ei lattaa kunnola
ei lattaa kunnola
Nyt se sitten jätti tiele tuo 124 230E. Laturi antaa kierroksila (valot ja mankka päälä) vain 13.5V. Hiilet on kunnossa ja minusta ne kupariset holkit hiiliä vasten on kanssa kunnossa vaikakin kuluneet.
Mikäs se laturin päässä oleva osa oikkein onkkaan, kokoa silla on 1/4 tulitikkuaskin koosta ja päälä lukkee vaikka vaikka mitä: 2.2"myy"F, 110V,... Berun tekele näkkyy olevan vielä. Niin siis pitäskö sen päästää virtaa läpi kun se ei ole kytkettynä.
Voiskohan tämä lattaus ongelma liittyä jotekki ylijänniterelleesseen, kun pari päivää sitten mankkaan tuli virran takasi ko koskin siihen relleesseen. Sulake oli ehjä.
Mikäs se laturin päässä oleva osa oikkein onkkaan, kokoa silla on 1/4 tulitikkuaskin koosta ja päälä lukkee vaikka vaikka mitä: 2.2"myy"F, 110V,... Berun tekele näkkyy olevan vielä. Niin siis pitäskö sen päästää virtaa läpi kun se ei ole kytkettynä.
Voiskohan tämä lattaus ongelma liittyä jotekki ylijänniterelleesseen, kun pari päivää sitten mankkaan tuli virran takasi ko koskin siihen relleesseen. Sulake oli ehjä.
Pienempi vika, isompi leka.
Se musta mötikkä on suodatuskonkka. Vähentää laturista johtuvaa esim soittimen kautta kuuluvaa vinkunaa.
Laturista voi olla diodisilta palanut jos se ei lataa kunnolla vaikka hiilet sun muut on kunnossa.
Kokeiles eka toisella jännitteensäätimellä. Se on samassa siinä hiilipaketissa.
tuo 13.5V latausjännite kuormitettuna kyllä riittää.
Laturista voi olla diodisilta palanut jos se ei lataa kunnolla vaikka hiilet sun muut on kunnossa.
Kokeiles eka toisella jännitteensäätimellä. Se on samassa siinä hiilipaketissa.
tuo 13.5V latausjännite kuormitettuna kyllä riittää.
-
JACKHAMMER
- Vakiokalustoa

- Viestit: 274
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
- Paikkakunta: Rovaniemi
ahaa
No mutta niin. Kävin tässä kattomassa niitä hiiliä ja kulutuspaloja niin oli ne kyllä kohtuuela urila. Purin sitte laturista uloimman suojapellin poies ja aloin miettimmään että onkohan se helpoin sorvauttaa sileäksi. Niin että onko ne "kulutusholkit" osana sitä akselia vai lähteekö ne lyömälä irti.
No mutta niin. Kävin tässä kattomassa niitä hiiliä ja kulutuspaloja niin oli ne kyllä kohtuuela urila. Purin sitte laturista uloimman suojapellin poies ja aloin miettimmään että onkohan se helpoin sorvauttaa sileäksi. Niin että onko ne "kulutusholkit" osana sitä akselia vai lähteekö ne lyömälä irti.
Pienempi vika, isompi leka.
Sytytysjärjestys on 1 - 3 - 4 - 2.JACKHAMMER kirjoitti:...sytysjärjestys tuo 2431
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
1,951 - 13,077 / 171,51Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
helepointa ja vähimmällä vaivalla pääset kun vaihdat kokolaturin jos huolettaa... Hintaa uudella 120€ ja kaikki surut, murheet poi
s harteilta kun tietää että ei laturin takia tielle jätä. Laturit on kulutustavaraa...tosin mielestäni siun laturi on viellä ihan tikissään jos yli 13 lataa...
s harteilta kun tietää että ei laturin takia tielle jätä. Laturit on kulutustavaraa...tosin mielestäni siun laturi on viellä ihan tikissään jos yli 13 lataa...
W124 230E
Laturi
Jos alkuperäinen bosch tai vastaava,kannattaa korjauttaa.Liukurenkaita saa uusia ym .laakereita.Tietysti aika edullisesti pääsee vaikka motonet laturilla.
w124 200d -87
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
w202 220d aut-98
w124 e300tdt aut-95
w124 e250d aut-94
Viimeinen mersu tehtiin vuonna -95
Bossilainen tuo on. Yks vanhaki laturi olis vuotta vanhemmasta 2l kaasarikonneesta, mutta siinä on tainu seisomisen aikana mennä laakerit, siinä olis kyllä hyvät kulutuspinnat ja hiiletki näytti melkkein uusilta. Säästäis siinäki sen 2e(lue ei "ei vitunkkaan väliä mutta ei tartte mettästää osia") Niin että mitenköhän ne sais helpoiten irti ne kulutuspinnat akselista? Huonopaikka ainaki on alkaa lyömään kun välissä on vielä sähköjohtoja.
Pienempi vika, isompi leka.
ne on liuku renkaat jotka siellä laturissa on sisällä johon hiilet vastaavat vaikka ne vaihdetaan uusiin niin nekin kuuluu sorvata
aika syvät urat pitää olla jotta olisivat kuluneet puhki sen kyllä näkee ihan silmilläkin
ihan ensimmäisenä vaihtaisin sen mötikän (jännitesäädin) jossa on hiilet kiinni siitä varaosa laturista
seusaavaksi vaihtaisin koko laturin kyllä ne laakerit kestää seisottaa
jännite säätimessä on kolme eri toiminta muotoa jos yksi on pimeä niin tuleepi onkelmia
1 latauksen ylläpito (pieni lataus virta)
2 täys teho lataus
3 jos jostain syystä lataus jännite nousee liikaa niin säädin oikosulkee ankurin käämin
lataus jännete on ilman kuormaa 14,2--14,5
aika syvät urat pitää olla jotta olisivat kuluneet puhki sen kyllä näkee ihan silmilläkin
ihan ensimmäisenä vaihtaisin sen mötikän (jännitesäädin) jossa on hiilet kiinni siitä varaosa laturista
seusaavaksi vaihtaisin koko laturin kyllä ne laakerit kestää seisottaa
jännite säätimessä on kolme eri toiminta muotoa jos yksi on pimeä niin tuleepi onkelmia
1 latauksen ylläpito (pieni lataus virta)
2 täys teho lataus
3 jos jostain syystä lataus jännite nousee liikaa niin säädin oikosulkee ankurin käämin
lataus jännete on ilman kuormaa 14,2--14,5
Joo justiisa niitä liukurenkkaita mie olen meinanu. Purin laturin jo niin taian itte kyhhäilä "sorvin" ja hioa sitte pyöriessä pikku urat vittuun. Niin siinä vara jännitteensäätäjässä oli 14V ja alkuperäsessä 14.5V. Muutaki eroa oli, mutta silmämääräsesti luulis sopivan vanhantilale.
Niin tämä minun suunnittelema sorvi on semmonen että kummakki laakerit kiini johonki ja pulttikonneela pyörittää sitten päässä olevaa mutteria. Toivottavasti ei laukea kynsile
Niin tämä minun suunnittelema sorvi on semmonen että kummakki laakerit kiini johonki ja pulttikonneela pyörittää sitten päässä olevaa mutteria. Toivottavasti ei laukea kynsile
Pienempi vika, isompi leka.
Juu kyllä ne kestää seisontaa jos ne ei seiso satteessa ja hangessa neljää vuotta... Niin ja kyllä siinä joku vastasi, luultavasti laakeri ottanu itteensä että en ihan suoraa kehtaa pistää sitä paikalleenxr5t kirjoitti: seusaavaksi vaihtaisin koko laturin kyllä ne laakerit kestää seisottaa
Pienempi vika, isompi leka.



