä myös mukavasti urheilullista ja jämäkkää sporttisuutta .
Eihän sitä tarvitse Bemariin vaihtaa jos ei tykkää mutta suosittelen koittaa niin tietää mitä muilla on tarjolla .
Kuullostaisi siltä että haet urheilullista ja dynaamista ajotunutumaa autoltasi . Käyppäs kokeilemassa joskus BMW M sport malleja , niissä voisi löytyä myös mukavasti urheilullista ja jämäkkää sporttisuutta .
Eihän sitä tarvitse Bemariin vaihtaa jos ei tykkää mutta suosittelen koittaa niin tietää mitä muilla on tarjolla .
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Petri.Kemppainen kirjoitti:En kyllä ole AMG omistaja enkä asiantuntija mutta vastaan kuitenkin .
Kuullostaisi siltä että haet urheilullista ja dynaamista ajotunutumaa autoltasi . Käyppäs kokeilemassa joskus BMW M sport malleja , niissä voisi löytyä myös mukavasti urheilullista ja jämäkkää sporttisuutta .
Eihän sitä tarvitse Bemariin vaihtaa jos ei tykkää mutta suosittelen koittaa niin tietää mitä muilla on tarjolla .
Olen kyllä kokeillut useita bemuja; myös M5: sta... A6 3.0 D guuatroa ja jaggen xf tuplaturbodieseliä... kun olin nykyistä autoani ostamassa.
Muutkin merkit tekevät hyviä autoja, ei siinä mitään. Mielestäni M sport alustalla 530 D oli hieman turhan pintakova minulle, näille teille; toki rengasmerkki ja koko vaikuttavat kovin...
MB: n viritysystävällisyys (kestää tehonnostonkin jälkeen reippaan kärrynvedon), hinta / laatu suhde 1,5 - 2 vuotiaana saksassa, mainiot kärrynveto-ominaisuudet myös talvella ja nykyisen autoni mainio ajettavuus, usein kehnokuntoisilla kantateillämme, erityisesti kovemmassa vauhdissa, ratkaisivat. Tämä nykyinen autoni on erittäin hyvä matkakumppani, kun ajan parhaimmillaan 1000 km päivässä ja teen välillä kääntöpisteessä 8 h työpäivän...
M5 oli toki makea ja vakaa ajaa lujaa, ei juuri pintakovakaan, mutta iso bensakone ei sovi ajomäärälleni + hinta karkaa miljoonaluokkaan vanhassa rahassa... M5 vertailukelpoinen enemmänkin E 63 AMG: n kanssa.... menevät ns. yli minulle. Kun budjettini olisi yli vanhan millin, saisin rimaa taas ylöspäin...
...mutta juuri 212 eemeli suoraohjauksella + AMG alustalla hämmästytti; hyvin M5 tyyppinen

Viimeksi muokannut Kylmänraudanseppä, Ke 16.09.2009 22:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Onkos sulla Petri ajossa carlssoni, kun hevonen keulii maskissa avattaressasi?
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 137
- Liittynyt: La 12.11.2005 19:14
Suo anteeksi - pieni korjaus. W212 yhteydessä lisävarusteena myytävä AMG Sport -paketti ei sisällä AMG alustaa vaan urheilullisen ja madalletun Direct Control alustan. Tämä sama alusta myös Avantgarde malleissa.Kylmänraudanseppä kirjoitti: ...mutta juuri 212 eemeli suoraohjauksella + AMG alustalla hämmästytti; hyvin M5 tyyppinen
Ainoastaan E 63 AMG:ssä on vakiona ns. AMG Ride Control -urheilualusta ja tähän malliin on saatavilla lisävarusteena AMG Performance -paketti jossa on mm. tasauspyörästön lukko sekä AMG Ride Control Performance -urheilualusta joka vielä urheilullisempi.
Mutta W212 suoraohjauksella ja jo vakiona olevalla Direct Control alustalla on hyvä. Jaan mielipiteesi: MB on muuttunut yhä enemmän ajajan autoksi alustan & ohjauksen tiimoilta - ja hyvä niin.
t. Praktikant
Ihn zu fahren, könnte Ihr Herz belasten - Ihn nie zu fahren, könnte es brechen.
//// AMG Owners Club Finland
//// AMG Owners Club Finland
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Yritinkin lyhyesti tuoda esiin, että ei tämä AMG - alustapaketti suinkaan tee autosta AMG versiota; mutta kiitos täsmennyksestäsi.Praktikant kirjoitti:Suo anteeksi - pieni korjaus. W212 yhteydessä lisävarusteena myytävä AMG Sport -paketti ei sisällä AMG alustaa vaan urheilullisen ja madalletun Direct Control alustan. Tämä sama alusta myös Avantgarde malleissa.Kylmänraudanseppä kirjoitti: ...mutta juuri 212 eemeli suoraohjauksella + AMG alustalla hämmästytti; hyvin M5 tyyppinen
Ainoastaan E 63 AMG:ssä on vakiona ns. AMG Ride Control -urheilualusta ja tähän malliin on saatavilla lisävarusteena AMG Performance -paketti jossa on mm. tasauspyörästön lukko sekä AMG Ride Control Performance -urheilualusta joka vielä urheilullisempi.
Mutta W212 suoraohjauksella ja jo vakiona olevalla Direct Control alustalla on hyvä. Jaan mielipiteesi: MB on muuttunut yhä enemmän ajajan autoksi alustan & ohjauksen tiimoilta - ja hyvä niin.
t. Praktikant
En ole vielä itse uskaltanut liikaa paneutua212 spekseihin, koska en pysty siihen pariin vielä vuoteen vaihtamaan; pitää tulla saksaan ensin sopivasti varusteltuja, noin 50 000 km ajettua, käytettyjä tarjolle.
Eikös AMG alustapaketti 212: seen kuitenkin eroa tavallisesta avantcardesta suoraohjauksella ainakin jarrujen puolesta, kun 18" vanteet vaaditaan? Ja mielestäni jos tavalliseen 212 avantcardeen pistetään 18" vanteet, niin auto on pintakova terävissä koloissa. Ajoin silloin samana päivänä 16" vanteilla avantcarde 212: sta ja AMG alustapaketilla olevaa 18" vanteilla varustettua eemeliä... ja väitän 18" AMG alustapaketilla olleen eemelin tuntuneen pintapehmeämmältä!
Eli uskoisin ainakin iskarien simmauksen olevan AMG alustapaketilla myös erinlainen kuin tavis avancardessa.
Se on totta, että sähköinen nappisäätö (sport/comfort) alustaan tulee AMG alustapaketilla vain E-coupessa; mutta AMG -alustapaketti 212 eemeli ei säätönappia kaivannut...vaan oli sekä pintapehmeä, että jämäkkä yhtäaikaa.
Viimeksi muokannut Kylmänraudanseppä, To 17.09.2009 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Edellinen auto oli vähän Carlssonin näköinen mutta ei muuta
Nykyisin ajelen farmari C 200 Cdi / S204 .
Tähän alusta kysymykseen sanon vaan että eilen näin W212 mallin taksin
ja kyllähän oli korkean näköinen alusta
varmaan oli taxi käyttöön jotain tarpeen vahvistaa mutta aika hassun näköinen , varsinkin takaa .

Nykyisin ajelen farmari C 200 Cdi / S204 .
Tähän alusta kysymykseen sanon vaan että eilen näin W212 mallin taksin
ja kyllähän oli korkean näköinen alusta

- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Olisinkin tehnyt heti tarkentavia kysymyksiä carlssonin pintapehmeydestä...Petri.Kemppainen kirjoitti:Edellinen auto oli vähän Carlssonin näköinen mutta ei muuta![]()
Nykyisin ajelen farmari C 200 Cdi / S204 .
Tähän alusta kysymykseen sanon vaan että eilen näin W212 mallin taksin
ja kyllähän oli korkean näköinen alustavarmaan oli taxi käyttöön jotain tarpeen vahvistaa mutta aika hassun näköinen , varsinkin takaa .
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89