Kannattaako hankkia MB E 220 CDI -99?
Kannattaako hankkia MB E 220 CDI -99?
Elikkä olisi harkinnassa tuollanen E 220 CDI -99. Olen käynyt katsomassa autoa ja tostesin että siinä on paikka paikoin peukalonpään kokoisia ruostekohtia, liekkö vakava ongelma mersussa?
Ja sitä tiedustelisin kans että autoa on lastutettu ni jos jollain kokemuksia tai tietoa että kestääkö se yleensä sitä viritystä? Kiitos
Ja sitä tiedustelisin kans että autoa on lastutettu ni jos jollain kokemuksia tai tietoa että kestääkö se yleensä sitä viritystä? Kiitos
Re: Kannattaako hankkia MB E 220 CDI -99?
Nyt osuit suoraan asian ytimeenVelppa kirjoitti:siinä on paikka paikoin peukalonpään kokoisia ruostekohtia, liekkö vakava ongelma mersussa?

Eli väyrysten pahimpaan vitsaukseen

Jos siinä ovissa ja kaarissa jo kuppaa valmiiksi, niin ei sen pohja tuskin perempi ole. Ja jos jo puoli miljoonaa kilsaa takana, niin jätä väliin..
Tuon ikäisistä väykyistä löydät pienellä rahallisella lisäpanostuksella parempiakin

Noin niinku mun mielipiteenä..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Oletan että kilometrejä on runsaasti mittarissa jos Suomipeli kyseessä. Älä osta jos korjauspuoli on Vehon tai alihankkijan vastuulla. Jos taas pystyt ja haluat itse painia autosi kanssa niin CDI kanssa kyllä pärjää. Ja yhtä halvalla kuin 124 kanssakin. Ruoste on pahin ongelma vastaavilla kilometreillä joka Mersun mallissa ja oikeastaan muissakin merkeissä, nimenomaan vastaavilla kilometreillä. Kaikki riippuu loppupeleissä investoinnin suuruudesta
.

Re: Kannattaako hankkia MB E 220 CDI -99?
Tuo kone kestää lastutusta 170 hp:n versiona ainakin 400 000 km. Sen verran on eräs tuttu ajanu ilman mitään ongelmaa.Esa H. kirjoitti:Nyt osuit suoraan asian ytimeenVelppa kirjoitti:siinä on paikka paikoin peukalonpään kokoisia ruostekohtia, liekkö vakava ongelma mersussa?![]()
Eli väyrysten pahimpaan vitsaukseen![]()
Jos siinä ovissa ja kaarissa jo kuppaa valmiiksi, niin ei sen pohja tuskin perempi ole. Ja jos jo puoli miljoonaa kilsaa takana, niin jätä väliin..
Tuon ikäisistä väykyistä löydät pienellä rahallisella lisäpanostuksella parempiakin
Noin niinku mun mielipiteenä..
Ruosteet kantsis tutkia tosi tarkkaan. Nosturin nokkaan vaan ja ovien alareunojen ja pohjan syynäys.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
....ja oikeastaan muissakin merkeissä, nimenomaan vastaavilla kilo.....barton kirjoitti:Oletan että kilometrejä on runsaasti mittarissa jos Suomipeli kyseessä. Älä osta jos korjauspuoli on Vehon tai alihankkijan vastuulla. Jos taas pystyt ja haluat itse painia autosi kanssa niin CDI kanssa kyllä pärjää. Ja yhtä halvalla kuin 124 kanssakin. Ruoste on pahin ongelma vastaavilla kilometreillä joka Mersun mallissa ja oikeastaan muissakin merkeissä, nimenomaan vastaavilla kilometreillä. Kaikki riippuu loppupeleissä investoinnin suuruudesta.
Tuossa lauseessa en missään tapauksessa ole samaa mieltä. Jos katsotaan tuon ajan autoja, oikeastaan hintaluokasta riippumatta, niin W210 ruostuminen on omaa luokkaansa. Ainoastaan Ford kykenee samaan mondeo ja focus-malleillaan. Kilometreiltään mersunverran ajettuja muita dieselmerkkejä ei oikein yleisesti ole. Mutta pääpointtini on siinä, että on ihan turha sekoittaa muita automerkkejä W210 ruostumiseen. Näen päivittäin ruostuneita W210:jä, mutta muut aikakauden laatumerkit eivät ruostu tuota tahtia eikä kyllä oikein "halpisautokaan".
Mutta kysymykseen, että ostaako 99 väyrynen. Jos olet ostamassa ensimmäistä mersua niin en suosittele ostamaan. Autoon liittyy niin paljon kalliita epävarmuustekijöitä. Ostossa ainakin pitää olla mukana W210-asiantuntija, että pahimmat alkukarikot vältetään.
Kilometreillä on huomattava vaikutus auton ruostumisasteeseen. Väykky on mersun malleista ylivoimaisesti eniten ajettu malli. Tarkoitin sitä että väykky sinänsä ei omaa mitään erityistä ruostumisherkkyyttä mersun eri malleista vaan jokainen malli ruostuu aivan samanlailla. Tottakai näin onkin, ei sinne väykkyyn ruiskuteta mitään ruosteenkiihdytysmaalia vaan kaikki mallit tehdään samoilla metodeilla. Väykyllä vain ajetaan paljon ja niitä hoidetaan(???) sen mukaisesti.
Tutkaileppa joskus piruuttasi vaikka esim. 99-mallisia S40 ja V40, Mazda, Fiat, Mitsubishi, Audi A4 jne. niin huomaat miten muutkin yhtyy happeen aika hanakasti.
Yksi harvoista joka selviää melko hyvin on minusta V70 ja C5, ne tosin on hiukka uudempia. Toisaalta naapurin auto näyttää aina paremmalta kuin oma, sama juttu muijissakin.
Tutkaileppa joskus piruuttasi vaikka esim. 99-mallisia S40 ja V40, Mazda, Fiat, Mitsubishi, Audi A4 jne. niin huomaat miten muutkin yhtyy happeen aika hanakasti.

Olet osittain oikeassa, mutta esim. 99 E-mallit yhtyivät happeen jo2-3 vuotiaina. Jos nyt näkee 99-mallin audin/BMW:n niin niitä ei voi vertailla E-malliin tässä vaiheessa enää. Kyllä olen tosi harvoin nähnyt esim. vaikka 96 vuoden E39 ruosteisena siinä määrin kuin esim. E-malleja.1996-2000.
Taksi E-tä jota ajoin 2001-2003 hitsattiin oikeasti jo 2003. MB E ruostui joka tapauksessa laatu/muistakin merkeistä selvästi aiemmin. Olen nähnyt aivan karmeita W210:jä ja useampia. Mutta mitään muuta sen ajan vehkeitä en koskaan. Tää on mun mielipide, joka perustuu autojen tarkkailuun pääkaupunkiseudun liikenteessä.
Taksi E-tä jota ajoin 2001-2003 hitsattiin oikeasti jo 2003. MB E ruostui joka tapauksessa laatu/muistakin merkeistä selvästi aiemmin. Olen nähnyt aivan karmeita W210:jä ja useampia. Mutta mitään muuta sen ajan vehkeitä en koskaan. Tää on mun mielipide, joka perustuu autojen tarkkailuun pääkaupunkiseudun liikenteessä.
Tiedän mitä tarkoitat, mutta tilanne ei oikeasti ole niin paha. Jos esim. 210 ruostui muussiksi jo 2-3 vuotiaana niin miksi niin näkee vielä niin paljon liikenteessä? Eikö tuon käsityksen mukaan kaikki mersut pitäisi löytyä jo 6-vuotiaina hajottamoilta päällekäin lastattuina? Vanhimmat 210 on jo 13-vuotiaita ja 202 jo 15-vuotiaita. Eikä ne näytä niin huonoilta tuolla tienpäällä vielä tänäkään päivänä
Se on totta että tehdas on korjannut maalausvikoja takuuseen mutta jos auto on oikeasti hanakka ruostumaan niin sitä ei pelasta mikään, ei edes hitsauskone! Pääosin mersuissakin on kyse maalausteknisistä ongelmista. Tulee pintaruostetta joka on rumannäköistä mutta suhthelppo korjata.
Minä ajan meseihini noin puolimiljoonaa mittariin ennen autonvaihtoa ja esim. edellinen 124 ruostui puhki sisältä ulospäin etulokasuojista minun käytössä. Se oli ruosteen kannalta pahemmassa jamassa kuin nyky väykkyni jossa alkaa olemaan kohta se puolimiljoonaa kelattuna. Pitääkin laittaa kuvia tänne kun vaihdan kardaaninkumin ens huollossa kun pahvit on poistettu.
Sitten jos palataan alkuperäiseen aiheeseen niin 210kin kuuluu siihen ryhmään autoja joita ei kannata ostaa jos ei itse pysty tekemään mitään. Vaikka ois varaakin ostaa ko. kampe. Tämä koskee kaikkia mersun ns. uudempia malleja alkaen jo 201 ja siitä eteenpäin 124, 210, 202 ja 203. Näistä alkoi mallit jotka pystyi "ajamaan loppuun" sillain että seuraavalle omistajalle lankesi huomattavat korjauskustannukset. 123 ja 115 olivat vielä vanhempaa pomminvarmaa sarjaa! Korjaamot laskuttavat aivan simona pikkukorjauksistakin. Käytännön esimerkkinä jos vaikka CDI käynti alkaa huojumaan niin se on helppo korjata itse ja kustannuksia tulee ehkä 30€ kun vaihtaa KP-pumpun korjaussarjan. Vastaavan vian korjaamisesta porukat on Vehon kautta maksaaneet 2000-3000€
Samoin esim. suutinongelmat kustantaa korjaamoilla maltaita ja suuttimenpohjatiivisteitä joutuu vaihtamaan muutaman kymppitonnin välein kun korjaamot unohtaa laittaa sitä suutinrasvaa joka on elintärkeää ko. hommassa.
Lopuksi vois todeta alkuperäiselle kysyjälle että essonbaarinjutut kannattaa jättää omaan arvoonsa ja kysyä käyttökokemuksia vain niiltä jotka oikeasti on omistaneet sellasen kamppeen jota olet ostamassa.

Se on totta että tehdas on korjannut maalausvikoja takuuseen mutta jos auto on oikeasti hanakka ruostumaan niin sitä ei pelasta mikään, ei edes hitsauskone! Pääosin mersuissakin on kyse maalausteknisistä ongelmista. Tulee pintaruostetta joka on rumannäköistä mutta suhthelppo korjata.
Minä ajan meseihini noin puolimiljoonaa mittariin ennen autonvaihtoa ja esim. edellinen 124 ruostui puhki sisältä ulospäin etulokasuojista minun käytössä. Se oli ruosteen kannalta pahemmassa jamassa kuin nyky väykkyni jossa alkaa olemaan kohta se puolimiljoonaa kelattuna. Pitääkin laittaa kuvia tänne kun vaihdan kardaaninkumin ens huollossa kun pahvit on poistettu.
Sitten jos palataan alkuperäiseen aiheeseen niin 210kin kuuluu siihen ryhmään autoja joita ei kannata ostaa jos ei itse pysty tekemään mitään. Vaikka ois varaakin ostaa ko. kampe. Tämä koskee kaikkia mersun ns. uudempia malleja alkaen jo 201 ja siitä eteenpäin 124, 210, 202 ja 203. Näistä alkoi mallit jotka pystyi "ajamaan loppuun" sillain että seuraavalle omistajalle lankesi huomattavat korjauskustannukset. 123 ja 115 olivat vielä vanhempaa pomminvarmaa sarjaa! Korjaamot laskuttavat aivan simona pikkukorjauksistakin. Käytännön esimerkkinä jos vaikka CDI käynti alkaa huojumaan niin se on helppo korjata itse ja kustannuksia tulee ehkä 30€ kun vaihtaa KP-pumpun korjaussarjan. Vastaavan vian korjaamisesta porukat on Vehon kautta maksaaneet 2000-3000€

Lopuksi vois todeta alkuperäiselle kysyjälle että essonbaarinjutut kannattaa jättää omaan arvoonsa ja kysyä käyttökokemuksia vain niiltä jotka oikeasti on omistaneet sellasen kamppeen jota olet ostamassa.
Tuossa on yksi kuva alle 200tkm ajetusta väykystä, uusimpia W210-korisia.
Ellei kuvasta selviä niin etuapurungon alaosasta puuttuu puolenkämmenen kokoinen palanen tuosta kohtaa eikä runkoon ole vielä koskettu sormellakaan, kevyellä koputtelulla apurungosta ei paljoa jäänyt jäljelle.
Ei oikein mukavalta tunnu omistajasta kun öljynvaihdossa vinkataan että "Tuuppa vilikaseen..."

Väykky on erityisen paha ruostumaan, ovia ja takaluukkuja on vaihdettu takuuseen valtava määrä ja etujousen yläkuppeja irtoili muutaman vuoden vanhoista autoista.
Eikä ole kilometreistä kiinni.
Valtaosasta samanikäisiä muunmerkkisiä autoja saa ruostetta hakemalla hakea ja silloinkin sitä on vain pintaruosteena jossain kohden pohjaa.
Vaan onhan noista suurin osa laitettu tehtaan takuisiin.
Ellei kuvasta selviä niin etuapurungon alaosasta puuttuu puolenkämmenen kokoinen palanen tuosta kohtaa eikä runkoon ole vielä koskettu sormellakaan, kevyellä koputtelulla apurungosta ei paljoa jäänyt jäljelle.
Ei oikein mukavalta tunnu omistajasta kun öljynvaihdossa vinkataan että "Tuuppa vilikaseen..."


Väykky on erityisen paha ruostumaan, ovia ja takaluukkuja on vaihdettu takuuseen valtava määrä ja etujousen yläkuppeja irtoili muutaman vuoden vanhoista autoista.
Eikä ole kilometreistä kiinni.
Valtaosasta samanikäisiä muunmerkkisiä autoja saa ruostetta hakemalla hakea ja silloinkin sitä on vain pintaruosteena jossain kohden pohjaa.
Vaan onhan noista suurin osa laitettu tehtaan takuisiin.
wiimax.fi
On tullut nähtyä vastaavia tapauksia (muistakin merkeistä) ja poikkeuksetta kyseessä on ollut ulkomaantuliainen. Erittäin varoittava esimerkki
Jos verrataan mersun ruostumista muihin merkkeihin niin pitäisi verrata rehellisesti samankaltaisissa olosuhteissa olleita autoja, eikövain?
Suomalaiset on ostaneet autojen lisäksi mm. työkoneitakin ulkomailta, erittäin halvalla. Jälkeenpäin on syy halpuuteen selvinnyt, olivat käyneet vähän upoksissa, merivedessä.
Enkä kiistä etteikö tuolla saralla olisi petrattavaa mutta ero ei ole niin suuri kuin essonbaarissa (=suomi24) väitetään.

Jos verrataan mersun ruostumista muihin merkkeihin niin pitäisi verrata rehellisesti samankaltaisissa olosuhteissa olleita autoja, eikövain?
Suomalaiset on ostaneet autojen lisäksi mm. työkoneitakin ulkomailta, erittäin halvalla. Jälkeenpäin on syy halpuuteen selvinnyt, olivat käyneet vähän upoksissa, merivedessä.
Enkä kiistä etteikö tuolla saralla olisi petrattavaa mutta ero ei ole niin suuri kuin essonbaarissa (=suomi24) väitetään.
Minulla on ollut aika kauan ja on edelleen mahdollisuus verrata tuontiautoja keskenään - Mersua, Bemaria, Volvoa, Nissania, Mitsua, Toyotaa, Audia jne ... samaten "suomiautoja".On tullut nähtyä vastaavia tapauksia (muistakin merkeistä) ja poikkeuksetta kyseessä on ollut ulkomaantuliainen
...
Jos verrataan mersun ruostumista muihin merkkeihin niin pitäisi verrata rehellisesti samankaltaisissa olosuhteissa olleita autoja, eikövain?
wiimax.fi
Näin se menee ei siitä mihinkään pääse. Toisaalta taas voi löytyä hyviäkin väykkyjä, oiskohan niihin sitten vaihdettu jo kaikki osat pariin kertaandealer kirjoitti:
Väykky on erityisen paha ruostumaan, ovia ja takaluukkuja on vaihdettu takuuseen valtava määrä ja etujousen yläkuppeja irtoili muutaman vuoden vanhoista autoista.
Eikä ole kilometreistä kiinni.

Ihme kyllä väykky pärjäsi kohtuullisen hyvin..olikohan TM:N ruostetestissä. Ainoa mistä moitittiin oli luukkujen/ovien ruostuvuus. Kotelot jne. saivat hyvät arvo sanat

Tietyt paikathan ne on joista nuo ruostuvat, pintapelleissä luukkujen / ovien lisäksi suojankaarten reunoista ja takaluukun avauspainikkeen ympäriltä.Ihme kyllä väykky pärjäsi kohtuullisen hyvin..olikohan TM:N ruostetestissä. Ainoa mistä moitittiin oli luukkujen/ovien ruostuvuus. Kotelot jne. saivat hyvät arvo sanat
Joissain on ollut reikä etulokasuojissa pyörän etupuolella, paljon ajetussa hyvin suolatussa autossa.
Alla ongelmat keskittyvät em. etuapurunkoon ja jousen yläkuppien kiinnityksiin.
wiimax.fi
Niinpä! Tuossahan valikoima on hiukka suurempi ja objektiivisempi kuin yhden persoonan silmäilemät autot.AM kirjoitti:
Ihme kyllä väykky pärjäsi kohtuullisen hyvin..olikohan TM:N ruostetestissä. Ainoa mistä moitittiin oli luukkujen/ovien ruostuvuus. Kotelot jne. saivat hyvät arvo sanat
Tietääkseni alkuperäinen kysyjä halusi objektiivistä tietoa.

Ruosteista autoa ei kannatta ostaa, yleensä.
Kun on ostamassa autoa pitää tietysti tarkastella juuri kyseistä yksilöä - ei kuitenkaan haitanne vaikka etukäteen tietää että ongelmia saattaa löytyä.
Todennäköisyys iskeä kätensä ns. pas*aan ruosteitten osalta on W210 Mersujen kohdalla suurempi kuin useimpien muiden vastaavanikäisten autojen kohdalla - vai olisiko niin että valtaosa on jo korjattu ja huolet ohi ?
Vaikka tarkistaa auton kunnon huolellisesti ennen ostoa saattaa jonkin ajan päästä olla sellaisessa tilanteessa että isommassa heitossa etunurkka nitkahtaa alas; jousikuppi irti.
Itsekukin voi miettiä minkäverran siinä tilanteessa testien tulokset lohduttavat, näitähän sattui väykyille jo 5-vuotiaana.
Aiheesta löytyi jotain:
http://www.tuulilasi.fi/kaytetytautot/? ... cle=120991
http://www.vibilagare.se/zino.aspx?modellID=370
http://www.vibilagare.se/zino.aspx?page ... dellID=370
Todennäköisyys iskeä kätensä ns. pas*aan ruosteitten osalta on W210 Mersujen kohdalla suurempi kuin useimpien muiden vastaavanikäisten autojen kohdalla - vai olisiko niin että valtaosa on jo korjattu ja huolet ohi ?
Vaikka tarkistaa auton kunnon huolellisesti ennen ostoa saattaa jonkin ajan päästä olla sellaisessa tilanteessa että isommassa heitossa etunurkka nitkahtaa alas; jousikuppi irti.
Itsekukin voi miettiä minkäverran siinä tilanteessa testien tulokset lohduttavat, näitähän sattui väykyille jo 5-vuotiaana.
Aiheesta löytyi jotain:
http://www.tuulilasi.fi/kaytetytautot/? ... cle=120991
http://www.vibilagare.se/zino.aspx?modellID=370
http://www.vibilagare.se/zino.aspx?page ... dellID=370
wiimax.fi
En edelleenkään anna periksi alkuperäiseen väitteeseen sillä uusia todisteita ei ole ilmaantunut
.
Kaikki mersut, siis noin 10 vuoden sisään, sai samat eväät tehtaalta lähtiessään, ja piste. Valmistuskriteetit on niin tiukat että jopa amerikassa valmistetuissa ML-sarjan peleissä on samanlaisia oireita kuin saksalaisissa sisarissaan. Tekotapa oli sama uudella mantereellakin. Se, kuinka paljon auto ruostuu on sitten olosuhteista kiinni. Tukholman korkeudella jotkut ajaa läpi vuoden kesärenkailla kun suolarekat pitää liukkauden poissa. Sama juttu Pohjois-Saksassa, melkein kuin merivedessä lilluisi. Kannattaa ottaa huomioon kun valitsee omaa kulkupeliä.
En tunnustadu väykkyuskovaiseksi ja voi kyllä tarkentaa näkökantaani jos joku tietää jotain nykytiedosta poikkeavaa faktaa mutta tällä hetkellä ei sellaista ole ilmaantunut. Pelkkä väite, että Väykky ruostuu, ei riitä
Väykky ruostuu niinkuin muutkin mersut, olosuhteet on sille vain niin paljon karummat että tilanne näyttää huonommalta kuin onkaan.
Noissa Dealerin osoitteissa kun kävi lukemassa muutkin mallit niin ruostetta löytyi kaikista. Mutta Väykyn kohtalo on kova Ruotsissakin ja 203 ym.mallit pääsee vähemmällä. Tosin W211 varten oli perustettu tehtaan toimesta jälleenkäsittelylaitos jolla 2004 mallit ehkä pärjäisi edeltäjiään paremmin. Tuohon kannattaisi satsata jos kammoaa ruostetta. Harmi että siinä tulee niin paljon tekniikkamurheita kaupanpäälle että taitaa jäädä meikäläiseltä väliin koko malli.

Kaikki mersut, siis noin 10 vuoden sisään, sai samat eväät tehtaalta lähtiessään, ja piste. Valmistuskriteetit on niin tiukat että jopa amerikassa valmistetuissa ML-sarjan peleissä on samanlaisia oireita kuin saksalaisissa sisarissaan. Tekotapa oli sama uudella mantereellakin. Se, kuinka paljon auto ruostuu on sitten olosuhteista kiinni. Tukholman korkeudella jotkut ajaa läpi vuoden kesärenkailla kun suolarekat pitää liukkauden poissa. Sama juttu Pohjois-Saksassa, melkein kuin merivedessä lilluisi. Kannattaa ottaa huomioon kun valitsee omaa kulkupeliä.
En tunnustadu väykkyuskovaiseksi ja voi kyllä tarkentaa näkökantaani jos joku tietää jotain nykytiedosta poikkeavaa faktaa mutta tällä hetkellä ei sellaista ole ilmaantunut. Pelkkä väite, että Väykky ruostuu, ei riitä

Väykky ruostuu niinkuin muutkin mersut, olosuhteet on sille vain niin paljon karummat että tilanne näyttää huonommalta kuin onkaan.

Noissa Dealerin osoitteissa kun kävi lukemassa muutkin mallit niin ruostetta löytyi kaikista. Mutta Väykyn kohtalo on kova Ruotsissakin ja 203 ym.mallit pääsee vähemmällä. Tosin W211 varten oli perustettu tehtaan toimesta jälleenkäsittelylaitos jolla 2004 mallit ehkä pärjäisi edeltäjiään paremmin. Tuohon kannattaisi satsata jos kammoaa ruostetta. Harmi että siinä tulee niin paljon tekniikkamurheita kaupanpäälle että taitaa jäädä meikäläiseltä väliin koko malli.

Ei ole, vaikka tiesitkin jo vastauksendealer kirjoitti:vai olisiko niin että valtaosa on jo korjattu ja huolet ohi ?


Mutta jos autosta pitää niin etsii hyvän yksilön, nettiauton hinnat alkaen väykyistä sitä tuskin löytyy. Muutenhan väykky on omastakin mielestä hyvä auto, tilava, hyvä ajaa ja mukava kaikinpuolin... ei ole enää paluuta lankkuihin

Niinpä. Mistä päästään siihen, että kaikki 90-luvun puolivälin jälkeen tehdyt Mersut oli pelleiltään susia, ja ruostuivat jo suht uutena. Kyllä niitä paskoja ceemalleja on ollut yhtälailla, kuin myös Vitoja, Sprintereitä ja aakkosia.barton kirjoitti: Väykky ruostuu niinkuin muutkin mersut, olosuhteet on sille vain niin paljon karummat että tilanne näyttää huonommalta kuin onkaan.
Noissa Dealerin osoitteissa kun kävi lukemassa muutkin mallit niin ruostetta löytyi kaikista.
Sutta ja paskaa. Ainahan (minun mielestäni) Mersun pellit on olleet huonoja, verraten vaikkapa Audiin tai Volvoon, mutta kyllä C-E-mallisto oli karu virhearvio kaiken kaikkiaan.
Ajoltaan ja tekniikaltaan hienoin siihen astisista ja pilattiin surkealla peltiosien suunnittelulla.
Mulla on tuossa pihassa nytkin kaksi Volvoa, 850 ja 940, toisella ajettu 200 tkm, toisella 400 tkm. Toinen tuonti, toinen Suomi.. Vaan yhtä ruosteettomia kumpainenkin.
Kun taas esim tuo cee josta juuri pääsin eroon oli läpipuhkipasko, niin alustasta, kuin kyljistäänkin.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Epäilevä luonne voisi ihmetellä että millä ihmeen (myrkky?) maalilla ne ympäristötietoiset ruottalaiset on Volvonsa maalanneet?Fenton kirjoitti: Mulla on tuossa pihassa nytkin kaksi Volvoa, 850 ja 940, toisella ajettu 200 tkm, toisella 400 tkm. Toinen tuonti, toinen Suomi.. Vaan yhtä ruosteettomia kumpainenkin.

Ihan kuinka haluat, eikähän tämä jankkaamalla tietysti miksikään muutu.En edelleenkään anna periksi alkuperäiseen väitteeseen sillä uusia todisteita ei ole ilmaantunut.
Kaikki mersut, siis noin 10 vuoden sisään, sai samat eväät tehtaalta lähtiessään, ja piste.

Muistutetaan nyt kerran vielä muille lukijoille pari asiaa:
On faktaa että juuri 210:n ovien ja luukkujen valmistuksessa oli ongelma josta valmistaja on maksanut kovan hinnan niitä takuuseen vaihtaessaan.
Etujousen yläkuppien irtoilu ja etuapurungon lahoaminen on yksinomaan 210-koristen murhe tässä ikäluokassa.
Montakohan näitä on minunkin työpaikan pihasta lähtenyt kuljetusauton kyydissä lähimmälle Veholle takuukorjaukseen ... ainut automalli kautta aikojen jonka olen nähnyt ruosteen takia hajoavan ajokelvottomaan kuntoon muutaman vuoden ikäisenä.
Näinhän se on.AM kirjoitti:Muutenhan väykky on omastakin mielestä hyvä auto, tilava, hyvä ajaa ja mukava kaikinpuolin... ei ole enää paluuta lankkuihin

wiimax.fi
Pelkästään väyrysestä puhuttaessa, sen verran itsekin olen noita läpi käynyt että sillä oletuksella että huolimattomia autonpitäjiä on suhteellisesti yhtä paljon 124 omistajissa kuin 210 omistajissa, on väyrynen herkempi ruostumaan. Pahimmat paikat ovat poikkeuksetta:
- ovien tiivisteen alla oleva karmi/reuna
- ovien ikkunakarmi ja listan väli
- takaluukun kahvan ympärystä(farkku), lukon ympärystä (sedan)
- etupalkki josta olikin jo kuva
- konepellin alla oleva etureuna
jos huono säkä niin
- jousikupin ympärystä
- ehjän maalin läpi pukkaa kuprua
- taka-apurunko
Omani sain onneksi ehjänä ostettua ja tein siihen perusteellisen ruostesuojauksen. Se on auttanut moneen asiaan mutta takuuseen on mennyt ovet ja takaluukku. Talvella auton pesu heti suolakylvyn jälkeen ja/tai kerran viikossa on pitänyt ruosteen loitolla, mutta alustassa saa joka kevät käydä muutamat kohdat läpi. Se paljonko autolla ajetaan ei ole oleellista ruostumiseen yhtälailla ruostuu 10 tkm vuodessa ajettu kuin 50 tkm vuodessa ajettu. Enemmän vaikuttaa ajaako pääteillä (suolaus) ja miten autoa ja alustaa pesee em.suolakylvyn jälkeen.
Muutenhan W210 tekniikaltaan on oikein toimiva peli ja ei häpeä näille uusille malleille toimintavarmuudessa.
- ovien tiivisteen alla oleva karmi/reuna
- ovien ikkunakarmi ja listan väli
- takaluukun kahvan ympärystä(farkku), lukon ympärystä (sedan)
- etupalkki josta olikin jo kuva
- konepellin alla oleva etureuna
jos huono säkä niin
- jousikupin ympärystä
- ehjän maalin läpi pukkaa kuprua
- taka-apurunko
Omani sain onneksi ehjänä ostettua ja tein siihen perusteellisen ruostesuojauksen. Se on auttanut moneen asiaan mutta takuuseen on mennyt ovet ja takaluukku. Talvella auton pesu heti suolakylvyn jälkeen ja/tai kerran viikossa on pitänyt ruosteen loitolla, mutta alustassa saa joka kevät käydä muutamat kohdat läpi. Se paljonko autolla ajetaan ei ole oleellista ruostumiseen yhtälailla ruostuu 10 tkm vuodessa ajettu kuin 50 tkm vuodessa ajettu. Enemmän vaikuttaa ajaako pääteillä (suolaus) ja miten autoa ja alustaa pesee em.suolakylvyn jälkeen.
Muutenhan W210 tekniikaltaan on oikein toimiva peli ja ei häpeä näille uusille malleille toimintavarmuudessa.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Mitään autoahan ei KANNATA hankkia, ellei ole satavarma siitä, että saa myytyä vuoden päästä pois paljon kalliimmalla... Veikkaisin kuitenkin, että otsikon autolla on vielä paljon kilometrejä edessä ja on perusluotettava ja aika taloudellinenkin peli. Paskempiakin autoja vois olla harkinnan alaisena.
Ja nämä Väykkyä moittivat ovat vissiin pää-asiassa niitä jotka semmoisen on "Omistaneet"? Itellä on ollu vasta 3,5v Väykky jolla ajettu 300tkmja ite ajanut sillä 100tkm ja vielä ei kuki kun on hoidettu, enkä voi muutenkaan moittia. Olen myös omistanut W124:n 6vuotta, enkä huomannut että olisi ollut pelleiltään yhtään sen kummempi kuin väykky.Hoitamattomina kaikki ruostuu.barton kirjoitti:...ja kaikesta huolimatta ei se navetan päädyssä pitkässä heinikossa seisovan auton malli ole vielä vaihtunut 124:sesta mihinkään
Ei minulla ole mitään senkummempaa jotain Mersun mallia vastaan, särähti vaan korvaan (silmään) kun yleensä 210:n ruosteongelmien olemassaoloa epäillään yhden auton kokemuksen perusteella.
Itse ajelen päivittäistä 110 km työmatkaa vanhalla diesel-Skodalla, tonnin autossa ei haittaa pintaruosteet eikä ole kojelaudassa liikoja merkkivaloja syttyilemässä.
Edit: aloitusviestissä kysyttiin kestääkö cdi viritystä; kestää se.
Itse ajelen päivittäistä 110 km työmatkaa vanhalla diesel-Skodalla, tonnin autossa ei haittaa pintaruosteet eikä ole kojelaudassa liikoja merkkivaloja syttyilemässä.
Edit: aloitusviestissä kysyttiin kestääkö cdi viritystä; kestää se.