300 se?
- Lehtonen250
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
- Paikkakunta: Nurmijärvi
300 se?
Mitäs tuumaatte 300 se mersusta? ajettu reilut 300tuhatta
kannattaako tuommoiseen sioittaa auto on hyvässä hapessa muten
epäilyttää tuo kone... itellä ollu vaan kiisseleitä
kertoisitteko hieman faktoja tuosta autosta auto on vuosimallia 91 ja automaatti.
kannattaako tuommoiseen sioittaa auto on hyvässä hapessa muten
epäilyttää tuo kone... itellä ollu vaan kiisseleitä
kertoisitteko hieman faktoja tuosta autosta auto on vuosimallia 91 ja automaatti.
Itsellä ajettu nyt 313tkm ja koneeseen olen vaihtanut hydrauliset nostajat, tulpat, sytkäosat (pyörijä ja virranjakajankansi). Ei savuttele eikä vie öljyä.. Vesipumppu meni vaihtoon myös, koska laakeri piti ääntä. Ja pitää muuten taas ja on tullut väljäksi
En vielä tiedä mikä on sen päälle käynyt..Auton ostin kun sillä oli ajettu 300tkm. Joitain antureita voi joutua uusimaan. Sitä ei kyllä ole vielä tullut minulla eteen.
Varmaan ihan riippuu miten konetta huolettu. Ja ainahan voi hajota vaikka mitä. Vanha on aina vanha
Jos käy hyvin eikä mitään isompia ääniä kuulu ni mikäs siinä.
Ruoste vaurioita voisit olla vaikka pohjaanlyöntikumien ympäristössä ja muutenkin siellä takarenkaan sisäpuoleisella alueella. Sieltä omastani hitsailin muutaman paikan. Muuten pohja todella hyvässä kunnossa.
Oven alareunat kannattaa myös katsoa.
Kulkupuoli ihan sellainen ettei jalkoihin jää. Ei kylläkään mikään raketti. Omassani on automaatti.. Kaupungissa tuntuu vievän 14 litraa ja maantiellä kunnonkaasujalalla vauhdissa 110 km/h n.10,7 litraa (tääs ihan ohituksiakin joukossa ja muutamia taajamia)
Mercefreaken sivulta poimittu:
W126 300 SE
Antall sylindre 6 (rekke)
Antall ventiler 12
Boring/slaglengde 88,5 / 80,25 mm
Slagvolum 2962 cm3
Kompresjon 9,2
Effekt 188 HK ved 5700 o./min.
med katalysator: 180 HK ved 5700 o./min.
Dreiemoment 260 Nm ved 4400 o./min.
med karalysator: 255 Nm ved 4400 o./min.
Drivstofftank 90 liter
Felger 7 J x 15 H 2
Dekk 205/65 VR 15
Topphastighet manuelt gir: 210 (med kat.: 205) km/t
automatgir: 205 (med kat.: 200) km/t
Akselerasjon 0-100 km/t
manuelt gir: 9,1 (med kat.: 9,3) sekunder
automatgir: 9,1 (med kat.: 9,4) sekunder
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t
manuelt gir: 0,76 (med kat.: 0,80) liter
automatgir: 0,91 (med kat.: 0,94) liter
-ved 120 km/t
manuelt gir: 0,97 (med kat.: 1,03) liter
automatgir: 1,12 (med kat.: 1,18) liter
-ved bykjøring
manuelt gir: 1,41 (med kat.: 1,45) liter
automatgir: 1,35 (med kat.: 1,39) liter
Transmisjon 5-trinns manuelt gir, 4-trinns automatgir
Akselavstand
293,5 cm
Sporvidde foran / bak 155,5 cm / 152,7 cm
Lengde 502,0 cm
Bredde 182,0 cm
Høyde 143,7 cm
Snudiameter 11,8 meter
Totalvekt 2040 kg; fra 09/87: 2090 kg
Egenvekt 1520 kg; fra 09/87: 1570 kg
iflg. DIN 70020 (med drivstoff, reservehjul og verktøy)
Copyright © Michael Nielsen

Varmaan ihan riippuu miten konetta huolettu. Ja ainahan voi hajota vaikka mitä. Vanha on aina vanha

Ruoste vaurioita voisit olla vaikka pohjaanlyöntikumien ympäristössä ja muutenkin siellä takarenkaan sisäpuoleisella alueella. Sieltä omastani hitsailin muutaman paikan. Muuten pohja todella hyvässä kunnossa.
Oven alareunat kannattaa myös katsoa.
Kulkupuoli ihan sellainen ettei jalkoihin jää. Ei kylläkään mikään raketti. Omassani on automaatti.. Kaupungissa tuntuu vievän 14 litraa ja maantiellä kunnonkaasujalalla vauhdissa 110 km/h n.10,7 litraa (tääs ihan ohituksiakin joukossa ja muutamia taajamia)
Mercefreaken sivulta poimittu:
W126 300 SE
Antall sylindre 6 (rekke)
Antall ventiler 12
Boring/slaglengde 88,5 / 80,25 mm
Slagvolum 2962 cm3
Kompresjon 9,2
Effekt 188 HK ved 5700 o./min.
med katalysator: 180 HK ved 5700 o./min.
Dreiemoment 260 Nm ved 4400 o./min.
med karalysator: 255 Nm ved 4400 o./min.
Drivstofftank 90 liter
Felger 7 J x 15 H 2
Dekk 205/65 VR 15
Topphastighet manuelt gir: 210 (med kat.: 205) km/t
automatgir: 205 (med kat.: 200) km/t
Akselerasjon 0-100 km/t
manuelt gir: 9,1 (med kat.: 9,3) sekunder
automatgir: 9,1 (med kat.: 9,4) sekunder
Forbruk per 10 km
-ved 90 km/t
manuelt gir: 0,76 (med kat.: 0,80) liter
automatgir: 0,91 (med kat.: 0,94) liter
-ved 120 km/t
manuelt gir: 0,97 (med kat.: 1,03) liter
automatgir: 1,12 (med kat.: 1,18) liter
-ved bykjøring
manuelt gir: 1,41 (med kat.: 1,45) liter
automatgir: 1,35 (med kat.: 1,39) liter
Transmisjon 5-trinns manuelt gir, 4-trinns automatgir
Akselavstand
293,5 cm
Sporvidde foran / bak 155,5 cm / 152,7 cm
Lengde 502,0 cm
Bredde 182,0 cm
Høyde 143,7 cm
Snudiameter 11,8 meter
Totalvekt 2040 kg; fra 09/87: 2090 kg
Egenvekt 1520 kg; fra 09/87: 1570 kg
iflg. DIN 70020 (med drivstoff, reservehjul og verktøy)
Copyright © Michael Nielsen
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Omani (260se) ostin 220t ajettuna ja nyt on 370t. Vesipumppu on tosiaan heikko kohta. Motonetin pumppu ei kestänyt kuin vuoden, alkuperäinen varaosa on toiminut moitteettomasti jo yli 100tkm. Nokka-akselivikoja oli alkupään moottoreissa mutta se on varmaan jo huonoihin vaihdettu.
Vaihdettu on venttiilinvarren kumit ja hydraulinostajat ja virranjakajan kansi. Erittäin luotettava moottori muutenkuin vesipumpun osalta mutta vääntöä saisi olla enemmän, 300:ssa varmaan onkin.
Vaihdettu on venttiilinvarren kumit ja hydraulinostajat ja virranjakajan kansi. Erittäin luotettava moottori muutenkuin vesipumpun osalta mutta vääntöä saisi olla enemmän, 300:ssa varmaan onkin.
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
- Lehtonen250
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Aika vähissä on 300:senkin alavääntö. Huonona/heikkona paikkana noissa pitäisin koneen ruiskua, aika usein jotain häiriötä...No sama vaivaa kyllä kaikkia samanikäisiä bensamersuja.esukki kirjoitti: Erittäin luotettava moottori muutenkuin vesipumpun osalta mutta vääntöä saisi olla enemmän, 300:ssa varmaan onkin.
Kummallista... ei ole 150tkm aikana ollut ruiskussa minkäänlaista häiriötä, ainoastaan bensasuodatinta vaihdeltu? (Kop kop...)Huonona/heikkona paikkana noissa pitäisin koneen ruiskua, aika usein jotain häiriötä...
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
- Lehtonen250
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
- Paikkakunta: Nurmijärvi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
Eiköhän tuo ole jokaisen vanhan auton kanssa tuttua, kaikki alustan nivelet ja puslat väljinä ja pyöränkulmat päin persettä ja vielä jos on autoon sopimattomat renkaat. Jos se asiaan kuuluisi niin en uskoisi tuon hintaluokan edustusmersua kovinkaan montaa uutena myydyn jos ei autolla tiellä pysyisi.
Pitäis mennä ehjänä suoraan; vikaa voi halvimmillaan olla pyöränkulmissa, laahaavassa jarrussa tai ylileveissä renkaissa. Toki voihan esim. nivelissä olla väljää.Lehtonen250 kirjoitti:kestääkö vaunun vetoa? kävin kokeilemassa yhtä autokomeetalla
myynnissä olevaa... ja tuntui kuin auto hakisi hirmuisesti ei meinannu
kaistalla pysyä onko tuttua?
Eiköhän tuo vaunua vedä siinä kuin muutkin, lue vaan täältä automaatin käyttöoheet ko. tilanteeseen

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97