124 300ce:ssä käynnistysongelmia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Kutka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ke 11.06.2008 16:28

124 300ce:ssä käynnistysongelmia

Viesti Kirjoittaja Kutka »

Mennä ostaa pläjäytin itselleni -91 300 ce 24v cuupan, jossa käynnistyksessä ilmenee häikkää. Startti pyörii kyllä normaalisti, mutta ei tunnu kone tyhjäkäyntiä löytävän. Joutuu kaasulla vähän avittamaan käynnistystä, jonka jälkeen kerrasta riippuen täytyy puolesta minuutista minuuttiin kaasulla pitämään 1000-2000 kierrosta, kunnes kone löytää tyhjäkäynnin. Tyhjäkäynnin löydyttyä ajossa ei mitään ongelmia tämän suhteen ole, tosin tyhjäkäynti on mielestäni melko matala, noin 700-800 kierrosta. Ilmeisesti tästä matalasta tyhjäkäynnistä johtuen kone myös ravistaa hieman, mikä ei mielestäni kuulu "tämän luokan" autoon. Sytytyksen osia on edellisen omistajan toimesta vaihdettu virranjakaja+pyörijä sekä tulpat.

Mistä kannattaisi ongelmaan alkaa etsimään ratkaisua? Ei mersun tekniikasta oikein omakohtaisia kokemuksia ole. Olen koittanut haulla etsiä vastaavista ongelmista vinkkiä, mutta ei ole samoilla oireilla oikein mitään löytynyt. Voiko vuotava pakoputki sekoittaa lambda-anturin jotenkin, vai mättääkö tässä joku muu?
Kutka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ke 11.06.2008 16:28

Viesti Kirjoittaja Kutka »

Ei kellään mitään vinkkiä löydy?
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Voisi kuulostaa siltä että polttoainesuuttimissa tai niiden o-renkaissa voisi olla häikkää.. Tekeekö tätä kylmällä vai kuumalla koneella, vai aina? Suutinvikaa voi ilmetä kylmällä ja kuumalla koneella, mutta etupäässä kuumalla/lämpöisellä koneella oireet ovat pahemmat.

Tällöin jos suuttimissa vika on ja vuotavat, niin silloin lamda-anturi on todennäköisesti myös vaihtokunnossa, joka kannattaisi samalla vaihtaa.

Kuva suutin kitistä:

Kuva
220.128 Black Mirror
Kutka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ke 11.06.2008 16:28

Viesti Kirjoittaja Kutka »

Koneen lämpötilalla ei ainakaan näin kesäoloissa ole minkäänlaista merkitystä. Ehkä hieman helpommalla pääsee, mikäli suoraan ajosta sammuttaa ja yrittää uudelleen käyntiin, mutta silti joutuu tyhjäkäyntiä hakemaan. Pääseekö noihin suuttimiin jotenkin "helpohkosti" käsiksi, jotta niiden kunnon pääsisi tarkistamaan?
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Normaali tyhjäkäynti on 600-700. Itsellä tämä ainakin täsmää niin huoltokirjan kuin viisarinkin perusteella, eikä ravista.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Jos suuttimet valskaa, niin voi hyvin ravistaa tyhjäkäynnillä.

suuttimia ei pysty itse pahemmin tutkimaan. tarvitsee irroittaa ja viedä pajalle, missä pystytään suuttimista toteamaan ns suihku. Mahdollisesti vanhoista suuttimista voi saada hyvät jos käyttää ultraäänipesussa, mutta suosittelen hommaamaan vaan uuden suutin sarjan.

Jos kierroksilla on selvästi pätkimistä, niin silloin lähtisin tutkimaan uudelleen sytytyspuolta. tyhjäkäynnin huonoisuus käynnistyksen yhteydessä omista kokemuksista heijastuu kyllä noihin suuttimiin.

Tosin samalla täytyy kyllä vaihtaaa myös uusi lamda anturi.
220.128 Black Mirror
Kutka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ke 11.06.2008 16:28

Viesti Kirjoittaja Kutka »

Kulkupuolella ei mitään pätkimistä ole, ainoastaan tuossa käynnistyksessä ja tyhjäkäynnin ravistuksessa on mietittävää. Pitää koittaa joku puhdistuslitku maanantaina hakea ja ajella puhdistava tankillinen läpi. Sen jälkeen joutuu varmaan sen suutinsatsin hommaamaan jostain. Mistäs kannattaisi katsella, vai joutuuko kuukauden palkan veholle viemään?
Avatar
miksu.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 03.07.2004 21:47
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja miksu.s »

Minkä valmistajan sytytysosaa sinne on vaihdettu, ettei vaan italialaista :wink:
Yks homma mikä kannatais tarkistaa on kaasuvivusto että lepoasennossa :lol: se tapaa siihen lirpakkeeseen-->moottori tietää että pitäis olla tyhjäkäynnillä. Siitäkin on juttua ollut aikaisemminkin
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Kl-varaosat: 60e/kpl Suuttimet + sitten tiivisteet. Varmaankin nyrkkipajat onnistuu suuttimet vaihtamaan jos itseä mokoma ei houkuttele.

Tosiaan itse vaan epäilen tuota suutin puolta, mutta jos sytkän osat on motonetistä peräsin, niin suosittelen vaihtamaan Bremin tai boschin osiin.

Suoraansanottuna tuo M104.980 tekniikka ei ole mikään köyhän miehen tekniikka, vaikka vanhaa tekniikkaa onkin. Yllättävän kallis pitää. tosin hieno pelihän se on, kun on vimosen päälle kunnossa.
220.128 Black Mirror
Kutka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ke 11.06.2008 16:28

Viesti Kirjoittaja Kutka »

Ei ole tietoa minkä valmistajan sytkän osat, en tullut katsoneeksi kun avasin. Eli tarkistin ne aivan ensimmäisenä, ajoa oli osille tullut ~1000km ja toimivalta näytti. Ei hapettumia, kosteutta eikä kulumia.
Pitänee tuo kaasuvivusto tarkistaa, kun seuraavan kerran tallille kurvaan. Suutinremppa ei tuohon hintaan kyllä houkuta, ellei se vika sinne jollain tavalla varmistu. Pitää nyt nämä halvemmat ensin koittaa, työttömän on huono arpoa tuon hintaisten osien kanssa :? Yhden oudon irtonaisen letkunpätkän minä sieltä jostain polttoainejärjestelmien vierestä löysin, pitää napata samalla siitäkin kuva ja kysellä jos joku tietäisi mikä moinen oli. Kovamuovinen punertava putki, jolle en oikein mitään merkitystä keksinyt.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Koita edes tulpata se letku siks aikaa kunnes löydät mihin se kuuluu. Itellä alipaineletkun tulppaaminen auttoi starttiongelmiin, ja kun löyty se letkun oikea osoite ratkesi pari muuta pienempää ongelmaa... tosin kone on W201 kaksi litranen nelonen.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Kutka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ke 11.06.2008 16:28

Viesti Kirjoittaja Kutka »

Kyllä sitä ihmeteltiin koneen käynnissä ollessa, mutta kun ei sieltä tuntunut ilmaa tulevan eikä menevän. Sellainen todella ohut letku, kovamuovinen eikä helposti taipuva. Mutta pitää jatkaa tutkimuksia.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: 124 300ce:ssä käynnistysongelmia

Viesti Kirjoittaja tomant »

Kutka kirjoitti:...Mistä kannattaisi ongelmaan alkaa etsimään ratkaisua? Ei mersun tekniikasta oikein omakohtaisia kokemuksia ole. Olen koittanut haulla etsiä vastaavista ongelmista vinkkiä, mutta ei ole samoilla oireilla oikein mitään löytynyt. Voiko vuotava pakoputki sekoittaa lambda-anturin jotenkin, vai mättääkö tässä joku muu?
Jos autossa on KE-Jetronic-ruisku, vaikuttaa erilinen käynnistyssuutin ja sen ohjaus käynnistyvyyteen. Tarkista, että käynnistyssuuttimen johdot ja johtoliitin ovat OK. Samoin järjestelmässä on useita lämpötila- ym. antureita, joiden johdot / toiminta on hyvä tarkistaa. Kaikille johdoille, letkuille ja putkille on yleensä jokin tarkoitus, joten ylimääräisiä irrallisia sellaisia ei pitäisi olla. Kovamuoviset letkut voivat liittyä aktiivihiilisäiliöön, joka puhdistaa bensatankista tulevia höyryjä ja johtaa ne imusarjaan. Jos aiot itse huoltaa autoasi, hanki avuksi korjausopas tai -käsikirja. Boschin ruiskuista löytyy myös paljon kirjallisuutta. Osoitteesta alfamer.fi löytyy lisätietoa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Tulin kysäiseeksi muilla asioilla Motonetissä,suuttimien valmistajaa
kun,hintakin oli 39€ väitti varaosamyyjä koneen kertovan jotta olis
Boschin suuttimia heillä myynnissä!?Ei sinäänsä hurja hinta jos KL ottaa
60€ kipaleelta+tietysti tiiviste kumit jotka ei Vehollakaan montaa euroa
ole kpl.. Olisko ollu reilut 2€ kpl? 8)

Tämä vaan tiedoksi jos suuttimissa jotain olisikin vialla!?

T.Jaakko.P
Avatar
boogieman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Pe 07.10.2005 10:08
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Kato suuttimien hinta myös Rockautosta. Rahti yms. kuluineenkin jää vielä asennusjuomiinkin rahaa.
EX: S124 300TE '86, 357 tkm
EX: W124 200D '85, 630+ tkm
Kutka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ke 11.06.2008 16:28

Viesti Kirjoittaja Kutka »

Motonetin suutin:
Ruiskusuutin Bosch 200E/230E/260E/300E (ei 16V/24V). . . . 28-3350 39.00

Eli ei näköjään käy tuohon 300 24v-koneeseen. Tuo jenkeistä tilaaminen muuten olisi varsin kiinnostavaa, mutta niitä prkl lähetyksiä saa odotella viikko tolkulla. Onkos Saksassa mitään luottopuljua, joka noita möisi?

Ai juu, toi RockAuton eurohinta suuttimelle tän päivän kurssillä oli 35,35e, siihen sit tietty vielä tiivisteet päälle. Rahtejahan noille ei kovin paljoa luulisi tulevan, kun eivät tilaa vie eivätkä mitään paina.
Avatar
boogieman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Pe 07.10.2005 10:08
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Kutka kirjoitti:Motonetin suutin:
Ruiskusuutin Bosch 200E/230E/260E/300E (ei 16V/24V). . . . 28-3350 39.00

Eli ei näköjään käy tuohon 300 24v-koneeseen. Tuo jenkeistä tilaaminen muuten olisi varsin kiinnostavaa, mutta niitä prkl lähetyksiä saa odotella viikko tolkulla. Onkos Saksassa mitään luottopuljua, joka noita möisi?

Ai juu, toi RockAuton eurohinta suuttimelle tän päivän kurssillä oli 35,35e, siihen sit tietty vielä tiivisteet päälle. Rahtejahan noille ei kovin paljoa luulisi tulevan, kun eivät tilaa vie eivätkä mitään paina.
Ei kannata uskoa kaikkea mitä kaverit kertoo. Rockautosta tuli tavarat kotiovelle viidessä päivässä.

Jos tilaat tuolta, tarkista ehdottomasti että tavarat tulee samasta varastosta. Tällöin lähetyskulut pysyy kurissa.
EX: S124 300TE '86, 357 tkm
EX: W124 200D '85, 630+ tkm
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Onko noissa suuttimissa oikeesti jotain fyysistä eroa? Vai käviskö tollanen tuonne siltikin?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Niinpä?Oisko foorumilla asiantuntijaa,joka osaisi tuohon vastata?
Kiinnostaisi tietää suuttimien erot,kun jos 200-300 käy samat suuttimet,
miten 300-24 eroaa niistä?

Ja jos kellään irti 300-24 suutinta voisi heitää suuttimen tyyppi numeron tähän,itsellä on 230 ja 300-12 suuttimien tyyppi numerot,voisi verrata
sitten niitä toisiinsa?Niissäkin numeroissa on pienet erot ja silti toimivat
päittäin eri koneissa! :?: :?:

T.Jaakko.P
Kutka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ke 11.06.2008 16:28

Viesti Kirjoittaja Kutka »

jaakko.putkisaari kirjoitti:Niinpä?Oisko foorumilla asiantuntijaa,joka osaisi tuohon vastata?
Kiinnostaisi tietää suuttimien erot,kun jos 200-300 käy samat suuttimet,
miten 300-24 eroaa niistä?

Ja jos kellään irti 300-24 suutinta voisi heitää suuttimen tyyppi numeron tähän,itsellä on 230 ja 300-12 suuttimien tyyppi numerot,voisi verrata
sitten niitä toisiinsa?Niissäkin numeroissa on pienet erot ja silti toimivat
päittäin eri koneissa! :?: :?:

T.Jaakko.P
300 24v suutin: 0000785823
jarrutan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: To 29.09.2005 11:20
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jarrutan »

Itsellä samankaltaista vikaa oli joka selvisi bensansyötön lisäämisellä. Käynnistettäessä ei meinannut lähteä käyntiin ja valoissa niiasi vähän väliä.
Entinen omistaja oli alkanut ilmeisesti pihiksi ja ruuvannut syötön liian pieneksi.
W126 300 SE -91
VITOn prutku

EX-W126 500SEC -81
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Kutka kirjoitti, 300 24 suutin 0000 785 823.)

Oman 230 e 89vm orkkis suutin messingin värisenä on numeroltaan
MB 0000 785 623 ja Boschin no 014 0 437 502 047.

Sitten taasen 300 cea 88n suutimessa on seuraavanlainen koodi
Bosch 047-0 437 502 010. Näytää siltä että tuohon 300 on vaihdettu
suuttimet jossain vaiheessa kun ei ollut MB nummeroita laisinkaan,
ovat teräksisen väriset ja aivain kuin uudet.

Nyppäsin ne irti ja lykkäsin ne tuohon 230 seen,hyvin tuntuu pelaavan.
Jotenkin tuntuis siltä että tuo 230 orkkis suutin on ihan sama kun,
sulla Kutka vaikka tuo yksi nummero heittääkin???

Tiiviste systeemit sitten taas on erilaiset näköjään lähes joka kone tyypissä!

T.Jaakko.P ps,minä mistään tidä kunhan ihmettelen! :shock: :lol:
Kutka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ke 11.06.2008 16:28

Viesti Kirjoittaja Kutka »

jaakko.putkisaari kirjoitti:Kutka kirjoitti, 300 24 suutin 0000 785 823.)

Oman 230 e 89vm orkkis suutin messingin värisenä on numeroltaan
MB 0000 785 623 ja Boschin no 014 0 437 502 047.

Sitten taasen 300 cea 88n suutimessa on seuraavanlainen koodi
Bosch 047-0 437 502 010. Näytää siltä että tuohon 300 on vaihdettu
suuttimet jossain vaiheessa kun ei ollut MB nummeroita laisinkaan,
ovat teräksisen väriset ja aivain kuin uudet.

Nyppäsin ne irti ja lykkäsin ne tuohon 230 seen,hyvin tuntuu pelaavan.
Jotenkin tuntuis siltä että tuo 230 orkkis suutin on ihan sama kun,
sulla Kutka vaikka tuo yksi nummero heittääkin???

Tiiviste systeemit sitten taas on erilaiset näköjään lähes joka kone tyypissä!

T.Jaakko.P ps,minä mistään tidä kunhan ihmettelen! :shock: :lol:
Tuo kyllä kuulostaisi mielenkiintoiselta testata, vaan pitäisi varmaan jostain hommata kuusi testisuutinta. Noh, pitää katsoa miten paljon alkaa vaivaamaan :)

[EDIT] Ja tuo numerosarja on katsottu räjäytyskuvista, en ole vielä omia purkanut ja vilkuillut.
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Tyhjäkäynninsäädin(lisäilmaluistin) :wink:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Kutka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ke 11.06.2008 16:28

Viesti Kirjoittaja Kutka »

M.K kirjoitti:Tyhjäkäynninsäädin(lisäilmaluistin) :wink:
Kiitoksia, laitetaan tarkastuslistalle seuraavaa tallireissua varten.
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Senverta kiinnosti jotta asioidessani Motossa tarkistin heidän
myymänsä suuttimen 200-300 124 malleille ja oli aito Bosch
tyypiltään,014 0 437 502 047 eli Mb vastaavuus on 0000 785 623
hintaan 39€/kpl niin ja oli messinkinen!

Mutta jos jollakulla olisi tuo Boschin koodi tuolle 300-24 selle
voisi verrata sitten sitä,jos se löytyisi voisi selvitää Boschilta mikä
se suuri ero niisä sitten on,muuta kuin hinta!??
Ps MB koodeja Boschi ei ymmärrä,pitäisi olla heidän omansa.

Jotta näin tällä hetkellä.

T.Jaakko.P
Avatar
miksu.s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: La 03.07.2004 21:47
Paikkakunta: kouvola

Viesti Kirjoittaja miksu.s »

24v suuttimen numero 0 437 502 054

Fyysisesti ei äkkiseltään näyttäis olevan muuta eroa kuin suuttimen kierre joka on 24 venasessa pienempi, eli eroa on riittävästi, jotta eivät käy keskenään. Ellei sitten vaihda suuttimille tulevat putket myös :!:

Oli hyvä vertailla niitä keskenään koska olen vaihtanut molemmanlaiset noihin autoihini ja vanhat on tallessa.
W220 500 -01
CLK 320 -00
SL500 -92 kesälelu
Ex 300ce24 -92
ex 260E -91
savlari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Pe 10.12.2004 16:33
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja savlari »

Mul on hiukan vastaavaa vikaa tullut myös omaan 300 12v.

Aluksi lähti pitemmän seisonnan jälkeen huonosti käyntiin, piti sahata aika kauan ja sit se heräs pikku hiljaa. Välillä sammus ajossa kun paino kytkimen pohjaan???

Nyt vaihdettu bosch tulpat ja bensa suodatin, enää ei ole sammuillut ja tyhjäkäynti pysyy aika hyvin paikoillaan, mut ei tahdo saada autoa käymään. Nyt sekä kylmänä että kuumana saa startata melkein minuutin kunnes kone herää ja kierrokset nousee ihan pikku hiljaa???

Voisko olla et bensa pumppu olis menos rikki vai se paineventtiili mikä pitää bensaputkistossa paineen päällä vai mikä vois tehdä ton?? Kun pistää virrat päälle pumppu rupee joka kerta heti surisemaan.
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2561
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

No niin hyvä yritys kokeilla edukaampia suutimia valuu hukkaan,
paitsi tosiaan jos vaihtaa suutin putket,taitaa tuota 103 konetta olla
purussa vaikka kuinka! :?:

Täytyy silti ottaa suuttimien eroista selvää,jahka tuossa talon maalaukselta kerkiääpi!

Salvari olethan vilkaissut virranjakajan myös?
Muutoin kannataa vilkaista vivustojen liikeet määränjakajalla.
Ilmamäärämittarin tai määränjakajan mäntä voi myös olla jäykkaliikkeisiä,
joka aiheutaa käynnistys ongelmia niin kuumana kuin kylmänäkin.
Myös paineeron toleranssien ylitys voi olla syynä.
Toleranssi pitäisi olla 5,25-5,6 bar.Tiiviys olis hyvä tarkastaa lämpimällä
koneella väh 2,7 ja olikos se 10min kulttua 2,6bar!?
Näillä ainakin selviää polttoaine puolen kunto,noin tiiviyden ja mahd suutin vuotojen pois eliminomiseksi,niin ja toki antaa pumpun kunnosta viitteitä.Ja sokerina pohjalla kaasuläpän joutokäyntikoskettimen säätö?

Ja kuten ajemmin olen todennut,minä mitään tiedä kunhan ihmettelen!
Vihjeet ovat ke jetin vianetsintä oppaasta. :wink:

T.Jaakko.P
Kutka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ke 11.06.2008 16:28

Viesti Kirjoittaja Kutka »

Kutka kirjoitti:Yhden oudon irtonaisen letkunpätkän minä sieltä jostain polttoainejärjestelmien vierestä löysin, pitää napata samalla siitäkin kuva ja kysellä jos joku tietäisi mikä moinen oli. Kovamuovinen punertava putki, jolle en oikein mitään merkitystä keksinyt.
Sen verran päivitystä tähänkin projektiin, että tuolle putkelle löytyi paikka. Eli kyseessä oli polttoainejärjestelmän paineensäätimeltä huohotinputkeen menevä letku. Kiinnittämisellä en kyllä moottorin toimintaan löytänyt mitään vaikutusta, osaisiko joku valaista?
Vastaa Viestiin