W210 420 ja ESP:n nollaus??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

W210 420 ja ESP:n nollaus??

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Onko mahdollista ESP:tä nollata (vikamuistia) ihan kotikonstein :?:

Sillä vaan ajattelin kun kaverin wäykky herjaa ESP:tä.

Ja mietin et olisko järjestelmä niin vanhanaikanen kun satalankun ASD järjestelmä
:?: :oops:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4779
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kyllä voi.
Mutta jos vika on koko ajan päällä, ei se tietenkään pois kuittaannu.
Jos koko herjasta haluaa eroon, vaatii se ohjelmanmuutoksen, mikä ei ole oikein järkevän tuntuista.
Jos vika on sitkeää sorttia, ei auta, kun vaan etsiä, että se (todellinen) vaiva paljastuu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Kokeile ny eka kuitekin käyttää akunkenkä hetken irti, minkä jälkeen "kalibroit" järjestelmän kääntämällä pyörät ensin täysin vasemmalle ja sen jälkeen täysin oikealle.
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Eli kun laittaa käyntiin niin "piip" ja näytössä loistaa keskellä ja vasemmalla ESP ? No, siinä on varmaankin sama vika kuin omassani - esivarauspumppu viallinen. Joku sanoi että sieltä on vaan hiilet lopussa ja ne voisi vaihtaa, tiedä häntä?
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

juhape kirjoitti:Eli kun laittaa käyntiin niin "piip" ja näytössä loistaa keskellä ja vasemmalla ESP ? No, siinä on varmaankin sama vika kuin omassani - esivarauspumppu viallinen. Joku sanoi että sieltä on vaan hiilet lopussa ja ne voisi vaihtaa, tiedä häntä?
Juuri näin se tekee.
Milläs ilveellä sitä vois kokeilla nollata?

Onko siellä joku pistoke jossain ja siinä tietyt navat?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Ei se lähde millään nollaamalla pois vaan vika pitää korjata. Kaikilla testereillä ei pääse käsiksi tuohon ESP-moduliin. Itselläni on Carsoft joka ei tunnista koko modulia. Kävin muutamassa liikkessäkin näyttämässä ennenkuin oli Boschin laite jolla diagnoosi oli tuo esivarauspumppu.

Testipistoke on konehuoneessa kuskinpuolella tuulilasin edessä kannen alla mutta ilman testeriä sinne on turha mennä sorkkimaan.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Asia selvä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Onko muuten samaan oireeseen liittyvä kun akun tyhjentää n.neljään päivään ihan tyhjäksi?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Tuskin tuo akun tyhjeneminen liittyy ESP:n toimimattomuuteen. Joku muu siellä virtaa kuluttaa tai sitten akku on vaan ihan lopussa.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

juhape kirjoitti:Kaikilla testereillä ei pääse käsiksi tuohon ESP-moduliin. Itselläni on Carsoft joka ei tunnista koko modulia.
Millälailla ei tunnista koko modulia? Kyllä mulla ainakin Carsofti näyttää normaalit ESP-vikakoodit ja pystyy poistamaankin. On tullut nyvittyä antureilta piuhoja irti koemielessä ja vikaehdotuksia masiina suoltaa niin pirusti. :D

Olikohan nasta numero kuusi (6) ja painike: Traction/ESP.

Akku on hyvä pitää todella timmissä kunnossa jos ei halua virheilmoituksia nimenomaa ESP-systeemiltä. Tuntuu olevan jokseenkin herkkä jännitteen heilahteluille.
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

barton kirjoitti:
juhape kirjoitti:Kaikilla testereillä ei pääse käsiksi tuohon ESP-moduliin. Itselläni on Carsoft joka ei tunnista koko modulia.
Millälailla ei tunnista koko modulia? Kyllä mulla ainakin Carsofti näyttää normaalit ESP-vikakoodit ja pystyy poistamaankin. On tullut nyvittyä antureilta piuhoja irti koemielessä ja vikaehdotuksia masiina suoltaa niin pirusti. :D

Olikohan nasta numero kuusi (6) ja painike: Traction/ESP.

Akku on hyvä pitää todella timmissä kunnossa jos ei halua virheilmoituksia nimenomaa ESP-systeemiltä. Tuntuu olevan jokseenkin herkkä jännitteen heilahteluille.
Niin mulla ei Carsofti siis saa yhteyttä juuri siihen pinniin nro.6 jonka takana on ABS ja ESP.(ilmoittaa Module do not respond) Moottori ja muut modulit kyllä toimivat. Mulla on sellainen Interface jossa sitä T-linjan piuhaa pitää vaihtaa siihen pinniin mitä mittaa.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Mulla tuntuu olevan samanlainen Carsofti, piuha pitää itse muistaa laittaa oikeeseen nastaan :D .
Olisikohan portin asetuksissa vähän viilaamista? Mikähän versio Carsoftista sulla käytössä?
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

barton kirjoitti:Mulla tuntuu olevan samanlainen Carsofti, piuha pitää itse muistaa laittaa oikeeseen nastaan :D .
Olisikohan portin asetuksissa vähän viilaamista? Mikähän versio Carsoftista sulla käytössä?
Versio 7.4. Kaverin autosta -00 E220CDi se pääsee myös ESP:hen käsiksi mutta josatin syysä omassani ei. Mikäs auto sulla on?
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Miun peli on vilkkupeiliväykky ja kakssatasella ceedeeii-koneella.

Siinä versionumerossa on vielä kaks numeroa lisää ja ne on ne jotka merkkaa. Mulla toimii vain versio 7.4.0.2. Ei muut.

Esim. sellasella kuin 7.4.0.8. toimii mulla vain livedata tietyistä nastoista, eikä mikään muu. :o

En ole kyllä löytänytkään muita modattuja toimivia versioita kuin tuo 7.4.0.2. Jos joltain löytyy niin auliisti voin kyllä kokeilla. :)
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Pitääpä tarkistaa mikä versio mulla on. Testiläppäri on tuolla tallilla enkä nyt viitsi kävellä sinne. Mulla kyllä toimii livedata ainakin koneesta ja useat muut modulit mutta nuo ABS,ESP jutut ei toimi jostain syystä?
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Jos Vehon peli lukee ABS yms. niin autosi pistokkeessa tai muualla ei pitäisi olla vikaa. Sen jälkeen se on läppärissäsi se ongelma, portin asetukset tai ihan vaan yhteensopimattomuusongelma. Oletko kokeillut toisella läppärillä?
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

barton kirjoitti:Jos Vehon peli lukee ABS yms. niin autosi pistokkeessa tai muualla ei pitäisi olla vikaa. Sen jälkeen se on läppärissäsi se ongelma, portin asetukset tai ihan vaan yhteensopimattomuusongelma. Oletko kokeillut toisella läppärillä?
Samalla läppärillä ja softalla lukee kaverin uudemmasta Väykystä, samanlaisesta vilkkupeilimallista kuin sulla joten en usko että läppärissä olis vikaa. Joku yhteensopivuusongelma tms.

(niin ja talvellahan tuo oli wanhassa pöytäkoneessa tallilla eikä lukenu kutospinniä silloinkaan?)
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Kokeili uudella akulla ja tyhjäksi parissa päivässä kun ei autolla ajanut.
Olisko tohon vikaan kellään jotain poppakonsteja??
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Eipä muuta tule mieleen kuin perinteinen ampeerimittari
akun navan ja kengän väliin. Sitten nyppiä sulakkeita yksi kerrallaan irti ja katsoa, minkä kohdalla menee nollille.
Sieltä se syyllinen löytyy.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Vielä utelisin että missä tämä esivarauspummpu sijaitsee :?:

Vika on nyt tod.näk. siinä kun vikamuisti luettiin ja testerillä yritettiin sitä käynnistää niin mitään ei tapahtunut.
ABS:n pumppu kyllä pelaa kun sekin voitiin testata tällä testerillä.

Vielä jos jollain olisi varaosanumero tuohon pumppuun niin vois kysellä saksasta uutta.

Kiitos.

PS: olisko kellään heittää kilometrilukemaa edes johonkin suuntaan missä vaiheessa tämä pumppu yleensä vois porsia??
(kärryllä ajettu mittarin mukaan 168tkm.)
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Moi

Pumppu löytyy kuljettajan puolen etulokasuojan sisältä A-pilarin kohdalta.
EPC sanoo varaosanumeroksi 0004301032.
Ps. Meillä on purettu E420T jossa kyseinen pumppu jäljellä.

Terv. Jani
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Joo siellähän se kuskinpuolen lokarinsisällä renkaan takana se pumppu majailee. Pystyssä oleva pötky johon tulee kaksi nesteputkea ja yksi sähköliitin. Joku sanoi että noista menee hiilet ja ne vaihtamalla sen saa korjattua?

Omastani olin jo joku aika sitten pumppua irroittemassa mutta jompikumpi niitä putkiliittimistä ei halunnut aueta, tai aukesi mutta se putki pyöri mukana. Samanlainen mutteri kuin jarruputkissa.
Sitten siinä kiireessä laitoin vaan irroitusöljyä sinne ja ajattelin purkaa neb myöhemmin.

Kysyin uuden pumpun hintaa KL-varaosista. Taisi olla jotain päälle 800eur !!

Luulisin että kyllä sen pumpun pitäis ainakin 200tkm kestää, enemmänkin.
Omallani on nyt rullattu 361tkm ja viime syksynä jo ostaessa se ESP valo paloi. Tiedä sitten milloin se on syttynyt mutta tuskin se 200tkm aiemmin on palanut.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
rokka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Pe 04.11.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja rokka »

:(
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Joo ei löytänyt minunkaan Carsoft tuosta 420:stä ABS/ESP modulia.
Omasta ässästä lukee ihan ok. Pinni No 6.

Häiriö valot kuittautui kun rattia käytti ääriasennoissa.
Nopeuden noustessa n, 10km/h syttyy ekana ESP ja myöhemmin ABS.
Virtaa tuntui menevän jonnekin aika reilusti. Testin aikana meni jo akku sen verran tyhjäks ettei enää jaksanu startata.
Esivaraus pumpun olikin kaverit jo kokeilleet että toimii. Ainakin irroitettuna.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Vastaa Viestiin