Katsastus asiaa, hylkäys osin ihmetyttää ???

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
häjy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 21.10.2007 06:23
Paikkakunta: 05

Katsastus asiaa, hylkäys osin ihmetyttää ???

Viesti Kirjoittaja häjy »

Käytin Väyrysen leimalla, hylsy tuli, mutta....

Kuskinpuolen käsijarru ei ottanut riittävästi, sen ymmärrän hylkäyksen syyksi, mutta...

Katsastus-Setä merkkasi jälkitarkastukseen myös että:
- kardaaniakselin etummainen kuminivel on väljä ?

Onko tää kuminivel yks hylkäämisen syitä, jotenkin tuntuu, että sama jos perä huutaa niin et saa leimaa autoon ?

Onko toi kuminivel hankala vaihtaa ?
Löytyy varmaan Motonetin hyllystä, tarviiko muita osia olla varuiks kun tuota alkaa vaihtamaan ?
Onko helppo vaihtaa, vai meneekö taas korjaamo hommiksi ?
Mitä vaurioita voi tulla jos en vaihda ?

Pikkusen se "kilahtaa" joskus paikaltaan lähtiessä kun laittaa D:lle tai R:lle.
...rahamiehetkin voi hehkuttaa...

220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Parempi kai vaihtaa se nivel ennenkuin kardaani tulee lattian läpi matkustamoon?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
häjy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 21.10.2007 06:23
Paikkakunta: 05

Viesti Kirjoittaja häjy »

Kyllä mä sen vaihdan, mutta onko tuo nivel jälkitarkastuksen syy katsastuksessa !!!????
...rahamiehetkin voi hehkuttaa...

220 D Väyrynen -97.
Suzuki Bandit 1200 -97.
Arctic Cat ZR 580 -98.
KTM Supermoto LC 4 -96.
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3025
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »


E8 Voimansiirto
Voimansiirtolaitteiden kiinnityksen, kunnon ja
toiminnon tarkastus. Luistonestojärjestelmä.
Koeajon ja alustan tarkastuksen yhteydessä.
Kokeilemalla ja silmämääräisesti tarkastamalla.
Vaihteiston tai vetopyörästön kiinnitys puutteellinen.
Kytkin luistaa tai ravistaa voimakkaasti. Vaihde ei pysy kytkettynä.
Vaihteiston ja/tai kytkimen toimintahäiriöt.
Kardaanin nivel ja/tai laakerointi kulunut tai vaurioitunut.
Hylätty / Korj.keh

W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Luulisin, että jos se seisokkijarru olis ollu kunnossa, eikä muita vikoja sen kardaanin lisäksi ole, niin olisi mennyt korjauskehotuksella.
Mikä nykyisillä rekisteritietojärjestelmillä tarkoittaa, että viimeistään seuraavaan katsastukseen tuo olisi vaihdettava.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Vastaa Viestiin