W202 subbariprojekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
petrikar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 867
Liittynyt: Ti 01.08.2006 22:12
Paikkakunta: Oulu

W202 subbariprojekti

Viesti Kirjoittaja petrikar »

Aloittelin tänään tuommosta subbariprojektia W202:sen konttiin kun entinen kotelo vei liikaa tilaa ja tavarat ei mahtunu enää mukaan :? Kotelon pohjaksi otin 124:sen vararenkaan sisässä olevan ämpärin. Kotelon tilavuudeksi mittasin karvan verran vajaa 14 litraa

Kuva

Liimasin/ruuvasin päälle 22mm lastulevyn. Ainoa ongelma näytti olevan että vararenkaaksi pitää nyt vaihtaa 124:sen vanne kun tuossa C-mallissa on eri ET vanteessa eikä tuo kotelo sovi sen sisään.

Kuva

Päälle laminoin 3 kerrosta lasikuitua.

Kuva
Kuva
Kuva

Huomenna pitäs kairata reikä subille ja ostaa subi (Hertz 10") Kontin etuseinään tein vanerista levyn vahvistimille, verhoilu ja hienosäätö puuttuu vielä. Ja verhoiluksi tulee 124 pohjamatosta leikattu huopa.

Kuva
Kuva

Että tämmöstä tälläkertaa. Lisää kuvia kunhan tulee taas valmiimpaa.
-Mercedes-Benz s211
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 824
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

itsellä samantyylisen asennukset mielessä w201:seeni. elikkä vararenkaan paikalle 15" spl dynamics xtr ja vahvistimet samaan paikkaan kuin sinulla vaan hieman eri muodostelmaan elikkä v asentoon. kontin toiselle sivulle dsp ja toiselle sivulle jakoblokit ja konkka. seurataan projektin edistymistä.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Avatar
petrikar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 867
Liittynyt: Ti 01.08.2006 22:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja petrikar »

Saakohan siihen tehtyä tarpeeksi isoa koteloa 15"? Laitahan kuvia laitoksesta...
-Mercedes-Benz s211
Avatar
cali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 21.09.2005 18:12

Viesti Kirjoittaja cali »

aika ohutseinämäinen jää jos vain kolme kerrosta kuitua ajattelit jättää..
Avatar
petrikar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 867
Liittynyt: Ti 01.08.2006 22:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja petrikar »

Kyllä siihen tuli sitä paksuutta kun laitoin hartsia melko reilusti ja onhan se muovikin jo ennestään aika tukeva.
-Mercedes-Benz s211
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

petrikar kirjoitti:Kyllä siihen tuli sitä paksuutta kun laitoin hartsia melko reilusti ja onhan se muovikin jo ennestään aika tukeva.
Kylläkai tuollainen jotenkuten kotelon asian ajaa, mutta tukevahan tuo ei ole :shock:

Kun lueskelee esim. autosoundia miten suuri merkitys kotelon tukevuudella on sointiin ja kuinka tehdään tukeva kotelo niin huomaa, ettei pelkkä levy/muovi/kuitu ole vielä tukeva.

Itse tein coupeen kotelon 15" elementille joka painoi elementein kanssa lähes 100kg :lol:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
petrikar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 867
Liittynyt: Ti 01.08.2006 22:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja petrikar »

Nooh ei tästä mitään hifikilpailun voittajaa olla tekemässäkään. Kunhan vähän tulee bassoa erillissarjan lisäksi. Ja tuskin tuo 10" jaksaa tuota koteloa "särkeä". Saa nähä sit kun on valmis että miten se soi. Aika optimi on tuo tilavuus sille Hertzille.
-Mercedes-Benz s211
Vastaa Viestiin