Tyhmyyksissäni jurnutin sähköllä toimivaa apparin ikkunaa kiinni vaikka lasi oli vielä paikalleen säätämättä ja kattokaan ei ollut oikeassa asennossa päällä, no sitten yritin avata ovea ja valtaisa posahdus kun koko lasi oli murusina ympäriinsä
Mistä löytäsin nyt äkkiä edullisen 107 roudsterin vihreän apparin lasin? SLS:llä oli aika suolaisen hintainen.
Minulla olisi tarve kuskin puolen jenkkimalliselle takavalonlasille, keulan maskitähdelle ja kuskin oven takareunaan tulevalle alemmalle suojalistalle. Lista on ollut saatavilla lisävarusteena. Ja autoni on SL -73.
Miten sait lasin Suomeen ja paljonko jouduit maksamaan kaiken kaikkiaan?
Itsellä vielä projekti kesken mutta jenkeissähän tuollainen näyttäisi löytyvän 183 paikallisella rahalla.
Kävin pari viikkoa sitten vertaamassa laseja ja SLC:n lasi on noin 1cm liian korkea B-pilarin kohdalta, A-pilarin kohdalta sama tai lähes sama korkeus, pyöristys voi siinä kulmassa olla hieman eri. Alareuna, levyes ja kiinnityskiskot samoja. Eli ei kannata uskoa edes kaikkia saksalaisia varaosamyyjiä, sillä osa väittää lasien olevan samat.
Niin, onhan tuo ihan päivänselvää ettei coupen lasit käy avoon kun katsoo kumpaakin autoa. Kattolinjat lasien korkeuden erot näkee silmällä.
Minä en ole nähnyt kuin vihreitä laseja. Ehkä joissain perusmallin 280:ssä on voinut olla kirkasta lasia ruskeaa saanut joihinkin USA malleihin, en tiedä.
Jos sinä siihen slc:n lasiin piirrät oikeat mitat niin ehkä Kuttilan Lasissa osataan tehdä sen mukaan uusi
Nyt on lasi tilattu jenkeistä. Saapa nähdä miten homma etenee, kun tilasin sen lentorahtina, ettei joudu odottelemaan syksyyn asti. Voihan se olla, että saan vain laatikollisen sirpaleita....
Tulipa oltua optimisti. Tilasin germanpartsilta lasin hintaan 183 dollaria ja jäin odottelemaan. Eilen tiedustelin uudestaan, että miten homma etenee ja sain vastauksen, että ei heillä ole sitä tavaraa myynnissä, jota nettisivuilla luvataan mutta voivat myydä minulle lasin hintaan 475 dollaria. Eipä tällä hetkellä paljoakaan hyvää sanottavaa kyseisestä firmasta!