Mb Vito 110cdi -02 tehot kateissa
Mb Vito 110cdi -02 tehot kateissa
Vitoa riivaa mystinen vika, vikakoodi herjaa koko ajan MAP-anturia se on uusi samoin ilmamassamittari, kun kyseisessä autossa on molemmat. Löpösuodatin uusi, pakoputki on ollut irti, turbo ahtaa normaalisti. Välillä aamulla se kulkee normaalisti 2 kilomertriä ja sitten se menee vikatilaan ja ei kulje taas mihinkään. Ottaa vedossa kierroksia nihkeästi. Että onko kellään samanlaisia oireita ollut omassa autossa ja jos on niin millä tullut kuntoon. Eräs kaveri veikkasi joku johdon liitos olisi hapettunut tai ohjainyksikkö hapettunut kun se on repsikan jalkatilassa. Talvella sinne vois höyrystyä lumesta tuleva vesihöyry kun se häviää jalkatilasta.
MB SPRINTER 315CDI
MB VITO 110 CDI
MB A 190
ex- SPRINTER 316CDI
ex-MB E 290 TD
ex-MB E 430 T
MB VITO 110 CDI
MB A 190
ex- SPRINTER 316CDI
ex-MB E 290 TD
ex-MB E 430 T
.
Mikä on tarkkaan ottaen vikakoodi ?
MAPpi on pienen letkun päässä joissain malleissa, tarkista se.
Tuleeko vikatila heti, kun käynnistät, vai vasta sen jälkeen kun painaiset kaasua ?
Jos vikatila tulee heti, ennenkuin ahdot kerkiää edes nousta, niin vian täytyy olla johdoissa-ecussa-anturissa.
Järjestelmä ensin tarkistaa MAPin jännitteen, käynnistystilanteessa, ja vasta sen jälkeen antaa tehoja.
Läppäridiaknostiikalla näkisi, miten järjestelmä näkee ahtopaineen.
Jos vikatila tulee ajossa, johtuuko se liian matalasta, vai korkeasta paineesta.
Mersun oma systeemi, "Staari" voi antaa parempaakin tietoa.
Mikä on tarkkaan ottaen vikakoodi ?
MAPpi on pienen letkun päässä joissain malleissa, tarkista se.
Tuleeko vikatila heti, kun käynnistät, vai vasta sen jälkeen kun painaiset kaasua ?
Jos vikatila tulee heti, ennenkuin ahdot kerkiää edes nousta, niin vian täytyy olla johdoissa-ecussa-anturissa.
Järjestelmä ensin tarkistaa MAPin jännitteen, käynnistystilanteessa, ja vasta sen jälkeen antaa tehoja.
Läppäridiaknostiikalla näkisi, miten järjestelmä näkee ahtopaineen.
Jos vikatila tulee ajossa, johtuuko se liian matalasta, vai korkeasta paineesta.
Mersun oma systeemi, "Staari" voi antaa parempaakin tietoa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Joo, vika löytyi. Toisessa paikassa näytti että ahtaa normaalisti ja toisessa ei. Mutta vika oli mootorin alla olevassa alipaineella toimivassa ahtopainetunnistimessa, kun tässä 110cdi on erikoinen turbo, ainakin minun mielestä kun hukkaportti toimii alipaineella. Aika erikoista että samassa alipaine järjestelmässä on kaikki tämän auton alipaine toiminnot , eli pieni vuoto jossain ja hukkaportti on auki koko ajan.
MB SPRINTER 315CDI
MB VITO 110 CDI
MB A 190
ex- SPRINTER 316CDI
ex-MB E 290 TD
ex-MB E 430 T
MB VITO 110 CDI
MB A 190
ex- SPRINTER 316CDI
ex-MB E 290 TD
ex-MB E 430 T
.
Se on (ahto)paineen säätöventtiili.
Sen avulla säännöstellään ahtimen kellolle menevän alipaineen määrää.
(Ali)painevuoto voi tosiaan olla missä kohden vaan järjestelmässä.
Kaikissa mersun ahtimissa, säätyväsiipisissä ja hukkaportillisissa, se perus- tai alkuasento on "auki".
Se on (ahto)paineen säätöventtiili.
Sen avulla säännöstellään ahtimen kellolle menevän alipaineen määrää.
(Ali)painevuoto voi tosiaan olla missä kohden vaan järjestelmässä.
Kaikissa mersun ahtimissa, säätyväsiipisissä ja hukkaportillisissa, se perus- tai alkuasento on "auki".
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5