Moro!
Oliskos kenelläkään tietoa, mistä vois johtua M103:n liian alhainen tyhjäkäynti (n 500 kiekkaa)? Tarkemmin kerrottuna ongelma ilmenee aika-ajoin koneen ollessa lämmin. Tällöin kone alkaa käymään tuolla noin 500 kiekan tyhjäkäynnillä, mutta jos malttaa odottaa käynti yleensä korjaantuu jonkin ajan kuluttua. Korjaantuessa käynti nousee ensin hetkellisesti päällä 1000 kiekan ja laskee sitten sopivaan noin 700 kiekkaan. Tuon korjaantumisen tuntee myös hitaassa ajossa, eli jos on lähtenyt liikkeelle, kun kone käy 'huonosti', niin ajossa tuntuu voiman lisääntyminen.
Aiemmin oli ongelmia rykimisen ja hyytymisen kanssa koneen ollessa melkein normaalilämmössä, mutta ne korjaantui vaihtamalla ruiskun lämpötila-anturi (koneen päässä 4-napainen). Tämä uusi ongelma alkoi samaan aikaan tuon anturin vaihdon kanssa. Voiko tämä tyhjänäynti ongelma johtua tuosta anturista? Onko tiedossa, löytyykö noita 4-napaisia antureita erilaiseilla vastusarvoilla, eli voisko toi uusi anturi olla väärillä arvoilla, mikä mahdollisesti vois sotkea koneen tyhjäkäyntiä? Mittasin tänään anturin vastusarvon koneen ollessa noin 65 asteinen, jolloin anturin vastus oli noin 400 ohmia.
Ongelmia M103 moottorin tyhjäkäynnissä
Ongelmia M103 moottorin tyhjäkäynnissä
Ex - MB 260E -88
Ex - MB 260E -91
MB 300E 4-matic -92
MB 350 SLC -76
Ex - MB 260E -91
MB 300E 4-matic -92
MB 350 SLC -76