Öljyä aakkoseen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
DIY
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Öljyä aakkoseen

Viesti Kirjoittaja DIY »

Moro,

mielipiteitä tästä öljystä 170cdi moottoriin, jolla ajettu 170tkm ja aiemmin käytetty aina Mobil 1 0w40 öljyä. Tuota saisi vain kätevässä 10l kanisterissa kohtuulliseen hintaan.

Vastauksia nopeasti, sillä huomenna haen öljyt kaupasta:)
masaf1
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Kannattaako tuota öljymerkkiä nyt vaihtaa muutaman euron takia? Ite en ainakaan vaihtais tuosta suositellusta öljystä pois.
aakkocdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja aakkocdi »

Minä oon käyttäny omassa (ajettu 272tkm.) just, tuota diamond dieseliä.
Viimeisin vaihtoväli oli ASSYS:in huoltoväli 26200km, vajui tuolla välillä n:4.mm. mittatikussa.
Suosittelen.
Vessu
jukgra
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja jukgra »

:lol: A170cdi Eikös toi oo vähän sama kun kalsareiden kanssa , ettei niin merkillä väliä kunhan välillä vaihtaa puhtaisiin.
Itse oon vaihtannut 10 000 km:n välein Shellin Rimula super fe 10/40w puoli synteettisiin, myydään 20 litran pöntöissä.
Tarkemmat tekniset tiedot tuosta raskaalle kalustolle luokitellusta öljystä löytyy shellin sivuilta.
, luokitus: API CI-4 .
http://www.teboil.fi/Publication.asp?pa ... ;5652;5653
teboilin sivuilla tunnetut laatu luokitukset loppuvat API CH-4:jään.
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Itse myös laittanut Teboilin Daimond Diisseliä. Tosin 220C Diesel.

Ei valittamista. Vuosi tai kaks takaperin oli TekniikanMailman testissä Mobil Rally Formulan jälkeen heti toisena. Tais hävitä 0,1 pisteellä, muistaakseni haihtuvuuden takia. Tai joku muu ihan "mitätön" juttu.
DIY
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja DIY »

Teboilit sinne koneeseen tungin ja toimivalta vaikuttaa.

Sitten pitäisikin vaihtaa tuo termostaatti, kun tuntuu että ei lämmintä oikein puske. Veholla hinnaksi kertoivat 54e ja motonetissä 74e, ei ole vaikea arvata mistä tuon ostan:) Onko vaihtoon liittyen mitään erikoisuuksia taikka asioita mitä pitäisi ottaa huomioon. Näkeekö testerillä nesteen lämpötilan, ei kuitenkaan huvittaisi ruveta kansiremppaan omien sähläilyn takia. Joten voipi olla että tuon liikeeseen, mutta on niin huonoja kokemuksia monesta liikeestä, niin mielummin tekisin itse.

Uudet taikka "uudet" kesänakit pitäisi myös hommata, suosituksia saa antaa tähänkin. Koko ihan vakio 195/50 ja ihan perusrenkaat riittävät.
Vastaa Viestiin