Onko tietoa, mistä käännetään? (Korjattu, toivottavasti.)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Onko tietoa, mistä käännetään? (Korjattu, toivottavasti.)

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Vika paikallistui lämpötila-anturiin 006 5427717.
Sisältä toinen lanka poikki. Kaivelin sen jämän esiin ja juotin johdon tilalle.
Jos jollakulla sattuu lojumaan tyhjänpanttina kyseistä
anturia, niin voisin sen lunastaa sopivalla summalla. :D


Meille tuli kakkosautoksi -86 420 SEL.
Ihan kiva. Ei maksanut paljoa. Oli vähän käyntihäikkää ja sen sellaista. Vaihdoin eilen tulpat ja pyörijän ja meno parani kummasti. Kummasti tosiaan.
Aamulla ei meinannut jaksaa kylmänä liikkua ollenkaan, meinasi tukehtua. Ja tukehtuikin, jos painoi kaasua, mutta jalan nosto pedaalilta auttoi asiaan. Houkuttelemalla sitten taipaleelle. Lämpimänä kulki suht hyvin, mutta välillä tuntui kuin tukehtuisi taas. Jos painoi kaasua tuli putkesta mustaa kuin dieselistä konsanaan, eikä mennyt mihinkään.
Tyhjäkäynti n. 2000. Jengamittari mykkänä, jos se mitään auttaa vian määrityksessä.
Mistä pitää vääntää tai kääntää? :shock:
Viimeksi muokannut Harri126, Ti 17.06.2008 13:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mebe1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ma 27.08.2007 22:33

käyntihäiriö

Viesti Kirjoittaja mebe1 »

itse just tällä viikolla rassasin pomon vastaavaa meisseliä ensin säätö pakokaasu mittarin avulla seokset kohdalleen ei muuttunut juuri mut sen jälkeen ruiskunboxin liitin irti ja sinne hapettumanpoisto sprayta niin johan hukku käynti häiriö eli siis seoksen säätö tapahtuu sitten että pakokaasu mittarit kiinni ja olisko ollu3tai4mm pitkä kuusiokolo ilmanputsarin päällä olevasta reijästä ja ruuvaus kunnes käynti muuttuu ja seokset kohdallaan toivottavasti tästä ees himppu apua
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Secistä olen säätänyt tuolla tavalla menestyksekkäästi ilman mittareitakin, tai no, mittari seon bensamittarikin. :lol:

Tässä kun on sotkettu sähköä liikaa ruiskun ohjaukseen.

Mielipiteeni onkin, että autojen kehitys olisi pitänyt jäädyttää K-Jetin ja kärjettömän sytytyksen keksimisen jälkeen. :D
Ei tarttis ihmetellä kaikkia hämäriä häiriötä. :shock:
Kiitos vastauksesta, koitanpa huomenna vähän kääntää.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13656
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

KE-Jetronicissa (sinulla oleva versio) ei voi seosta itse säätää siitä ruuvista, tai siitä tehdään ainoastaan perussäätö...eli saadaan laitteisto "alueelle". Haulla löytyy tosi paljon asiaa; tuossa linkissä w126 tietoutta:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=48035
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Kiitos hyvästä linkistä.
Tänään otinkin sen sytytysyksikölle menevän alipaineletkun irti, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta. Eipä ollut imuakaan.
Montahan metriä niitä letkuja on, jos tarkistelemaan alkaisi? :shock:
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Töistä tullessa hivenen tutkailin selliä lisää.
Kaivoin mm. oik. etujalkatilasta Idle Speed Control releen näkyviin ja nyppäsin koneen käydessä töpselin irti, ei vaikutusta. Kone jatkoi käyntiään.
Irroitin vielä tyhjäkäyntimotilta johdot, ei vaikutusta.
Secci sammuu samantien, jos sen töpselin irrottaa.
Taidanpa hommata eetteriä illaksi ja tutkia ilmavuodot.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2671
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Harri126 kirjoitti:Töistä tullessa hivenen tutkailin selliä lisää.
Kaivoin mm. oik. etujalkatilasta Idle Speed Control releen näkyviin ja nyppäsin koneen käydessä töpselin irti, ei vaikutusta. Kone jatkoi käyntiään.
Irroitin vielä tyhjäkäyntimotilta johdot, ei vaikutusta.
Secci sammuu samantien, jos sen töpselin irrottaa.
Taidanpa hommata eetteriä illaksi ja tutkia ilmavuodot.
Jospa ajelet pelkän mekanisen ruiskun varassa? Ootko kattonu ECU:n sulakkeen?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Enpä ole, kun on tämä KE-jetti toistaiseksi vieras. Missähän se sijaitsee?
Missä yleensäkin on kaikki aparaatit tuossa autossa?
Pirusti kaiken näköistä purkkia, mutta ei mitään käsitystä
niiden tarkoituksesta tässä maailmankaikkeudessa. :shock:
Kaikkea olen hypistellyt ja pyöritellyt.
Tyhjäkäyntimoottoria putsailin ja tutkin edellisen omistajan virityksiä. Ne kumiputket ovat korppuuntuneet ja hän oli eristysnauhaa käytänyt tiivistämiseen. :evil:
Siinä oli selkeä vuoto.
Laitoin "väliaikaisesti" racetapea ja vuotoa ei ollut enää.
Tyhjäkäynti oli edelleen korkea, mutta nyt alkoi olla vaikutusta johdon irroittamisella, nostavasti.
Kierrokset laskivat hieman, kun kaasuvivustosta käänsi kiinnipäin.
Koeajolla toimi hetken, mutta alkoi kuitenkin tukehtumaan.
Asiasta sisuuntuneena ajoin hetken kakkosella kovilla kierroksilla (lämä lattiassa), niin toiminta palasi normaaliksi. Nyt pystyi kiihdyttämään isolla vaihteella, eikä tukehtumista ilmennyt, tyhjäkäynti kuitenkin edelleen kova.
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Onko ECUlla jossain muualla sulake kuin tämä ylijännitesuojareleen päällä oleva. Se oli ehjä ja relekin tuntui toimivan, ainakin se naksui, kun laittoi paikalleen ja irroitti ja samalla tyhjäkäyntimoottorikin napsahteli.
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Noniin

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Nyt on ajetu ilman yjsreleen sulaketta, toimii kohtuullisesti. Tosin kylmänä lähtee sulake paikallaan paremmin käyntiin, mutta heti, kun kone on normaali lämmöissä alkaa sprötääminen. Muutaman kerran ollut hikiset paikat, kun seisoo liikennevaloissa ja huomaa, että kone ei enää käy kunnolla.
Onko nyt niin, että Ecu on tiensä päässä?
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Synkkä yksinpuhelu

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Nyt on paikallistettu ilmavuoto kaasuläpän juureen.
Not so kiva juttu, mutta ei näytä hirveän vaikealtakaan.
Onko tietoa, minkälainen tiivistys systeemi siellä on :?:
Pari vuorokautta olen lueskellut muitten ongelmista
Ke-Jetin kanssa ja yhdessä oli mainintaa
throttle switchistä ja sen toimimattomuudesta.
Tässä lienee myös se switch?
Vastaa Viestiin