Pikku klommojen oikaisua
Pikku klommojen oikaisua
Onkohan kenelläkään mitään havaintoa tämmöisestä Motonetin tuotteesta. Eli onko täyttä humpuukkia, vaiko ajaisiko hommansa pikku parkkipaikka "muistojen" unhoittajana.
Varsinkin täällä pääkaupunki seudulla pysäköitäessä, tahtoo tulla noita pikku klommoja aina tämän tästä
Varsinkin täällä pääkaupunki seudulla pysäköitäessä, tahtoo tulla noita pikku klommoja aina tämän tästä
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Kovastihan ne tota tossa uudessa autobildissä testas mut tiedä sit toimiiko oikeesti??Ite kääntysin mielummin autodentin puoleen koska niiden jutut toimii varmasti eli www.autodent.fi tosin hintakin on varmasti eri mutta itse yllätyin kuinka hyvin klommon saa oikastua jos ei vaan maalipinta ole mennyt puhki..
MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
- TaunusTomi
- Vakiokalustoa

- Viestit: 163
- Liittynyt: Ti 11.01.2005 18:48
- Paikkakunta: Pori&Noormarkku-city
- Viesti:
Ei ole tuota k.o. tuotetta tullu käytettyä,mutta wurth:n vastaavaa ja täytyy kyllä kehua.eräästä kärrystä tuli nypittyä n.40 erikokoista lommoa ulos.
jos laitteet hajoo, se on niiden heikkoutta...
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-7644]Meisseli[/url]
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-10233]TAUNUS 2,9 COSWORTH BOA[/url]
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-7644]Meisseli[/url]
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-10233]TAUNUS 2,9 COSWORTH BOA[/url]
-
Kryptonite
- Mersumies

- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Nostetaan aihe kun on ajankohtainen. Itselleni lyötiin lommo etulokasuojaan Oulus prisman parkkipaikalla ja mustassa peilaa sen veraan että kyllähän tuo pitäisi saada oikaistua.
Kertokaa lisää tuostaa "tee se itse" lommon ulosveto laitteesata jos sellainen jollakin käytössä. Ja jos Oulun seudulta löytyy joltakin tuollainen niin kiinnostaisiko lommon ulosvetoyritys? Korvausta vastaan tietysti.
Kertokaa lisää tuostaa "tee se itse" lommon ulosveto laitteesata jos sellainen jollakin käytössä. Ja jos Oulun seudulta löytyy joltakin tuollainen niin kiinnostaisiko lommon ulosvetoyritys? Korvausta vastaan tietysti.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- Manu300cea24
- Mersumies

- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Tollasta oikasua löytyy youtubelta.
http://www.youtube.com/watch?v=miNykNl-0NM
Pitäis joskus piruuttaan testailla.
http://www.youtube.com/watch?v=miNykNl-0NM
Pitäis joskus piruuttaan testailla.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ja tuosta laskutetaan korjaamossa 100€! Meilläkin peltikorjaamossa käytetään tuota tekniikkaa. Mutta se sopii vain painaumiin ja melko pieniin kolhuihin. Mutta sopivan kokoinen parkkipaikkakolhu kun on, tulee se ulos kyllä.Manu300cea24 kirjoitti:Tollasta oikasua löytyy youtubelta.
http://www.youtube.com/watch?v=miNykNl-0NM
Pitäis joskus piruuttaan testailla.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Saako tuota puristettua ilmaa ostaa jostain? Pakko kyllä kokeilla toimiiko. Aika edullinen ratkaisu jos onnistuu..Manu300cea24 kirjoitti:Tollasta oikasua löytyy youtubelta.
http://www.youtube.com/watch?v=miNykNl-0NM
Pitäis joskus piruuttaan testailla.
Kiitokset vinkistä! en tiedä voisko se tulla ulos myös jää palaa lommoon painamalla niinkuin tässä:
http://www.youtube.com/watch?v=l3Y-Ek2G ... re=related
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
puristettua ilmaa... siis hiilidioksidia. Ainakin täällä sitä myydään tarvikeliikkeessä. Saman tempun voi tehä kuivajäällä. Laittamalla kuivajäätä lommon päälle nesteen sijaan. Ei ihan yhtä tehokas tapa, mutta toimii sekin.
Samat aineet eri olomuoto.
EDIT: olihan tossa jo videolinkkikin
Samat aineet eri olomuoto.
EDIT: olihan tossa jo videolinkkikin
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
- Manu300cea24
- Mersumies

- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Tietääkseen tuota "kylmääilmaa" saa joistakin elektroniikka puljuista.
Tulee ainakin Bebek mieleen mistä vois kysyä.
http://www.bebek.fi/kauppa/index2.php?
Eikös se kulje jollain kylmäspray nimellä?
Tulee ainakin Bebek mieleen mistä vois kysyä.
http://www.bebek.fi/kauppa/index2.php?
Eikös se kulje jollain kylmäspray nimellä?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Kävin ostamassa kylmä sprayta. Lämpötila -49 astetta. Kärkkäinen Oulussa myi hintaan 6.90€. Biltemassa kylmä sprayta -55 astetta.
Soitin AGA:lle ja kysyin kuivajäätä. Tuon kuiva jään lämpötila on -78 astetta, eli se on kylmempää. Luulisi olevan tehokkaampaa. AGA:lla hinta palaselle 1-2 kg on 11€ eli ei oo kovin kallista sekään. Miksi ne ei lämmitä noissa videoissa peltiä hieustenkuivaajalla kun kuivajäätä käyttävät?
Pitää tänään kokeilla. Otan kuvan lommosta ennen ja jälkeen, saa nähdä toimiiko..
Soitin AGA:lle ja kysyin kuivajäätä. Tuon kuiva jään lämpötila on -78 astetta, eli se on kylmempää. Luulisi olevan tehokkaampaa. AGA:lla hinta palaselle 1-2 kg on 11€ eli ei oo kovin kallista sekään. Miksi ne ei lämmitä noissa videoissa peltiä hieustenkuivaajalla kun kuivajäätä käyttävät?
Pitää tänään kokeilla. Otan kuvan lommosta ennen ja jälkeen, saa nähdä toimiiko..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Käyttäkää velipoika hyväksi
Kaverio vetää Miracle Team firmaa ja samat toimenpiteet kuin AutoDent tekee.
Kiertelee ympäri suomea aina jollain aikataululla.
http://www.miracleteam.fi/
Kertokaa velipojalta terveisi niin voip antaa alennus.
t. petri
Kiertelee ympäri suomea aina jollain aikataululla.
http://www.miracleteam.fi/
Kertokaa velipojalta terveisi niin voip antaa alennus.
t. petri
Muistakaa että osa kylmäspray tuotteista on palavia kaasuja. Eli varovaisesti niiden kanssa. Esim Butaania tiedän käytettävän. Ei sovi siis tupakkamiehille.
Kuivajää maksaa kyllä paljon vähemmän mitä tuo 11€/kg. Sillä pitäs saaha jo ainaki 3 kiloa
Tai ainakin viimekesänä kun Espoon Kilosta sitä AGA:lta hain. Ruotsissa oli sellainen Agan styrox kylmäkassi + 5kg palana tai rakeena 230kr... myös viime kesänä.
Kuivajää maksaa kyllä paljon vähemmän mitä tuo 11€/kg. Sillä pitäs saaha jo ainaki 3 kiloa
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Käyttäkää velipoika hyväksi
Kaverio vetää Miracle Team firmaa ja samat toimenpiteet kuin AutoDent tekee.
Kiertelee ympäri suomea aina jollain aikataululla.
http://www.miracleteam.fi/
Kertokaa velipojalta terveisi niin voip antaa alennus.
t. petri
Kiertelee ympäri suomea aina jollain aikataululla.
http://www.miracleteam.fi/
Kertokaa velipojalta terveisi niin voip antaa alennus.
t. petri
Ei toiminut.. :(
Eli nyt on pullollinen kylmä sprayta ruutattu autoon ja ei noussut lommo ylös. Konepellissä myös pieni lommo eikä siihenkään ollut vaikutusta. Tuntuu että onkohan tuo -49 asteinen tarpeeksi kylmää eli pitäisikö saada suurempi lämpötila ero? Tuossa youtuben videopätkässähän ne käytti 78 asteista, niinkuin on kuiva jääkin.
Kuvittelisin myös että on pellinpaksuudella vaikutusta kun ei hirveän "löyhät" pellit tunnu mersussa olevan..
Huomenna haen AGA:lta sitä kuivajäätä ton pari kiloa ja sulatan sen vielä tohon auton kylkeen ni tulee sekin testattua. Jotenkin epäilen mut kokeillaan kuitenkin.
Onko joku täälä foorumila oikeesti saanut kuuma/kylmä muutoksella peltiä suoraks?
Kuvittelisin myös että on pellinpaksuudella vaikutusta kun ei hirveän "löyhät" pellit tunnu mersussa olevan..
Huomenna haen AGA:lta sitä kuivajäätä ton pari kiloa ja sulatan sen vielä tohon auton kylkeen ni tulee sekin testattua. Jotenkin epäilen mut kokeillaan kuitenkin.
Onko joku täälä foorumila oikeesti saanut kuuma/kylmä muutoksella peltiä suoraks?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
kuivajää on nyt myös testattu ja todettu toimimattomaksi..
En tiedä onko lommoni sitten liian "terävä"?
AGAlta ilmaseks sain kuivajäätä, kun oli haljenneita levyjä. kait se seuraava on että auto menee Veholle ja ne oikaisee. Sen verran toi lommo häiritsee..
En tiedä onko lommoni sitten liian "terävä"?
AGAlta ilmaseks sain kuivajäätä, kun oli haljenneita levyjä. kait se seuraava on että auto menee Veholle ja ne oikaisee. Sen verran toi lommo häiritsee..
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
- Manu300cea24
- Mersumies

- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Empä noinkaan väittäisi 100% varmuudella. Periaate ja materiaalin paksuudet sekä lämpötilaerot riittää kovenkin voimien aikaansaantiin. Tosin riippuu tarkalleen siitä millaiseen kohtaan ja minkämuotoinen kolhu on tullut.Manu300cea24 kirjoitti:Eli toisin sanottuna "BUSTED"
Pitänee joskus kokeilla vanhalla ovella tai muulla pellillä mitä omatoiminen kolhujen oikominen on "kuumia" antamalla tai noilla kuopan ulosvetoruuveilla. Paras tulos siltikin varmaan saadaan pikkukolhuille ja sieltä takaapäin painamalla.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
ei toimi siis lommoihin joissa on selvä kolhu niin että pelti on venynyt. Toimii useimmiten pelkästään painaumiin! Itekin kokeilin piruuttani audista tänään kahta kun kävin hallilla. Toinen, joka vain kevyt painauma ja maali täysin ehjä, tuli ulos, toinen oli voimakkaammin kolhulla ja maalissa naarmu, ei tullut ulos.
Maalaamon peltiseppä sanoi että vanhat lommot ei tule juuri koskaan, koska niissä jännitteet on jo tasautuneet. Tuo jännite kuulemä jää "muistiin" joksikin aikaa ja vähenee ajanmittaan.
Sitten kokeiltiin uudelleen sitä joka ei tullut ulos, mutta tällä kertaa heti kylmän ruiskuttamisen jälkeen napautettiin pienellä kumivasaralla pari kertaa viereen, niin plopsahti sekin
jäi vaan naarmu jälelle.
Maalaamon peltiseppä sanoi että vanhat lommot ei tule juuri koskaan, koska niissä jännitteet on jo tasautuneet. Tuo jännite kuulemä jää "muistiin" joksikin aikaa ja vähenee ajanmittaan.
Sitten kokeiltiin uudelleen sitä joka ei tullut ulos, mutta tällä kertaa heti kylmän ruiskuttamisen jälkeen napautettiin pienellä kumivasaralla pari kertaa viereen, niin plopsahti sekin
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Tuo jännite"muisti"liittyy metallin kiderakenteen "sortumiseen".Aiheesta aikoinaan erään VTT'n tutkijan kanssa jutellessa oli sitä mieltä että nim. uusittu/kylmempi(nestetyppi jne)toimenpide korjaa tilannetta.Vanhoihin se ei enää vaikuta koska rakenne on jo 'stabiloitunut'.Tätähän tukee tuo 'Sergey'n kokemus.(tuo typpijuttu taitaa olla aika mahdotonSergey kirjoitti: Maalaamon peltiseppä sanoi että vanhat lommot ei tule juuri koskaan, koska niissä jännitteet on jo tasautuneet. Tuo jännite kuulemä jää "muistiin" joksikin aikaa ja vähenee ajanmittaan.
Sitten kokeiltiin uudelleen sitä joka ei tullut ulos, mutta tällä kertaa heti kylmän ruiskuttamisen jälkeen napautettiin pienellä kumivasaralla pari kertaa viereen, niin plopsahti sekinjäi vaan naarmu jälelle.
Make
Kun lommo syntyy, pellin ns. metallidominien välisen koheesion energia on vain pienempi kuin ulkoinen pakoittava voima (esim. isku) ja tapahtuu pellin deformaatio (kuopan synty). Kun deformaatio syntyy, dominien dislokaatio aiheuttaa jännitteitä paikansa suhteen ympäröiviin domineihin (muisti). Kun deformaatio on tapahtunut ja aikaa kuluu sekä lämpötilat vaihtuvat. Metallin jännitteet alkavat hiljalleen stabiloitua, mutta ne eivät häviä täysin vakio-olosuhteissa. Lämpötilojen käyttö muokkauksessa perustuu pitkälti termiseen dilaatioon. Toimiiko lämmön aiheuttamat supistuminen/laajeneminen pellin rakenteessa paikallisessa korjauksessa, on vaikeaa arvioida ilman käytännön kokemusta ja kyseistä vauriota. Minua hieman pelottaa kuitenkin valtavien lämpötilaerojen tuominen materiaaleihin, joilla kaikilla on erilaiset lämpötilan laajenemis/supistumisominaisuudet - mietitäänpä, lakka, kenties metallimaali, pohjamaali ja pelti! Osa voi kestää hyvin lämpöä, mutta kun kerrosten välinen koheesio pettää, vaurion siemen on kylvetty. Minua pelottaisi ainakin hiustenkuivaaja/nestetypen kaltaisten lämpötilaerojen synnyttäminen maalipinnalle.
- Heimonen
- Vakiokalustoa

- Viestit: 135
- Liittynyt: Su 06.01.2008 01:26
- Paikkakunta: Cote d'Azur / Espoo / Tampere
Sway-bar kirjoitti:Kun deformaatio syntyy, dominien dislokaatio aiheuttaa jännitteitä paikansa suhteen ympäröiviin domineihin (muisti). Kun deformaatio on tapahtunut ja aikaa kuluu sekä lämpötilat vaihtuvat.
"Haluaisin autostani poistettavaksi deformaatioissa olevat dominien dislokaatioiden aiheuttamat jännitykset suhteessa ympäröiviin domineihin, paljonkohan se mahtaa maksaa?"
IMHO, teknisellä jargonilla brassailu ei oikein toimi, jos lauserakenne ja suomen kielioppi on muuten tyystin hakoteillä.
Termini olivat kieltämättä vieraskielilähtöisiä, mutta osaa termeistä ei voida kääntää siististi suomeksi, kuten deformaatiota muodonmuutokseksi. Dislokaatio ja dilaatio sisältävät termeinä niin paljon enemmän kuin suora käännös, ettei sitä ehdota käännettäväksi muut kuin humanistit tai ekonomisen koulutuksen saaneet.
Metallidominin voisin korvat termilla kide, joka sopii kyllä paremmin puolijohde tai eriste materiaaleihin. Rae ja raeraja ovat kyllä parempia termejä.
Lauseet olen rakentanut selvästi alkaen isolla ja lopettaen pisteellä. Lauseissa on subjektit ja predikaatit; vieläpä, kasapäin määreitä määrittämään tekijöitä ja kohteita.
Valtaosa metalurgisesta julkaisuista ja julkaisutoiminnasta sekä tiedosta on englanniksi, vieläpä terminologisesta kukkeassa akateemisessä ympäristössä, mikä vaikeuttaa puhdasta suomalaista linvistiikkaa, ja mikä voi hieman ärsyttää kansan syvien rivien agricolia.
@Heimonen,
Olen pahoillani, että koit viestini brassailuna. Tarkoitukseni oli vain kertoa hieman taustaa ja tukea edeltävää kirjoitusta. Innostuin asiasta, jolloin asiaa oli enemmän kuin ilmaisukykyä. Sorry
Metallidominin voisin korvat termilla kide, joka sopii kyllä paremmin puolijohde tai eriste materiaaleihin. Rae ja raeraja ovat kyllä parempia termejä.
Lauseet olen rakentanut selvästi alkaen isolla ja lopettaen pisteellä. Lauseissa on subjektit ja predikaatit; vieläpä, kasapäin määreitä määrittämään tekijöitä ja kohteita.
Valtaosa metalurgisesta julkaisuista ja julkaisutoiminnasta sekä tiedosta on englanniksi, vieläpä terminologisesta kukkeassa akateemisessä ympäristössä, mikä vaikeuttaa puhdasta suomalaista linvistiikkaa, ja mikä voi hieman ärsyttää kansan syvien rivien agricolia.
@Heimonen,
Olen pahoillani, että koit viestini brassailuna. Tarkoitukseni oli vain kertoa hieman taustaa ja tukea edeltävää kirjoitusta. Innostuin asiasta, jolloin asiaa oli enemmän kuin ilmaisukykyä. Sorry
- Heimonen
- Vakiokalustoa

- Viestit: 135
- Liittynyt: Su 06.01.2008 01:26
- Paikkakunta: Cote d'Azur / Espoo / Tampere
Ääh, voi vitsi. Yritin vain (kai, ehkä, luultavasti) isällisesti laittaa sulle jäitä hattuun tuon jargonin osalta.Sway-bar kirjoitti: Valtaosa metalurgisesta julkaisuista ja julkaisutoiminnasta sekä tiedosta on englanniksi, vieläpä terminologisesta kukkeassa akateemisessä ympäristössä, mikä vaikeuttaa puhdasta suomalaista linvistiikkaa, ja mikä voi hieman ärsyttää kansan syvien rivien agricolia.
@Heimonen,
Olen pahoillani, että koit viestini brassailuna. Tarkoitukseni oli vain kertoa hieman taustaa ja tukea edeltävää kirjoitusta. Innostuin asiasta, jolloin asiaa oli enemmän kuin ilmaisukykyä. Sorry
Mulla on 110 vuotta sitten suoritettuja metallien raaka-aineopintoja takanani, kun oon koulutukseltani kaikkitietävä koneenrakennusinssi (ähym, krhm) ja silti (tai juuri sen takia?) olen edelleen sitä mieltä, että brassailuahan tuo oli. Brassailu on hauskaa, mutta... nulkunpissijänä en ole aivan varma, että kannattaako termeillä brassaillessa samalla kirjoittaa pelkkiä sivulauseita, samoin kuin en tiedä onko kyseessä linvistiikka vai lingvistiikka, metalurgia vai metallurgia, enkä tiedä tarkoititko "terminologisesta kukkeassa akateemisessä ympäristössä" vai terminologisesti kukkeassa akateemisessa ympäristössä...
Hmm, joo, pellin oikomisesta suomen kielen kirjoituksen oikomiseen.
Asiasta puhuakseni: kokeilen tätä "pullotettu ilmajää" menetelmää tuon Ducatini tankkiin, jossa on lievä kaadon aiheuttama painuma. Hiustenkuivaaja + tavallinen pakastinjää ei sitä talvella kokeillessani kokonaan oikaissut, mutta katsotaanpa tätä... kiitos linkeistä!
Terveisin,
Kansan syvien rivien Olavinpoika.


