meinasin ostaa w211 200cdi 05 mallin,omistajat kokemuksia!!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
timi.lin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 441
Liittynyt: Ti 07.02.2006 21:55
Paikkakunta: keskisuomi

meinasin ostaa w211 200cdi 05 mallin,omistajat kokemuksia!!

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

meinasin ostaa tommosen uudemman eemelin,eli teillä joilla on kyseinen auto niin oisin kiitollinen jos kertoisitte minkälainen auto muten on ja mitä murheita niissä on auto on 200cdi e malli 2005 vuoden malli jolla on ajettu 320tkm!
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
teesi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ke 02.04.2008 19:10

Viesti Kirjoittaja teesi »

Sori vaan, tämä ei sinua paljon auta, kun minulla ei tuollaista ole, mutta eipä noita w211-korisia taida vielä hirveästi olla muillakaan noin paljon ajettuja. Ajattelinhan vaan todeta, että nykyisessä markkinatilanteessa noi kilometrit täytyy laskea hintaa todella tuntuvasti, sillä tarjontaahan riittää. Toisessa ketjussa oli kyllä puhetta tuon verran ajetusta väyrysestä, ja kai niitä samoja vikoja voi odotella kilometrien mukana uudemmassakin mallissa.
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Haulla löydät tietoa W211 mallista. Siitä on useampi threadi, jossa kysellään ja kerrotaan kokemuksista. Suurin osa kokemuksista on 2002-2004 vuosimalleista, mutta ymmärtääkseni 2005 mallissa ei ilmeisesti ole muuta eroa, kuin faceliftin mukanaan tuomia kosmeettisia eroja.

Ajokilometrien vaikutuksesta hintaan voin omalta osaltani todeta, että itse, kun etsin W211 mallia niin totesin, että järjestäen 100-300 tkm ajetut autot olivat käytännössä aivan saman hintaisia. Kummeksuin asiaa, mutta näin se vain oli.
Useamman kuukauden etsiskelyn aikana 2002-2004 vuosimallisiin 100 tkm tai sen alle ajettuihin tormäsi todella harvoin ja yleensä niistä puuttui jokin olennainen juttu, esim. automaattilaatikko, lisäksi ne menivät kaupaksi 24 tunnissa. Myös alle 200 tkm ajetut olivat todella harvinaisia ja vaikuttivat paikan päällä katsottuna ruuvatuilta, koska kunto vastasi yleensä 400 tkm ajettua.
Kaupat olivat pullollaan 220-350 tkm ajettuja (vanhoja pirssejä) ja niistä oli helppoa valita se paraskuntoinen ja vähiten ajettu, kun hinnat olivat käytännössä identtisiä.

Suosittelen, että jos olet liikkeestä ostamassa autoa niin osta sellainen joka on Tähti-vaihdokki. Niitä löytyy joka kaupasta yleensä pari kappaletta ja onpahan ainakin kevyempi mieli ensimmäisen vuoden verran mahdollisten vikojen ilmetessä, kun menevät laajennetun takuun piiriin. Hinnathan näissä Tähtivaihdokeissa on samat kuin ilman lisätakuuta myydyissäkin.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
timi.lin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 441
Liittynyt: Ti 07.02.2006 21:55
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

olet aivan oikeessa Division,tulin siihen päätökseen että vähintään 270-320cdi koneella pitää olla niin ei tarvii heti surra että onpas mopo...toi 200cdi oli kyllä tosi laiska peli muuten auto oli hieno peli,täytyy vielä ottaa aikaa että löytää sen oikean mihin vaimo ja ite on tyytyväinen :D w211 on vaan hieno auto, mutta täytyy vielä ajella tolla vanhalla väykyllä 8)
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Etsiskelin myös itse 270Cdi-320Cdi mallia juuri tuon mopouden takia. Valitettavasti jouduin tyytymään 220Cdi:hin, kun muuta sopivaa en löytänyt useasta eri syystä ja vaihtoajankohdan tultua akuutiksi.

Ilokseni tosin totesin, että ehtii sillä 200Cdi-220Cdi mallillakin, kun koeajoin toissa viikolla kaverin kaksisatasen, johon oli juuri laittanut lastun. Tehoa piisasi normaaliajoon riittävästi ja se minunkin autoani vaivaava ns. kulmikkuus (johtuu tehon puutteesta) oli kadonnut. Toisaalta olihan siinä lastun jälkeen jo enemmän tehoa, kuin vakiossa 270Cdi:ssä, eli ei ihme, että muutoksen entiseen huomasi.

Tosin jos minulta kysytään niin ehdottomasti 320Cdi olisi hyvä valinta.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Vastaa Viestiin