Sehän siinä onkin, kun ei ole ohjekirjaa, on joku jo ehtinyt hukata sen ennen minua Sillä vaan kyselen, kun tuossa tallissa on muutamia kannuja tuota öljyä, että uskaltaako sitä tuohon laittaa..
Jonski kirjoitti:Sitäpä. Pitää sitä sit laittaa. Siinähän sen sit näkee, että miten pelittää
Taitaa olla ihan myydyimpiä öljyjä Suomessa ellei laajemminkin -- kyllä jos se koneita rikkoisi, niin olisi siitä meteli nostettu. Kaikkein halvinta se ei kyllä ole.
Mobil 1 Rally Formula 5W/50.
Luokitukset API SG-CD sekä MB 226.5. Eli luokituksia löytyy sekä pensa että dieselpuolelle. On lisäksi MB:n luokitus 124 dieseleille sekä vapari että turbolle. Eli pitäisi pelittää.
Ostin tossa hiljattain 190e mb vm- 88 2.0 bensa. Mitäs öljyä olette tällasessa käyttäneet ajettu 274000km. Laitoin sinne sellasta öljyä ku pyroil 5w-40 maksoi 15e/4l. Tota öljyä olen käyttänyt aikaisemmissa autoissa gti edition golf ja 1.9td passat eikä syönyt. Onko toi 5w-40 hyvä vai pitäisikö laittaa jotain 10w-40?
Minä olen käyttäny omassa 89 mallin 250 diesel farkussa Mobilin ykköstä vuoskaudet ja ajanu 15 000 vaihtovälit. Öljyä häviää tikusta katottuna jonkin verran, mutta lisäillä ei tartte. Autolla ajettu vasta rapiat 400 tuhatta, että ei kait sen vielä öljyä kuulu syödäkkään
Taitaa olla se ohjekirjan kymppitonnin vaihtoväli vanhojen öljylaatujen ajalta.
Käsikirjassa se on MB228.1 tai 228.3 60X moottoreihin, myös turboihin.
Jos haluaa "ajaa halvalla" voi käyttää halpoja öljyjä.
Minun autoni huoltaa ammattimiehet ja he ovat laittaneet mm. Castrol TXT Soctec 5W-30 ja Teboil Gold 5W-30. Mitään ongelmia ei ole. Ehkä öljynpaine on kuumana pienillä kierroksilla aavistuksen alempi kuin vanhan ajan öljyillä.
Toisaalta jos öljynpaine on korkea ei välttämättä kierrä tarpeeksi (kokeile laittamalla puutarhaletku solmuun kun paine on päällä.
JP74 kirjoitti:Mulla on ollut jostain syystä ennakkoluuloja Nesteen öljyjä vastaan. Nyt kuitenkin ennakkoluulot on karissut pois, kun ainakin tossa cdi koneessa tuntuu pysyvän 20Tkm vaihtovälillä öljyt puolen litran lisäyksellä. Öljy oli jotain 0-40 synteettistä, eli juuri cdi koneeseen tarkoitettua.
Normaalisti vaihdan reilun kympin välein, mutta nyt on ajoja ollut niin paljon, että ajetaan huoltoilmaisimen mukaan..
Nestehän ostaa öljynsä sieltä mistä se halvimmillaan saa, eli yhdessä purkissa voi olla ihan eri öljyä kuin viereisessä purkissa. Tosin näinhän tekee moni muutkin.
Mobil 1 Rally Formula 0W-40 on tässä OM606 -koneessa ollut uudesta alkaen, enkä ole nähnyt syytä miksi vaihtaisi toiseksi.
Sitä kun ei juurikaan vaihtovälillä kulu.
Rohkeammat kokeilkoot vapaasti muita merkkejä ja laatuja.
Mielelläni toki lueskelen "tutkimustuloksia", mutta itse en merkkiä enkä laatua vaihda.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Onko kellään kokemuksia Kingin moottoriöljyistä? King todennäköisesti vain purkittaa öljynsä, joten jostainhan se sen ostaa, ellei peräti osta jo purkitettuna. En sitä mersuuni laittanut mut ostin 4l ja laitoin sen tuohon vara-autooni.
Zinovjev kirjoitti:Onko kellään kokemuksia Kingin moottoriöljyistä? King todennäköisesti vain purkittaa öljynsä, joten jostainhan se sen ostaa, ellei peräti osta jo purkitettuna. En sitä mersuuni laittanut mut ostin 4l ja laitoin sen tuohon vara-autooni.
Valitettavasti, iski pihiys, kun tiesin "uuden" ässän hieman
tiputtelevan alleen.
Kingillä paineet putosi tyhjäkäynnillä nollaan.
Noh, tulipa lisäiltyä ralliformulaa ja nyt on taas paineita.
arko kirjoitti:Mulla tuossa 190 2.0 bensassa öljyn paineet ajaessa aina 3 ja tyhjäkäynnillä tippuu 2 onko normaalia?
On ihan normaalia. Hyvät paineet sulla on. Jos se nyt putoaa kovasti alle yhden, niin sitten voi ruveta ihmettelemään...
Terv. Juri
Hep! Ilman lämpö +28, 50 km motarilla sataaneljääkymppiä ja 13 tkm ajetut (vaihtoväli kesäaikana 15 tkm) Valvolinet sisässä: tyhjäkäyntipaineet kuuluisan 0,3:n luokkaa ja koneenahan on 310 tkm ajettu OM603.
^Tuollaista teki minullakin, tosin paineet laski aika lähelle nollaa. No en tietysti tyhjäkäynnillä pitänyt kun tuon huomasin. Muutama viikko ja kk-laakeri sanoi poks.
AM kirjoitti:^Tuollaista teki minullakin, tosin paineet laski aika lähelle nollaa. No en tietysti tyhjäkäynnillä pitänyt kun tuon huomasin. Muutama viikko ja kk-laakeri sanoi poks.
Perin alhaiset tossa on olleet paineet aina, talvellakin yhden pintaan ja uusilla öljyillä. Eivät nousekaan kovin nopeasti, mutta autolla ajetaan 1000 km/ viikko, joten jo luulisi kilahtaneen jos olisi jossain isompaa vikaa.
E: itse olen ajanut autolla kohta 30 tkm, eipä nuo ole suuntaan tai toiseen heitelleet. Tänään oli vaan noin 15 lämmintä ja ajeltiin töihin 80 km rauhallisemmin, paineet reilu 1 perille päästyä.
Viimeksi muokannut Aku P, Ke 09.07.2008 09:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Zinovjev kirjoitti:Onko kellään kokemuksia Kingin moottoriöljyistä? King todennäköisesti vain purkittaa öljynsä, joten jostainhan se sen ostaa, ellei peräti osta jo purkitettuna. En sitä mersuuni laittanut mut ostin 4l ja laitoin sen tuohon vara-autooni.
Valitettavasti, iski pihiys, kun tiesin "uuden" ässän hieman
tiputtelevan alleen.
Kingillä paineet putosi tyhjäkäynnillä nollaan.
Noh, tulipa lisäiltyä ralliformulaa ja nyt on taas paineita.
Joo, öljynvaihdon jälkeen Opelissa jää öljynpaineen merkkivalo hetkeksi palamaan. Onneksi halpa vara-auto, ei viitsi vaihtaa uudestaan öljyjä.