
Kannattaako hankkia MB E 220 CDI -99?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
Voe hemmetti
Mikkää ei ärsytä niinku ruoste, siinä hiot, paklaat, pohjustat, silittelet,
maalaat ja vuoden päästä jo keltasta pukkaa läpi.
nimim. japsilla n. 20 v. ajellut, ennen MB:tä.

maalaat ja vuoden päästä jo keltasta pukkaa läpi.
nimim. japsilla n. 20 v. ajellut, ennen MB:tä.



-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
Re: Voe hemmetti
Sitä ei ole silloin kunnolla tehty jos vuodessa pukkaa läpi, näin se vaan menee, mukava tietää ettei nuo w124/w201 mersut ruostu millään tahtoo vaan autoalan ihmisillä olla monella aivan eri käsitys asiasta, löytyyhän sieltä varmasti yksilöitä joihin ei ole maalipintaankaan koskaan kajottu, mutta niin löytyy väyrysiäkin varmasti.tak kirjoitti:Mikkää ei ärsytä niinku ruoste, siinä hiot, paklaat, pohjustat, silittelet,
maalaat ja vuoden päästä jo keltasta pukkaa läpi.
nimim. japsilla n. 20 v. ajellut, ennen MB:tä.
![]()
![]()
250CE 1969
Yhden olen huolineen ja murheineen omistanut ja useita satoja tuhansia sillä ajanutkin. Ei siinä paljon ole henkilökohtaista kokemusta mutta ratkaisevasti enemmän kuin sulla ko. mallista , vai mitä?dealer kirjoitti:Ei minulla ole mitään senkummempaa jotain Mersun mallia vastaan, särähti vaan korvaan (silmään) kun yleensä 210:n ruosteongelmien olemassaoloa epäillään yhden auton kokemuksen perusteella.
Autojen ruostumisasteita pääsen kyllä tutkailemaan vierailemalla entisen työkaverin luona katsastusasemalla. Aitiopaikka seurata joka mallin todellista tilannetta ja naureskella miten autot ruostuu ihan eri mallilla miten porukat luulee.

Viittaus siihen, että 210 olisi rakennettu jotenkin erilailla kuin muut mersut, on totaalista bullshittia, sen tietää jokainen mersuja tunteva.
Että tällä tasolla mennään...

Useita yksilöitä olen seuraillut uudesta asti, satoja käytettyinä ostettuja / Saksasta tuotuja huolletaan ja korjataan säännöllisesti.Ei siinä paljon ole henkilökohtaista kokemusta mutta ratkaisevasti enemmän kuin sulla ko. mallista , vai mitä?
Huoltohistoria on tarkasteltavissa tarvittaessa.
Sinulla on tiedossa yhden auton historia jolla ei ole suurta merkitystä kun keskustellaan tietyn automallin ongelmista yleisellä tasolla.

Olisko Sinulla suhteita johonkuhun näistä asioista oikeasti perillä olevaan "Veholaiseen", niin läheisiä että tuttavasi kertoisi rehellisesti syyt ja seuraukset ?Viittaus siihen, että 210 olisi rakennettu jotenkin erilailla kuin muut mersut, on totaalista bullshittia, sen tietää jokainen mersuja tunteva
Saisit selville mistä edelläkerrotut 210 ongelmat johtuvat.

Aiheesta ei sen enempää tällä kertaa.

Tuppaa vaan olemaan vieraalla tehtynä aika hintavaa, ehkä hidastakin hommaa.johtaja300 kirjoitti:Täytyy vaan todeta, että kjylläpä ihmiset pelkää ruostettaMitä väliä vaikka siinä ruostetta oliskin jos hinta on sen mukainen, laittelee kuntoon.
Mieluummin itse ostan hyväkoppaisen auton johon pitää tehdä kansiremontti kuin auton, jossa saa alkaa ensiksi tehdä ruostekorjauksia maalauksineen päivineen. Tämä siis käyttöautosta puhuttaessa.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
No jospa ostaa sellaisen ruosteettoman auton mihin ei tarvitse tehdä kansiremppaa
Ja alkuperäiselle kysyjälle vielä: Osta vain väykky, mutta katso sellainen mikä ei ole laho! Muutakin katsottavaa noissa on, varsinkin CDI:ssä. Joten jos vain mahdollista niin noista perillä oleva mukaan autoa katsomaan. Liikkeestä osto tuo tiettyä lisäturvaa, mutta siihenkään ei pidä liikaa luottaa.
Tuossa hintaluokassa ei mersulla ole minusta oikein mitään varteen otettavaa vaihtoehtoa. Tuollaista hintaa en 124:sta enää maksaisi, ennemmin sitten vaikkapa katselee kilpailija merkeiltä vaihtoehtoja. Ihan siis vain veikkailen että liikutaan jossain 10T€ hinnoissa... No se on tosin hiukka paha vielä väykyllekin, hyvää voi joutua etsimään.

Ja alkuperäiselle kysyjälle vielä: Osta vain väykky, mutta katso sellainen mikä ei ole laho! Muutakin katsottavaa noissa on, varsinkin CDI:ssä. Joten jos vain mahdollista niin noista perillä oleva mukaan autoa katsomaan. Liikkeestä osto tuo tiettyä lisäturvaa, mutta siihenkään ei pidä liikaa luottaa.
Tuossa hintaluokassa ei mersulla ole minusta oikein mitään varteen otettavaa vaihtoehtoa. Tuollaista hintaa en 124:sta enää maksaisi, ennemmin sitten vaikkapa katselee kilpailija merkeiltä vaihtoehtoja. Ihan siis vain veikkailen että liikutaan jossain 10T€ hinnoissa... No se on tosin hiukka paha vielä väykyllekin, hyvää voi joutua etsimään.
Nimenomaan näin, tuollaista yleistä automallia ostaessa vähänkin ruosteiset kannattaa unohtaa saman tien, koska kuitenkin jostain löytyy hyväkorinenkin.Aku P kirjoitti: Tuppaa vaan olemaan vieraalla tehtynä aika hintavaa, ehkä hidastakin hommaa.
Mieluummin itse ostan hyväkoppaisen auton johon pitää tehdä kansiremontti kuin auton, jossa saa alkaa ensiksi tehdä ruostekorjauksia maalauksineen päivineen. Tämä siis käyttöautosta puhuttaessa.
Niinno. Noniin. Heh.AM kirjoitti:No jospa ostaa sellaisen ruosteettoman auton mihin ei tarvitse tehdä kansiremppaa![]()
Joko oikein hyvä 124 viimeisiä vuosikertoja tai sitten 202:sta joku ei-ökymalli, tosin nämä nyt ei ole kilpailijoita keskenään, siksi eriluonteisia autoja ovat.Tuossa hintaluokassa ei mersulla ole minusta oikein mitään varteen otettavaa vaihtoehtoa. Tuollaista hintaa en 124:sta enää maksaisi, ennemmin sitten vaikkapa katselee kilpailija merkeiltä vaihtoehtoja. Ihan siis vain veikkailen että liikutaan jossain 10T€ hinnoissa... No se on tosin hiukka paha vielä väykyllekin, hyvää voi joutua etsimään.
Edelleen ostaisin tuon hintaluokan mersun yksityiseltä, niin että tietoa auton historiasta saa edes hiukan. Kokemus on osoittanut, että läheskään kaikilla liikkeen ihmisillä ei ole oikein varmaa tietoa kaupan kohteesta.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 488
- Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
- Paikkakunta: oulu
Eikö saksasta moni luule sellaisen hakevansajohtaja300 kirjoitti:Olen käynyt lähiaikoina katsomassa viittä w202 autoa hintaluokassa 7000-13000 ja kaikki ovat olleet ruosteessa luukkujen reunoista ja muualtakin kun tarkasti on katsonut, missä ne täysin ruosteettomat ovat.

JA taas: kun nyt kerran puhutaan "kympin autosta", niin onko se ihan arjessa kiinni oleva asenne olettaakaan sellaisen olevan täysin ruosteeton. Oma 124 maksoi sen 7200 e ja eipä tuossa nyt tullut mieleenkään ottaa lämpöä siitä, että antennin juuressa on pienet ruvet. Tärkeintä taitaa olla, että mikään kriittinen paikka ei ollut ruosteessa.
Voihan sitä katsoa, paljonko keskiarvoisella nokiainssillä on rahaa kiinni autoissa, kun pihassa seisoo se tämänvuotinen Mondeo ja nollakolmonen C3 eukon kauppakassiksi -- kympin mersu ei ole autona kallis, eikä ainakaan mersuna.
...vaikka tokihan sitä tuli itsekin haettua se kaikkein parhaiten pidetty auto. Jos lohduttaa, niin S124:sia syynätessä sitä vasta kaikenkuntoista ehtikin nähdä....

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Jäin kyllä itse kuulolle näistä erityisesti 210 koskevista rakenteellisista eroista jotka sinulla on tiedossadealer kirjoitti: Olisko Sinulla suhteita johonkuhun näistä asioista oikeasti perillä olevaan "Veholaiseen", niin läheisiä että tuttavasi kertoisi rehellisesti syyt ja seuraukset ?
Saisit selville mistä edelläkerrotut 210 ongelmat johtuvat.

Minä olen jo kantani kertonut useampaakin kertaan, mutta jos taivutettais rautalangasta vielä kerran

Kuvitellaan että jossain olisi tehdas, vaikka nimeltään DC, joka tekee erikokoisia peltiämpäreitä. Samalla periaatteella mutta eri valmistuslinjoilla. Ihmiset ostavat näitä peltiämpäreitä erilaisiin käyttötarkoituksiin. Yleensä pienet astiat menevät keveämpään käyttöön, ehkä jopa pelkkään sisäkäyttöön. Ja suuremmat joutuvat huomattavasti kovempaan käyttöön. jotkut yksilöt jopa lillumaan merivedessä pitkiä aikoja. No, nyt sitten vuosien käytön jälkeen aletaan tutkailemaan missä kunnossa ne erikokoiset peltiämpärit ovat niin huomaamme että isot on reilusti huonommassa kunnossa kuin pienet. Sinun tulkinnan mukaan ne isot täytyy olla valmistettu jotenkin huonommin ja kaikenkaikkiaan muutenkin ne on pelkkiä paskoja. Minusta taas ne DC tekemät peltiämpärit ovat lähtökohdiltaan samanlaisia ja erot nykykunnossa johtuvat pelkästään käytön eroista. Rakenteellisia eroja niissä ei ole. Sillä ei sinänsä minulle ole merkitystä koska pidän DC tehtaan tavasta rakentaa niitä peltiämpäreitä, mallista viis.
Jos taas jokin fakta tukisi tuota tulkintaasi. Esimerkiksi jos pienempi peltiämpäri (=saman aikakauden suunnittelua oleva 202) olisi täysin ruosteeton niin minun tulkintani joutuisi arveluttavaan valoon. Mutta pieni ämpäri ei todellakaan ole ruosteeton peli.

Äläkää ressatko. Kaikki rauta ruostuu ennemmin tai myöhemmin. Kaverilla on uudenkarhee Audi A3, jossa siinäkin on jo ruostetta (kupruilee oven alta), vaikka Audihan on tunnettu siitä, että se ei ruostu (tai oli joskus 80-90-luvulla). Eli enempi siinä on ruostetta ku meikäläisen paljo vanhemmassa Väyrysessä.