.
Kyllä voi.
Mutta jos vika on koko ajan päällä, ei se tietenkään pois kuittaannu.
Jos koko herjasta haluaa eroon, vaatii se ohjelmanmuutoksen, mikä ei ole oikein järkevän tuntuista.
Jos vika on sitkeää sorttia, ei auta, kun vaan etsiä, että se (todellinen) vaiva paljastuu.
Kokeile ny eka kuitekin käyttää akunkenkä hetken irti, minkä jälkeen "kalibroit" järjestelmän kääntämällä pyörät ensin täysin vasemmalle ja sen jälkeen täysin oikealle.
Eli kun laittaa käyntiin niin "piip" ja näytössä loistaa keskellä ja vasemmalla ESP ? No, siinä on varmaankin sama vika kuin omassani - esivarauspumppu viallinen. Joku sanoi että sieltä on vaan hiilet lopussa ja ne voisi vaihtaa, tiedä häntä?
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
juhape kirjoitti:Eli kun laittaa käyntiin niin "piip" ja näytössä loistaa keskellä ja vasemmalla ESP ? No, siinä on varmaankin sama vika kuin omassani - esivarauspumppu viallinen. Joku sanoi että sieltä on vaan hiilet lopussa ja ne voisi vaihtaa, tiedä häntä?
Juuri näin se tekee.
Milläs ilveellä sitä vois kokeilla nollata?
Onko siellä joku pistoke jossain ja siinä tietyt navat?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ei se lähde millään nollaamalla pois vaan vika pitää korjata. Kaikilla testereillä ei pääse käsiksi tuohon ESP-moduliin. Itselläni on Carsoft joka ei tunnista koko modulia. Kävin muutamassa liikkessäkin näyttämässä ennenkuin oli Boschin laite jolla diagnoosi oli tuo esivarauspumppu.
Testipistoke on konehuoneessa kuskinpuolella tuulilasin edessä kannen alla mutta ilman testeriä sinne on turha mennä sorkkimaan.
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Tuskin tuo akun tyhjeneminen liittyy ESP:n toimimattomuuteen. Joku muu siellä virtaa kuluttaa tai sitten akku on vaan ihan lopussa.
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
juhape kirjoitti:Kaikilla testereillä ei pääse käsiksi tuohon ESP-moduliin. Itselläni on Carsoft joka ei tunnista koko modulia.
Millälailla ei tunnista koko modulia? Kyllä mulla ainakin Carsofti näyttää normaalit ESP-vikakoodit ja pystyy poistamaankin. On tullut nyvittyä antureilta piuhoja irti koemielessä ja vikaehdotuksia masiina suoltaa niin pirusti.
Olikohan nasta numero kuusi (6) ja painike: Traction/ESP.
Akku on hyvä pitää todella timmissä kunnossa jos ei halua virheilmoituksia nimenomaa ESP-systeemiltä. Tuntuu olevan jokseenkin herkkä jännitteen heilahteluille.
juhape kirjoitti:Kaikilla testereillä ei pääse käsiksi tuohon ESP-moduliin. Itselläni on Carsoft joka ei tunnista koko modulia.
Millälailla ei tunnista koko modulia? Kyllä mulla ainakin Carsofti näyttää normaalit ESP-vikakoodit ja pystyy poistamaankin. On tullut nyvittyä antureilta piuhoja irti koemielessä ja vikaehdotuksia masiina suoltaa niin pirusti.
Olikohan nasta numero kuusi (6) ja painike: Traction/ESP.
Akku on hyvä pitää todella timmissä kunnossa jos ei halua virheilmoituksia nimenomaa ESP-systeemiltä. Tuntuu olevan jokseenkin herkkä jännitteen heilahteluille.
Niin mulla ei Carsofti siis saa yhteyttä juuri siihen pinniin nro.6 jonka takana on ABS ja ESP.(ilmoittaa Module do not respond) Moottori ja muut modulit kyllä toimivat. Mulla on sellainen Interface jossa sitä T-linjan piuhaa pitää vaihtaa siihen pinniin mitä mittaa.
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Mulla tuntuu olevan samanlainen Carsofti, piuha pitää itse muistaa laittaa oikeeseen nastaan .
Olisikohan portin asetuksissa vähän viilaamista? Mikähän versio Carsoftista sulla käytössä?
barton kirjoitti:Mulla tuntuu olevan samanlainen Carsofti, piuha pitää itse muistaa laittaa oikeeseen nastaan .
Olisikohan portin asetuksissa vähän viilaamista? Mikähän versio Carsoftista sulla käytössä?
Versio 7.4. Kaverin autosta -00 E220CDi se pääsee myös ESP:hen käsiksi mutta josatin syysä omassani ei. Mikäs auto sulla on?
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Pitääpä tarkistaa mikä versio mulla on. Testiläppäri on tuolla tallilla enkä nyt viitsi kävellä sinne. Mulla kyllä toimii livedata ainakin koneesta ja useat muut modulit mutta nuo ABS,ESP jutut ei toimi jostain syystä?
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Jos Vehon peli lukee ABS yms. niin autosi pistokkeessa tai muualla ei pitäisi olla vikaa. Sen jälkeen se on läppärissäsi se ongelma, portin asetukset tai ihan vaan yhteensopimattomuusongelma. Oletko kokeillut toisella läppärillä?
barton kirjoitti:Jos Vehon peli lukee ABS yms. niin autosi pistokkeessa tai muualla ei pitäisi olla vikaa. Sen jälkeen se on läppärissäsi se ongelma, portin asetukset tai ihan vaan yhteensopimattomuusongelma. Oletko kokeillut toisella läppärillä?
Samalla läppärillä ja softalla lukee kaverin uudemmasta Väykystä, samanlaisesta vilkkupeilimallista kuin sulla joten en usko että läppärissä olis vikaa. Joku yhteensopivuusongelma tms.
(niin ja talvellahan tuo oli wanhassa pöytäkoneessa tallilla eikä lukenu kutospinniä silloinkaan?)
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Eipä muuta tule mieleen kuin perinteinen ampeerimittari
akun navan ja kengän väliin. Sitten nyppiä sulakkeita yksi kerrallaan irti ja katsoa, minkä kohdalla menee nollille.
Sieltä se syyllinen löytyy.
Vielä utelisin että missä tämä esivarauspummpu sijaitsee
Vika on nyt tod.näk. siinä kun vikamuisti luettiin ja testerillä yritettiin sitä käynnistää niin mitään ei tapahtunut.
ABS:n pumppu kyllä pelaa kun sekin voitiin testata tällä testerillä.
Vielä jos jollain olisi varaosanumero tuohon pumppuun niin vois kysellä saksasta uutta.
Kiitos.
PS: olisko kellään heittää kilometrilukemaa edes johonkin suuntaan missä vaiheessa tämä pumppu yleensä vois porsia??
(kärryllä ajettu mittarin mukaan 168tkm.)
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Pumppu löytyy kuljettajan puolen etulokasuojan sisältä A-pilarin kohdalta.
EPC sanoo varaosanumeroksi 0004301032.
Ps. Meillä on purettu E420T jossa kyseinen pumppu jäljellä.
Joo siellähän se kuskinpuolen lokarinsisällä renkaan takana se pumppu majailee. Pystyssä oleva pötky johon tulee kaksi nesteputkea ja yksi sähköliitin. Joku sanoi että noista menee hiilet ja ne vaihtamalla sen saa korjattua?
Omastani olin jo joku aika sitten pumppua irroittemassa mutta jompikumpi niitä putkiliittimistä ei halunnut aueta, tai aukesi mutta se putki pyöri mukana. Samanlainen mutteri kuin jarruputkissa.
Sitten siinä kiireessä laitoin vaan irroitusöljyä sinne ja ajattelin purkaa neb myöhemmin.
Kysyin uuden pumpun hintaa KL-varaosista. Taisi olla jotain päälle 800eur !!
Luulisin että kyllä sen pumpun pitäis ainakin 200tkm kestää, enemmänkin.
Omallani on nyt rullattu 361tkm ja viime syksynä jo ostaessa se ESP valo paloi. Tiedä sitten milloin se on syttynyt mutta tuskin se 200tkm aiemmin on palanut.
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Joo ei löytänyt minunkaan Carsoft tuosta 420:stä ABS/ESP modulia.
Omasta ässästä lukee ihan ok. Pinni No 6.
Häiriö valot kuittautui kun rattia käytti ääriasennoissa.
Nopeuden noustessa n, 10km/h syttyy ekana ESP ja myöhemmin ABS.
Virtaa tuntui menevän jonnekin aika reilusti. Testin aikana meni jo akku sen verran tyhjäks ettei enää jaksanu startata.
Esivaraus pumpun olikin kaverit jo kokeilleet että toimii. Ainakin irroitettuna.