abs ja ets valo palaa väyryses?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: Pe 02.11.2007 17:31
- Paikkakunta: pori
abs ja ets valo palaa väyryses?
abs,ets valo palaa ja vakionopeuden säädin pois pelistä missä mahtaa olla vika? mb 230e -96 väyrynen automaatti.
-Kannattaa irroitellella ja heilutella sitä johtoliitintä joka tulee ohjainyksiköltä abs:n mottorille/venttiilipakalle.
Näiden myöhempienaikojen mersujen johtoliitokset ovat vähän mitä sattuu..
-Myös jarruvalokatkaisijoissa on ollut vikoja ja sen uusiminen, vaikkakaan vika ei sillä poistuisi ei paria kymppiä enempää maksa.
-make
Näiden myöhempienaikojen mersujen johtoliitokset ovat vähän mitä sattuu..
-Myös jarruvalokatkaisijoissa on ollut vikoja ja sen uusiminen, vaikkakaan vika ei sillä poistuisi ei paria kymppiä enempää maksa.
-make
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: Pe 02.11.2007 17:31
- Paikkakunta: pori
1. Palaako koko ajan ja aina starttauksen jälkeen, vai esiintyykö silloin tällöin?
2. Onko nopeusmittari nollilla, kun vika on päällä?
3. Saatko nollattua valot pois näytöstä esim. käyttämällä ABS-systeemin töpselin irti siitä hydraulisesta ohjausyksiköstä?
4. Onko vaikutusta, jos poljet jarrupoljinta useita kertoja ja starttaat uudelleen - häviääkö vikavalot?
5. Onko vaikutusta, jos sammutat jarrupoljionta voimakkaasti samanaikaisesti painamalla - ja sen jälkeen starttaat uudelleen?
2. Onko nopeusmittari nollilla, kun vika on päällä?
3. Saatko nollattua valot pois näytöstä esim. käyttämällä ABS-systeemin töpselin irti siitä hydraulisesta ohjausyksiköstä?
4. Onko vaikutusta, jos poljet jarrupoljinta useita kertoja ja starttaat uudelleen - häviääkö vikavalot?
5. Onko vaikutusta, jos sammutat jarrupoljionta voimakkaasti samanaikaisesti painamalla - ja sen jälkeen starttaat uudelleen?
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
vikamuisti
nollattiinko vikamuisti testerillä katkaisijan vaihdon jälkeen??
http://www.mercedesshop.com/shopforum/s ... p?t=163247
Joillakin on juotokset tinattu uudelleen ja saatu pelaamaan sillä keinoin - ks. linkki yllä.
Ensimmäisenä kannattanee tosiaankin avata se laatikko, jonka sisällä ovat moottorin ohjaukseen ja mm. ABS:n ohjaukseen liittyvät releet. Dieseleissä se sijaitsee moottoritilassa, apumiehen puolella lähellä rintapeltiä - konehuoneen takakulmassa. Kansi auki 4 ruuvilla ja ABS-vermeet ovat ensimmäisenä; päällä muutamia sulakkeita. Revi pistokkeet irti releboxista ja painee ne takaisin, saattaa jo siinäkin olla kosketusvikaa. Laatikon saa nostettua pois ja kun olet repinyt pistokkeet irti, voi sisätiloissa avata ruuvarilla varovasti vänkäillen ko. laatikon ja tarkastella sisältäpäinkin sen toimivuutta. Releitä siellä on - mulla on 3 kpl.
Silmämääräisesti ja ohmimitarilla voisi tarkastella löytyykö liitoksissa vastusta - kylmäjuotoksia. Ja kolvata tarvittaessa.
Akun voisi irrottaa toimenpiteiden ajaksi.
Joillakin on juotokset tinattu uudelleen ja saatu pelaamaan sillä keinoin - ks. linkki yllä.
Ensimmäisenä kannattanee tosiaankin avata se laatikko, jonka sisällä ovat moottorin ohjaukseen ja mm. ABS:n ohjaukseen liittyvät releet. Dieseleissä se sijaitsee moottoritilassa, apumiehen puolella lähellä rintapeltiä - konehuoneen takakulmassa. Kansi auki 4 ruuvilla ja ABS-vermeet ovat ensimmäisenä; päällä muutamia sulakkeita. Revi pistokkeet irti releboxista ja painee ne takaisin, saattaa jo siinäkin olla kosketusvikaa. Laatikon saa nostettua pois ja kun olet repinyt pistokkeet irti, voi sisätiloissa avata ruuvarilla varovasti vänkäillen ko. laatikon ja tarkastella sisältäpäinkin sen toimivuutta. Releitä siellä on - mulla on 3 kpl.
Silmämääräisesti ja ohmimitarilla voisi tarkastella löytyykö liitoksissa vastusta - kylmäjuotoksia. Ja kolvata tarvittaessa.
Akun voisi irrottaa toimenpiteiden ajaksi.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: Pe 02.11.2007 17:31
- Paikkakunta: pori
nyt vika löytyi. sulake palanut ainoastaan. sulakerasian kannen alla oleva käännös saksankielestä englantiin oli väärin ja sen takia ei merkkikorjaamossakaan asentaja ei löytänyt vikaa heh. autosähkäri joka tuli sinne tutkimaan niin hokasi kielivirheen vasta. noh auto oli 2 kertaa mersuliikkeessä yhteensä 5 tuntia ja jarruvalon katkaisin uusittiin ja hinta oli koko rempalla osineen ja veroineen 66 euroa! juu aivan tosi kuusikymmentäkuusi euroa! joskus pääsee halvalla heh.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: Pe 02.11.2007 17:31
- Paikkakunta: pori
ilman muuta mut kyl toden näköinen vika mun mielest oli se jarruvalon katkaisin ja jostain syystä siinä vaihdossa se poltti sulakkeen. kyl työnjohtajakin ihmetteli merkkikorjaamossa sitä sulakekäännöstä saksasta englantiin. mut toiminu täs ainaki viikon nyt moitteettomasti ja muutenki auto pelannu ei oo ollu mitään vikaa ennen tätä ollu kyl vast marraskuusta mulla tää peli.