W203 Ravistaa kovassa jarrutuksessa mutta miksi?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Stock
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 14.06.2006 23:14

W203 Ravistaa kovassa jarrutuksessa mutta miksi?

Viesti Kirjoittaja Stock »

Reilu viikko sitten piti mennä kuorma-autosta heittämällä ohi, vaan tuli vastaan auto ja vähän kovempi jarrutus n.120-130km/h vauhdista. Etupää hakkasi niin maan perhanasti.

No ei mittää muuta kun tilamaan uudet jarrulevyt ja palat eteen -> vaihto ja vielä sama homma ravistaa ja leegot ei pysy suussa. Uudet levyt ja palat taakse ja sama homma...???

Kun ei löydä mitään välyksiäkään mistään.

Siis rauhallisesti jarruttaen ei mitään tärinöitä/puoltoa vaan reilu 100km/h++ ja reilu jarrutus niin sitten hakkaa.

Mikä perk... jos joku osais kertoa, thänks
Auto 200cdi stw -05 aj. 180thkm
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Re: W203 Ravistaa kovassa jarrutuksessa mutta miksi?

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Stock kirjoitti: Uudet levyt ja palat taakse ja sama homma...???
Olihan seisokkijarrun lelut varmasti kiinni ja paikallaan, irrallaan oleva kenkä, tai sen pinta, aiheuttaa kyllä tärinää.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
jussi77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ma 16.05.2005 22:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

meillä eemelissä pyöränkulmat metässä, ne kohdilleen ja sen jälkeen loppu ravistelut.
Nykyiset:
S210 270cdi A -00


Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
Stock
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 14.06.2006 23:14

Viesti Kirjoittaja Stock »

Siis se ravistus ei ole kuin kovassa jarrutuksessa kun vauhtia reilu 100km/h. Normi ajossa ei mitään tärinöitä.

Seisontajarru kunnossa, helyt kiinni, toimii ja pitää.

Ohjauskulmatkin pitäisi olla OK, n.1,5kk sitten vaihdettu alatukivarsi ja samalla säädettiin kulmat kohdilleen.
Avatar
jussi77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ma 16.05.2005 22:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

Mulla oli kanssa normi vauhdissa ok, mutta just ohittamisen jälkeen kaistalle palaaminen... Tuntu et ruori irtoo kokonaan.
Nykyiset:
S210 270cdi A -00


Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
Avatar
jussi77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ma 16.05.2005 22:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja jussi77 »

Niin ja sitten vielä, onko kaikki tasapainot renkaissa tallessa?
Nykyiset:
S210 270cdi A -00


Exät:
S123 240D -79
W124 300E -90
S124 250TD -91
S124 230TE -89
W123 220D -76
Stock
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 14.06.2006 23:14

Viesti Kirjoittaja Stock »

Huomenna käyn hakemassa uudet gummit, vanhat jo vähän ehtoo puolella niin sekin puoli on kohta kunnossa.

Ja jollei sitten rauhoitu niin täytyy käyttää pyöränkulmasäätöpajalla.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Väykyissä vastaavanlainen ravistus voi johtua alatukivarren sisempien puslien väljyydestä. No niissähän etupää erilainen rakenteeltaan joten en tiedä olisiko tuossa mahdollista samanlainen vika.
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

AM kirjoitti:Väykyissä vastaavanlainen ravistus voi johtua alatukivarren sisempien puslien väljyydestä. No niissähän etupää erilainen rakenteeltaan joten en tiedä olisiko tuossa mahdollista samanlainen vika.
Sama tuli mieleen. W202:sessa kerran oli juuri sisemmät puslat aivan selvät ja kolahtelikin tosin. Mutta kirjoittaja mainitsi, että ei ole väljyyksiä. :?: Onko noita puslia väännelty sorkkaraudalla? En usko ohjauskulmien vääryyteen/renkaisiin. Mutta ainahan voin olla väärässä :wink:
Stock
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 14.06.2006 23:14

Viesti Kirjoittaja Stock »

Oikean puolen alatukevarsi siis vaihdettiin n.1,5kk sitten vasen vielä vanha. Silloin katsottiin kulmatkin kohdilleen.
Kunnon varrella en tuota vasemmanpuolen tukivartta ole vääntänyt. Täytyy yrittää "koestaa" tämä myös vielä. Ja jos menee vaihtoon niin kulmathan täytyy siiinä samalla taas katsoa.
Ei ainakaan tähän mennessä ole tuon alatukivarren vaihdon jälkeen pysynyt kulmat kohdillaan.
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Jep. tuosta on hyvä lähteä ainakin liikkeelle. Kova vauhti asettaa puslalle kovat paineet jarrutuksissa ja se selittäisi miksei ravistele rauhallisemmissä nopeuksissa ja jarrutuksissa. Voisi kuvitella, että pusla antaa periksi "liian kovassa rasituksessa". Aika loogista. Toivottavasti vika löytyy!
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Moi

Kaverilla oli w210 korin väykky joka ravisti kanssa tosi vahvasti kovemmasta vauhdista jarruttaessa.
Vaihdettiin uudet jarrulevyt ja palat, ei auttanut.
Sitten vaihdettiin eteen uudet iskarit ja vika hävisi. :wink:
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
kuuno
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ti 24.08.2004 18:23
Paikkakunta: kankaanpää

ravistelu

Viesti Kirjoittaja kuuno »

Mulla loppu ravistelu kun vaihdoin alapallot. Vaikka ei kauheen väljiltä tuntuneet
alokas väyrynen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 08.02.2008 16:41

kantsii

Viesti Kirjoittaja alokas väyrynen »

tarkistaa myös pyörän laakerit.mulla teki samaa ja välyksiä ei tuntunut mutta kun vaihdoin laakerit niin johan loppu.
Vastaa Viestiin