iskareittein vaihto 124

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Fallu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 30.01.2006 11:30

iskareittein vaihto 124

Viesti Kirjoittaja Fallu »

millanen homma mahtaa olla iskareiden vaihto 124 250td meseen on se korkeuden säätö takana on paha rasti?eteen on varmaan helppo mutta mites taakse
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Onko taka-akselin hydr. vaimentimissa jokin vika jos ne pitää vaihtaa?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Takana on oleellista niiden kaasupallojen kunto...ei iskareissa vältämättä mitään vikaa ole.

Korkeudensäätöiskarin vaihto on kohtuu helppoa, jos vain hydrauliikkaputken liitos lähtee ehjänä irti.

- Putki irti iskarista -> öljyä lentää joka paikkaan,
- Iskarin ylä ja alapää irti
- Uusi tilalle
- Lisää öljyä säiliöön

-> se ilmaa itse itsensä.

Mikäli tai kun hydrauliputket on kovin happamat kannattaa harkita niiden uusimista. Putken irroitus kaasupallosta on jo hieman haastavampaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Mistäs sen tietää milloin kaasupallo on paskana?
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

juhape kirjoitti:Mistäs sen tietää milloin kaasupallo on paskana?
No jos perä on yhtä puuta, silloin on pallosta karannut kaasu pois. Kaasun tarkoitus on siellä joustaa, kun kaasu pois, pallo täynnä nestettä, neste ei puristu kasaan, ei jousta, perä pomppii. Voi se tosin olla vaikea huomata autossa kiinni ollessa, jos se on miltei ehjä.

Pikkuhiljaa se kaasunmäärä häviää sieltä ja iskunvaimennusominaisuus heikkenee. Itse hankin varmuuden vuoksi uudet, tosin toinen vuosi liitoksestakin.

jos 20:n vuoden välein vaihtaa varmuuden vuoksi :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Fallu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ma 30.01.2006 11:30

Viesti Kirjoittaja Fallu »

nyt on uuden iskarit joka nurkassa ja tuore leima :wink: on kyllä hyvä taas ajella 8)
Vastaa Viestiin