7mm elementit+manuaali nytkyttää ärsyttävästi!
7mm elementit+manuaali nytkyttää ärsyttävästi!
Oletteko saaneet manuaali st-omistajat rynkytystä pintakaasulta pois ja miten? Omassa on vaparipumpusta tehty mynäpumppu ja om603turbo lohko.Uutta osaa on k.vivuston iskunvaimennin , uudet moottorin kumityynyt,perän kannatin kumipuslat ja vieläkin rynkyttää(ehkä lievempänä).Renkaina on orggis koko ja kitkarengastakin olen kokeillut. Mitä seuraavaksi? Autossa on kova vauhtip. ja m5 kytkin.Tiedän että automaatti hävittää ongelman mutta ei vielä haluttas manuaalista luopua.
Viimeksi muokannut jusky, La 05.04.2008 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 92
- Liittynyt: Su 28.05.2006 17:45
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Olen aiheen tiimoilta monenlaista kokeillut. Vivuston nestevaimennin auttaa uutena. Sen täytyy olla sellainen, joka vaimentaa pienenkin liikkeen (joissain tarvikemalleissa olen havainnut pientä klappia...).
Lisäapuja saa kitkavaimentimesta, jota myös bonanza-piiriksi on kutsuttu.
Kaikkein eniten nytkytysherkkyyttä olen saanut vähennettyä sähköisen nykimisenestolaitteen tapin pituutta optimoimalla. Tämä luonnollisesti onnistuu vain niissä pumpuissa, joissa kyseinen toiminto on.
Nykyisellään nykimistaipumus on vähäinen, mutta kesärenkailla kuitenkin vielä toisinaan havaittavissa. Talvirenkailla ilmiö ei tule millään lailla esiin, joten ajattelin kokeilla jäykempisivuisia kesärenkaita (16 tuumaiset W-nopeusluokan matalaprofiilirenkaat).
Lisäapuja saa kitkavaimentimesta, jota myös bonanza-piiriksi on kutsuttu.
Kaikkein eniten nytkytysherkkyyttä olen saanut vähennettyä sähköisen nykimisenestolaitteen tapin pituutta optimoimalla. Tämä luonnollisesti onnistuu vain niissä pumpuissa, joissa kyseinen toiminto on.
Nykyisellään nykimistaipumus on vähäinen, mutta kesärenkailla kuitenkin vielä toisinaan havaittavissa. Talvirenkailla ilmiö ei tule millään lailla esiin, joten ajattelin kokeilla jäykempisivuisia kesärenkaita (16 tuumaiset W-nopeusluokan matalaprofiilirenkaat).
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
rynkyttää
kylläpä tuon rynkyttämisvian saa manuaalilla samaan hintaan......
sintterikytkimellä oli aikanaan vielä hankalampi ajaa.....
perusasiat , välyksen pois voimansiirrosta , kartaanikumit, perän välys, taka-akseliston puslat ym.
renkasvalinta, jäykemmät kumit ja isompi vannekoko auttaa asiaa.....
ajotyyli, käyttää enemmän kierroksia koneessa, tulee kait kokemuksen kautta...... mutta ei ole automaatin voittanutta, siksi heitin keppivalinnan mäkeen .......
sintterikytkimellä oli aikanaan vielä hankalampi ajaa.....
perusasiat , välyksen pois voimansiirrosta , kartaanikumit, perän välys, taka-akseliston puslat ym.
renkasvalinta, jäykemmät kumit ja isompi vannekoko auttaa asiaa.....
ajotyyli, käyttää enemmän kierroksia koneessa, tulee kait kokemuksen kautta...... mutta ei ole automaatin voittanutta, siksi heitin keppivalinnan mäkeen .......
Viismukinen getrakilla ja kovalla kytkimellä pelaa ihan hyvin. Hiljaisessa vauhdissa tasainen meno on joskus hankalaa. Bonanza kun alkaa, niin se ei meinaa loppua millään. Ongelma esiintyy kuitenkin vain hiljaisessa pyörityksessä, normivedossa ilmiötä ei ole. Vivustossa ei ole mitään vaimentimia. Rengaskoko on 205/60R15 ja kaikki rätit on uusia.
Kokonaisuutena pelaa kuitenkin hienosti. Vierailevat pilotitkin ovat osanneet ajaa autoa.
Kokonaisuutena pelaa kuitenkin hienosti. Vierailevat pilotitkin ovat osanneet ajaa autoa.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Nyt on 16 tuumaiset W-renkaat alla. Nykimään ei saa vaikka yrittäisipaloviita kirjoitti:Nykyisellään nykimistaipumus on vähäinen, mutta kesärenkailla kuitenkin vielä toisinaan havaittavissa. Talvirenkailla ilmiö ei tule millään lailla esiin, joten ajattelin kokeilla jäykempisivuisia kesärenkaita (16 tuumaiset W-nopeusluokan matalaprofiilirenkaat).

MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Lokemuksia vapari W123 300D:stä 7mm elementeillä?
Kellään kokemuksia vapari W123 300D:stä 7mm elementeillä?
Miten käyttäytyy ajossa? Itsellä on noita pari manuaali 5-vaihteisina versioina. Päivitys seiskamillisiin kiinnostaa mutta mahd. muuttuva ajokäytös arveluttaa vielä. Seiskamillisen koeajokin peräti kiinnostaisi.
Miten käyttäytyy ajossa? Itsellä on noita pari manuaali 5-vaihteisina versioina. Päivitys seiskamillisiin kiinnostaa mutta mahd. muuttuva ajokäytös arveluttaa vielä. Seiskamillisen koeajokin peräti kiinnostaisi.
Melkein sanoisin että menee vaparin kans rahat hukkaan jos 7mm elementit laittaa. Tuohon turbokoneeseen ku väliaikasesti nakkasin 7mm elementeillä olevan pumpun niin ei siinäkään kulkua tullu ennen ku paineita nosti samalla. Kyllähän sillä varmasti vähä lisää höyryä saa, mutta kalliita hevosia, sen verran vähä kumminki vaikuttaa.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Mites kun oma w124 300D manuaali on alunperin ollut 200 bensa, mutta dieselöity ja siellä ei ole sitä bonanza-piiriä vaikka pumpussa liittimet onkin (mikäli ne on sellasella punaisessa läpässä kiinni siellä takakannessa) niin voiko tuohon asentaa sen piirin?
Ja jos voi niin olisi kiva saada jotain kaavioita ja muuta tietoa mihin kytketään mitäkin.
Ja jos voi niin olisi kiva saada jotain kaavioita ja muuta tietoa mihin kytketään mitäkin.
Nyk. w124 300e -86
Ex: w201 2.0e -85
w124 300d -86
w126 s280 -84
Ex: w201 2.0e -85
w124 300d -86
w126 s280 -84
Re: Lokemuksia vapari W123 300D:stä 7mm elementeillä?
No ihan mahoton vääntö alakierroksille tulee, kaupungissakin kun matelee(automaatti) niin kyllä tuntuu mahottoman mielenkiitoiselta kun vaihde vaihtuu ja vääntö oikein repii autoa eteenpäinKipsu kirjoitti:Kellään kokemuksia vapari W123 300D:stä 7mm elementeillä?
Miten käyttäytyy ajossa? Itsellä on noita pari manuaali 5-vaihteisina versioina. Päivitys seiskamillisiin kiinnostaa mutta mahd. muuttuva ajokäytös arveluttaa vielä. Seiskamillisen koeajokin peräti kiinnostaisi.

Manuaalin kanssa nyt ei oo kokemusta tolla kokoonpanolla, voi toki olla aika kelju ajettava jos rynkyttää pahasti. Tahtoo olla kaasun liikkeelle aika herkkä tuo pumppu.
Moottoritiellä nyt ainakin savua saa aikaiseksi jos ei muuta, savun määrä riippuu ihan syötön rajoituksesta sitten

-RIsto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 92
- Liittynyt: Su 28.05.2006 17:45
- TurboDiesel
- Vakiokalustoa
- Viestit: 69
- Liittynyt: La 17.05.2008 12:22
- Paikkakunta: Ikaalinen
nykiminen
Auttaiskohan mitään nykimiseen jos laittais jotku kaasuiskarit poikittain koneen ja korin välille?
Mb 190d om606 st 722.6
Audi A6 2.5 r5 tdi quattro -96
Bmw e28 524tdic Jäärata-auto
Audi A6 2.5 r5 tdi quattro -96
Bmw e28 524tdic Jäärata-auto
Re: nykiminen
Jonkinlainn iskari on ei vaikutusta, vivuston iskaria kokeilin joskus (tosi mutkikkaat mustat viirut risteyksen jälkeen huh se siitä) ei tuntumaa kaasuun, jäykkä kytkin onTurboDiesel kirjoitti:Auttaiskohan mitään nykimiseen jos laittais jotku kaasuiskarit poikittain koneen ja korin välille?

- TurboDiesel
- Vakiokalustoa
- Viestit: 69
- Liittynyt: La 17.05.2008 12:22
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: nykiminen
Mutta tarkotin että jos laittais moottorin lohkon ja korin välille kaasuiskarin poikittain molemmille puolille moottoria nii ne vaimentais koneen heilahduksia ja sitäkautta nykimistä..kynsi kirjoitti:Jonkinlainn iskari on ei vaikutusta, vivuston iskaria kokeilin joskus (tosi mutkikkaat mustat viirut risteyksen jälkeen huh se siitä) ei tuntumaa kaasuun, jäykkä kytkin on :arrow: ei eroa jousitettuun. Nykiminen lähtee, kun laittaa löysemmät renkaat. Isot vanteet ja matalaprofiiliset renkaat saa säätimen heijaamaan. Vikahan on säätimen ominaisuus kaasuvipu ei liiku, vain kuormitus muuttuu.TurboDiesel kirjoitti:Auttaiskohan mitään nykimiseen jos laittais jotku kaasuiskarit poikittain koneen ja korin välille?
Mb 190d om606 st 722.6
Audi A6 2.5 r5 tdi quattro -96
Bmw e28 524tdic Jäärata-auto
Audi A6 2.5 r5 tdi quattro -96
Bmw e28 524tdic Jäärata-auto
Re: nykiminen
Sitäpä juuri kokeilin, ja se on yhä kiinni paikallansa. pitäisi vaan olla oikein jäykkä/ jäykät iskarit. Sen vivuston iskarin nakkasin heti kauas.TurboDiesel kirjoitti:Mutta tarkotin että jos laittais moottorin lohkon ja korin välille kaasuiskarin poikittain molemmille puolille moottoria nii ne vaimentais koneen heilahduksia ja sitäkautta nykimistä..kynsi kirjoitti:Jonkinlainn iskari on ei vaikutusta, vivuston iskaria kokeilin joskus (tosi mutkikkaat mustat viirut risteyksen jälkeen huh se siitä) ei tuntumaa kaasuun, jäykkä kytkin onTurboDiesel kirjoitti:Auttaiskohan mitään nykimiseen jos laittais jotku kaasuiskarit poikittain koneen ja korin välille?ei eroa jousitettuun. Nykiminen lähtee, kun laittaa löysemmät renkaat. Isot vanteet ja matalaprofiiliset renkaat saa säätimen heijaamaan. Vikahan on säätimen ominaisuus kaasuvipu ei liiku, vain kuormitus muuttuu.