Moro,
mielipiteitä tästä öljystä 170cdi moottoriin, jolla ajettu 170tkm ja aiemmin käytetty aina Mobil 1 0w40 öljyä. Tuota saisi vain kätevässä 10l kanisterissa kohtuulliseen hintaan.
Vastauksia nopeasti, sillä huomenna haen öljyt kaupasta:)
Öljyä aakkoseen

Itse oon vaihtannut 10 000 km:n välein Shellin Rimula super fe 10/40w puoli synteettisiin, myydään 20 litran pöntöissä.
Tarkemmat tekniset tiedot tuosta raskaalle kalustolle luokitellusta öljystä löytyy shellin sivuilta.
, luokitus: API CI-4 .
http://www.teboil.fi/Publication.asp?pa ... ;5652;5653
teboilin sivuilla tunnetut laatu luokitukset loppuvat API CH-4:jään.
Teboilit sinne koneeseen tungin ja toimivalta vaikuttaa.
Sitten pitäisikin vaihtaa tuo termostaatti, kun tuntuu että ei lämmintä oikein puske. Veholla hinnaksi kertoivat 54e ja motonetissä 74e, ei ole vaikea arvata mistä tuon ostan:) Onko vaihtoon liittyen mitään erikoisuuksia taikka asioita mitä pitäisi ottaa huomioon. Näkeekö testerillä nesteen lämpötilan, ei kuitenkaan huvittaisi ruveta kansiremppaan omien sähläilyn takia. Joten voipi olla että tuon liikeeseen, mutta on niin huonoja kokemuksia monesta liikeestä, niin mielummin tekisin itse.
Uudet taikka "uudet" kesänakit pitäisi myös hommata, suosituksia saa antaa tähänkin. Koko ihan vakio 195/50 ja ihan perusrenkaat riittävät.
Sitten pitäisikin vaihtaa tuo termostaatti, kun tuntuu että ei lämmintä oikein puske. Veholla hinnaksi kertoivat 54e ja motonetissä 74e, ei ole vaikea arvata mistä tuon ostan:) Onko vaihtoon liittyen mitään erikoisuuksia taikka asioita mitä pitäisi ottaa huomioon. Näkeekö testerillä nesteen lämpötilan, ei kuitenkaan huvittaisi ruveta kansiremppaan omien sähläilyn takia. Joten voipi olla että tuon liikeeseen, mutta on niin huonoja kokemuksia monesta liikeestä, niin mielummin tekisin itse.
Uudet taikka "uudet" kesänakit pitäisi myös hommata, suosituksia saa antaa tähänkin. Koko ihan vakio 195/50 ja ihan perusrenkaat riittävät.