aut. laatikko kysymys
aut. laatikko kysymys
myynnissä 2.3 bensa 190 tomaatti laatikko , vm. 91
yksinkertaisesti mihin koneisiin tämä käy?
yksinkertaisesti mihin koneisiin tämä käy?
Re: aut. laatikko kysymys
momentinmuunninta mulkkaamalla....kyllä sen pitäis käydä saman mallisarjan mersuihin laidasta laitaan.Jään kyllä itsekkin odottamaan tähän varmistusta,mut tällainen "tieto" multa löytyi,mut tää ei ole satapross.tietoa...aika lähelle kuitenkin....joops ja jos meinaa dieselin jatkeeksi sen heittää,ni täytyis ainakin lisätä vaihdettavien osien listaan ennen toimntaa,sen alipaine modulaattorin mikä säätää missä kohden lähdetään vaihtamaan...Mä en nyt ala halkoon hiksia kaikilla poljin valitsin linjalla,mut mainitsin tämänkin koskapa olen täällä havainnut olevan hyvin perusteellisia ja tarkkoja kavereita(tark.jos vaiht,kovan tähän auotm.)...epk kirjoitti:myynnissä 2.3 bensa 190 tomaatti laatikko , vm. 91
yksinkertaisesti mihin koneisiin tämä käy?
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Menee ilman ( ei tarvitse edes vaihtaa "turbiinia", välttämättä) muutoksia kaikkien 124/201(myös 123ja 202, jos koneet samaa sarjaa) koristen 4 ja 6 -koneiden perään.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
kiitos!!adenauer300 kirjoitti:Menee ilman ( ei tarvitse edes vaihtaa "turbiinia", välttämättä) muutoksia kaikkien 124/201(myös 123ja 202, jos koneet samaa sarjaa) koristen 4 ja 6 -koneiden perään.
vielä sen verran tarkennusta:
eli jos tän laittaa vaikka 300:seen bensaan , niin ei tule kestävyydessä ongelmia? eli on täysin sama kestävyys?
Re: aut. laatikko kysymys
Tokihan laatikko käy melkein mihinkä vaan moottoriin kiinni, mutta kuitenkin jokaisessa moottori tyyppissä on oma laatikko, ja usein useampiakin eri laatikoita. Eli ei välttämättä kannata laittaa muihin moottorihin, kun mihin se on tarkoitettu. Joka mallissa on erilaiset vaihtokohdat, niissä on eri määriä kytkinlevyjä, alipaineventiileitä on erilaisia, luistikoteloja on jos jonkinmoisia ym. ym.... Ja jos välttämättä haluaa laittaa vääränmallisen laatikon, dieselin laatikot diesliin, ja bensan bensaan, eikä ainakaan pienemmän moottorin laatikkoa isompaan. Eli 250D:n laatikon voi laittaa 200D:hen ja niin edelleen. Kyllä niitä kaikenlaisia yhdistelmiä on tullut nähtyä, ja sitten ihmetellään, miksi se 200b:n laatikko luistaa tuossa 300D moottorin perässä, kun se moottorin vaihtaja sano "ett kyyl se siihen sopii", sopiihan se, mutta ei toimi oikein..... Tuo 190e 2,3:sen laatikko on tyypiltään 722.408 ja sitä on käytetty myös 230E, 230CE ja 230TE malleissa, eli ainoastaan M102 2,3 moottoreissa. Ei niitä piruuttaan ole joka koneelle eri numerolla tehtyepk kirjoitti:myynnissä 2.3 bensa 190 tomaatti laatikko , vm. 91
yksinkertaisesti mihin koneisiin tämä käy?

S55 AMG -01
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Kyllä se todellakin menee kaikkien m102 ja m103 koneiden perään kuten jo aikaisemmin sanoin
ja toimii kuten pitää.
Kuten MIKSU80 sanoi in laatikko säädettävä kuitenkin oikeille paineille juuri tuon luistamisen estämiseksi ( kaikki laatikot on aina säädettävä).
Se että laatikon numerot ovat erinlaisia, voi johtua mm.. eri ikäisistä laatikoista tai erinlaisista vaihtamis väleistä.
Tuo "turbiinin" erinlaisuus johtuu koneen vääntömomentista, ( hieman myös tehoista) ja tyhjäkäynti kierroksista, jotka ovat eri m102 koneen versioissa todella pieniä. 2,3 m102 koneen ja 2,6/3,0 m103 koneen nuo samat ero ovat myös pieniä.
Kuitenkaan itse en laittaisi 2,0 m102 koneen automaattia ilman turbiinin vaihtoa 3,0 M103 koneen perään.

Kuten MIKSU80 sanoi in laatikko säädettävä kuitenkin oikeille paineille juuri tuon luistamisen estämiseksi ( kaikki laatikot on aina säädettävä).
Se että laatikon numerot ovat erinlaisia, voi johtua mm.. eri ikäisistä laatikoista tai erinlaisista vaihtamis väleistä.
Tuo "turbiinin" erinlaisuus johtuu koneen vääntömomentista, ( hieman myös tehoista) ja tyhjäkäynti kierroksista, jotka ovat eri m102 koneen versioissa todella pieniä. 2,3 m102 koneen ja 2,6/3,0 m103 koneen nuo samat ero ovat myös pieniä.
Kuitenkaan itse en laittaisi 2,0 m102 koneen automaattia ilman turbiinin vaihtoa 3,0 M103 koneen perään.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Ihan vapaasti saa laittaa mihin haluaa, mutta esim tuossa 3,0 12v M103 moottorissa on laatikko isompaa mallia myös ulkomitoiltaan ns. 300 sarjan laatikko 722.320 ja 358), ja tuon 2,0 kaasari M102 moottorin laatikon kytkimissä on mm. vähemmän levyjä, kun esim 2,3:sen moottorin vastaavassa (noissa siis ns. 400 sarjan laatikko 722.411). Pelkkä turbiini on pieni osa noista eroista. Laatikko saattaa toimia tuolla kokoonpanolla, jos ei käytä sitä kaikkia tarjolla olevaa vääntöä... Ja meneehän se 200:sen laatikko vaikka C 36 AMG:n moottorin PERÄÄN... Eli kyllä ne "sopii" melkein mihin vaan.adenauer300 kirjoitti:Kyllä se todellakin menee kaikkien m102 ja m103 koneiden perään kuten jo aikaisemmin sanoinja toimii kuten pitää.
Kuten MIKSU80 sanoi in laatikko säädettävä kuitenkin oikeille paineille juuri tuon luistamisen estämiseksi ( kaikki laatikot on aina säädettävä).
Se että laatikon numerot ovat erinlaisia, voi johtua mm.. eri ikäisistä laatikoista tai erinlaisista vaihtamis väleistä.
Tuo "turbiinin" erinlaisuus johtuu koneen vääntömomentista, ( hieman myös tehoista) ja tyhjäkäynti kierroksista, jotka ovat eri m102 koneen versioissa todella pieniä. 2,3 m102 koneen ja 2,6/3,0 m103 koneen nuo samat ero ovat myös pieniä.
Kuitenkaan itse en laittaisi 2,0 m102 koneen automaattia ilman turbiinin vaihtoa 3,0 M103 koneen perään.
Laatikoiden numerot ovat erilaisia, koska laatikot ovat erilaisia. Mm. luistikotelot ovat lähes joka laatikossa erilaisia, mm. ventiilien sijoittelultaan, ventiilien jousiltaan ym. ym....
Ja tokihan niitä paineita saa säädellä, mutta jokatapauksessa jokaiselle laatikkomallille on annettu ohjearvot, jolla se laatikko toimii oikein siinä moottorissa, johon se on tarkoitettu, jos laatikko on kunnossa. Kokeilemalla sen saattaa saada toimimaan, tai sitten ei

Kuten tuossa aijemmin mainitsin, eivät ne PIRUUTTAAN ole niitä erilaisia numeroita niihin laatikoihin meistäneet

S55 AMG -01
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...
CL55 AMG -01
CLK55 AMG -02
C30 AMG -03
2x S500 L -98 ja -00
S320 CDI -00
S400 CDI -01
400SEL -91
E320 CDI "AMG" -00
300TDT -89
280CE -83
YM.. YM...