Paljonko mersuni maksoikaan uutena?
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Paljonko mersuni maksoikaan uutena?
Onko kellään tietoa, mistä löytäisi muutama vuosikymmen sitten voimassa olleista uusien mersujen hinnoista?
Omani on -92 W124 300TD sportline, ja olisi kovasti mielenkiintoista tietää paljonko ko. kotterosta joutui keskellä syvintä lamaa pulittamaan..
Omani on -92 W124 300TD sportline, ja olisi kovasti mielenkiintoista tietää paljonko ko. kotterosta joutui keskellä syvintä lamaa pulittamaan..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
1992 300 TD 421 400 mk / 70874 e perusvarusteilla. Sportlinestä lisähintaa n. 25-35 tmk paketista riippuen.
Vehon sivuilta PDF
Vehon sivuilta PDF
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
420 SEC -90 perusmalli 816 800 mk... siihen sitten ilmastointi, sähköpenkit muistilla, vakionopeudensäädin, luistonesto, sähkökattoluukku, sammutin, sähköantenni, takalasin sähköverho, kaksiääninen äänimerkki ja paremmat stereot taisi mennä miljuuna rikki... näitä oli tuotu ilmeisesti juuri tuosta syystä alle 10 kpl. tuona vuonna...eipä ollut omanikaan...myöhempien aikojen tuontia siis. Tuohon aikaan 560 SEC maksoi kevyet 1 121 700 mk perusmallina...
....kurioositeettinä 190 D w201 maksoi tuolloin 219 800 mk siis viisi kertaa vähemmän kuin 560 SEC...
....kurioositeettinä 190 D w201 maksoi tuolloin 219 800 mk siis viisi kertaa vähemmän kuin 560 SEC...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: Paljonko mersuni maksoikaan uutena?
Noin vertailun vuoksi, mitä Günther maksoi ostoksestaan syksyllä -91:Petteri Kivimäki kirjoitti:Onko kellään tietoa, mistä löytäisi muutama vuosikymmen sitten voimassa olleista uusien mersujen hinnoista?
Omani on -92 W124 300TD sportline, ja olisi kovasti mielenkiintoista tietää paljonko ko. kotterosta joutui keskellä syvintä lamaa pulittamaan..
300TD Turbo/Aut 69027,- DM, ab Werk, 14%USt (sen ajan vaihtokurssilla n. 220880,- FIM)
Sportline? (code 950/952)tätä ei sikäläisten myyjien listoissa ollut saatavissa TD:n, olisko Suomi-spezial.
edit:olin väärässä,on siellä code 951/953 myös 300TD:en
Make
PS saman hintalistan mukaan 500E 134520,- DM
Lisävarusteet maksoivat aivan sikamaisesti ja lista on pitkä
kuin nälkävuosi. Halvemman pään autojen hinta tuplaantui, jos
otti "kaikki" varusteet. Nuo aivan kalleimmat autot olivat jo kohtalaisesti
varusteltuja ja lähtöhintaakin oli niin paljon, että hinta ei varusteista enää
tuplaannu.
Muistaakseni kalliita varusteita olivat mm. nahkapenkit ja
automaatti-ilmastointi, jonka hinta taisi olla kalleimmillaan lähellä 40.000
markkaa. Itsellä on tallessa vain verottomat diplomaattihinnastot.
Ne hinnat kun kertoi noin 2,7:lla (e) niin pääsi Suomen hintoihin.
Hinnat pompsahtivat vuonna 1992 devalvaatioiden takia ja 1993 uusia
kalliita autoja myytiin todella vähän laman vuoksi.
Vuonna 1993 Mersu aloitti C-mallin myötä uuden käytännön,
jossa alettiin kilpailla hinnalla laadun kustannuksella. Alihankkijat
kilpailutettiin ja autoihin lisättiin enemmän vakiovarusteita
vuosi vuodelta. Auton kokonaishinnalle ja kullekin osakokonaisuudelle
asetettiin tavoitehinta, johon valmistuksessa pyrittiin. Aiemmin tehtiin
vaan mahdollisimman hyvä auto ja sitten katsottiin, paljonko tuli hinnaksi.
kuin nälkävuosi. Halvemman pään autojen hinta tuplaantui, jos
otti "kaikki" varusteet. Nuo aivan kalleimmat autot olivat jo kohtalaisesti
varusteltuja ja lähtöhintaakin oli niin paljon, että hinta ei varusteista enää
tuplaannu.
Muistaakseni kalliita varusteita olivat mm. nahkapenkit ja
automaatti-ilmastointi, jonka hinta taisi olla kalleimmillaan lähellä 40.000
markkaa. Itsellä on tallessa vain verottomat diplomaattihinnastot.
Ne hinnat kun kertoi noin 2,7:lla (e) niin pääsi Suomen hintoihin.
Hinnat pompsahtivat vuonna 1992 devalvaatioiden takia ja 1993 uusia
kalliita autoja myytiin todella vähän laman vuoksi.
Vuonna 1993 Mersu aloitti C-mallin myötä uuden käytännön,
jossa alettiin kilpailla hinnalla laadun kustannuksella. Alihankkijat
kilpailutettiin ja autoihin lisättiin enemmän vakiovarusteita
vuosi vuodelta. Auton kokonaishinnalle ja kullekin osakokonaisuudelle
asetettiin tavoitehinta, johon valmistuksessa pyrittiin. Aiemmin tehtiin
vaan mahdollisimman hyvä auto ja sitten katsottiin, paljonko tuli hinnaksi.
VEHOn sivut vuodelta 1996
Rahanarvonkerroin on myös kätevä.
Muistaakseni joskus 90-luvun alussa W140:n nappanahkaverhoilu maksoi ~ 99 000 mk.
Rahanarvonkerroin on myös kätevä.

Muistaakseni joskus 90-luvun alussa W140:n nappanahkaverhoilu maksoi ~ 99 000 mk.

Tämäpä oli hyvä linkkiSEC-560 kirjoitti:Rahanarvonkerroin on myös kätevä.

Laskin juuri 280CE:n maksaneen uutena lisävarusteineen nykyrahaksi muutettuna ~ 117 000 €

