Mersuissa jotka on otettu käyttöön 24.10.1998 jälkeen on 30 vuoden
ruostumattomuus takuu.
Edellyttäen että huoltokirja löytyy,koska huoltojen yhteydessä tehdään korin tarkastus (sisältyy huolto ohjelmaan). Autoja joista käy ilmi että korintarkastukset on tehty 2 vuoden välein korjataan 96 vuodesta asti.
95 puolella rekisteröityjä väyrysiä takuut ei koske. Näin sanottiin Veholla.
Viimeksi muokannut Esko R, To 22.02.2007 12:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Olen kyllä 99% varma, notta tuo 30 v ruostumistakuu tuli jo aiemmin. Olisiko ollut -99 tai -00?? Samoihin aikoihin tuli myös 30 v mobilo-life liikkuvuuspalvelu.
Korjata saa, jos joku oikeammin tietää...
Tuli tuossa tutkittua yhden w210:n oventiivisteitä. Ruostetta ei ollut, mutta rakenne vaikutti ihan samalta kuin w124:ssä. Onhan nuo ovet ruostuneet ennenkin, eikä niitä oo kukaan takuuseen korjannut. Vai olisikohan kannattanut omastakin näyttää Veholla ovia? Olivat tosi pehmeät ja vasta 19. vuosi menossa...
viossi00 kirjoitti:
Tuli tuossa tutkittua yhden w210:n oventiivisteitä. Ruostetta ei ollut, mutta rakenne vaikutti ihan samalta kuin w124:ssä. Onhan nuo ovet ruostuneet ennenkin, eikä niitä oo kukaan takuuseen korjannut. Vai olisikohan kannattanut omastakin näyttää Veholla ovia? Olivat tosi pehmeät ja vasta 19. vuosi menossa...
Faijan väyrysen (-99) ovet märkäni yläreunoistaan tiivisteiden alta. Kaikki 4 ovea vaihdettiin takuuseen 2003. Sanoivat (Veholla) väyrysissä olleen vastaavaa vikaa.
viossi00 kirjoitti:Olen kyllä 99% varma, notta tuo 30 v ruostumistakuu tuli jo aiemmin. Olisiko ollut -99 tai -00?? Samoihin aikoihin tuli myös 30 v mobilo-life liikkuvuuspalvelu.
Korjata saa, jos joku oikeammin tietää...
Tuli tuossa tutkittua yhden w210:n oventiivisteitä. Ruostetta ei ollut, mutta rakenne vaikutti ihan samalta kuin w124:ssä. Onhan nuo ovet ruostuneet ennenkin, eikä niitä oo kukaan takuuseen korjannut. Vai olisikohan kannattanut omastakin näyttää Veholla ovia? Olivat tosi pehmeät ja vasta 19. vuosi menossa...
ei ole rakenteesta kiinni, vaan siitä että jossain väykyissä ilmeisesti oli "maalivikaa" tai sen puutetta tai vastaavaa.
Hyvinkään Kaupunginportina Autosta ilmoitettua "faktaa"
Mercedeksellä on tietyt pitkät takuu ohjelmat kuten Mobilo life puhkiruostumattomuustakuu, joka on voimassa
30 vuotta. Tämä ohjelma on alkanut 24.10.1998 ja sen piiriin kuuluvat kaikki henkilöautot, jotka ovat rekisteröity
missä tahansa Mobilo life ohjelmaa kuuluvassa maassa tuona päivänä tai sen jälkeen.
Henry V. kirjoitti:Vika on ollut kuulemma tiivisteliimassa/ aineessa
ahaa, onko fakta? , mihin väliin sitä tiiviste ainettu muka on lykätty, se tiivistehän on "irti" ovesta, eikö ?
Liimaa oli väliin ruikattu W123:ssa, kun entisiä hieman raottelin. Tosin itse jätin uudet tiivisteet irti, toisaalta olosuhteiden pakosta ja kun sovitus oli tosi tiukka. Onhan nuo pysyneet, vaikka jäähänkin veti ja sitten koetin nykiä irti.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Henry V. kirjoitti:Vika on ollut kuulemma tiivisteliimassa/ aineessa
ahaa, onko fakta? , mihin väliin sitä tiiviste ainettu muka on lykätty, se tiivistehän on "irti" ovesta, eikö ?
Tuota - kirjoitin kuulemma, kun en nyt muista mistä luin/ kuulin.
Jotakin kemiallista syytä tässä on kuitenkin pakko olla, koska rauta ei muualta
ruostu. Oletan, että jonkin alihankkijan toimittama kemiallinen aine on syynä
koko hässäkkään - onhan niitä autoja osattu aikaisemmin tehdä.
Tehdashan ei välttämättä pysty testaamaan alihankkijoiden toimittamia aineita,
näistä on ollut muillakin merkeillä huonoja kokemuksia. ( esim. uuden tyyppiset maalit ovat eri merkeillä teettäneet takuutöitä ).
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Mikäli olen ymmärtänyt oikein , on kyseessä samavika kuin 1999-2000 Ford Focuksen ovissa (niitäkin on vaihdettu takuuseen todella paljon), eli ovien pellinsaumasta tiivistemassa puuttuu tai se on laitettu huonoisti.
Oulussa taas sanottiin että ongelma on ollut tuotantolinjan galvanointi prosessissa nimenomaan ovien "pokkauksissa" siitä korroosio.
Nyt vaihdettavat ovet tulevat eri tilausnumerolla.
Kävinpä aamusta autoliikekierroksella (oulussa)ja kävin nykkimässä oventiivisteitä kaikista väyrysistä mitä löysin. Yks -96 yksilö oli ruostunut ovien yläkarmeista tosi pahasti. Eräs -98 oli taas selvästi korjattu ku oli maalattu oventiivisteetkin(ei varmaan vehon toimesta). Muista tutkimistani (5-6 kpl) en ruostetta löytänyt
Hain omani eilen veholta,vaihdettiin oikea etuovi,vasen takaovi,takaluukun kansi ja helmasta 2*2cm reikä ja tyytyväinen oon.Homma hoidettiin niin ku oli sovittu
adenauer300 kirjoitti:Mikäli olen ymmärtänyt oikein , on kyseessä samavika kuin 1999-2000 Ford Focuksen ovissa (niitäkin on vaihdettu takuuseen todella paljon), eli ovien pellinsaumasta tiivistemassa puuttuu tai se on laitettu huonoisti.
Juu pitää paikkansa kyllä. Serkkupojan -99 Foccerista ovien alareunat olivat pahasti ruosteessa. Korjattiin merkkiliikkeessä ilman mitään mutinoita.
2000 vuotta sitten oli ainakin 3 viisasta miestä...
E320t cdi -00
Exät: Honda Civic -79 (Hightower)
BMW 316 e21 -81 (R.I.P)
Vw scirocco MkI -80
BMW 315 e21 -82
MB w123 200B -84 (R.I.P)
Opel Vectra 2.0 16v -95 (R.I.P)