No me leidit ajeltiin kaksin, mersu ja minä eikä meinattu päästä traktorin edelle millään!!? Malli on 220 cdi -05 automaattilootalla, ajettu yli 3sataa ja huollot tehty ajallaan (itse vasta muutama tonni). Pysäytin/sammutin auton hakeakseni kahvia välillä ja jatkoin matkaa jolloin ongelma oli tipotiessään! Joidenkin kymmenien kilsojen päästä se taas uusiutui. Eli ihan kuin polttoaineen saannissa olisi ollut ongelmaa vaikka tuskin se siitä...?
Lauantaina oli puunauspäivä isännän kanssa putsattiin auto sisältä ja päältä, stereot soi kunnes jo näyttöön tuli ilmoitus että "tsot tsot, taitaa kuule nyt akku olla kohta loppu jos tuollee jatkat!" Joten käytin autoa hetken kunnes leidi oli paremmalla tuulella.
Voisiko näillä kahdella asialla olla syy-yhteys?
Aiemmin olen ollut havaitsevinani pientä nykimistä 40-60km/h vauhdissa. Nykii enemmän kylmänä, lämmetessään on vain kehräillyt.
Olisko tässä nyt joku sähkövika vai olisiko aihetta syvempään huoleen/auton vaihtoon?
Vikakoodinluku selvittäis aika paljon mutta oma veikkaus on ilmamassamittari.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Käytän huomenna pajalla jossa on sellainen lukulaite tms... mutta miten ilmamassamittari vaikuttaa tähän tehottomuuteen?
Toinen kyssäri tuli mieleen kyynärnojan alla on paikka puhelimelle mutta fooni puuttuu. Jossain sanottiin tääl palstalla että 6020/6021 sopisi siihen mutta luuripaikan muodosta päätellen ei tähän malliin?
Entä tuo pikkunavi Cdlevyineen sitten joka ei löydä Suomesta muuta kuin Helsingin ja Tampereen. Suomeen kuuluu muitakin paikkakuntia ja suurin osa ajasta meneekin juuri muualla sukkuloidessa , taitaa olla aikas kalliita ostaa levy jostain merkkiliikkeestä; 300€?
Jake02 kirjoitti:No me leidit ajeltiin kaksin, mersu ja minä eikä meinattu päästä traktorin edelle millään!!? Malli on 220 cdi -05 automaattilootalla, ajettu yli 3sataa ja huollot tehty ajallaan (itse vasta muutama tonni). Pysäytin/sammutin auton hakeakseni kahvia välillä ja jatkoin matkaa jolloin ongelma oli tipotiessään! Joidenkin kymmenien kilsojen päästä se taas uusiutui. Eli ihan kuin polttoaineen saannissa olisi ollut ongelmaa vaikka tuskin se siitä...?
Lauantaina oli puunauspäivä isännän kanssa putsattiin auto sisältä ja päältä, stereot soi kunnes jo näyttöön tuli ilmoitus että "tsot tsot, taitaa kuule nyt akku olla kohta loppu jos tuollee jatkat!" Joten käytin autoa hetken kunnes leidi oli paremmalla tuulella.
Voisiko näillä kahdella asialla olla syy-yhteys?
Aiemmin olen ollut havaitsevinani pientä nykimistä 40-60km/h vauhdissa. Nykii enemmän kylmänä, lämmetessään on vain kehräillyt.
Olisko tässä nyt joku sähkövika vai olisiko aihetta syvempään huoleen/auton vaihtoon?
Ettei vaan mennyt kone vikatilaan. Silloin ei ota kierroksia, kuin ehkä 3000 ja ei tosiaan kulje mihkään. Eli vie huoltoon ja vikakoodien luku.
Kiinnostaisi menikö se millaisessa tilanteessa vikatilaan? Kiihdytys tai ylämäki ? mahdollisia syitä on paljon. Luettujen perusteella olen ymmärtänyt että tukkeinen polttoaineen suodatin, ahtimen säätömekanismin hitaus/häiriö, ilmamassamittari, katin tukkoisuus, välijäähdyttimen halkeaminen muutamana esimerkkinä. Vikakoodi kertoo jotain ainakin kun ei ole ahtopaine mittaria. Itsellä nykyisin on, sattuneesta syystä.
Markoala:
"Kiinnostaisi menikö se millaisessa tilanteessa vikatilaan? Kiihdytys tai ylämäki ? mahdollisia syitä on paljon. Luettujen perusteella olen ymmärtänyt että tukkeinen polttoaineen suodatin, ahtimen säätömekanismin hitaus/häiriö, ilmamassamittari, katin tukkoisuus, välijäähdyttimen halkeaminen muutamana esimerkkinä. Vikakoodi kertoo jotain ainakin kun ei ole ahtopaine mittaria. Itsellä nykyisin on, sattuneesta syystä."
Millaisessa tilanteessa: Kiihdytyksessä tasamaalla, läksin risteyksestä ja ei mihinkään, heh joku sanoi josain tääl että lähti ku purkka tukasta. Näin kävi. MUTTA tilannehan palautui hetkeksi ennalleen ajopaussin jälkeen. Tänään kävin ajamassa ja en huomannut kaupunkiajossa mitään häikkää, tosin liikenne mateli todella!
Lähden ajamaan duunista kotiin 150km edessä joten tsekkailen auton käyttäytymistä ja ajan suoraan kaverin lukulaitteeseen.
Kiitos muuten kaikille tähän asti vastanneille, tästä forumista ja teistä ihmisistä tääl on iso apu varmaan monelle asioiden kanssa pähkäileville!
Minulla meni vikatilaan kärry perässä ylämäessä tai kiihdytyksessä. Vikakoodina ahtopaine liian korkea - vaihda ahtopaine tunnistin. Sen vaihtaminen oli turhaa. Myös katti huuhdeltiin ja kaikki muu mahdollinen tarkastettiin myöhemmin. Syynä oli ahtimen säätömekanismi luultavasti. Ahdin vaihtamalla toimii taas. Se säätömekanismi rasvattiin minunkin autossa kampanjana, mutta ei auttanut. Säätöhän on sähköinen ja säätöyksikköä ei saa lienee erikseen edelleenkään. Ahtimen vaihdoksi jos menee kannataa ostaa muualta kuin veholta jos haluaa säästää rahaa. Kannattaa tutustua varaosahaku.fi sivuston tarjontaan.
Jos ahtopainevika, se kertoo paljon onko ahtopaine ollut liian matala vai korkea.
No niin nyt ei enään ole enää mitään vikaa. Vikailmoitukset on nollattu (5kpl). Tarkkaa syytä en saanut kaverilta, arveli että Katissa tulossa probleemaa. Vikailmot päästöihin liittyviä kaikki. Taisi nikotella myös akun tyhjenemisen vuoksi. Nyt se on nollattu.
Mullakin kierrokset humppaa tossa 1200 1400 välillä kun ajaa alle n. 65km/h. Muulloin ei ollenkaa. Häiritsee kun jonossa ajaa mutta muulloin painan kaasua sen yli niin ei mitään.
Menee huoltoon 6000 km päästä. Pitäskö jo ennen tehä jotaa????
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
Sama juttu, 40-60km/h nykimisen tunnetta, ajattelin että etsiskeleekö oikeaa vaihdetta tossa kohtaa ja humppailee siksi?
Kandee varmaan käyttää biili luennassa jos mietityttää?
Taidan soittaa joo huoltoon ja kysyä että onko ongelma kasvamassa kenties vai mitä.
Rundikellon viisari heiluu tosiaan havaittavasti ja heijauksen tuntee selvästi.
Oon kans ajatellu et miettiikö sähköloota että vaihtaako vai ei.
Molemmilla ohjelmilla (C/S) tekee samaa samassa nopeudessa ja kierroksilla.
Kahtellaan ja kerrotaan sitten kuin käy.
EX - W 211 220 CDIA - 04
EX- W 203 200 CDIA -03
EX- W 201 190E -91
EX- W 123 230 E-85
Jake02 kirjoitti:
Toinen kyssäri tuli mieleen kyynärnojan alla on paikka puhelimelle mutta fooni puuttuu. Jossain sanottiin tääl palstalla että 6020/6021 sopisi siihen mutta luuripaikan muodosta päätellen ei tähän malliin?
Käytä se pidike irti, lähtee siitä etupäässä olevaa nappia painamalla ja vetämällä muistaakseni taaksepäin. Takan pitäisi luke mitä puhelimia se pidike tukee.
Mulla oli siemensin puhelimen sovitin -06:ssa 280 CDIssä jonka hain Saksasta... Puhelin (Siemens CX70) maksoi käytettynä 30 euroa ja pistin olemassa olevan multi-sim kortin siihen...
honkonen kirjoitti:Mullakin kierrokset humppaa tossa 1200 1400 välillä kun ajaa alle n. 65km/h. Muulloin ei ollenkaa. Häiritsee kun jonossa ajaa mutta muulloin painan kaasua sen yli niin ei mitään.
Menee huoltoon 6000 km päästä. Pitäskö jo ennen tehä jotaa????
Eikö tuo ole se W211 sähkölaatikon tyyppivika. Muunnin/lukituskytkin ryppyilee?
barton kirjoitti:
Eikö tuo ole se W211 sähkölaatikon tyyppivika. Muunnin/lukituskytkin ryppyilee?
Minuakin suuresti kiinnostaisi ratkaisu tämän tyyppivian korjaamiseksi. Mahtaakohan olla kallis operaatio? Itsellänikin toistuu juuri vastaavat oireet mainituissa kierroslukemissa.
Pääsin juuri eroon pitkällisistä Audin laatuongelmista tänne mersujen pariin joten ei olisi todellakaan kiva joutua taistelemaan tämänkin merkin kanssa tyyppivioista.
Voi itku ja hammasten kiristys, nyt se sitten selvisi, hiukkassuodatinhan siitä oli mennyt ja kaavailtaiin jo pelkästään osahankintoina 1000-2500€!!!!!
-kele...
Jake02 kirjoitti:Voi itku ja hammasten kiristys, nyt se sitten selvisi, hiukkassuodatinhan siitä oli mennyt ja kaavailtaiin jo pelkästään osahankintoina 1000-2500€!!!!!
-kele...
www.turbotec.com
Surffaa tunne ja poistata se suodatin, samalla saat lastun ja tehot nousee mukavasti. Plussana vielä kulutuksen laskeminen...
Todennäköisesti selviää n. tonnilla.
honkonen kirjoitti:Mullakin kierrokset humppaa tossa 1200 1400 välillä kun ajaa alle n. 65km/h. Muulloin ei ollenkaa. Häiritsee kun jonossa ajaa mutta muulloin painan kaasua sen yli niin ei mitään.
Menee huoltoon 6000 km päästä. Pitäskö jo ennen tehä jotaa????
Tästä "viasta" vielä. Käytin itse autoni askin öljynvaihdossa, kun mittarissa on nyt se n. 160tkm. Tämä nykiminen väheni huomattavasti. Täytyy tuijottaa mittaria todella tarkkaan että millin liikkeen kierroslukuviisarissa huomaa. Perstuntumalla ajatellen nykiminen loppui tai enää sitä ei ainakaan tunne. Katsotaan palaako oireet kilsojen lisääntyessä.
No niin nyt me tyttöjen kanssa siis mersu ja minä ollaan tehty sellainen havainto että ei vaan tykätä käyttää sitä pikku nappia siinä vaihdekepin vieressä missä lukee C/S.....
Eli kun vaihdan C:lle niin oireita alkaa ilmaantua eli siis oire että tehot katoaa kokonaan(+moottorin keltainen merkkivalo syttyy pidemmällä härkkimisellä) enkä nyt puhu mistään pikkumuutoksesta joka vois kuulua asiaan vaan ihan todella rattorin edelle ei tahdo päästä lentokentällä.
Vika ei korjaannu kun vaihtaa VAAN ilmaantuu aina uudestaan ja uudestaan. Nyt olen viimeisen vikanollauksen jälkeen ajanut vaan S:llä ja kaikki menee oikein hyvin. Edellisessä vikonollausvälissä meni niin kauan hyvin kunnes käytin C:tä ja kaikki meni taas pipariksi.
No niin päättelen nyt että auto tahtoo vaan Sporttia.
Ei vais, mitä kaikkea tuosta napista tapahtuu muuta kuin ohjailee vaihdelaatikkoa? Mitä tekemistä sillä voi olla sen asian kanssa että muuttuu kokonaan mopoksi ja merkkivalot ja vikakoodeja (no vikakoodit tosin kviittas hiukkaspönttöön/partikkelisuodattimeen.) ilmaantuu, jos ne nyt sen vuoksi edes ilmaantuu??
honkonen kirjoitti:Mullakin kierrokset humppaa tossa 1200 1400 välillä kun ajaa alle n. 65km/h. Muulloin ei ollenkaa. Häiritsee kun jonossa ajaa mutta muulloin painan kaasua sen yli niin ei mitään.
Menee huoltoon 6000 km päästä. Pitäskö jo ennen tehä jotaa????
Tästä "viasta" vielä. Käytin itse autoni askin öljynvaihdossa, kun mittarissa on nyt se n. 160tkm. Tämä nykiminen väheni huomattavasti. Täytyy tuijottaa mittaria todella tarkkaan että millin liikkeen kierroslukuviisarissa huomaa. Perstuntumalla ajatellen nykiminen loppui tai enää sitä ei ainakaan tunne. Katsotaan palaako oireet kilsojen lisääntyessä.
Omassa leidissäni loppui sama soutaminen automaatilaatikon huuhteluun.
Toimenpide vei 12 litraa öljyä ja hintaa tuli liki 500e Vehossa teetettynä.
Nyt ainakin leidin automaatti pelaa kuin enkeli, vaihtamista tuskin huomaa. Toivotaan, että pysyy kunnossa nyt eikä ollut oire isommasta viasta