MB 406 D G-KASTEN/ 3500?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Vieras

MB 406 D G-KASTEN/ 3500?

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Perheeni käytössä on asuntoautona, em. mallinen mb kuorma-auto vm. -69. Se on valmistettu umpikorisesta paketti-autosta. Alkuperäisenä siinä ei ole ollut ikkunoita takasivuilla. Takaovissa kylläkin. Valmistenumero on :
309125-13-024939. Tyyppikoodi:2243002303.

1.Kuinka paljon tätä mallia on valmistettu?

2. Missä?

3. Kerro kaikki muu mitä tiedät kyseisestä mallista


Olen kiitollinen kaikesta tiedosta. Pitäs tehdä esitys tietokoneella em. autosta, mutta ei tiedä mitään ja netistäkään ei löydy.
Avatar
Jori Ravantti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
Paikkakunta: Asikkala
Viesti:

Re: MB 406 D G-KASTEN/ 3500?

Viesti Kirjoittaja Jori Ravantti »

Mulla oli kaverin kanssa yhteinen vuosimallin 1974 406 lava-auto.

Olisi kiinnostava vaihtaa noista hyötyajoneuvoista hieman muutenkin kokemuksia. Tämän auton pahimmat puutteet olivat mielestäni alamittainen kone, liian lyhyet välitykset ja ohjaustehostimen puute.

Muuten se oli asiallinen ja käytännöllinen peli. Ihmeenhyvässä kunnossa ikäisekseen. Hytti oli hyvä tiloiltaan ja parhaisiin puoliin kuului fiilis joka oli kuin vanhassa bussissa.

Toivottavasti joku muu osaa vastata kysymyksiisi. Itse puolestani haluaisin kysyä joltain kokemuksia omaavalta minkälainen on 508 406:seen verrattuna. Joko sillä rupeaa kerkeämään maantienopeuksissa ja minkä verta kuluttaa?
Vieras

Re: MB 406 D G-KASTEN/ 3500?

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jori Ravantti kirjoitti: Tämän auton pahimmat puutteet olivat mielestäni alamittainen kone, liian lyhyet välitykset ja ohjaustehostimen puute.

Hytti oli hyvä tiloiltaan ja parhaisiin puoliin kuului fiilis joka oli kuin vanhassa bussissa.

Toivottavasti joku muu osaa vastata kysymyksiisi. Itse puolestani haluaisin kysyä joltain kokemuksia omaavalta minkälainen on 508 406:seen verrattuna. Joko sillä rupeaa kerkeämään maantienopeuksissa ja minkä verta kuluttaa?
Kyllä meidän mersulla pääsis varmaan satastakin, jos sataa vettä. 90km/h silä on ajettu sateella, enempää ei ole uskallettu.

Vois olla että meilläkään ei enää olis tätä autoa, jos siinä ei ois niin hyvät kyydit ja tunnelma. Monesti on suunniteltu vaihtoa, mutta ei ole vieläkään raskittu vaihtaa.
Tämä on rakennettu pääkaupunkiseudulla asunto-autoksi, muutoskatsastettu 6.8.1975. Meille tämä ostettiin Jyväskylästä.

Tutuilla on tuommonen 508. Kyllä se satasta kulkee. Kulutuksesta en tiedä.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Muuten en uskalla juuri sanoa, mutta tiedän että noissa 406-508-autoissahan oli valittavana aika monta perävälitystä sen mukaan, oliko auton käyttö esim. kaupunki- tai matka-ajoa. Tiuhalla city-perällä ei pääsekään kuin sitä kahdeksaakymppi, kuuleman mukaan harvalla perällä sitkeä kiihdyttäjä saa vauhdin hyvinkin sataankahteenkymppiin.

Veikkaan, että hurina on huumaava jo satasessa...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Jori Ravantti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 314
Liittynyt: Pe 15.08.2003 23:59
Paikkakunta: Asikkala
Viesti:

Re: MB 406 D G-KASTEN/ 3500?

Viesti Kirjoittaja Jori Ravantti »

Nuo tuonmalliset Mersut on ilmeisen asiallisesti tehtyjä ja kestäviä vehkeitä. Kun silmä tottuu, niin se voi tuntua jopa kivan näköiseltäkin. Valkoinen iso ratti hivelee silmää.

Hyväksi puoleksi näin tässä autossa ison maavaran, jolloin alakautta tehtävät huoltotoimet onnistuu helposti.

Kumpa pääsisi joskus koeajamaan viissatasta Mersua - siis 508:sia!
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

[quote="Aku P"

Veikkaan, että hurina on huumaava jo satasessa...[/quote]

Ainakin jos ei oo kunnolla pehmustettua moottorin koppaa. Ja pehmustetullakin on 80ssä jo melko meteli. Ei siinä hiljaista puhetta kuule, mutta ei pidä ihan huutakaan, vaikka istuu edessä ja jos se toinenki istuu edessä.
Avatar
G280E
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 550
Liittynyt: Ti 23.12.2003 11:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja G280E »

jeps..Aku p on asialinjalla,näinhän se todellakin on,kuorman vientikyky vain on melkoinen,sen minkä kulkee ,kulkee olkoon kuormaa kuinka paljon tahansa.
toi meteli on kyllä korvia huumaava,mikäli tähän ikäluokkaan ei ole vielä mitään korjauksia,korin osalta tehty,mulla oli aikoinaan 508 as.-auto ja oli meteliä niin kauan kunnes vaihdoin korityynyt uusiin.sanoisin et sellaiset 50% hiljeni.Nyttemmin hakemani 508 autonkuljetus autoksi rakennettu tuplahyttäinen oli myös niinku olis veturin konehuoneessa venakopan päällä käännelly valkoista luurattia.Kotiin päästyäni ajoin auton talliin rasvamontun päälle ja heilautin itseni alustaa tarkastelemaan ja havaitsin saman ongelman.tupla hytän takapää makasi jo ihan reilusti rungon päällä.Tyynyjen ei tarvitse olla silmin nähden rikki,ne voi olla vain tasaisesti painuneet ja aikaa myöden menettäneet joustokykynsä ja johtaa siten kaiken resonanssin isoon kaikuvaan hyttään,myös pehmeät materiaalit sisustassa vaimentavat ääniä.
Kulutuksena sen verran että kun ajelin kotio tasaista 80KMH:n vauhtia sain kulutuslukemaksi hitusen yli 12l/100km
Vastaa Viestiin