

ei tuossa minun katiskassa ainaskaa ollu mitään antureita putkessa hiukkas-suodatin on meleko heti turpon jälkeen. omani tyhjensin just rälläkää ja hitsauskonetta kayttäen. yläpuolelta pönttö halki, ja reunoja myös sen verta että sai pöntön "levälleen".sisuspatruuna pois ja hitsillä kiinni. saa sit nähä miten ne päästöt sit pomppas. tuskin hirveesti.JKK kirjoitti:Aihe alkoi kiinnostamaan enemmän. Miten tuo hiukkassuodatin sijoittuu pakoputkeen. Molemmissa päissähän täytyy olla jotkin paineanturit, joiden tulkitseman paine-erotuksen perusteella ilmeisesti ECU tulkitsee suodattimen tukkoisuuden? Menikö metsään? Ajattelin vain, jotta jos nuo vikakoodit ei ala rauhoittumaan, niin millainen operaatio on poistaa koko hiivatin suodatin? Eli suodatinko pitää avata rälläkällä, jotta tavarat saa sisältä ulos? Täytyykö tämän jälkeen vielä ohjelmoida ECU uudelleen, jotta suodattimen poissaolo ei häiritse moottorin ohjausta?
Oletko seurannut polttoaineen kuutusta ,ennen ja jälkeen paskan poiston.v220cdi kirjoitti:ei tuossa minun katiskassa ainaskaa ollu mitään antureita putkessa hiukkas-suodatin on meleko heti turpon jälkeen. omani tyhjensin just rälläkää ja hitsauskonetta kayttäen. yläpuolelta pönttö halki, ja reunoja myös sen verta että sai pöntön "levälleen".sisuspatruuna pois ja hitsillä kiinni. saa sit nähä miten ne päästöt sit pomppas. tuskin hirveesti.JKK kirjoitti:Aihe alkoi kiinnostamaan enemmän. Miten tuo hiukkassuodatin sijoittuu pakoputkeen. Molemmissa päissähän täytyy olla jotkin paineanturit, joiden tulkitseman paine-erotuksen perusteella ilmeisesti ECU tulkitsee suodattimen tukkoisuuden? Menikö metsään? Ajattelin vain, jotta jos nuo vikakoodit ei ala rauhoittumaan, niin millainen operaatio on poistaa koko hiivatin suodatin? Eli suodatinko pitää avata rälläkällä, jotta tavarat saa sisältä ulos? Täytyykö tämän jälkeen vielä ohjelmoida ECU uudelleen, jotta suodattimen poissaolo ei häiritse moottorin ohjausta?
enpä ole kerenny vielä seuraamaan kulutusta, ja mulla oli juurikin se keraaminen tötsä, ja mielestäni ei muita kattia putkessanautseri kirjoitti:Oletko seurannut polttoaineen kuutusta ,ennen ja jälkeen paskan poiston.v220cdi kirjoitti:ei tuossa minun katiskassa ainaskaa ollu mitään antureita putkessa hiukkas-suodatin on meleko heti turpon jälkeen. omani tyhjensin just rälläkää ja hitsauskonetta kayttäen. yläpuolelta pönttö halki, ja reunoja myös sen verta että sai pöntön "levälleen".sisuspatruuna pois ja hitsillä kiinni. saa sit nähä miten ne päästöt sit pomppas. tuskin hirveesti.JKK kirjoitti:Aihe alkoi kiinnostamaan enemmän. Miten tuo hiukkassuodatin sijoittuu pakoputkeen. Molemmissa päissähän täytyy olla jotkin paineanturit, joiden tulkitseman paine-erotuksen perusteella ilmeisesti ECU tulkitsee suodattimen tukkoisuuden? Menikö metsään? Ajattelin vain, jotta jos nuo vikakoodit ei ala rauhoittumaan, niin millainen operaatio on poistaa koko hiivatin suodatin? Eli suodatinko pitää avata rälläkällä, jotta tavarat saa sisältä ulos? Täytyykö tämän jälkeen vielä ohjelmoida ECU uudelleen, jotta suodattimen poissaolo ei häiritse moottorin ohjausta?
En tiedä sisältääkö kattia, mutta katin poistaminen ei näy dieseleiden päästötestissä kun niistä mitataan vain savustus.JKK kirjoitti:Sisältääkö pönttö hiukkasloukun lisäksi myös katin? Jos sisältää, niin voiko tuollaisesa mennä tyhjentämään "ylimääräisiä" rojuja ulos? Eli kyseessä siis W211 E220CDi vm.2005