W124 E420 johtosarja

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 874
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

W124 E420 johtosarja

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Tuli viime kesänä sitten haettua itselle saksasta tuommonen E420 mese jolla oli ajettu reilut 260tkm. Nyt vajaan 50tkm onnellisen ajelun jälkeen on mersussa ilmennyt lieviä käyntihäiriöitä etenkin tyhjäkäynnillä :( . Kaiken näköistä tärinää ja tutinaa, eikä välillä oikein tunnu jaksavan vetääkkään.

Kun tarkemmin aloin ongelmaa tutkimaan niin huomasin että tuo niin kuuluisaksi tullut ruiskujohtosarja alkaa olemaan tiensä päässä. Johdoista rapisee kuoret irti :cry:

Vehon tiskiltä ei viitsisi mennä uutta sarjaa hakemaan kun maksaa ilmeisesti sen reilut 500e ja itse uuden johtosarjan tekeminen on aika iso projekti. Mahtaisiko jostain purkaamolta yms. löytää uuden vai onko järkeä ostaa "uusi" käytetty sarja, joka saatta jonkun ajan päästä sekin olla samassa kunnossa.

Harmittaa moinen piuhahärdelli kun auto on muuten ollut erittäin hyvä ja olen pitänyt sitä hyvin. On seissyt yöt tallissa, eikä kylmänä ole koskaan tullut poljettua. Öljyjä, tulppia ja ilmanputsareita on vaihdeltu ihan säänöllisesti ja vaihteisto-, sekä peräöljyt on tullu vaihdettua.
Mitään isompaa ole vielä kulutusosien lisäksi hajonnut. Tosin tätä päivää kun jotain isompaa (kalliimpaa) menee, olenkin jo odottanut :)
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1567
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

Mulla on ehjä johtosarja 500 E:hen johon olen jo hommannut uudet johdot ,mutta en ole vielä vaihtanut, laita YV jos kiinnostaa vanha sarja. Muussa tapauksessa tuo 500 ekua on halpa lysti mitä saattaa aiheuttaa jos et johtosarjaa vaihda.PIIPPU nimimerkiltä saatu hyviä neuvoja.

Toki käyntihäiriö voi johtua muustakin eli lienee syytä selvittää ensin kaikki perusjutut.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 874
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Mahtaako sopia 500 ja 420 johdot keskenään. Meinaan kun detali.ru:sta kattelin ni oli aikas monta erilaista johotsarjaa kasikoneisiin. Jos sopii ristiin niin voisin olla kiinnostunut. :)

Tulpat, öljyt, ö.suodatin ja ilmanputsarit on juuri 1000km sitten vaihdettu.
Koneesta ei mitään kummallisia ääniä kuulu ja kaasuunki vastaa ainaki paikallaan ihan normaalisti. Tehot tuntuisivat olevan tallessa, mutta joskus paikaltaan lähdettäessä ei oiken tunnu irtoavan ja vaihdettakin vaihtaa jo vähän 4000rpm jälkeen. Suuremmista nopeuksista (80km/h+) lähtee aina normaalisti. Kaasuvaijerin juuri kiristin kun oli hiukka löysällä, oli polkimessa pari senttiä tyhjää. Kaasuläppä aukeaa kokonaan kun painaa kaasun pohjaan.

Jos on jotain vinkkiä mitä kannattaisi noitten häiriöitten kannalta tarkistaa ni kertokaa ihmeessä.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)

ex: S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94

(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1567
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

Johtosarjoja on käsittääkseni kahta erilaista. Auton runkonumeron perusteella saa selville esim. Veholta oikean artikkelinumeron.Autosi vuosimalli -94 ?

- polttoainesuodatin (koska vaihdettu)
- likaiset suuttimet
- lambda sensori
- mainitsemasi tulpan johdot (oletan että tarkoitit tätä kuitenkin..?)
- tulpat ja/tai onko tulpan reikään päässyt valumaan öljyä
- vikakoodien luku. Tuota vikakoodin vastakappaletta =pistoketta ei löydy kaikista MB huoltoliikkeistä

Vaihto 1->2 tapahtuu kylmällä koneella myöhemmin (isommilla kierroksilla)kuin koneen ollessa käyntilämpöinen.Mutta koska lähtee kakkosella vaihtoviive tapahtuu kylmällä koneella myös 2->3 vaihdettaessa.
- jäähdytysnesteen lämpöanturi (epätodennäköinen).
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 874
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Auto on tuo allekirjotuksessa oleva, käyttöönotto 11/1994.

Rikkinäinen johtosarja on se mikä tulee ruiskusuuttimille, ei tulpanjohdoille. Tulppien vaihdon yhteydessä kattelin kyllä kaikki reiät fikkarilla läpi eikä niissä öljyä näkyny. Voiko toi jäähdytysnesteen lämpöanturi vaikuttaa käyntiin noinkin paljon? Lämmöt ei kyllä oo koskaan ihan 80c noussu, mutta just siihen alapuolella ne yleensä nousee. Siitä ylöspäin ei oo koskaan menny, termostaatti jumissa?

Tuon kylmänä vaihdon oon kyllä huomannu, mutta nyt tarkotin sitä kun kone on jo lämmin ja 1->2 vaihto kaasupohjassa tapahtuu liian aikasin.
Jostain kattelin että jos ajaa laatikko S-asennossa niin pitäisi lähteä aina ykkösellä?, mutta mulla lähtee aina kakkosella riippumatta E/S valitsimen asennosta.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)

ex: S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94

(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

Kannattaa melkein käydä naapurifoorumin puolelta (www.mese.fi) katsomaan nimimerkin "EasyRider" kirjoittaman topicci jossa hän asensi w201:seen 3.2l bensakoneen.... Muistaakseni hänkin taisteli piuhojen kanssa ja päätyi lopen tekemään uuden johtosarjan..
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1567
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

S ja E asento ei vaikuta , lähtee kakkosella.
Ykkösellä lähtee kun pakkovalitset ykkösen ja muistat vaihtaa kakkoselle....
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

illinois kirjoitti:S ja E asento ei vaikuta , lähtee kakkosella.
Ykkösellä lähtee kun pakkovalitset ykkösen ja muistat vaihtaa kakkoselle....
Juuri näin. W124 lähtee aina kakkosella mutta W210 lähtee S-asennossa ykkösellä ja W-asennossa kakkosella.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 874
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Nippe »

stanger kirjoitti:Kannattaa melkein käydä naapurifoorumin puolelta (www.mese.fi) katsomaan nimimerkin "EasyRider" kirjoittaman topicci jossa hän asensi w201:seen 3.2l bensakoneen.... Muistaakseni hänkin taisteli piuhojen kanssa ja päätyi lopen tekemään uuden johtosarjan..
Eipä löytyny kyseistä nimimerkkiä sieltä, en viittis alkaa itte väsää uutta sarjaa vaikka kolvi kyllä pysyykin kädessä. Joutuupi varmaan Vehon tiskille marssimaan tai jos Merteilistä tai KL:lästä sais tilattua moisen.

Kyllähän käsin hämmentäen saa 1->2 vaihdettua mukavasti vasta punarajalla, mutta joskus menee ihan D-asennollakin kickdowni pohjassa sinne punarajalle asti ja joskus taas vaihtaa jo hiukka yli 4000rpm.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)

ex: S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94

(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Rto-tuonnin kautta oli halvin johtosarja 2 vuotta sitten. Siis 500e:hen kun kyselin. Veholta tilasin itse(650€) koska sen sai 3:ssa päivässä. RTO:n kautta tilausaika 4-5vko:a. Kesä auto niin pitää päästä ajamaankin ;)

Niin ja suosittelen ostamaan kokonaan uuden johtosarjan. Samalla vaihtaa ala ja yläpuolisen niin säästyy pitkässä juoksussa monelta harmilta.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 874
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Täytyyki alkaa kyselemään paljon veholla mahtaa nykyään maksaa moinen. Eikä tosiaan viittis paljoo autoo seisotella kun kesällähän se on paras ajaa :) Meni tuossa juuri muutama tunti nopeasti yhtenä iltana kun johdot päällysti uudelleen kutistesukalla. Kun auto on jokapäiväsessä käytössä niin ei viitti ottaa sitä riskiä että tuo ruiskuboksi posahtaa :(

Mikä tuo alapuolinen johtosarja on mistä on paljon puhetta ollut myös?
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)

ex: S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94

(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 874
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Nippe »

On pikkasen hinnat noussu veholla, johtosarja maksaa nykyään 690e :(
tosin toimitusaikakin on vain 3-4 päivää eli tilaukseen taitaapi mennä kuhan rahat saan taskuun :)

Johtosarjan vaihto-operaatio ei ilmeisesti oli mikään kovin suuri homma?
Itse kun kattelin niin ainakin vaikutti aika simppeliltä.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)

ex: S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94

(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Kutistesukan sijasta voi ensiapuna käyttää myös vulkanoituvaa teippiä,
esim. 3M maksaa 10 euroa rullalta Elektorilla (Elektori, Tampere).
Teippi venyy 50% ja muodostaa saumattoman pinnan eli vulkanoituu
umpeen ja muodostaa kestävän eristyksen. Teoriassa tällä vaikka
korjaa koko johtosarjan, tosin 700 euroa kuulostaa vielä sen verran
mahdolliselta, että parempi uusia johdot.

USA:ssa muistaakseni tehdas suostui goodwillina eli maineen
ylläpitämiseksi maksamaan noita johtosarjoja. Vai muistankohan väärin?
Ainakin siitä oli keskustelua amerikkalaisilla foorumeilla, haulla löytynee.
Mitäköhän se johtosarja maksaisi USA:sta tilattuna ja jos se tilattaisiin
valmistusnumeron mukaan, niin saisiko oikean malliset johdot?
Noita kasinkoneisia on USA:ssa paljon ja taalan kurssi on edullinen,
jospa joku suostuisi myymään niitä johtoja Eurooppaan.
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 874
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Eipä toi 700e tosiaankaan mikään ihan mahdoton summa ole kun ei tuota johtosarjaakaan tarvitte kovin usein uusia.
Investointi on kuitenki aika pieni kun vertaa siihen, että kuinka kauan tuo sitten kestää. Mielummin ostaa uuden kuin ajelee itse korjatulla versiolla :)

Veholta kysyin tuon varaosanumeron samalla kun soittelin sinne. Mahtaisikohan sillä löytää jenkeistä oikeanlaisen sarjan? Voisi alkaa selailemaan noita jenkkifoorumeita, jos sieltä löytyisi joku jonka kautta noita saisi halvalla. Tiedä sitten niiden toimitusaikoja kun tuo vehon 3-4pv on aika lyhyt.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)

ex: S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94

(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1567
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

Nippe kirjoitti:On pikkasen hinnat noussu veholla, johtosarja maksaa nykyään 690e :(
tosin toimitusaikakin on vain 3-4 päivää eli tilaukseen taitaapi mennä kuhan rahat saan taskuun :)

Johtosarjan vaihto-operaatio ei ilmeisesti oli mikään kovin suuri homma?
Itse kun kattelin niin ainakin vaikutti aika simppeliltä.
kysy vielä KL Varaosista. Ainakin 500 seen oli edullisempi siellä.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
piippu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 08.12.2004 00:59
Paikkakunta: Härmä/Forssa

Viesti Kirjoittaja piippu »

Jaahas, täällähän on näköjään johtojen kanssa hieman peliä :D :cry:

Hyvin on homman vakavuus tiedostettu (älä vaan päästä tippaakaan vettä konehuoneeseen ennekuin vaiva on korjattu-> kärähtää ihan kohtuuhintaista palikkaa jos vesi pääsee tekemään omia kytkentöjään!) Ja ei tuo 600€ kuulosta ollenkaan pahalle, nimittäin maksoin itse 1200€ johtosarjasta veholle vuonna 2004 ja valmistustakin piti odottaa reilu kuukausi, kun ei tehtaallakaan ollut :cry:


ps. Onhan virranjakajien kansien sisälle kurkattu! Hapettuu näköjään helposti ja aiheuttaa just kuvailemaasi hytkytystä ja nykimistä.....meinaan että jos kerran ei mitkään ASR yms. valot pala, niin saattaa vika piillä noinkin yksinkertaisessa paikassa (mutta vaihda ne johdot silti, jos kerran eristeissä sanottavaa)
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 874
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Nippe »

En oo virranjakajiin kurkkinut, täytyy kattella ja putsata.

ASR-valo on kerran tai kaksi syttynyt, mutta vika on kuittaantunut sillä, että on sammuttanut auton ja käynnistänyt uudelleen. Edellisestä kerrastakin on jo aikaa jonkun verran.

Täytyy tuo johtosarja hommata mahdollisimman pian, jos sillä saisi näitä pikkuhäiriöitä korjattua.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)

ex: S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94

(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Nippe kirjoitti: Mikä tuo alapuolinen johtosarja on mistä on paljon puhetta ollut myös?
Siinä on samassa startti, laturi, öljynpaine, jne... Pitäisi olla ainakin puolet halvempi. Viimeistään siinä vaiheessa kun joutuu niitä johtoja liikuttelemaan alkaa uusien vikojen mahdollisuus kasvaa.
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 874
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Kiitoksia näistä tiedoista.

Täytyy laittaa johtosarja tilaukseen ja katsoa paljon sillä on vaikutusta.
Jos jotain onkelmaa on vielä sen jälkeen niin täytyy sitten kysellä uudestaan :)
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)

ex: S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94

(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Avatar
boogieman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Pe 07.10.2005 10:08
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Onko tällainen johtosarjan hapertuminen näiden "isompien" ongelma vai pitäisikö 300TE:n omistajana ruveta huolestuneena tutkimaan johtonippuja?
EX: S124 300TE '86, 357 tkm
EX: W124 200D '85, 630+ tkm
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Damned kirjoitti:Onko tällainen johtosarjan hapertuminen näiden "isompien" ongelma vai pitäisikö 300TE:n omistajana ruveta huolestuneena tutkimaan johtonippuja?
Ai onko näissä vanhemmissa sähköjäkin konehuoneessa..? :lol: No ei vaan, kyllä se on pääasiassa M104:n ja M119:n ongelma tuo johtosarja, 1992-1995 vai miten se oli.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
boogieman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Pe 07.10.2005 10:08
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Timo L. kirjoitti:
Damned kirjoitti:Onko tällainen johtosarjan hapertuminen näiden "isompien" ongelma vai pitäisikö 300TE:n omistajana ruveta huolestuneena tutkimaan johtonippuja?
Ai onko näissä vanhemmissa sähköjäkin konehuoneessa..? :lol: No ei vaan, kyllä se on pääasiassa M104:n ja M119:n ongelma tuo johtosarja, 1992-1995 vai miten se oli.
Pakko siellä on olla sähköä kun on sähkövikojakin :shock:
Jep, kiitos tiedosta.
EX: S124 300TE '86, 357 tkm
EX: W124 200D '85, 630+ tkm
Avatar
piippu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 08.12.2004 00:59
Paikkakunta: Härmä/Forssa

Viesti Kirjoittaja piippu »

Nippe kirjoitti:En oo virranjakajiin kurkkinut, täytyy kattella ja putsata.

Älä pidä hullua jännityksessä :lol: Oletko ehtinyt kurkkia kansien alle?
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 874
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Nippe »

On mersun laittelu jääny vähän vähemmälle kun mokoma seissyt jo noin 1,5 kuukautta, siitä vajaan kuukauden veholla :(

Hajosi ensin keskulukituksen infrapunaohjain. Pari puhelua veholle ja selvisi ettei auta kuin tilata uusi avain, vara-avainta kun ei ole eikä pelkällä avainosalla saa häläriä taikka ajonestoa pois, vaikka ovet saakin auki :( Avain maksoi noin 230e ja tuli vajaassa viikossa. Uusikaan avain ei toiminut, eikä mitkään koodaus temputkaan auttaneet. Kaikki foorumin ohjeet kokeilin ja veholtakin joitain sain. Lopuksi toimitin auton veholle eivätkä saaneet sielläkään toimimaan. Lopulta viaksi paljastui ilmeisesti viallinen ohjausyksikkö, joka tilattiin reilun 500e hintaan saksasta. Toimitusaika kyseisellä boksilla on noin 2 viikkoa. Tänään kun soittelin veholle niin auto on ilmeisesti jo kunnossa, mutta maanantaina saan tietää varmasti :) Hiukan jännittää koko projektin loppusumma :(

Johtosarjahommeli on edennyt sen verran että paketti odottaa kaapissa asennusta. Tuli vehon kautta parissa päivässä ja hintaa oli 690e. Kuhan auton saan veholta takaisin niin alan piuhoja vaihtelemaan. :)
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)

ex: S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94

(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Toivottavasti tuli kuntoon ja johtosarjasta löytyy apu niihin aiempiin ongelmiin :idea:
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 874
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Nyt on johtosarjakin vaihdettu. Aikaa projektiin kului noin 1,5h eli aika helppo homma oli :) Ainakin tyhjäkäynti tuntuu tasaisemmalta ja kierrokset painuu sinne lähelle 500rpm kun ennen oli noin 600-700 rpm. Kiihdytyksissä vedättää nyt kierrokset punarajalle ennen kuin vaihtaa vaihdetta. Suosittelen kyllä johtosarjan vaihtoa jos vähänkin on moiselle aihetta. Rahallisesti projekti ei ole kovin kallis, eihän tuota tarvitse kovin usein tehdä.

Keskuslukituksen ongelmat aiheutuivat viallisesta virtalukon ohjausyksiköstä ja johtosarjaakin olivat kuulemma joutuneet räpläämään. Lopullista hintaa ei tuolle hommalle vielä ole selvinnyt. Olivat veholla ryssineet laskutuksessa jotain ja asiasta enemmän tietävä henkilö on lomalla :) Viikon päästä selvinnee hinta, joka tällä hetkellä oli yli 1000e :cry: mutta pudonnee noin 800e tietämille kunhan saavat laskut oikein.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)

ex: S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94

(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Avatar
Tur_o
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Ma 15.05.2006 00:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tur_o »

Huomasin ketjun vasta nyt, joten vinkki tulee vähän myöhään. Vaihdoin itse omaan E420:seen moottorin johtosarjan keväällä. Veho halusi nylkeä tuon 690 euroa, mutta jenkkiläisessä nettikaupassa hinta oli noin 500 dollaria. Postikulujen jälkeen Visa-laskulla näkyi 426 euroa ja tulli velotti vielä 100 euroa päälle. Hintaa tuli siis semmoset 530 euroa.

Osa oli "tarvike", mutta tuli Mersun pakkauksessa. Mersun logot olivat tallessa, eivät olleet edes niitä viilanneet pois - siis ihan selvästi samasta tehtaasta peräisin kuin merkkiosatkin. Ainoa ero oli, ettei pakkauksen kyljessä ollut sitä Mersun hologrammisinettiä.
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Mistä kaupasta Tur_o tilasit johtosarjan?
1991 420 SE
Avatar
Tur_o
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Ma 15.05.2006 00:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tur_o »

Wikke kirjoitti:Mistä kaupasta Tur_o tilasit johtosarjan?
http://www.importecparts.com

Tilatessani olin kämmännyt toimitusosoitteen. Odottelin sitten iltaan, että siellä tulisi aamu ja liike aukeaisi, jonka jälkeen soitin asiakaspalvelun puhelimeen. Myyjä korjasi tiedot puhelimitse. Palvelusta jäi asiallinen vaikutelma.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tulipa vain mieleen että onko tämä uusi johtosarja sitten kuumankestävää, ts. silikonia tms? Vai onko 10v päästä taas odotettavissa mätäjohdot?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin