w201 kuskinpenkin irroitus
w201 kuskinpenkin irroitus
Eli kuskin penkkiä yritän saada irti, joka kulmassa menee lattiaan päin pultit joiden kanta on 10mm, Näillä vissiin kiinni?
Mutta miten ihmeessä kun ne pyörivät vaan tyhjää ja mistään en nopeasti kateltuna löytänyt mitään vastakappaleita? Pohjan puolella ei ole mitään.
Onko näissä normaalisti jotkin kiinteät vastamutterit mitkä on ratkennu vai miten ne saa irti.
Mutta miten ihmeessä kun ne pyörivät vaan tyhjää ja mistään en nopeasti kateltuna löytänyt mitään vastakappaleita? Pohjan puolella ei ole mitään.
Onko näissä normaalisti jotkin kiinteät vastamutterit mitkä on ratkennu vai miten ne saa irti.
- JuriPotkuri
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
- Paikkakunta: Helsinki-Kallio
No omat kokemukset rajoittuu tuohon 124: penkkiin. Ei kai ne niin kovin erilaisia ole
. Eli kyllä siellä pohjassa on vastakappaleet niille pulteille. Plus sitten vielä lähtee viides "tukivarsi" takaviistoon, kiinnittyen kardaanitunneliin. Mutterin kohta peitettynä semmoisella muoviläpyskällä. Jos on sähköpenkki, tee näin:
Aja penkki ensin täysin eteen ja avaa takaa ne kaksi lattiaan menevää pulttia plus se kardaanitunneliin meneva. Sitten aja penkki taakse ja edestä lattiasta ne kaksi pulttia auki ja viimeiseksi sähkötepselit irti (löytyvät penkin etureunasta). Nyt se pitäisi olla nostettavissa pois, ei paha homma.
(no samalla lailla uskoisin sen olevan kiinni, oli sähköinen tai ei)
Jos muttereissa ei ole mitään vastusta, tulee mieleen että oisko joku voinu vetää sieltä kierteet oikoseks. Mutta että kaikista, ois aika outoo...
Toinen mahdollisuus vois olla että penkin runko on vähän päässyt kieroiksi, jolloin mutterit jää avattessa vähän "huulille" ja siten kanittaa irroitusta. Pikku ravistelu vois auttaa tähän, kunhan mutterit on auki.
Nää kokemukset on tosta 300cea:sta, mutta uskoisin niiden olevan aika yleispäteviä.
Terv. Juri

Aja penkki ensin täysin eteen ja avaa takaa ne kaksi lattiaan menevää pulttia plus se kardaanitunneliin meneva. Sitten aja penkki taakse ja edestä lattiasta ne kaksi pulttia auki ja viimeiseksi sähkötepselit irti (löytyvät penkin etureunasta). Nyt se pitäisi olla nostettavissa pois, ei paha homma.
(no samalla lailla uskoisin sen olevan kiinni, oli sähköinen tai ei)
Jos muttereissa ei ole mitään vastusta, tulee mieleen että oisko joku voinu vetää sieltä kierteet oikoseks. Mutta että kaikista, ois aika outoo...
Toinen mahdollisuus vois olla että penkin runko on vähän päässyt kieroiksi, jolloin mutterit jää avattessa vähän "huulille" ja siten kanittaa irroitusta. Pikku ravistelu vois auttaa tähän, kunhan mutterit on auki.
Nää kokemukset on tosta 300cea:sta, mutta uskoisin niiden olevan aika yleispäteviä.
Terv. Juri
Maalla, merellä ja ilmassa...
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Penkin irroitus
Terveiset Juri Potkurille. Ohjeet olivat ihan oikein paitsi että tätä karraani
tunneliin menevää pullttia ei välttmättä tarvitse irroittaa Se penkki tulee
eteenpäin siirtämällä pois siitä tankosta ja ne penkin pultin vastapeluri
eili mutteri on kiinni sellaisella teräsklemmarilla ja se on lähtenyt siinä
pyörimään kyllä niitten kanssa joskus on taisteltu enemmän tai vähemmän
mutta aina ne on poissaatu Nyt Aivolohkot Pelaamaan T: J.s.lehti
tunneliin menevää pullttia ei välttmättä tarvitse irroittaa Se penkki tulee
eteenpäin siirtämällä pois siitä tankosta ja ne penkin pultin vastapeluri
eili mutteri on kiinni sellaisella teräsklemmarilla ja se on lähtenyt siinä
pyörimään kyllä niitten kanssa joskus on taisteltu enemmän tai vähemmän
mutta aina ne on poissaatu Nyt Aivolohkot Pelaamaan T: J.s.lehti
- JuriPotkuri
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
- Paikkakunta: Helsinki-Kallio
Lämmin tervehdys sinnekkinpäin Mr. Lehti. Voi tosiaan olla noin että sitä kardaanitunnelin pulttia ei välttämättä tarvitse irroittaa. Ajattelin sen vaan olevan helponpaa kuin sihtailla sitä tankoa takaisin penkkiin sitten kiinnitysvaiheessa. Niitä vastakappaleitta en oikeastaan ole koskaan päässyt näkemään kun ne on siellä lattiamattojen alla, mutta asia on epäilemättä niinkuin sanoit. Jäin tuossa miettimään että onko tuo 10mm pultti oikea koko?
Vaikuttaisi aika heiveröiseltä. Täytyy tarkistaa kun pääsee autolle. Meinaan että eihän vaan ole liian ohut pultti? En nyt kyllä muista, mutta eihän sen pitäisi irroitukseen vaikuttaa...
P.S. penkki on edelleen hieno, kiitos siitä sinulle.
Terv. Juri
Vaikuttaisi aika heiveröiseltä. Täytyy tarkistaa kun pääsee autolle. Meinaan että eihän vaan ole liian ohut pultti? En nyt kyllä muista, mutta eihän sen pitäisi irroitukseen vaikuttaa...
P.S. penkki on edelleen hieno, kiitos siitä sinulle.
Terv. Juri
Maalla, merellä ja ilmassa...
- JuriPotkuri
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
- Paikkakunta: Helsinki-Kallio
No joo, vielä sen verran ediittiä, että kyllä ne pultit on mullakin 10mm. Muisti vaan teki (taas) tepposet.
Sen verran vielä neuvoisin, että JOS olet viemässä penkkiäsi jonkilaiseen kunnostukseen / verhoiluun ja JOS se on sähkötoiminen, niin aja niskatuki ylös, siten että se on helposti irroitettavissa. Tai irroita valmiiksi itse. Itse en älynnyt tätä tehdä, ja siitä oli aivan turhaa vaivaa verhoilijalle (j.s. lehdelle).
Tokihan ammattimies sen sieltä ylös saa, mutta helpoiten se käy kun omat sähköt on vielä kiinni.
Terv. Juri
Sen verran vielä neuvoisin, että JOS olet viemässä penkkiäsi jonkilaiseen kunnostukseen / verhoiluun ja JOS se on sähkötoiminen, niin aja niskatuki ylös, siten että se on helposti irroitettavissa. Tai irroita valmiiksi itse. Itse en älynnyt tätä tehdä, ja siitä oli aivan turhaa vaivaa verhoilijalle (j.s. lehdelle).
Tokihan ammattimies sen sieltä ylös saa, mutta helpoiten se käy kun omat sähköt on vielä kiinni.
Terv. Juri
Maalla, merellä ja ilmassa...
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Pulttien paksuus
laita vaan takaisin samanlaiset pultit mitkä siellä olikin Hae vehosta ne mutterit jotka sinne kuuluu on pajon helpompi laittaa penkki takaisin Näistä pulttien paksuuresta. Minun on aina laitettava samanlaiset takaisin Koska Minä teen tätä työkseni niin olen myös vastuussa näistä mutta omaan autoon
kyllä voi laittaa mitä tahansa Mutta onko siinä järkeä kun on oma turvallisuus kysymyksessä J.S.Lehti
kyllä voi laittaa mitä tahansa Mutta onko siinä järkeä kun on oma turvallisuus kysymyksessä J.S.Lehti
Pystäristä korkkasi kahdesta se systeemi, eli se metallimutikka jossa kierteet irtosi peltihässäkästä. Kierre siinä oli 8 mm vaikka pultin avainväli 10 mm. Laitoin peltiklipsiin kiinni M8 mutterin ja heppasin kiinni hitsillä...sinne alle jäi piiloon - tiedoksi pussihousuille
... ja pitää yhtä varmasti kuin orkkis eli oma turvallisuus taattu
.


1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Penkinpultit
Näinhän se pitää tehdä ja käyttää vähän maalaisjärkeä Kyllä monessa tapauksessa asia on näin Ettei ole paikkaa mihin sen mutterin pistää
Ei kyllä Peraatteessa tällaisella autolla saisi ajaakkaan
Mutta ei ole minun asiani puuttua näihin Tämä on vain mielipiteeni j.s.lehti
Ei kyllä Peraatteessa tällaisella autolla saisi ajaakkaan
Mutta ei ole minun asiani puuttua näihin Tämä on vain mielipiteeni j.s.lehti