124 Farkku 250 diesel vetoakseli poikki
124 Farkku 250 diesel vetoakseli poikki
Töistä lähtiessä pääsin parkkipaikalta risteykseen ja naps. Oikea vetari näky olevan ulkopäästä poikki. Mikä sen katkasi ja onko yleinenkin vaiva?
- JuriPotkuri
- Mersumies
No, se on se tuhoton voima ja älytön vääntö. Kyllä se aika yleistä on, mitä ny tätä foorumia olen seuraillu. (itseltä menny vaan yksi). Itsellä oli tuolloin perän tuennassa väljiä ja oisko se käyny sitten vähän vetarin päälle. (oma teoria). Aika helposti napsahti kuitenki. Mutta onneksi niitä täältä saa. Pane tuonne "ostetaan osia" palstalle ilmoitus, ellei joku jo tarjonnu.
Terv. Juri
Terv. Juri
Maalla, merellä ja ilmassa...
Sama kokemus, se kumi kun hapertuu lähes huomaamatta ja ruostuminen kehittyy piilossa.Komppaan Juria siinä että takaripustuksen kumit, pääasiassa isot limput edessä ja takana, niiden lopullinen rispaantuminen antavat sen 'viimeisen voitelun'vetareille rajussa vedätyksessä.Siispä vilkaise myös toisen puolen palkeen alle, saattaa olla
'parasta ennen' pvm lähellä(+ne limput).
Make
'parasta ennen' pvm lähellä(+ne limput).
Make
Sinunkin kannattaa kysellä varaosia nimimerkiltä Petehri, on tässä samalla talousalueella.kvaan kirjoitti:Just siitä kumin alta se on poikki. Käytetty saksantuontiakseli tulossa - huomenna auto taas ajossa. Lienee vähemmän ruosteessa. Pitääköhän uusia se toinekin puoli - se varmaan napsahtaa kohta? Uusi akseli maksaisi 300 ekua. Onko kukaan raaskinu investoida?
Lisää tietoa: www.skg.fi
- JuriPotkuri
- Mersumies
Sama juttu muuten oli mullakin (oik. puoli) ja oli muuten ruosteeton. Kirjoitin tuossa aiemmin että taka-akselin tuennessa oli häikkää. Sehän käyttäyty siten, että kiihdyttäessä perä kampesi vasemmalle. Voisko se sitten rasittaa juurikin tuota oik. puolen vetaria. No, nää nyt on taas näitä mun omia teorioita.
Terv. Juri
Terv. Juri
Maalla, merellä ja ilmassa...
Olipa ruosteessa minun Mersun akseli siitä kumin alta. Käsitykseni on, suolavelli tunkeutuu ajan saatossa kumin rajapintaan ja tekee ruostetta, joka sitten syö akselilta ohuen pintakarkasun. Sisältähän se akseli on melto, eikä kestä vääntöä paljon mitään. Liian kestävät vetarin kumit - jos kumi kestäisi vaikka alle 10 vuotta, ni tulis putsattua se paikka ja vaseliinia jäis asennushommissa väkisinkin siihen rajapintaan.
Kurkistin sitä vasenta akseli tänään ja näkkyy olevan melkonen karppa siinäkin kumin juuressa. Täytyy ostaa vara-akseli kotiin, että on sitten, mistä äkkiä laittaa.
Oikea puolihan on kovilla, kun yksin ajaessa se pyörä pyrkii sutimaan liukkaalla liikkeelle lähdössä ja pikkasen koko ajan muutenkin. Jossain vaiheessa sula asfaltti pysäyttää pyörän ja melkoinen vääntöhän siihen kohdistuu. Oiken puolen renkaatkin kuluu ensin nollille, jos tekkee niinku minä, että ajan nastojen poiston jälkeen kumit kesäkäytössä loppuun. Se pieni luosto siellä oikealla takana kymmenien tuhansien matkalla näkyy kulutuspinnassa.
En usko, että kelkan kumeilla on tekemistä asian kanssa.
Kurkistin sitä vasenta akseli tänään ja näkkyy olevan melkonen karppa siinäkin kumin juuressa. Täytyy ostaa vara-akseli kotiin, että on sitten, mistä äkkiä laittaa.
Oikea puolihan on kovilla, kun yksin ajaessa se pyörä pyrkii sutimaan liukkaalla liikkeelle lähdössä ja pikkasen koko ajan muutenkin. Jossain vaiheessa sula asfaltti pysäyttää pyörän ja melkoinen vääntöhän siihen kohdistuu. Oiken puolen renkaatkin kuluu ensin nollille, jos tekkee niinku minä, että ajan nastojen poiston jälkeen kumit kesäkäytössä loppuun. Se pieni luosto siellä oikealla takana kymmenien tuhansien matkalla näkyy kulutuspinnassa.
En usko, että kelkan kumeilla on tekemistä asian kanssa.
Mitenkähän kun meni 250d farkusta toi kuskin puolen vetari(just siitä kumin alta) poikki ja nyt hain kaverilta uuden. Mut se kaverin kuskinpuolen vetari oli helvetin huonos kunnos niveliltään ja siihen mersuun oli sen kertomuksen mukaan hiljan vaihdettu apukuskinpuolen vetari, niin mahtaako sillä olla mitään merkitystä jos vaihtaa vetarin apukuskin puolelta kuskin puolelle?
Olen kuullut huhu puheita että se voi napsahtaa heti poikki kun on ikänsä pyöriny toiseen suuntaan?
(mutta se oli tosiaan lada missä näin kävi)
Olen kuullut huhu puheita että se voi napsahtaa heti poikki kun on ikänsä pyöriny toiseen suuntaan?