124 300ce:ssä käynnistysongelmia
124 300ce:ssä käynnistysongelmia
Mennä ostaa pläjäytin itselleni -91 300 ce 24v cuupan, jossa käynnistyksessä ilmenee häikkää. Startti pyörii kyllä normaalisti, mutta ei tunnu kone tyhjäkäyntiä löytävän. Joutuu kaasulla vähän avittamaan käynnistystä, jonka jälkeen kerrasta riippuen täytyy puolesta minuutista minuuttiin kaasulla pitämään 1000-2000 kierrosta, kunnes kone löytää tyhjäkäynnin. Tyhjäkäynnin löydyttyä ajossa ei mitään ongelmia tämän suhteen ole, tosin tyhjäkäynti on mielestäni melko matala, noin 700-800 kierrosta. Ilmeisesti tästä matalasta tyhjäkäynnistä johtuen kone myös ravistaa hieman, mikä ei mielestäni kuulu "tämän luokan" autoon. Sytytyksen osia on edellisen omistajan toimesta vaihdettu virranjakaja+pyörijä sekä tulpat.
Mistä kannattaisi ongelmaan alkaa etsimään ratkaisua? Ei mersun tekniikasta oikein omakohtaisia kokemuksia ole. Olen koittanut haulla etsiä vastaavista ongelmista vinkkiä, mutta ei ole samoilla oireilla oikein mitään löytynyt. Voiko vuotava pakoputki sekoittaa lambda-anturin jotenkin, vai mättääkö tässä joku muu?
Mistä kannattaisi ongelmaan alkaa etsimään ratkaisua? Ei mersun tekniikasta oikein omakohtaisia kokemuksia ole. Olen koittanut haulla etsiä vastaavista ongelmista vinkkiä, mutta ei ole samoilla oireilla oikein mitään löytynyt. Voiko vuotava pakoputki sekoittaa lambda-anturin jotenkin, vai mättääkö tässä joku muu?
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Voisi kuulostaa siltä että polttoainesuuttimissa tai niiden o-renkaissa voisi olla häikkää.. Tekeekö tätä kylmällä vai kuumalla koneella, vai aina? Suutinvikaa voi ilmetä kylmällä ja kuumalla koneella, mutta etupäässä kuumalla/lämpöisellä koneella oireet ovat pahemmat.
Tällöin jos suuttimissa vika on ja vuotavat, niin silloin lamda-anturi on todennäköisesti myös vaihtokunnossa, joka kannattaisi samalla vaihtaa.
Kuva suutin kitistä:

Tällöin jos suuttimissa vika on ja vuotavat, niin silloin lamda-anturi on todennäköisesti myös vaihtokunnossa, joka kannattaisi samalla vaihtaa.
Kuva suutin kitistä:

220.128 Black Mirror
Koneen lämpötilalla ei ainakaan näin kesäoloissa ole minkäänlaista merkitystä. Ehkä hieman helpommalla pääsee, mikäli suoraan ajosta sammuttaa ja yrittää uudelleen käyntiin, mutta silti joutuu tyhjäkäyntiä hakemaan. Pääseekö noihin suuttimiin jotenkin "helpohkosti" käsiksi, jotta niiden kunnon pääsisi tarkistamaan?
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Jos suuttimet valskaa, niin voi hyvin ravistaa tyhjäkäynnillä.
suuttimia ei pysty itse pahemmin tutkimaan. tarvitsee irroittaa ja viedä pajalle, missä pystytään suuttimista toteamaan ns suihku. Mahdollisesti vanhoista suuttimista voi saada hyvät jos käyttää ultraäänipesussa, mutta suosittelen hommaamaan vaan uuden suutin sarjan.
Jos kierroksilla on selvästi pätkimistä, niin silloin lähtisin tutkimaan uudelleen sytytyspuolta. tyhjäkäynnin huonoisuus käynnistyksen yhteydessä omista kokemuksista heijastuu kyllä noihin suuttimiin.
Tosin samalla täytyy kyllä vaihtaaa myös uusi lamda anturi.
suuttimia ei pysty itse pahemmin tutkimaan. tarvitsee irroittaa ja viedä pajalle, missä pystytään suuttimista toteamaan ns suihku. Mahdollisesti vanhoista suuttimista voi saada hyvät jos käyttää ultraäänipesussa, mutta suosittelen hommaamaan vaan uuden suutin sarjan.
Jos kierroksilla on selvästi pätkimistä, niin silloin lähtisin tutkimaan uudelleen sytytyspuolta. tyhjäkäynnin huonoisuus käynnistyksen yhteydessä omista kokemuksista heijastuu kyllä noihin suuttimiin.
Tosin samalla täytyy kyllä vaihtaaa myös uusi lamda anturi.
220.128 Black Mirror
Kulkupuolella ei mitään pätkimistä ole, ainoastaan tuossa käynnistyksessä ja tyhjäkäynnin ravistuksessa on mietittävää. Pitää koittaa joku puhdistuslitku maanantaina hakea ja ajella puhdistava tankillinen läpi. Sen jälkeen joutuu varmaan sen suutinsatsin hommaamaan jostain. Mistäs kannattaisi katsella, vai joutuuko kuukauden palkan veholle viemään?
Minkä valmistajan sytytysosaa sinne on vaihdettu, ettei vaan italialaista 
Yks homma mikä kannatais tarkistaa on kaasuvivusto että lepoasennossa
se tapaa siihen lirpakkeeseen-->moottori tietää että pitäis olla tyhjäkäynnillä. Siitäkin on juttua ollut aikaisemminkin

Yks homma mikä kannatais tarkistaa on kaasuvivusto että lepoasennossa

W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Kl-varaosat: 60e/kpl Suuttimet + sitten tiivisteet. Varmaankin nyrkkipajat onnistuu suuttimet vaihtamaan jos itseä mokoma ei houkuttele.
Tosiaan itse vaan epäilen tuota suutin puolta, mutta jos sytkän osat on motonetistä peräsin, niin suosittelen vaihtamaan Bremin tai boschin osiin.
Suoraansanottuna tuo M104.980 tekniikka ei ole mikään köyhän miehen tekniikka, vaikka vanhaa tekniikkaa onkin. Yllättävän kallis pitää. tosin hieno pelihän se on, kun on vimosen päälle kunnossa.
Tosiaan itse vaan epäilen tuota suutin puolta, mutta jos sytkän osat on motonetistä peräsin, niin suosittelen vaihtamaan Bremin tai boschin osiin.
Suoraansanottuna tuo M104.980 tekniikka ei ole mikään köyhän miehen tekniikka, vaikka vanhaa tekniikkaa onkin. Yllättävän kallis pitää. tosin hieno pelihän se on, kun on vimosen päälle kunnossa.
220.128 Black Mirror
Ei ole tietoa minkä valmistajan sytkän osat, en tullut katsoneeksi kun avasin. Eli tarkistin ne aivan ensimmäisenä, ajoa oli osille tullut ~1000km ja toimivalta näytti. Ei hapettumia, kosteutta eikä kulumia.
Pitänee tuo kaasuvivusto tarkistaa, kun seuraavan kerran tallille kurvaan. Suutinremppa ei tuohon hintaan kyllä houkuta, ellei se vika sinne jollain tavalla varmistu. Pitää nyt nämä halvemmat ensin koittaa, työttömän on huono arpoa tuon hintaisten osien kanssa
Yhden oudon irtonaisen letkunpätkän minä sieltä jostain polttoainejärjestelmien vierestä löysin, pitää napata samalla siitäkin kuva ja kysellä jos joku tietäisi mikä moinen oli. Kovamuovinen punertava putki, jolle en oikein mitään merkitystä keksinyt.
Pitänee tuo kaasuvivusto tarkistaa, kun seuraavan kerran tallille kurvaan. Suutinremppa ei tuohon hintaan kyllä houkuta, ellei se vika sinne jollain tavalla varmistu. Pitää nyt nämä halvemmat ensin koittaa, työttömän on huono arpoa tuon hintaisten osien kanssa

Re: 124 300ce:ssä käynnistysongelmia
Jos autossa on KE-Jetronic-ruisku, vaikuttaa erilinen käynnistyssuutin ja sen ohjaus käynnistyvyyteen. Tarkista, että käynnistyssuuttimen johdot ja johtoliitin ovat OK. Samoin järjestelmässä on useita lämpötila- ym. antureita, joiden johdot / toiminta on hyvä tarkistaa. Kaikille johdoille, letkuille ja putkille on yleensä jokin tarkoitus, joten ylimääräisiä irrallisia sellaisia ei pitäisi olla. Kovamuoviset letkut voivat liittyä aktiivihiilisäiliöön, joka puhdistaa bensatankista tulevia höyryjä ja johtaa ne imusarjaan. Jos aiot itse huoltaa autoasi, hanki avuksi korjausopas tai -käsikirja. Boschin ruiskuista löytyy myös paljon kirjallisuutta. Osoitteesta alfamer.fi löytyy lisätietoa.Kutka kirjoitti:...Mistä kannattaisi ongelmaan alkaa etsimään ratkaisua? Ei mersun tekniikasta oikein omakohtaisia kokemuksia ole. Olen koittanut haulla etsiä vastaavista ongelmista vinkkiä, mutta ei ole samoilla oireilla oikein mitään löytynyt. Voiko vuotava pakoputki sekoittaa lambda-anturin jotenkin, vai mättääkö tässä joku muu?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Tulin kysäiseeksi muilla asioilla Motonetissä,suuttimien valmistajaa
kun,hintakin oli 39€ väitti varaosamyyjä koneen kertovan jotta olis
Boschin suuttimia heillä myynnissä!?Ei sinäänsä hurja hinta jos KL ottaa
60€ kipaleelta+tietysti tiiviste kumit jotka ei Vehollakaan montaa euroa
ole kpl.. Olisko ollu reilut 2€ kpl?
Tämä vaan tiedoksi jos suuttimissa jotain olisikin vialla!?
T.Jaakko.P
kun,hintakin oli 39€ väitti varaosamyyjä koneen kertovan jotta olis
Boschin suuttimia heillä myynnissä!?Ei sinäänsä hurja hinta jos KL ottaa
60€ kipaleelta+tietysti tiiviste kumit jotka ei Vehollakaan montaa euroa
ole kpl.. Olisko ollu reilut 2€ kpl?

Tämä vaan tiedoksi jos suuttimissa jotain olisikin vialla!?
T.Jaakko.P
Kato suuttimien hinta myös Rockautosta. Rahti yms. kuluineenkin jää vielä asennusjuomiinkin rahaa.
EX: S124 300TE '86, 357 tkm
EX: W124 200D '85, 630+ tkm
EX: W124 200D '85, 630+ tkm
Motonetin suutin:
Ruiskusuutin Bosch 200E/230E/260E/300E (ei 16V/24V). . . . 28-3350 39.00
Eli ei näköjään käy tuohon 300 24v-koneeseen. Tuo jenkeistä tilaaminen muuten olisi varsin kiinnostavaa, mutta niitä prkl lähetyksiä saa odotella viikko tolkulla. Onkos Saksassa mitään luottopuljua, joka noita möisi?
Ai juu, toi RockAuton eurohinta suuttimelle tän päivän kurssillä oli 35,35e, siihen sit tietty vielä tiivisteet päälle. Rahtejahan noille ei kovin paljoa luulisi tulevan, kun eivät tilaa vie eivätkä mitään paina.
Ruiskusuutin Bosch 200E/230E/260E/300E (ei 16V/24V). . . . 28-3350 39.00
Eli ei näköjään käy tuohon 300 24v-koneeseen. Tuo jenkeistä tilaaminen muuten olisi varsin kiinnostavaa, mutta niitä prkl lähetyksiä saa odotella viikko tolkulla. Onkos Saksassa mitään luottopuljua, joka noita möisi?
Ai juu, toi RockAuton eurohinta suuttimelle tän päivän kurssillä oli 35,35e, siihen sit tietty vielä tiivisteet päälle. Rahtejahan noille ei kovin paljoa luulisi tulevan, kun eivät tilaa vie eivätkä mitään paina.
Ei kannata uskoa kaikkea mitä kaverit kertoo. Rockautosta tuli tavarat kotiovelle viidessä päivässä.Kutka kirjoitti:Motonetin suutin:
Ruiskusuutin Bosch 200E/230E/260E/300E (ei 16V/24V). . . . 28-3350 39.00
Eli ei näköjään käy tuohon 300 24v-koneeseen. Tuo jenkeistä tilaaminen muuten olisi varsin kiinnostavaa, mutta niitä prkl lähetyksiä saa odotella viikko tolkulla. Onkos Saksassa mitään luottopuljua, joka noita möisi?
Ai juu, toi RockAuton eurohinta suuttimelle tän päivän kurssillä oli 35,35e, siihen sit tietty vielä tiivisteet päälle. Rahtejahan noille ei kovin paljoa luulisi tulevan, kun eivät tilaa vie eivätkä mitään paina.
Jos tilaat tuolta, tarkista ehdottomasti että tavarat tulee samasta varastosta. Tällöin lähetyskulut pysyy kurissa.
EX: S124 300TE '86, 357 tkm
EX: W124 200D '85, 630+ tkm
EX: W124 200D '85, 630+ tkm
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Niinpä?Oisko foorumilla asiantuntijaa,joka osaisi tuohon vastata?
Kiinnostaisi tietää suuttimien erot,kun jos 200-300 käy samat suuttimet,
miten 300-24 eroaa niistä?
Ja jos kellään irti 300-24 suutinta voisi heitää suuttimen tyyppi numeron tähän,itsellä on 230 ja 300-12 suuttimien tyyppi numerot,voisi verrata
sitten niitä toisiinsa?Niissäkin numeroissa on pienet erot ja silti toimivat
päittäin eri koneissa!
T.Jaakko.P
Kiinnostaisi tietää suuttimien erot,kun jos 200-300 käy samat suuttimet,
miten 300-24 eroaa niistä?
Ja jos kellään irti 300-24 suutinta voisi heitää suuttimen tyyppi numeron tähän,itsellä on 230 ja 300-12 suuttimien tyyppi numerot,voisi verrata
sitten niitä toisiinsa?Niissäkin numeroissa on pienet erot ja silti toimivat
päittäin eri koneissa!


T.Jaakko.P
300 24v suutin: 0000785823jaakko.putkisaari kirjoitti:Niinpä?Oisko foorumilla asiantuntijaa,joka osaisi tuohon vastata?
Kiinnostaisi tietää suuttimien erot,kun jos 200-300 käy samat suuttimet,
miten 300-24 eroaa niistä?
Ja jos kellään irti 300-24 suutinta voisi heitää suuttimen tyyppi numeron tähän,itsellä on 230 ja 300-12 suuttimien tyyppi numerot,voisi verrata
sitten niitä toisiinsa?Niissäkin numeroissa on pienet erot ja silti toimivat
päittäin eri koneissa!![]()
![]()
T.Jaakko.P
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Kutka kirjoitti, 300 24 suutin 0000 785 823.)
Oman 230 e 89vm orkkis suutin messingin värisenä on numeroltaan
MB 0000 785 623 ja Boschin no 014 0 437 502 047.
Sitten taasen 300 cea 88n suutimessa on seuraavanlainen koodi
Bosch 047-0 437 502 010. Näytää siltä että tuohon 300 on vaihdettu
suuttimet jossain vaiheessa kun ei ollut MB nummeroita laisinkaan,
ovat teräksisen väriset ja aivain kuin uudet.
Nyppäsin ne irti ja lykkäsin ne tuohon 230 seen,hyvin tuntuu pelaavan.
Jotenkin tuntuis siltä että tuo 230 orkkis suutin on ihan sama kun,
sulla Kutka vaikka tuo yksi nummero heittääkin???
Tiiviste systeemit sitten taas on erilaiset näköjään lähes joka kone tyypissä!
T.Jaakko.P ps,minä mistään tidä kunhan ihmettelen!

Oman 230 e 89vm orkkis suutin messingin värisenä on numeroltaan
MB 0000 785 623 ja Boschin no 014 0 437 502 047.
Sitten taasen 300 cea 88n suutimessa on seuraavanlainen koodi
Bosch 047-0 437 502 010. Näytää siltä että tuohon 300 on vaihdettu
suuttimet jossain vaiheessa kun ei ollut MB nummeroita laisinkaan,
ovat teräksisen väriset ja aivain kuin uudet.
Nyppäsin ne irti ja lykkäsin ne tuohon 230 seen,hyvin tuntuu pelaavan.
Jotenkin tuntuis siltä että tuo 230 orkkis suutin on ihan sama kun,
sulla Kutka vaikka tuo yksi nummero heittääkin???
Tiiviste systeemit sitten taas on erilaiset näköjään lähes joka kone tyypissä!
T.Jaakko.P ps,minä mistään tidä kunhan ihmettelen!


Tuo kyllä kuulostaisi mielenkiintoiselta testata, vaan pitäisi varmaan jostain hommata kuusi testisuutinta. Noh, pitää katsoa miten paljon alkaa vaivaamaanjaakko.putkisaari kirjoitti:Kutka kirjoitti, 300 24 suutin 0000 785 823.)
Oman 230 e 89vm orkkis suutin messingin värisenä on numeroltaan
MB 0000 785 623 ja Boschin no 014 0 437 502 047.
Sitten taasen 300 cea 88n suutimessa on seuraavanlainen koodi
Bosch 047-0 437 502 010. Näytää siltä että tuohon 300 on vaihdettu
suuttimet jossain vaiheessa kun ei ollut MB nummeroita laisinkaan,
ovat teräksisen väriset ja aivain kuin uudet.
Nyppäsin ne irti ja lykkäsin ne tuohon 230 seen,hyvin tuntuu pelaavan.
Jotenkin tuntuis siltä että tuo 230 orkkis suutin on ihan sama kun,
sulla Kutka vaikka tuo yksi nummero heittääkin???
Tiiviste systeemit sitten taas on erilaiset näköjään lähes joka kone tyypissä!
T.Jaakko.P ps,minä mistään tidä kunhan ihmettelen!![]()

[EDIT] Ja tuo numerosarja on katsottu räjäytyskuvista, en ole vielä omia purkanut ja vilkuillut.
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Senverta kiinnosti jotta asioidessani Motossa tarkistin heidän
myymänsä suuttimen 200-300 124 malleille ja oli aito Bosch
tyypiltään,014 0 437 502 047 eli Mb vastaavuus on 0000 785 623
hintaan 39€/kpl niin ja oli messinkinen!
Mutta jos jollakulla olisi tuo Boschin koodi tuolle 300-24 selle
voisi verrata sitten sitä,jos se löytyisi voisi selvitää Boschilta mikä
se suuri ero niisä sitten on,muuta kuin hinta!??
Ps MB koodeja Boschi ei ymmärrä,pitäisi olla heidän omansa.
Jotta näin tällä hetkellä.
T.Jaakko.P
myymänsä suuttimen 200-300 124 malleille ja oli aito Bosch
tyypiltään,014 0 437 502 047 eli Mb vastaavuus on 0000 785 623
hintaan 39€/kpl niin ja oli messinkinen!
Mutta jos jollakulla olisi tuo Boschin koodi tuolle 300-24 selle
voisi verrata sitten sitä,jos se löytyisi voisi selvitää Boschilta mikä
se suuri ero niisä sitten on,muuta kuin hinta!??
Ps MB koodeja Boschi ei ymmärrä,pitäisi olla heidän omansa.
Jotta näin tällä hetkellä.
T.Jaakko.P
24v suuttimen numero 0 437 502 054
Fyysisesti ei äkkiseltään näyttäis olevan muuta eroa kuin suuttimen kierre joka on 24 venasessa pienempi, eli eroa on riittävästi, jotta eivät käy keskenään. Ellei sitten vaihda suuttimille tulevat putket myös
Oli hyvä vertailla niitä keskenään koska olen vaihtanut molemmanlaiset noihin autoihini ja vanhat on tallessa.
Fyysisesti ei äkkiseltään näyttäis olevan muuta eroa kuin suuttimen kierre joka on 24 venasessa pienempi, eli eroa on riittävästi, jotta eivät käy keskenään. Ellei sitten vaihda suuttimille tulevat putket myös

Oli hyvä vertailla niitä keskenään koska olen vaihtanut molemmanlaiset noihin autoihini ja vanhat on tallessa.
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
Mul on hiukan vastaavaa vikaa tullut myös omaan 300 12v.
Aluksi lähti pitemmän seisonnan jälkeen huonosti käyntiin, piti sahata aika kauan ja sit se heräs pikku hiljaa. Välillä sammus ajossa kun paino kytkimen pohjaan???
Nyt vaihdettu bosch tulpat ja bensa suodatin, enää ei ole sammuillut ja tyhjäkäynti pysyy aika hyvin paikoillaan, mut ei tahdo saada autoa käymään. Nyt sekä kylmänä että kuumana saa startata melkein minuutin kunnes kone herää ja kierrokset nousee ihan pikku hiljaa???
Voisko olla et bensa pumppu olis menos rikki vai se paineventtiili mikä pitää bensaputkistossa paineen päällä vai mikä vois tehdä ton?? Kun pistää virrat päälle pumppu rupee joka kerta heti surisemaan.
Aluksi lähti pitemmän seisonnan jälkeen huonosti käyntiin, piti sahata aika kauan ja sit se heräs pikku hiljaa. Välillä sammus ajossa kun paino kytkimen pohjaan???
Nyt vaihdettu bosch tulpat ja bensa suodatin, enää ei ole sammuillut ja tyhjäkäynti pysyy aika hyvin paikoillaan, mut ei tahdo saada autoa käymään. Nyt sekä kylmänä että kuumana saa startata melkein minuutin kunnes kone herää ja kierrokset nousee ihan pikku hiljaa???
Voisko olla et bensa pumppu olis menos rikki vai se paineventtiili mikä pitää bensaputkistossa paineen päällä vai mikä vois tehdä ton?? Kun pistää virrat päälle pumppu rupee joka kerta heti surisemaan.
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
No niin hyvä yritys kokeilla edukaampia suutimia valuu hukkaan,
paitsi tosiaan jos vaihtaa suutin putket,taitaa tuota 103 konetta olla
purussa vaikka kuinka!
Täytyy silti ottaa suuttimien eroista selvää,jahka tuossa talon maalaukselta kerkiääpi!
Salvari olethan vilkaissut virranjakajan myös?
Muutoin kannataa vilkaista vivustojen liikeet määränjakajalla.
Ilmamäärämittarin tai määränjakajan mäntä voi myös olla jäykkaliikkeisiä,
joka aiheutaa käynnistys ongelmia niin kuumana kuin kylmänäkin.
Myös paineeron toleranssien ylitys voi olla syynä.
Toleranssi pitäisi olla 5,25-5,6 bar.Tiiviys olis hyvä tarkastaa lämpimällä
koneella väh 2,7 ja olikos se 10min kulttua 2,6bar!?
Näillä ainakin selviää polttoaine puolen kunto,noin tiiviyden ja mahd suutin vuotojen pois eliminomiseksi,niin ja toki antaa pumpun kunnosta viitteitä.Ja sokerina pohjalla kaasuläpän joutokäyntikoskettimen säätö?
Ja kuten ajemmin olen todennut,minä mitään tiedä kunhan ihmettelen!
Vihjeet ovat ke jetin vianetsintä oppaasta.
T.Jaakko.P
paitsi tosiaan jos vaihtaa suutin putket,taitaa tuota 103 konetta olla
purussa vaikka kuinka!

Täytyy silti ottaa suuttimien eroista selvää,jahka tuossa talon maalaukselta kerkiääpi!
Salvari olethan vilkaissut virranjakajan myös?
Muutoin kannataa vilkaista vivustojen liikeet määränjakajalla.
Ilmamäärämittarin tai määränjakajan mäntä voi myös olla jäykkaliikkeisiä,
joka aiheutaa käynnistys ongelmia niin kuumana kuin kylmänäkin.
Myös paineeron toleranssien ylitys voi olla syynä.
Toleranssi pitäisi olla 5,25-5,6 bar.Tiiviys olis hyvä tarkastaa lämpimällä
koneella väh 2,7 ja olikos se 10min kulttua 2,6bar!?
Näillä ainakin selviää polttoaine puolen kunto,noin tiiviyden ja mahd suutin vuotojen pois eliminomiseksi,niin ja toki antaa pumpun kunnosta viitteitä.Ja sokerina pohjalla kaasuläpän joutokäyntikoskettimen säätö?
Ja kuten ajemmin olen todennut,minä mitään tiedä kunhan ihmettelen!
Vihjeet ovat ke jetin vianetsintä oppaasta.

T.Jaakko.P
Sen verran päivitystä tähänkin projektiin, että tuolle putkelle löytyi paikka. Eli kyseessä oli polttoainejärjestelmän paineensäätimeltä huohotinputkeen menevä letku. Kiinnittämisellä en kyllä moottorin toimintaan löytänyt mitään vaikutusta, osaisiko joku valaista?Kutka kirjoitti:Yhden oudon irtonaisen letkunpätkän minä sieltä jostain polttoainejärjestelmien vierestä löysin, pitää napata samalla siitäkin kuva ja kysellä jos joku tietäisi mikä moinen oli. Kovamuovinen punertava putki, jolle en oikein mitään merkitystä keksinyt.