w211:ssa ruosteongelmia?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
uunto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 21.04.2008 20:06

w211:ssa ruosteongelmia?

Viesti Kirjoittaja uunto »

Ostin pari kuukautta sitten w211:n vuosimallia 2003 (käyttöönotettu 2002). Nyt huomasin, että kuskin puolen molempien ovien alareunassa on ruostetta (!) muutaman sentin matkalla.

Onko muilla ollut ongelmia ruosteen kanssa w211 mallissa? Luulin, että ruoste oli w210:n ongelma, mutta näköjään se on tässäkin vaunussa sama vika?
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Luulisi tuon menevän vielä tehtaan takuukorjauksiin :roll: :roll:

Jollei se sitten ole kolaroinnin peruja.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Avatar
Division
Mersumies
Mersumies
Viestit: 775
Liittynyt: Ti 29.01.2008 21:58

Viesti Kirjoittaja Division »

Minulle automyyjä kertoi, että ruosteongelmaan kehitetty nanolakka tuli W211 malliin joskus 2003 lopussa tai 2004 alussa. Ymmärtääkseni samaan aikaan kuin öljynlauhdutin vaihtui Valeon valmistamasta Behrin valmistamaan.

Luulisi, että tehtaan piikkiin menisi vielä noin tuoreen ruosteviat, jos kyse ei tosiaan ole mistää itse korjaillusta maalipinnasta tai pelleistä.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Avatar
pastori paholainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 01.03.2005 19:03
Paikkakunta: etelä pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja pastori paholainen »

kyllä korjaa tehdas ovien, ylä ja alapuoliset ruosteet sekä ovien ja tolpan väliset, myös takaluukun lukon ympäriltä. Lokasuojien kaarien maali / ruostevikaa ei suostunut omastani korjaamaan kun oli ajettu jo 330 tuhatta ja 01 vuosimallia.
mb 200d - 93
mb 220 cdi -01
yamaha xv se 1000 midnight special -86
fordson major- 58
---------------------------
ex:
mb e300 tdt -96 ( 124)
mb 190e sportline -91
mb 123 240d -79
ford mustang -70 ht 351cid cleveland 4v
chevrolet sportside -89 350cid
volvoja, opeleita, japseja,....monia muita
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Ottaen huomioon, että -01 on W210 mallia, jota otsikko ei käsittele...
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Division kirjoitti:Minulle automyyjä kertoi, että ruosteongelmaan kehitetty nanolakka tuli W211 malliin joskus 2003 lopussa tai 2004 alussa. Ymmärtääkseni samaan aikaan kuin öljynlauhdutin vaihtui Valeon valmistamasta Behrin valmistamaan.
W211-korissa nanolakka on ollut loppusyksyn 2003 tuotannosta alkaen. Nanolakka-autot tunnistaa siitä että tyyppikilvessä on värikoodin perässä kirjain "C." Vielä tarkennuksena Behrin valmistamia jäähdyttimiä on ollut W211:sta tuotannon alusta alkaen.
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Division kirjoitti:Minulle automyyjä kertoi, että ruosteongelmaan kehitetty nanolakka tuli W211 malliin joskus 2003 lopussa tai 2004 alussa.
Olis mielenkiintoista kuulla, millä mekanismilla nanolakka muka vähentää ruosteongelmaa. Mersun ruosteongelmat ovat tyypillisesti liittyneet saumakohtiin ja pellinreunoihin. Nanolakan idea käsittääkseni on lisätä lakkapinnan vastustuskykyä naarmuuntumista vastaan lisäämällä lakkaan mikroskooppisen pieniä ja kovia partikkeleita.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: w211:ssa ruosteongelmia?

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

uunto kirjoitti:Ostin pari kuukautta sitten w211:n vuosimallia 2003 (käyttöönotettu 2002). Nyt huomasin, että kuskin puolen molempien ovien alareunassa on ruostetta (!) muutaman sentin matkalla.

Onko muilla ollut ongelmia ruosteen kanssa w211 mallissa? Luulin, että ruoste oli w210:n ongelma, mutta näköjään se on tässäkin vaunussa sama vika?

Mielenkiintoinen juttu,en ole vielä nähnyt yhtään 211,jossa edes alkavaa ruostetta,vaikka malli tuli jo markkinoille 2002,eikai vaan pukkaa väyrysen ongelmia näihinkin,en kyllä haluais nähdä.Syynäsin kyllä oman kun tämän luin,ei mitään ongelmia.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
meese
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Pe 18.04.2008 19:44

ruoste

Viesti Kirjoittaja meese »

kyllähän noita w211 käy lähes viikottain ruostetakuutarkastuksessa.menee lähes aina 100% takuun piikkiin.viet auton lähimmälle korjaamolle takuu tarkastukseen.
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

paloviita kirjoitti:
Division kirjoitti:Minulle automyyjä kertoi, että ruosteongelmaan kehitetty nanolakka tuli W211 malliin joskus 2003 lopussa tai 2004 alussa.
Olis mielenkiintoista kuulla, millä mekanismilla nanolakka muka vähentää ruosteongelmaa. Mersun ruosteongelmat ovat tyypillisesti liittyneet saumakohtiin ja pellinreunoihin. Nanolakan idea käsittääkseni on lisätä lakkapinnan vastustuskykyä naarmuuntumista vastaan lisäämällä lakkaan mikroskooppisen pieniä ja kovia partikkeleita.
Minusta kanssa kuullostaa aika erikoiselta myyntipuheelta :roll:
Think Locally, Fuck Globally
Avatar
pastori paholainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 01.03.2005 19:03
Paikkakunta: etelä pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja pastori paholainen »

Mariini kirjoitti:Ottaen huomioon, että -01 on W210 mallia, jota otsikko ei käsittele...
turha saivarrella kun vastaaan asiaa, sama mikä on mallim. 8v. takuuna tuo : ovet tolpanjuuret ja takalunkka. Mene itseesi :evil:
mb 200d - 93
mb 220 cdi -01
yamaha xv se 1000 midnight special -86
fordson major- 58
---------------------------
ex:
mb e300 tdt -96 ( 124)
mb 190e sportline -91
mb 123 240d -79
ford mustang -70 ht 351cid cleveland 4v
chevrolet sportside -89 350cid
volvoja, opeleita, japseja,....monia muita
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

On mielestäni aika eri asia puhua toisesta, nuoremmasta eri mallisesta autosta vanhemman, eri tavalla valmistetun auton kokemuksilla.
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Re: w211:ssa ruosteongelmia?

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

jussilampi kirjoitti: Mielenkiintoinen juttu,en ole vielä nähnyt yhtään 211,jossa edes alkavaa ruostetta,vaikka malli tuli jo markkinoille 2002,eikai vaan pukkaa väyrysen ongelmia näihinkin,en kyllä haluais nähdä.Syynäsin kyllä oman kun tämän luin,ei mitään ongelmia.
Jussi ei ole katsellut W211:siä vielä riittävästi... :wink:

Mutta kyllä se kuppa nakertaa niitäkin, aivan kuin W203:siakin, ML:liä: Aakkosia ja Ärräpäätkin on kuprullaan.

Kerran tutkiskelin yhden W211 farkun maalipinnan ja huomasin, että tehtaanjäljiltä olevan maalipinnan paksuus vaihteli mielestäni aika paljon.

En tosin ole tietoinen, onko se todellisuudessa paljon, jos maalipinnan paksuus vaihtelee 70 - 103 myyn välillä...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Tiedän perhe- ja tuttavapiiristä että aivan viime kuukausinakin on kutsuttu tarkastuksiin ja korjauksiin sekä 211:siä että myös 203:sia liittyen juuri tuohon ovien alaosien ruosteherkkyyteen.

Eli kannattanee piipahtaa huollossa ja keskustella asiasta, varmasti löytyy kuluttajaystävällinen ratkaisu asiaan.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
pastori paholainen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ti 01.03.2005 19:03
Paikkakunta: etelä pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja pastori paholainen »

Mariini kirjoitti:On mielestäni aika eri asia puhua toisesta, nuoremmasta eri mallisesta autosta vanhemman, eri tavalla valmistetun auton kokemuksilla.


Niin jaksat näköjään saivarrella, ilmeisesti oikeaa tietoa ei sinulla ole. Ruosteongelma on totta kummassakin mallissa jos et ymmärtänyt ed. kirjoituksista. Kysymys on tietenkin yksilöistä, mutta kaikki edellä mainitsemani viat korjataan jos niitä on niin mallista riippumatta, jopa w210 !!
mb 200d - 93
mb 220 cdi -01
yamaha xv se 1000 midnight special -86
fordson major- 58
---------------------------
ex:
mb e300 tdt -96 ( 124)
mb 190e sportline -91
mb 123 240d -79
ford mustang -70 ht 351cid cleveland 4v
chevrolet sportside -89 350cid
volvoja, opeleita, japseja,....monia muita
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Ainoa ruostepaikka mikä tuli heti vuoden vanhana oli toisen kattolistan kohdalla, maalivika puskirimuovissa korjattiin myös. (lohkesi irti)

Senverran kokemusta kuitenkin, että W211 poistui rivistöstä ja saattaa hetki mennä, ennenkuin mitään uutta DB:ltä tulee uudestaan Saivartelua tai ei. :mrgreen:
Tiedät paikan, kokeile
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Toivottavasti kenelleen ei tule yllätyksenä jos kerron että käytetyt autot ruostuvat :wink:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Mariini kirjoitti:Ainoa ruostepaikka mikä tuli heti vuoden vanhana oli toisen kattolistan kohdalla, maalivika puskirimuovissa korjattiin myös. (lohkesi irti)

Senverran kokemusta kuitenkin, että W211 poistui rivistöstä ja saattaa hetki mennä, ennenkuin mitään uutta DB:ltä tulee uudestaan Saivartelua tai ei. :mrgreen:

Samaten maali irtosi puskurimuovista.sormenpään kokoiselta alueelta,otettiin valokuvat,vastaus,ei mennyt tehtaanpiikkiin,kun yli neljä vuotta vanha auto.Korjautin puskurin maalivaurion,kustansi 100euroa,joten en viitsinyt ruveta riiteleen kun nuin halpa korjaus,vaikka kyseessähän oli selvästi virheellinen tuote,ei kai voi olettaa että mersun muovipuskurin kestoikä on 4-vuotta,kun tuotteen pitää lain mukaan kestää sen oletettu kestoikä.onneksi ei vielä ole ruostetta löytynyt vaikka kuinka syynää,eikä kestä löytyä autosta jolle annetaan muka 30 vuoden,puhki ruostumistakuu.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: w211:ssa ruosteongelmia?

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

uunto kirjoitti:Ostin pari kuukautta sitten w211:n vuosimallia 2003 (käyttöönotettu 2002). Nyt huomasin, että kuskin puolen molempien ovien alareunassa on ruostetta (!) muutaman sentin matkalla.

Onko muilla ollut ongelmia ruosteen kanssa w211 mallissa? Luulin, että ruoste oli w210:n ongelma, mutta näköjään se on tässäkin vaunussa sama vika?
Voi prkl tätä hommelia. Oon laitellu tän Väykyn viimesen päälle kuntoon ja ruostesuojaus tehty. Välillä on ollut ajatusta vaihtaa W211:een, jotta pääsis ruosteesta. Sitten jo hautasin tän ajatuksen, kun nythän tää on laiteltu ja ihan hyvä peli.

Taitaa jäädä tämä vehje käyttöön pitkäksi aikaa. Mitä järkee vaihtaa, jos kohta joudut taas käymään koko uuden auton läpi. Parempi pitää tämä. Tietää ainakin, mitä on laitettu ja missä on ongelmakohdat.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
uunto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 21.04.2008 20:06

Re: ruoste

Viesti Kirjoittaja uunto »

meese kirjoitti:kyllähän noita w211 käy lähes viikottain ruostetakuutarkastuksessa.menee lähes aina 100% takuun piikkiin.viet auton lähimmälle korjaamolle takuu tarkastukseen.
Käytin autoa Käyttöautossa, jossa kuvasivat vauriot ja mittasivat maalipinnan paksuuden. Kysely takuusta lähti käsittääkseni tehtaalle asti :roll: Tieto siitä, että meneekö takuuseen, tulee kuulemma muutaman viikon kuluessa. No, eipä tuo nyt siinä ajassa taida ihan puhki ehtiä ruostua...
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Juttelin ruostesuojaamon kanssa ja 25 vuotta alalla ollut
kaveri sanoi, että w211:ssa olisi muovilla katettu pohja, jonka
alle hiekka ja lumi menee helposti ja hiertää maalin puhki.
Suositteli teettämään ruostesuojausta jo ennen ongelmien esiintuloa.

Itsellä on s124:ssa ne helmamuovit samalla tavalla hiekassa
ja lumessa talvella. Vienkin auton kohta suojattavaksi.

Kuulemma Kiassa on erityisen hyvä suojaus tällä hetkellä
uusista autoista.
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

JarkkoN kirjoitti:Juttelin ruostesuojaamon kanssa ja 25 vuotta alalla ollut
kaveri sanoi, että w211:ssa olisi muovilla katettu pohja, jonka
alle hiekka ja lumi menee helposti ja hiertää maalin puhki.
Suositteli teettämään ruostesuojausta jo ennen ongelmien esiintuloa.

Itsellä on s124:ssa ne helmamuovit samalla tavalla hiekassa
ja lumessa talvella. Vienkin auton kohta suojattavaksi.

Kuulemma Kiassa on erityisen hyvä suojaus tällä hetkellä
uusista autoista.
Joo, samaa kuulin myös ruostesuojaajalta, jossa käytin Väykyn. Oli sitä mieltä, että W211 pohjamuovien alla muhii pommit. Piti siltä osin Väykkyä jopa parempana.

Notta sillee...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

jukka-tre kirjoitti:
JarkkoN kirjoitti:Juttelin ruostesuojaamon kanssa ja 25 vuotta alalla ollut
kaveri sanoi, että w211:ssa olisi muovilla katettu pohja, jonka
alle hiekka ja lumi menee helposti ja hiertää maalin puhki.
Suositteli teettämään ruostesuojausta jo ennen ongelmien esiintuloa.

Itsellä on s124:ssa ne helmamuovit samalla tavalla hiekassa
ja lumessa talvella. Vienkin auton kohta suojattavaksi.

Kuulemma Kiassa on erityisen hyvä suojaus tällä hetkellä
uusista autoista.
Joo, samaa kuulin myös ruostesuojaajalta, jossa käytin Väykyn. Oli sitä mieltä, että W211 pohjamuovien alla muhii pommit. Piti siltä osin Väykkyä jopa parempana.

Notta sillee...

Höpö höpö ja lopulla pensaa! Kyllä kai mersulla on nämä väykyn onkelmat tiedossa jos se on satojentuhansien yksilöiden korjauksen maksanut,ja parhaansa tehnyt, ettei niitä 211 esiinny jossa on mm.täysin kalvanoitu kori, samoin kun Audissa,ja siinäkin on pohjamuovi samalla lailla,ettei kivet pysty hakkaan pohjaa,ja voihan se sun mielestä olla sen takia ettei katsastusmies huomaa kuinka pohja on puhki ruostunut,mutta ei se mielestäni näin ole,kaveri kauppaa nyt nettiautossa E220CDI automaattia 211 2002, ajettu vasta yli 680000kmja täysin virheeton ja ruosteeton,että on se aivan eri auto kuin Väyrynen,vaikka omahan se on monesti se paras,vaikkei sitä tosiasiassa usko itsekkään.

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... =advSearch.
Viimeksi muokannut jussilampi, Su 18.05.2008 12:25. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Nuo pohjamuovit on hyvä ,silloin kuin ajellaan päällystetyillä teillä.Ei se hienojaloinen teistä irtoava pinta syö ,esim,vesisuihku jossa kivi jauhetta
,pohjassa olevaa suojausta.
Mutta jos ajelet sorateillä varsinkin sateella ja sellaisella tiellä jossa on suolattu pinta ja SAVEA tien pinnassa niin se veitikka tahtoo uida joka koloon. (mökkitiet).
Niin eipä se paljon muuta tartte.
Taas palataan siihen ,että huoletos omistaja voi valittaa muutaman vuoden päästä että voi kun se ruostuu.
Sellaisella omistajalla ei kyllä sitten kestä mikään auto,ei tartte kuin lähipiiristä seurata :twisted:
Joten se pesu ja joskus kunnon putsaus suojaus auttaa tässäkin.
Maaliltaan ja rakenteiltaan on parantunut sitten W210 paaljoon.
On käytettu alumiinia eri muodoissa ja kulmia aroissa paikoissa paranneltu.
:wink:
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

jussilampi kirjoitti:
Höpö höpö ja lopulla pensaa! Kyllä kai mersulla on nämä väykyn onkelmat tiedossa jos se on satojentuhansien yksilöiden korjauksen maksanut,ja parhaansa tehnyt, ettei niitä 211 esiinny jossa on mm.täysin kalvanoitu kori, samoin kun Audissa,ja siinäkin on pohjamuovi samalla lailla,ettei kivet pysty hakkaan pohjaa,ja voihan se sun mielestä olla sen takia ettei katsastusmies huomaa kuinka pohja on puhki ruostunut,mutta ei se mielestäni näin ole,kaveri kauppaa nyt nettiautossa E220CDI automaattia 211 2002, ajettu vasta yli 680000kmja täysin virheeton ja ruosteeton,että on se aivan eri auto kuin Väyrynen,vaikka omahan se on monesti se paras,vaikkei sitä tosiasiassa usko itsekkään.

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... =advSearch.
Niin, tuon pohjan osalta suosittelisin muovien poisottoa ja tilanteen tarkistusta sekä suojausta. Näin sanoi heppu, joka työkseen suojaa autoja. Joitain tuhansia kpl nähny. Tämä tuli puheeksi, kun kyselin, että miten W211 hänen mielestä kestää. Että jos joskus vaihtaa, niin voiko olla huoleti. Hänen mielestä ei voi olla huoleti, vaan pohjamuovien alla monesti muhii ruoste.

Muilta osin ei liene epäselvää, että tilanne on parantunut W210->W211. Ehkäpä sitä jonain päivänä tulee vaihdettua, kunhan kattellaan...
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

jukka-tre kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
Höpö höpö ja lopulla pensaa! Kyllä kai mersulla on nämä väykyn onkelmat tiedossa jos se on satojentuhansien yksilöiden korjauksen maksanut,ja parhaansa tehnyt, ettei niitä 211 esiinny jossa on mm.täysin kalvanoitu kori, samoin kun Audissa,ja siinäkin on pohjamuovi samalla lailla,ettei kivet pysty hakkaan pohjaa,ja voihan se sun mielestä olla sen takia ettei katsastusmies huomaa kuinka pohja on puhki ruostunut,mutta ei se mielestäni näin ole,kaveri kauppaa nyt nettiautossa E220CDI automaattia 211 2002, ajettu vasta yli 680000kmja täysin virheeton ja ruosteeton,että on se aivan eri auto kuin Väyrynen,vaikka omahan se on monesti se paras,vaikkei sitä tosiasiassa usko itsekkään.

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... =advSearch.
Niin, tuon pohjan osalta suosittelisin muovien poisottoa ja tilanteen tarkistusta sekä suojausta. Näin sanoi heppu, joka työkseen suojaa autoja. Joitain tuhansia kpl nähny. Tämä tuli puheeksi, kun kyselin, että miten W211 hänen mielestä kestää. Että jos joskus vaihtaa, niin voiko olla huoleti. Hänen mielestä ei voi olla huoleti, vaan pohjamuovien alla monesti muhii ruoste.

Muilta osin ei liene epäselvää, että tilanne on parantunut W210->W211. Ehkäpä sitä jonain päivänä tulee vaihdettua, kunhan kattellaan...


Mitä järkeä on kaksimillistä lumikolamuovia ruveta poistamaan,joka estää kivien hakkaamisen galvanoinnin rikki,tosiaan järkevin ratkaisu mitä on ruostesuojauksessa keksitty,galvanoidusta ja ruostesuojatusta pellistä irti oleva 2mm paksu erillinen muovisuja joka estää kivenhakkaamisen,ja jos on niin epäluuloinen että sen alta ruostuu,kannattaa poistaa jo katto verhoilukin ja katsoa onko sen alla ruostetta,ja ruostesuojauksesta puheen ollen mersuhan kieltää 211 jälkikäteen tehdyn ruostesuojauksen.
Joka on kyllä sillä hommalla itsensä elättävälle aika ikävä homma.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Jokainenhan tekee niinkuin parhaaksi näkee. Omastani poistin muovit ja kurkkasin niiden alle. Väittäisin, että oli viimeinen hetki tehdä kunnon suojaus.

Tieto lisää tuskaa...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
Atro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 336
Liittynyt: Ke 18.07.2007 20:40
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Atro »

Mikähän lie perusteluna ettei sais ruostesuojata jälkikäteen :shock:
Ite ainakin tänä keväänä ruostesuojautin omani, joudunkohan nyt leivättömän pöydän ääreen :!: :shock:
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Atro kirjoitti:Mikähän lie perusteluna ettei sais ruostesuojata jälkikäteen :shock:
Ite ainakin tänä keväänä ruostesuojautin omani, joudunkohan nyt leivättömän pöydän ääreen :!: :shock:

Tottakai omaansa saa suojauttaa,ja suojata miten haluaa,muttei tehdas suosittele,ja 30v ruostetakuu raukeaa, kun menee räpeltään ,kysy Veholta mitä ovat mieltä.
Mutta siitä huolimatta,pitää kyllä tänä kesänä katsoa mitä sinne muovin alle kuuluu kun niin pelotellaan,ja jos ruostetta löytyy tervata koko kinneri, niin saavat parkkipaikoilla ihmetellä mistä se haju tulee.Kokemuksesta tiedän että haisee terva pari kuukautta,eikä kuivu ikinä,mutta mitä se siellä muovin alla haittaa.Onkohan ne vaikea poistaa ne pohjamuovit?
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
pekkavee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Ke 28.04.2004 09:14

Viesti Kirjoittaja pekkavee »

Tämän näköistä jälkeä siellä muovien alla saattaa olla:
http://www.ruosteenesto.eu/ruosteenesto ... kuvia1.htm

Tämä on tosin W203, mutta ei kai sillä perusrakenteeltaan juuri eroa W211 malliin ole. Molemmissa muovi päällä ja maalattu ruostuva pelli alla...
Vastaa Viestiin