CE 300 ST-aihioksi saksasta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
_Jussi_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: La 19.04.2008 11:15
Paikkakunta: Pohojanmaa

CE 300 ST-aihioksi saksasta

Viesti Kirjoittaja _Jussi_ »

Tarkoitus olisi hakea c124 st aihioksi saksasta. Ongelmana on se, että millainen tuon c124:sen tulisi olla, jotta sen saisi tänne rekisteröityä ei vähäpäästöisenä. Käsittääkseni tuo vähäpäästöisyys ei poistu vaikka sen auton dieselöisi.
Eli ainakin -92 vanhempi sen tulisi olla ja 300 olemme etsimässä.
Lisäksi tuleeko sen sitten olla saksan otteella ei vähäpäästöinen (se nolla siellä lokerossa), jotta sen saa täällä saastepommina leimalle :-)
Jos auto on 1.7.1987 vanhempi niin silloin kai sitä ei koske mitkään normit luki saksan otteessa mitä vain.

Eli vinkkejä kaivataan. 300 bensoja on 12 ja 24 venttiilisenä ja onkohan tuossa 24 tappisessa jo kaikki saastehommat vuosimallista rippumatta kiinni? (takaisin kierrätys ym.)
_Jussi_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: La 19.04.2008 11:15
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja _Jussi_ »

Eikö kellään ole tietoa nuista saksan autoista, että minkä moinen se pitää olla että saa Suomeen ei-vähäpäästöseksi? :shock:
hcmato
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: La 28.04.2007 20:57

Viesti Kirjoittaja hcmato »

Itekkin kattelin tuolta saksanmaalta coupea vastaavaan tarkotukseen ja ei vähäpäästösyys juttu selvenny minullekkaan. Eikä siinä hinnassa säästä kovinkaan jos laskee auton tuomisen ja verot. Suomessa nuo coupet on jo aika halpoja ja päästöhomma selviää varmasti. 24 tappista en löytäny ei vähäpäästösenä, niinpä tein 12 venttiilisestä.
_Jussi_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: La 19.04.2008 11:15
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja _Jussi_ »

Joo, 12 venttiilistä olenkin katsellut, kun suurinosa niistä 24 tappisista on vähäpäästösiä(euro2).
Mutta kuitenkin itse varmaankin ostan auton saksanmaalta, kun menen sinne maanantaina.
Joten siksi olisi kiire tällä päästöasialla!
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Jos on vanhempi kuin -90 niin pitäisi saada suomessa ei-vähäpäästöiseksi. Riippuu tosin konttorista miten menettelevät jos autossa on katti jne. paikoillaan.
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Ainakin omalla kohdalla ei onnistunut 190E:n -89 katsastus ei-vähäpäästöiseksi tuonnin yhteydessä. Konttorilla katsoivat saksan otteesta, että vähäpäästöinen ja niin se sitten tuli Suomen rekkariinkin vähäpäästöiseksi. En jaksanut alkaa kinaamaan enempää, kun asialla ei ollut suurta merkitystä, kun kaikki toimi.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3969
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

JP74 kirjoitti:Ainakin omalla kohdalla ei onnistunut 190E:n -89 katsastus ei-vähäpäästöiseksi tuonnin yhteydessä. Konttorilla katsoivat saksan otteesta, että vähäpäästöinen ja niin se sitten tuli Suomen rekkariinkin vähäpäästöiseksi. En jaksanut alkaa kinaamaan enempää, kun asialla ei ollut suurta merkitystä, kun kaikki toimi.
Eikö tuontiautossa ole käyttöönottohetki ratkaiseva? Ennen v. 1992 käyttöönotetut on aiemmin saanut rekisteröityä ei-vähäpäästöisiksi. Poikkeuksena ovat 1990-luvun taitteessa tuodut autot, jotka on tuotu vähäpäästöisenä ja silloin saatu verohelpotuksia.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Ainakin oma TDT on 12/91 katalysaattorilla ja se on hyväksytty
ei-vähäpäästoiseksi. Maahantuonti tapahtui muistaakseni 2006 tammikuussa.

Tämän voi nyt ruuvata tehokkaammaksi tai katsastaa vähäpäästoiseksi
alemman käyttömaksun - tulossa 2010 - toivossa.
Vastaa Viestiin