Diisseliverosta
Diisseliverosta
Rupesin tossa ihmetteleen tätä uutta ajoneuvoverolappua. No tulihan siihen sit tolkkua kun aikansa sen kans pähkäili.
Huomasin vaan tommosen systeemin, koskien siis oma pirssiä.
Mitenkähän toi auton kokonaispaino oikeen lasketaan nykyään.
Tässä sit tietoja.
Tuontikäytetty E250 disseli -93 omapaino 1420 kg ja kokonaispainoks on jollain omituisella laskutavalla satu 1990 kg. Verot sit sen mukaan.
Kaverin pirssistä samat tiedot.
Suomi auto 200 diisseli -92, omapaino 1360 kg ja kokonaispaino 1735 kg.
Kummatkin autot on viiden hengen sedaneita, mutta miks tässä mun roppossesa on kantavuutta 550 kg ja vuotta vanhemmassa 375kg.
Nää kun nostaa tota polttoaineveroo.
Tietääkö kukaan syytä tämmöseen kantavuuden kasvuun?
Huomasin vaan tommosen systeemin, koskien siis oma pirssiä.
Mitenkähän toi auton kokonaispaino oikeen lasketaan nykyään.
Tässä sit tietoja.
Tuontikäytetty E250 disseli -93 omapaino 1420 kg ja kokonaispainoks on jollain omituisella laskutavalla satu 1990 kg. Verot sit sen mukaan.
Kaverin pirssistä samat tiedot.
Suomi auto 200 diisseli -92, omapaino 1360 kg ja kokonaispaino 1735 kg.
Kummatkin autot on viiden hengen sedaneita, mutta miks tässä mun roppossesa on kantavuutta 550 kg ja vuotta vanhemmassa 375kg.
Nää kun nostaa tota polttoaineveroo.
Tietääkö kukaan syytä tämmöseen kantavuuden kasvuun?
Mersu on kuin huume, on hyvä olla kun sillä ajaa ja luopuminen on mahdotontonta.
Nykyinen E 250 D -93
Edellinen 190 D -85, itse ajettuja kilometrejä 330 000, yhteensä 620 000.
Nykyinen E 250 D -93
Edellinen 190 D -85, itse ajettuja kilometrejä 330 000, yhteensä 620 000.
Ainakin VW - Audi vehkeissä asia on juuri toisinpäin eli - sama korimalli -jos on painavampi kone ja enemmän varusteita niin kantavuutta jää vähemmän
ja kokonaispaino on suunnilleen sama ?
Raskaampi kone ei kantavuutta tarvitse sen enempää, eikä varusteet.
(Omapainohan on suurempi kyllä)
Mielenkiintoista !
ja kokonaispaino on suunnilleen sama ?
Raskaampi kone ei kantavuutta tarvitse sen enempää, eikä varusteet.
(Omapainohan on suurempi kyllä)
Mielenkiintoista !
wiimax.fi
sama täällä...
Mulla on 93 200D ja ajoneuvoverolipussa kokonaismassa 1900kg, että silleen. En tiedä onko uudemmat paksumpaa peltiä vai mikä näissä painaa
Varusteina vakio 92:seen verrattuna mulla on airbag, ilmastointi ja cruise mutta ei se selitä tuota kokomassaeroa kun omamassa on muistaakseni 1360kg. ***tanan verottaja keksinyt vuonna 93 jonkun lisäjuonen tähänkin laskukaavaan 


--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Re: Diisseliverosta
Syytä en tiedä, mutta ainakin ennen kantavuus laskettiin sedaneissa suoraan kaavalla 75kg/hlö eli 75kg x 5 = 375kg viidelle rekisteröidyssä autossa.eki kirjoitti:Tuontikäytetty E250 disseli -93 omapaino 1420 kg ja kokonaispainoks on jollain omituisella laskutavalla satu 1990 kg. Verot sit sen mukaan.
Kaverin pirssistä samat tiedot.
Suomi auto 200 diisseli -92, omapaino 1360 kg ja kokonaispaino 1735 kg.
Kummatkin autot on viiden hengen sedaneita, mutta miks tässä mun roppossesa on kantavuutta 550 kg ja vuotta vanhemmassa 375kg.
Nää kun nostaa tota polttoaineveroo.
Tietääkö kukaan syytä tämmöseen kantavuuden kasvuun?
En tiedä onko pykälät muuttuneet, vai onko autoosi otettu farkun (T:n) tiedot. Tai voihan olla, että Saksassa asia lasketaan eri tavalla ja Suomessa tiedot kopioitu suoraan.
W124 250D Aut -90
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Citroen Xsara -01
Toyota Corolla 4WD -90 AS
[url=http://www.sahkoautot.fi/wiki:2ev]Citroen 2CV -70[/url]
Laittelimpa tossa sit kysely / vittuilukirjeen AKEen. Kai vastaavat, mistä moinen painon lisäys oikeen johtuu. Laitan tänne sit kopion kun saan vastauksen.
Mersu on kuin huume, on hyvä olla kun sillä ajaa ja luopuminen on mahdotontonta.
Nykyinen E 250 D -93
Edellinen 190 D -85, itse ajettuja kilometrejä 330 000, yhteensä 620 000.
Nykyinen E 250 D -93
Edellinen 190 D -85, itse ajettuja kilometrejä 330 000, yhteensä 620 000.
Re: Diisseliverosta
Ei ole farkun tiedot.mikky kirjoitti:En tiedä onko pykälät muuttuneet, vai onko autoosi otettu farkun (T:n) tiedot.eki kirjoitti:Tuontikäytetty E250 disseli -93 omapaino 1420 kg ja kokonaispainoks on jollain omituisella laskutavalla satu 1990 kg. Verot sit sen mukaan.
Kaverin pirssistä samat tiedot.
Suomi auto 200 diisseli -92, omapaino 1360 kg ja kokonaispaino 1735 kg.
Naisten painoista pitäisi yleensä pitää suu supussa, mutta BlueLady on 1480 / 2100 kg.
Verot tuosta suuremmasta...
Jotain eroja noissa kopissa on, koska 200 D on W124.120 ja E250 D vastaavasti W124.125
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Minä taas näin omin silmin saman vaakalukeman mitä herra katsastusinsinöörikin, mutta insinööri vain totesi, että ei se noin paljon voi painaa (Siis mitä! Eikö ne usko omiin vaakoihinsa?) ja kirjasi muistaakseni 300-400 kiloa vähemmän omapainoa! Malliksikaan rekisteriotteeseen ei tullut se mikä esim. autossa itsessään luki, vaan saman merkin toinen malli!Mauri H. kirjoitti:...mutta suomessa pitää kilotkin muuttaa toisenlaisiksi vaikka väkisin. No saavathan kantaa taas yhden yksikön lisää veroa.

No tässä nyt ei ollut suurta väliä mitä sinne lappuun kirjoiteltiin, koska kyseessä on museoitu bensakoneinen henkilöauto, mutta mielenkiintoista toimintaa kuitenkin.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Re: Diisseliverosta
eki kirjoitti:Rupesin tossa ihmetteleen tätä uutta ajoneuvoverolappua. No tulihan siihen sit tolkkua kun aikansa sen kans pähkäili.
Huomasin vaan tommosen systeemin, koskien siis oma pirssiä.
Mitenkähän toi auton kokonaispaino oikeen lasketaan nykyään.
Tässä sit tietoja.
Tuontikäytetty E250 disseli -93 omapaino 1420 kg ja kokonaispainoks on jollain omituisella laskutavalla satu 1990 kg. Verot sit sen mukaan.
Kaverin pirssistä samat tiedot.
Suomi auto 200 diisseli -92, omapaino 1360 kg ja kokonaispaino 1735 kg.
Kummatkin autot on viiden hengen sedaneita, mutta miks tässä mun roppossesa on kantavuutta 550 kg ja vuotta vanhemmassa 375kg.
Nää kun nostaa tota polttoaineveroo.
Tietääkö kukaan syytä tämmöseen kantavuuden kasvuun?
W124 E-malli on hiukan painavampi verrattuna tavalliseen W124 malliin. Eli esim. W124 E200D on painavampi kuin W124 200D. Syytä en tiedä, mutta muistaakseni jotain muutoksia noihin E-malleihin tuli,äänieristystä lisätty ja olikohan alustassakin eroja... raide/akseli -välit. Toi nyt ei sikäli kyllä painoeroa selitä.

Nykyinen Auto: C180 -99
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Tulihan se vastaus sieltä AKEsta, vaikka pikkusen joutukin vartoileen. Tänään olivat vastannu.
Tyhjän näimmä saa pyytämättäkin.
Laitan tähän alkuun oman mailini ja perään saamani vastauksen.
Tiedustelen perustetta ajoneuvon painon laskennasta, tämä kun vaikuttaa dieselveroon.
Oma autoni on vuosimalliltaan 1993 oleva Mercedes Benz E250 diesel (W 124). Rekisteritunnus XXX-XXX.
Ko auton kokonaismassaksi on ilmoitettu 1990 kg ja omaksi massaksi 1420 kg. Eli kantavuudeksi saadaan 570 kg.
Vuosimallin 1992 Mercedes Benz 200 D (W124) Vastaavat massat ovat: kokonaismassa 1735 kg ja oma massa 1360 kg. Kantavuus on siis 375 kg.
Myöskin Saab 900i mallissa kantvuus on 375 kg. Nämä kaikki ovat viidelle matkustajalle rekisteröityjä henkilöautoja.
Tästä herääkin kysymys, miksi omaistamani auton kantavuus on laskettu 195 kg suuremmaksi kuin näissä vertailuautoissa?
Onko jossain tapahtunut mahdollisesti jokin virhe?
Autoni on ns tuontikäytetty ja tuotu maahan elokuussa 2003, onko tällä jotain merkitystä asiaan?
Vastaus kokonaisuudessaan:
Hyvää päivää
Autojen omat massat ja kantavuudet vaihtelevat autojen koon mukaan. Valitettavasti pelkkä matkustajaluku ei vaikuta auton kantavuuteen.
Terveisin
Xxxx Xxxxxxxx
Palveluassistentti
Ajoneuvoverotus
Ajoneuvohallintokeskus AKE
Fabianinkatu 32
PL 120
00101 Helsinki
puh. (09) 6185 3xxx
fax. (09) 6185 3xxx
xxxx.xxxxxxxx@ake,fi
Tässä olis kyllä odottanu hitusen selvempää vastausta ja pikkusen nopeammin.
Tyhjän tosiaankin saa jopa pyytäen. Todellista vastinetta verorahoille. Muistaakseni ovat vielä kehuneet itteensä palvelevaks instanssiks.
Tyhjän näimmä saa pyytämättäkin.
Laitan tähän alkuun oman mailini ja perään saamani vastauksen.



Tiedustelen perustetta ajoneuvon painon laskennasta, tämä kun vaikuttaa dieselveroon.
Oma autoni on vuosimalliltaan 1993 oleva Mercedes Benz E250 diesel (W 124). Rekisteritunnus XXX-XXX.
Ko auton kokonaismassaksi on ilmoitettu 1990 kg ja omaksi massaksi 1420 kg. Eli kantavuudeksi saadaan 570 kg.
Vuosimallin 1992 Mercedes Benz 200 D (W124) Vastaavat massat ovat: kokonaismassa 1735 kg ja oma massa 1360 kg. Kantavuus on siis 375 kg.
Myöskin Saab 900i mallissa kantvuus on 375 kg. Nämä kaikki ovat viidelle matkustajalle rekisteröityjä henkilöautoja.
Tästä herääkin kysymys, miksi omaistamani auton kantavuus on laskettu 195 kg suuremmaksi kuin näissä vertailuautoissa?
Onko jossain tapahtunut mahdollisesti jokin virhe?
Autoni on ns tuontikäytetty ja tuotu maahan elokuussa 2003, onko tällä jotain merkitystä asiaan?
Vastaus kokonaisuudessaan:
Hyvää päivää
Autojen omat massat ja kantavuudet vaihtelevat autojen koon mukaan. Valitettavasti pelkkä matkustajaluku ei vaikuta auton kantavuuteen.
Terveisin
Xxxx Xxxxxxxx
Palveluassistentti
Ajoneuvoverotus
Ajoneuvohallintokeskus AKE
Fabianinkatu 32
PL 120
00101 Helsinki
puh. (09) 6185 3xxx
fax. (09) 6185 3xxx
xxxx.xxxxxxxx@ake,fi
Tässä olis kyllä odottanu hitusen selvempää vastausta ja pikkusen nopeammin.
Tyhjän tosiaankin saa jopa pyytäen. Todellista vastinetta verorahoille. Muistaakseni ovat vielä kehuneet itteensä palvelevaks instanssiks.
Mersu on kuin huume, on hyvä olla kun sillä ajaa ja luopuminen on mahdotontonta.
Nykyinen E 250 D -93
Edellinen 190 D -85, itse ajettuja kilometrejä 330 000, yhteensä 620 000.
Nykyinen E 250 D -93
Edellinen 190 D -85, itse ajettuja kilometrejä 330 000, yhteensä 620 000.
Tulihan se selvyys asiaan, osas vaan kysyä oikeesta paikasta. Sieltä voi kysyä mitä vaan, pyrkivät antaan vastauksen jos kysymys on asiallinen.
Suosittelen.
Osoite löytyy lopusta.
Autonvalmistaja ilmoittaa mallikohtaiset kantavuudet, oma- ja kokonaispainot. Kantavuuksiin vaikuttavat monet seikat,kuten onko ilmastointilaite/
sähkötoimiset lasinnostimet/mitkä äänieristeet/moottoriversio jne.
Määritelmät matkustajien ja matkatavaroiden suhteen on kaiketi vakioitu
tätä nykyä, mutta valmistajan käyttämiä laskentaperusteita ei ole tiedossamme.
Esimerkkiautot ovat sen verran iäkkäitä, että laskentamenetelmissä on
varmasti eroa nykyisiin. Mutta lähtökohtana
on siis valmistajan ilmoitus ja jos muutoskatsastetaan, lähtökohtana on
kokonaispaino.
Tämän enempää emme osaa auttaa.
Terveisin
iGS-toimitus / Helsingin kaupunginkirjasto
http://igs.kirjastot.fi
Suosittelen.
Osoite löytyy lopusta.
Autonvalmistaja ilmoittaa mallikohtaiset kantavuudet, oma- ja kokonaispainot. Kantavuuksiin vaikuttavat monet seikat,kuten onko ilmastointilaite/
sähkötoimiset lasinnostimet/mitkä äänieristeet/moottoriversio jne.
Määritelmät matkustajien ja matkatavaroiden suhteen on kaiketi vakioitu
tätä nykyä, mutta valmistajan käyttämiä laskentaperusteita ei ole tiedossamme.
Esimerkkiautot ovat sen verran iäkkäitä, että laskentamenetelmissä on
varmasti eroa nykyisiin. Mutta lähtökohtana
on siis valmistajan ilmoitus ja jos muutoskatsastetaan, lähtökohtana on
kokonaispaino.
Tämän enempää emme osaa auttaa.
Terveisin
iGS-toimitus / Helsingin kaupunginkirjasto
http://igs.kirjastot.fi
Mersu on kuin huume, on hyvä olla kun sillä ajaa ja luopuminen on mahdotontonta.
Nykyinen E 250 D -93
Edellinen 190 D -85, itse ajettuja kilometrejä 330 000, yhteensä 620 000.
Nykyinen E 250 D -93
Edellinen 190 D -85, itse ajettuja kilometrejä 330 000, yhteensä 620 000.