300TDT - 402m Kiikala 19,2s.Alastaro 18,6s. Nyt finaalissa
300TDT - 402m Kiikala 19,2s.Alastaro 18,6s. Nyt finaalissa
No niin, kävin vetämässä orkkisfarkulla varttimailin Kiikalassa 24.5.2008. D sisään ja kaasu kaakkoon. Sen verran verkkaista kyyti oli, että kerkesin siinä ohi lipuessani katsomaan 60' ajan - noin 3 sekkaa !
Eka veto tuotti 19,5
Toka veto 19,3
Kolmas veto 19,2 ja siihen lopetin kun loppunopeus ei kasvanut yli 117km/h.
Saavutettu tulos jäi hiukan kaivelemaan, sillä olisin halunut alle 19 sekan ajan. Kaikki dieseliin ja turboihin liittyvä on mulle uutta. Saitin monilta sivuita luin pumpun rikkaalle säätämisestä - noin 2-3 kierrosta - mutta onko tämän lisäksi jotain muuta vaivatonta "parkkipaikkaviritystä" kellään antaa?
Perusfaktaa kotterosta:
vm 1993.
aj. 488tkm - öljyt vaihdettu 10tkm ja loota 60tkm välein ym huoltoa.
3 omistajaa.
AC, nahkat, luukku, Webasto, 4xsähkölasit,ortop ym.
Vakiopaineet orkkisturbossa - 0,85.
Kulkee vaivatta ja on normaalikuntoinen.
Kiikalavideo
Eka veto tuotti 19,5
Toka veto 19,3
Kolmas veto 19,2 ja siihen lopetin kun loppunopeus ei kasvanut yli 117km/h.
Saavutettu tulos jäi hiukan kaivelemaan, sillä olisin halunut alle 19 sekan ajan. Kaikki dieseliin ja turboihin liittyvä on mulle uutta. Saitin monilta sivuita luin pumpun rikkaalle säätämisestä - noin 2-3 kierrosta - mutta onko tämän lisäksi jotain muuta vaivatonta "parkkipaikkaviritystä" kellään antaa?
Perusfaktaa kotterosta:
vm 1993.
aj. 488tkm - öljyt vaihdettu 10tkm ja loota 60tkm välein ym huoltoa.
3 omistajaa.
AC, nahkat, luukku, Webasto, 4xsähkölasit,ortop ym.
Vakiopaineet orkkisturbossa - 0,85.
Kulkee vaivatta ja on normaalikuntoinen.
Kiikalavideo
Viimeksi muokannut speed, Ti 08.07.2008 07:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Audi A4 avant 3.0 TDi quattro
Ainoa oikea MB on 124
junk box no turbo/nos 4d sedan ET 11,1/210km/h and 0-100 2,9-3,2s
R171=summer fun
Ainoa oikea MB on 124
junk box no turbo/nos 4d sedan ET 11,1/210km/h and 0-100 2,9-3,2s
R171=summer fun
joo. toi on ensimmäinen, ja helpoin tapa saada peliin kulkua. pelkästään ammattilaisen säädöllä menee heittämällä ali 19s. varmaankin ali 18s.
sitten jos sieltä vakio pumpusta otetaan kaikki irti, niin cooleri keulalle, ja aavistuksen isompi turbo kylkeen. alle 18 ehkä alle 17..
sitten jos pumppuun vaihdetaan elementit, ja kunnon turbo ja cooleri ym ym.. niin lukemat alkaa täysin eri kategorioissa.
sitten jos sieltä vakio pumpusta otetaan kaikki irti, niin cooleri keulalle, ja aavistuksen isompi turbo kylkeen. alle 18 ehkä alle 17..
sitten jos pumppuun vaihdetaan elementit, ja kunnon turbo ja cooleri ym ym.. niin lukemat alkaa täysin eri kategorioissa.

S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Toi mun vähäpäästöinen Vito meni Kiikalassa aikoinaan 17 sekunnin pintaan ja sateella
eli ei se vähäpäästöisyys paljoa vaikuta.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 243#297243
Täytyypä käydä koittamassa miten tuo vakio 300 TDT menee gtechin mukaan, tuota kun ei voi mitata radalla kun se vuotaa öljyä niin rajusti, ja muutenkin
Väännä nyt alkuun siitä pumpun päältä se alasyöttö täysille niin alkaa tulemaan mustaa pilveä lähdössä.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 243#297243
Täytyypä käydä koittamassa miten tuo vakio 300 TDT menee gtechin mukaan, tuota kun ei voi mitata radalla kun se vuotaa öljyä niin rajusti, ja muutenkin

Väännä nyt alkuun siitä pumpun päältä se alasyöttö täysille niin alkaa tulemaan mustaa pilveä lähdössä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Teholaskuri (suuntaa antava) pukkasi eteeni 125hp (paino=4100 lbs ja loppunop=73mph). Jos saan loppunopeutta noin 4mph lisää niin pääsen tehtaan ilmoittamaan 146 hepoon. Toisaalta 146hp antaa ideaaliajaksi 17,7sec.
Mutta todellisuushan on toista mm automaatti syö tehoja vs manuloota, ilmapaine, -kosteus, -lämpö, rengaspaineet, tuulen suunta ovat muutamia aikaan vaikuttavia tekijöitä.
Alastaro V8/GTI-päivä la 31.5.2008 on seuraava testipaikka.
teholaskuri
Mutta todellisuushan on toista mm automaatti syö tehoja vs manuloota, ilmapaine, -kosteus, -lämpö, rengaspaineet, tuulen suunta ovat muutamia aikaan vaikuttavia tekijöitä.
Alastaro V8/GTI-päivä la 31.5.2008 on seuraava testipaikka.
teholaskuri
Audi A4 avant 3.0 TDi quattro
Ainoa oikea MB on 124
junk box no turbo/nos 4d sedan ET 11,1/210km/h and 0-100 2,9-3,2s
R171=summer fun
Ainoa oikea MB on 124
junk box no turbo/nos 4d sedan ET 11,1/210km/h and 0-100 2,9-3,2s
R171=summer fun
joo, sikahalpa parkkipaikkaviritys on selvä ja tehon nousu/lasku selviää viikonloppuna..
(katselin pumpun säätöä ja löysin takakannen. pumppu on todella ahtaassa paikassa - pitää purkaa weba, vesisäiliö ja yx muu (!?) patti koneen kyljestä ennen kuin pääsee kanteen käsiksi. jätän pumpun omaan rauhaan).
(katselin pumpun säätöä ja löysin takakannen. pumppu on todella ahtaassa paikassa - pitää purkaa weba, vesisäiliö ja yx muu (!?) patti koneen kyljestä ennen kuin pääsee kanteen käsiksi. jätän pumpun omaan rauhaan).
Audi A4 avant 3.0 TDi quattro
Ainoa oikea MB on 124
junk box no turbo/nos 4d sedan ET 11,1/210km/h and 0-100 2,9-3,2s
R171=summer fun
Ainoa oikea MB on 124
junk box no turbo/nos 4d sedan ET 11,1/210km/h and 0-100 2,9-3,2s
R171=summer fun
Kävin testaamassa Alastarolla V8/GTI-tapahtumassa rautakaupasta hankitun kahdeksan euron virityksen joka tuotti uuden ET:n 18,6/119km/h
Alastarolla oli paljon lämpimämpi keli kuin viikko sitten Kiikalassa ja tätä taustaa vasten 0,6 sekan parannus on erittäin hyvä! Dieselpumppu on edelleen koskematon ja savuarvo on vaatimaton 0,8. Rengaspaineet tehtaansuosituksissa ja lähdöt ajettu D:llä.
Alastaron 18,6sec
Alastaro Incar joka on kuvattu penkkiin teipatulla Pentax S5n taskudigillä kuten kaikki otokset

Alastarolla oli paljon lämpimämpi keli kuin viikko sitten Kiikalassa ja tätä taustaa vasten 0,6 sekan parannus on erittäin hyvä! Dieselpumppu on edelleen koskematon ja savuarvo on vaatimaton 0,8. Rengaspaineet tehtaansuosituksissa ja lähdöt ajettu D:llä.
Alastaron 18,6sec
Alastaro Incar joka on kuvattu penkkiin teipatulla Pentax S5n taskudigillä kuten kaikki otokset

Audi A4 avant 3.0 TDi quattro
Ainoa oikea MB on 124
junk box no turbo/nos 4d sedan ET 11,1/210km/h and 0-100 2,9-3,2s
R171=summer fun
Ainoa oikea MB on 124
junk box no turbo/nos 4d sedan ET 11,1/210km/h and 0-100 2,9-3,2s
R171=summer fun
Osaatko kuvitella kuinka masentavaa on näin mersumiehenä katsella katsomosta tuollaista, kun äijät tahkoo suoraa useita kertoja täysin vakiolaitteilla??
Ei millään pahalla, mutta katsomon kommentteja kuunnellessani huomasin myös muita tuollaisen häiritsevän.
Toki ymmärrän että on mukava käydä testaamassa minkälaisen ajan saa käyttöautolla ja minkälainen vaikutus aikaan on pienilläkin muutoksilla. Sitähän varten noita päiviä järjestetään.
Mielestäni tuollaisella vakioautolla riittää vallan mainiosti 1-3 vetoa jolloin tulee varmasti jo esille auton menohalut.
Itse kävin heti aamutuimaan vetämässä 3 vetoa (en mersulla) käytännössä vakioautolla jonka jälkeen tein sovinnolla tilaa oikeille rakennetuille harrastelaitteille line-up jonon kasvaessa puolenpäivän aikoihin. Paraksi ajaksi itselle tuli 13,81 156.5 km/h
Seuraaville kiihdytyspäiville sitten vaan reilusti syöttöä lisää mersuihin niin on mukavampi seurata menoa katsomostakin.
Oliko se muuten sun vai se toinen farkku, kun hävisi sille siniselle Transitille???
Ei millään pahalla, mutta katsomon kommentteja kuunnellessani huomasin myös muita tuollaisen häiritsevän.
Toki ymmärrän että on mukava käydä testaamassa minkälaisen ajan saa käyttöautolla ja minkälainen vaikutus aikaan on pienilläkin muutoksilla. Sitähän varten noita päiviä järjestetään.
Mielestäni tuollaisella vakioautolla riittää vallan mainiosti 1-3 vetoa jolloin tulee varmasti jo esille auton menohalut.
Itse kävin heti aamutuimaan vetämässä 3 vetoa (en mersulla) käytännössä vakioautolla jonka jälkeen tein sovinnolla tilaa oikeille rakennetuille harrastelaitteille line-up jonon kasvaessa puolenpäivän aikoihin. Paraksi ajaksi itselle tuli 13,81 156.5 km/h
Seuraaville kiihdytyspäiville sitten vaan reilusti syöttöä lisää mersuihin niin on mukavampi seurata menoa katsomostakin.

Oliko se muuten sun vai se toinen farkku, kun hävisi sille siniselle Transitille???

heh
luepa tästä muutamia kommentteja ja vuodatusta
Pidän vielä vuoden vapaata kisailusta, mutta siinä välissä treenaan voitokasta ja tasaista rektiotani 0,1s - 0,2s milloin milläkin alla olevalla kotterolla
. Joten sorry, jos pitkästytin sinua Petehri ja muita itsekkäällä harjoittelullani.
Tiedät varmaan, että mm V8/GTI-päivä, Street slide, vw-open, Bilsport en dag på strippen, Blackrace, Moroso Wednesday (USA) jne on tarkoitettu juuri kadunmiehelle/naiselle ja tästä väestä koostuu suurin osa päivän ajajista ja rahavirrasta. Valitettavasti ilman näitä kadunkuskeja vastaavia tilaisuuksia ei ole taloudellisesti mahdollista järjestää.
FHRA järjestää muutaman kansainvälisen kilpailun mm ensi viikolla Alastarolla, jossa ajetaan puhtailla kisapeleillä (toki mukana on ollut kilpikaarojakin) ja sitten saat seurata toimintaa koko rahan edestä häiriintymättä tavallisista vasta-alkajista.
Mutta Petehri, jos kilvanajo ja eurot kiinnostavat, niin ota minuun privana yhteyttä
PS. ihan hyvä ET 13,8 oli se sitten millä tahansa.


Pidän vielä vuoden vapaata kisailusta, mutta siinä välissä treenaan voitokasta ja tasaista rektiotani 0,1s - 0,2s milloin milläkin alla olevalla kotterolla

Tiedät varmaan, että mm V8/GTI-päivä, Street slide, vw-open, Bilsport en dag på strippen, Blackrace, Moroso Wednesday (USA) jne on tarkoitettu juuri kadunmiehelle/naiselle ja tästä väestä koostuu suurin osa päivän ajajista ja rahavirrasta. Valitettavasti ilman näitä kadunkuskeja vastaavia tilaisuuksia ei ole taloudellisesti mahdollista järjestää.
FHRA järjestää muutaman kansainvälisen kilpailun mm ensi viikolla Alastarolla, jossa ajetaan puhtailla kisapeleillä (toki mukana on ollut kilpikaarojakin) ja sitten saat seurata toimintaa koko rahan edestä häiriintymättä tavallisista vasta-alkajista.
Mutta Petehri, jos kilvanajo ja eurot kiinnostavat, niin ota minuun privana yhteyttä

Audi A4 avant 3.0 TDi quattro
Ainoa oikea MB on 124
junk box no turbo/nos 4d sedan ET 11,1/210km/h and 0-100 2,9-3,2s
R171=summer fun
Ainoa oikea MB on 124
junk box no turbo/nos 4d sedan ET 11,1/210km/h and 0-100 2,9-3,2s
R171=summer fun
speed kirjoitti:hehluepa tästä muutamia kommentteja ja vuodatusta
![]()
Pidän vielä vuoden vapaata kisailusta, mutta siinä välissä treenaan voitokasta ja tasaista rektiotani 0,1s - 0,2s milloin milläkin alla olevalla kotterolla. Joten sorry, jos pitkästytin sinua Petehri ja muita itsekkäällä harjoittelullani.
Tiedät varmaan, että mm V8/GTI-päivä, Street slide, vw-open, Bilsport en dag på strippen, Blackrace, Moroso Wednesday (USA) jne on tarkoitettu juuri kadunmiehelle/naiselle ja tästä väestä koostuu suurin osa päivän ajajista ja rahavirrasta. Valitettavasti ilman näitä kadunkuskeja vastaavia tilaisuuksia ei ole taloudellisesti mahdollista järjestää.
FHRA järjestää muutaman kansainvälisen kilpailun mm ensi viikolla Alastarolla, jossa ajetaan puhtailla kisapeleillä (toki mukana on ollut kilpikaarojakin) ja sitten saat seurata toimintaa koko rahan edestä häiriintymättä tavallisista vasta-alkajista.
Mutta Petehri, jos kilvanajo ja eurot kiinnostavat, niin ota minuun privana yhteyttäPS. ihan hyvä ET 13,8 oli se sitten millä tahansa.
Pakko tunnustaa, ei kyllä katsomossa tullut mieleenkään, että jotkut tulivat tuonne treenaamaan reaktio aikoja katuautoilla.

Itse kun ei ole pahemmin tullut koskaan noita omia reaktio aikoja seurattua. Lähinnä vaan auton aika kiinnostanut.

Minkä tyyppisella kalustolla sun oli tarkoitus ensivuonna kilpailla???
Itsellä on ollut jo useamman vuoden tapana käydä lähes kaikissa alastarolla järjestettävissä kiihdytys tapahtumissa. Oli kyseessä sitten V8/GTI päivät tai viralliset kisat. Todennäköisesti tulee ensiviikonloppunakin paikalla käytyä.
Se 13.8 tuli ajettua tuollaisella 1800kg painavalla Audi A6:sella missä on noin 300heppaa.
Välillä meitä on useita reaktion testaajia vaikeasti arvoitavilla, löysäalustaisilla peruskotteroilla. Hyvillä reaktioilla voit voittaa kisoissa nopeammalla autolla ajavan kuskin.
Kalusto on avoin edelleen, mutta ellei parempaa tule vastaan niin joku 11 sekan no-nos-no-turbo- pääsee pitkälle...heh..
13,8s painavalla audilla on hyvä ET jos ajattelee takaisin 70-luvulle, jolloin 15 sekan alitus tuntui
Kalusto on avoin edelleen, mutta ellei parempaa tule vastaan niin joku 11 sekan no-nos-no-turbo- pääsee pitkälle...heh..

13,8s painavalla audilla on hyvä ET jos ajattelee takaisin 70-luvulle, jolloin 15 sekan alitus tuntui

Viimeksi muokannut speed, To 28.06.2012 21:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Audi A4 avant 3.0 TDi quattro
Ainoa oikea MB on 124
junk box no turbo/nos 4d sedan ET 11,1/210km/h and 0-100 2,9-3,2s
R171=summer fun
Ainoa oikea MB on 124
junk box no turbo/nos 4d sedan ET 11,1/210km/h and 0-100 2,9-3,2s
R171=summer fun
No niin, käyttis siirtyy kohta myyntiin ja alan katsella uutta projektia. Mittariin on kertynyt reilut 491tkm luotettavaa kilometriä, joista on uudesta alkaen tarkka kuittipino ja huoltohistoria mapissa. Suomea on tullut tahkottua ympäriinsä ja MB 300TDT on toiminut loistavasti 

Audi A4 avant 3.0 TDi quattro
Ainoa oikea MB on 124
junk box no turbo/nos 4d sedan ET 11,1/210km/h and 0-100 2,9-3,2s
R171=summer fun
Ainoa oikea MB on 124
junk box no turbo/nos 4d sedan ET 11,1/210km/h and 0-100 2,9-3,2s
R171=summer fun
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu