No niin autokuume ei tahdo laskea coupe suunitelmat muuttunut nelioviseen malliin. Onkohan kellään haisua onko vm94-98 c280 mersuissa kuinka kestävä kone. Itsellä olisi kiikarissa 94´ kärry jota hangattu kohta 250000km. Onkohan odotettavissa huolia ja murheita koneen kanssa?
Saksasta löytyisi samanmoisia 100tkm vähemmän ajettuina (mikäli mittaristo pitää kutinsa).
http://www.nettiauto.com/1871469
C280 moottorin käyttöikä
-
Wrathchild
- Vakiokalustoa

- Viestit: 108
- Liittynyt: Ke 20.02.2008 06:53
- Paikkakunta: Uurainen
Re: C280 moottorin käyttöikä
Wrathchild kirjoitti:No niin autokuume ei tahdo laskea coupe suunitelmat muuttunut nelioviseen malliin. Onkohan kellään haisua onko vm94-98 c280 mersuissa kuinka kestävä kone. Itsellä olisi kiikarissa 94´ kärry jota hangattu kohta 250000km. Onkohan odotettavissa huolia ja murheita koneen kanssa?
Saksasta löytyisi samanmoisia 100tkm vähemmän ajettuina (mikäli mittaristo pitää kutinsa).
http://www.nettiauto.com/1871469
No mulla on jo toinen c280 ja hyvin ovat pelanneet,ekalla oli jo ajettu 300000 ja nykyisellä 240000.
Vioista vois sanoa öljyvuodon koneen oikeasta etukulmasta ja ensimmäisissähän on tuo surullisen kuuluisa sytytysjohtosarja joka ei kestä.
Kaikenkaikkiaan hyvin huollettuna mukava ja tehokas peli.
herkkä paikka
Nyt osuit pahaan paikkaan. Jos kone on huolelttu ja osia vaihdettu niin hyvin menee, mutta toisaalta M104-kone (suora kuutonen) osaa olla todellinen painajainen, joka pitää paksusta lompakosta.
- kannentiiviste menee säännöllisesti suunnitteluvirheen takia = vuotaa öljyä
- johtosarja hapertuu käsiin ja maksaa veholla yli tonnin
- viallinen johtosarja voi aiheuttaa puolien ja ohjausyksikön totaali kärähtämisen (en edes uskalla ajatella mitä maksaa)
- puolat johtoineen on vähän turhan kuumassa paikassa
- viskotuuletin hajoaa ja kone alkaa nostaa lämpöjä
- nokka-akselit kuulemma pitää hyvistä öljyistä
Toimiessaan vääntävä ja mukava peli ajella. monet haukkuu puutteellista alavääntöä, mutta väittäisin että vikaa on jos kone haluaa sammua lähdössä. Pitää ihan tarkoituksella toheloida kytkimen kanssa, että saa sammumaan valoihin. Lähtee liikkeelle nätisti tyhjäkäyninpinnasta ilman kaasutteluja.
Itse en ole joutunut tekemään muuta kuin korjaamaan johtosarjaa ja vaihtanut samalla tulpat.
Katso kuitenkin kopan kuntoa kanssa ja etenkin alustan ruosteita (korin takaosa, joustin tuet, ovet tiivisteiden alta sekä etulokasuojien sisään koteloiden ruosteet) sekä muutenkin kaikkien listojen alta.
En pelkäisi ostaa jos auto käy hyvin ilman kalkatuksia ja vetää puhtaasti nykimättä.
Lisätköön muut tietävämmät vikalistaa. Vikoja on säälittävän paljon verrattuna neljäpyttyisiin veljiinsä.
- kannentiiviste menee säännöllisesti suunnitteluvirheen takia = vuotaa öljyä
- johtosarja hapertuu käsiin ja maksaa veholla yli tonnin
- viallinen johtosarja voi aiheuttaa puolien ja ohjausyksikön totaali kärähtämisen (en edes uskalla ajatella mitä maksaa)
- puolat johtoineen on vähän turhan kuumassa paikassa
- viskotuuletin hajoaa ja kone alkaa nostaa lämpöjä
- nokka-akselit kuulemma pitää hyvistä öljyistä
Toimiessaan vääntävä ja mukava peli ajella. monet haukkuu puutteellista alavääntöä, mutta väittäisin että vikaa on jos kone haluaa sammua lähdössä. Pitää ihan tarkoituksella toheloida kytkimen kanssa, että saa sammumaan valoihin. Lähtee liikkeelle nätisti tyhjäkäyninpinnasta ilman kaasutteluja.
Itse en ole joutunut tekemään muuta kuin korjaamaan johtosarjaa ja vaihtanut samalla tulpat.
Katso kuitenkin kopan kuntoa kanssa ja etenkin alustan ruosteita (korin takaosa, joustin tuet, ovet tiivisteiden alta sekä etulokasuojien sisään koteloiden ruosteet) sekä muutenkin kaikkien listojen alta.
En pelkäisi ostaa jos auto käy hyvin ilman kalkatuksia ja vetää puhtaasti nykimättä.
Lisätköön muut tietävämmät vikalistaa. Vikoja on säälittävän paljon verrattuna neljäpyttyisiin veljiinsä.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
-
Wrathchild
- Vakiokalustoa

- Viestit: 108
- Liittynyt: Ke 20.02.2008 06:53
- Paikkakunta: Uurainen
Itellä samanlainen nyt tarjolla vaihdossa tohon nykyseen pirssiin.. Itteäki huolestuttaa lähinnä et kui kallis pommi sieltä tulee ko hajoaa.. 280tkm tykitetty tällä hetkellä sillä. Ihan hyvin tuntu menevän, torstaina menossa lambdan vaihtoon. Tarkotus sillä vaihdolla saada tuo kierrosten humppaaminen kuntoon ja tärinä tyhjäkäynnillä.
Kattoo nyt
Kattoo nyt
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
- Richard Leijonamieli
- Sisäänajossa

- Viestit: 9
- Liittynyt: To 18.10.2007 16:09
- Paikkakunta: Vantaa
C 280 ongelmia
Nyt tarvitaan apua ja pikaisesti!
Eli tänään 17.8.2009 oli C 280:n katsastus edessä (vm. -93, automaatti) ja hylsyhän siitä tuli. Motti tiputti öljyä muutamia pisaroita kun auto oli nostettu ylös. Tätä on tapahtunut jo aikaisemminkin, kun olen auton pysäköinyt. ---> Hylkäysperuste: öljyvuoto (tod. näk. startin lähellä), auton alta katsottuna motin vasemmalla puolella.
Toiseksi, päästöarvot olivat liian korkeat sekä kierroksilla, että tyhjäkäynnillä. ---> Epäillään, että happianturi viallinen.
Kysymys kuuluu: Onko tämä kannentiivisteen menoa vai onko kyse kenties jostain vielä pahemmasta? Tuo öljyn tiputtaminen noin pienellä aikavälillä arveluttaa eniten. Te arvon foorumilaiset, jotka tiedätte enemmän moottorin tekniikasta kuin minä, antakaa neuvoja! Ja pian! Kiitos!
Eli tänään 17.8.2009 oli C 280:n katsastus edessä (vm. -93, automaatti) ja hylsyhän siitä tuli. Motti tiputti öljyä muutamia pisaroita kun auto oli nostettu ylös. Tätä on tapahtunut jo aikaisemminkin, kun olen auton pysäköinyt. ---> Hylkäysperuste: öljyvuoto (tod. näk. startin lähellä), auton alta katsottuna motin vasemmalla puolella.
Toiseksi, päästöarvot olivat liian korkeat sekä kierroksilla, että tyhjäkäynnillä. ---> Epäillään, että happianturi viallinen.
Kysymys kuuluu: Onko tämä kannentiivisteen menoa vai onko kyse kenties jostain vielä pahemmasta? Tuo öljyn tiputtaminen noin pienellä aikavälillä arveluttaa eniten. Te arvon foorumilaiset, jotka tiedätte enemmän moottorin tekniikasta kuin minä, antakaa neuvoja! Ja pian! Kiitos!


