w136 170S hyytyy
w136 170S hyytyy
selvittelyä: auto on seisonut lähes käyttämättömänä viimeiset 10 vuotta kylmässä mutta kuivassa tallissa. Toissapäivänä otin auton ulos, vähän nihkeästi lähti käymään (piti kaataa kaasuttajan kurkkuun bensaa), mutta kun lähti niin kävi kaunista tyhjäkäyntiä ja kuulosti hyvältä. Sammuttaa ja startata useamman kerran, ja hyvin pelaa.
ongelma: lähdin viemään autoa katsastukseen, huomasin että kiihdyttäessä jotenkin laiskan oloinen ja "mooaaa" kun painaa kaasua, vaikka kone on lämmin. Parin kilometrin päästä voima loppui täysin, loputtoman kuuloista mooaamista ja pari paukahdusta putkeen. Tunnin verran odottelua, ja lähti käyntiin kuin itsestään. Tekee tätä parin kilometrin välein. Missä vika? bensat vaihdoin.
ongelma: lähdin viemään autoa katsastukseen, huomasin että kiihdyttäessä jotenkin laiskan oloinen ja "mooaaa" kun painaa kaasua, vaikka kone on lämmin. Parin kilometrin päästä voima loppui täysin, loputtoman kuuloista mooaamista ja pari paukahdusta putkeen. Tunnin verran odottelua, ja lähti käyntiin kuin itsestään. Tekee tätä parin kilometrin välein. Missä vika? bensat vaihdoin.
Olisiko tankissa suodatin...jos sellainen on, voisi se olla tukossa. Pysäytyksen aikana polttoaine valuu hiljaa suodattimen ohi bensaputkeen, josta sitten riittä "ainetta" muutaman minuutin käyttöön...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Moro!
Juuri samanlainen vika oli itselläni W120 -56 mallissa. Vika korjaantui polttoaineensuodattimen puhdistuksella, ja taas mentiin jos vain kynnet pitää... Laitoin myöhemmin myös paperisuodattimen, joka on todella nopeasti, edullisesti ja vaivattomasti vaihdettavissa (likaantuu n. 1500km ajon jälkeen). Tietysti tankin puhdistus olisi paras ratkaisu.
Juuri samanlainen vika oli itselläni W120 -56 mallissa. Vika korjaantui polttoaineensuodattimen puhdistuksella, ja taas mentiin jos vain kynnet pitää... Laitoin myöhemmin myös paperisuodattimen, joka on todella nopeasti, edullisesti ja vaivattomasti vaihdettavissa (likaantuu n. 1500km ajon jälkeen). Tietysti tankin puhdistus olisi paras ratkaisu.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 190
- Liittynyt: To 29.09.2005 22:08
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
- Viesti:
.
Viimeksi muokannut SL-pappa, La 07.08.2021 22:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MB R129 300 SL-24
MB W136 170 Va -52 museorek.
MB W205 C 200 A Premium Business 2015
David Brown 880 -65
Datsun VPL 510 1600 -70 museorek.
Smart City coupe 450 2002
MB W136 170 Va -52 museorek.
MB W205 C 200 A Premium Business 2015
David Brown 880 -65
Datsun VPL 510 1600 -70 museorek.
Smart City coupe 450 2002
Ethän vain ollut tänään koeajolla kokkolassa eteläväylällä noin klo 12:53?Ohitin nimittäin siellä tuohon kellon aikaan vanhan mersun jonka mallia en tiedä[Max] kirjoitti:joo niinpä onkin. Vipu oli mennyt poikki, ja hana ilmeisesti huonossa asennossa. Pitänee kokeilla toimisiko. Suodatin puhdistettu.

auto w123 200D/300DT vm, -81
kyllä, minä se olin. vähän vielä polttoainepuoli takkus niin joutu luikerrella eteenpäin. Ajoit w123 300d ? Pomppasi katsastuksesta, vasen takajarru piti alle 1kN, oikea puoli 2,5kN. Ei muuta huomautettavaa. Ensi viikolla museointi ja jälkikatsastus jonka jälkeen kovaa ajoa. Tämän jälkeen voin pyynnöstä käydä antamassa kyytiä kokkolan suunnalla, mikäli jotakuta foorumilaista kiinnostaa 
