Jani kirjoitti:Tuo ohjauksen "haukkaaminen" viittaisi kyllä virheellisiin ohjauskulmiin...
On tyypillinen oire vääristä kulmista.
Mutta tuo puolto "satunnaiseen suuntaan" viittaisi, että nivelissä, esim. allapallossa on sittenkin väljää, sitä ei vain osata tutkia oikein.
Mersu täytyy nostaa
tukivarresta, jotta välyksen löytäisi, muutoin nivel "lukkiutuu". Eikä välystä silloinkaan "käsin ravistelemalla" löydä.
Ohje
kuvan kanssa löytyy ainakin ketjusta
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... t=alapallo
Edit: BlueLadyn väljä vasen alapallo oireili niin, että lähti urasta tms. vaeltamaan "satunnaiseen" suuntaan, eikä pieni korjausliike vaikuttanut, piti kääntää lisää ja sitten vastaohjauksella korjata kurssi takaisin. Oireilu loppui pallon vaihtamiseen.
Pääsääntö on, että jos Mersua täytyy "taluttaa", niin tarkasta rengaspaineet ja nosta ne vaikka johonkin 2,8 baariin. Se on halvin korjaus.
Seuraavaksi tutkit pyörien laakerit ja nivelten välykset, simpukka, apusimpukka ja ohjausiskari sekä takakelkan kumityynyt. Jos niissäkään ei ole häikkää, niin katkenneet/kuoleentuneet jouset tai työsuhteensa irtisanoneet iskaritkin voi vaikuttaa paljonkin.
Ellei vieläkään kulje, kuin juna kiskoilla, niin vaihda renkaat.
Haulla löytyi muuta aiheeseen liittyvää pilvin pimein, mm.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... t=alapallo
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... t=alapallo
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... t=alapallo
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]