Uuden ABS anturin johdon lyhentäminen?
Uuden ABS anturin johdon lyhentäminen?
Voiko uuden ABS anturin johdon lyhentää sopivaksi ilman että tarvii pelätä resistanssi eroa eri anturien välillä? Laitoin Vitoon uuden anturin ja ylimääräistä johtoa on varmaan kilometri...
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Enpä usko että resistanssin kanssa tulee ongelmia kun anturi kehittää vaihtovirtaa sillon kun hammaskehä pyörii.
Silloin kun vaihtovirtaa se anturi ei kehitä niin silloin ABS:n boxi luulee et tämä kyseinen pyörä on lukko tilanteessa.
Älä edes kysy mistä se boxi tietää millon tämä anturi on rikki.
(tod.näk arvioi muitten kehittämää virtaa ja pohtii myös jarrupainetta ja nopeutta)
Silloin kun vaihtovirtaa se anturi ei kehitä niin silloin ABS:n boxi luulee et tämä kyseinen pyörä on lukko tilanteessa.
Älä edes kysy mistä se boxi tietää millon tämä anturi on rikki.

(tod.näk arvioi muitten kehittämää virtaa ja pohtii myös jarrupainetta ja nopeutta)
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Re: Uuden ABS anturin johdon lyhentäminen?
Anturin kaapelin lyhentäminen ei vaikuta resistanssiin merkittävästi,eli sitä voi kyllä lyhentää mutta mielellään liittimestä, sillä keskelle kaapelia tehty liitos imee kosteutta kuin pesusieni ja aiheuttaa ennenpitkää häiriön systeemissä.ysihonda kirjoitti:Voiko uuden ABS anturin johdon lyhentää sopivaksi ilman että tarvii pelätä resistanssi eroa eri anturien välillä? Laitoin Vitoon uuden anturin ja ylimääräistä johtoa on varmaan kilometri...
Re: Uuden ABS anturin johdon lyhentäminen?
No esimerkiksi tälleen tehdään jatkos, koskee ihan kaikenlaisten johtimien jatkamista autossa(kin):
http://www.autofoorumi.fi/forum/viewtop ... 8620#p8620
Toki se tietokone huomaa, jos anturin johto on rikki kun anturia kuunteleva tulopinni on alhaalla koko ajan, vaikka sen pitäisi olla ylhäällä kun pyörä ei pyöri. Ainoastaan anturin ohi pyyhkivät metalliura aiheuttavat signaalin muutoksia. (Näin periaatetasolla, oikeasssa elämässä alhaalla voi tarkoittaa ylhäällä ja päöin vastoin)
http://www.autofoorumi.fi/forum/viewtop ... 8620#p8620
Toki se tietokone huomaa, jos anturin johto on rikki kun anturia kuunteleva tulopinni on alhaalla koko ajan, vaikka sen pitäisi olla ylhäällä kun pyörä ei pyöri. Ainoastaan anturin ohi pyyhkivät metalliura aiheuttavat signaalin muutoksia. (Näin periaatetasolla, oikeasssa elämässä alhaalla voi tarkoittaa ylhäällä ja päöin vastoin)
Lisää tietoa: www.skg.fi