Minkälaisilla aurauskulma-arvoilla ootte saanu väyrysen toimimaan
parhaiten? Autodata antoi arvot etu 10´= n 1,5mm/pyörä ja
taka 33´ = n 4-4,5mm/pyörä. Autossa etupää on ok mutta takana
tällähetkellä n 1,5mm/pyörä. Alla hieman leveemmät renkaat
mutta myös vakioilla talvirenkailla maantieajo joskus melko levotonta
varsinkin tuulisella ilmalla. Auto on kutoskoneellinen jotka yleensä
ovat ilmeisesti painonsa vuoksi pikkumoottorista vakaampia ajettavia.
Alustassa ei pitäisi olla väljää, korkeintaan apurungon etuhelat
hivenen pehmeät.
Paavon aurauskulmat
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 16
- Liittynyt: Pe 02.11.2007 17:31
- Paikkakunta: pori
jos kulmat kunnossa :vakiorenkailla ei pitäisi huojua ajossa oli uria tai ei. Leveämmillä renkailla ei sitten anna välyksiä yhtään anteeksi vaan menee kuin ajokoira.Koetan kaivaa josko löytyisi huomenna aurauskulma-arvoja ellei joku ehdi sitä ennen. Ja paljonko on ajettu viimeisten alapallojen ja narinanivelten vaihdon jälkeen. Takakelkan etukumipuslat ovat lujemmallla kuin ne takapuslat.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Moi!
Syökö teillä Väyrynen kuinka rajusti etupyörien ulkoreunoja!?
Itse asiassa minulla on ollut joka mersussa vastaavanlaista ongelmaa (enemmän tai vähemmän...)
Syökö teillä Väyrynen kuinka rajusti etupyörien ulkoreunoja!?
Itse asiassa minulla on ollut joka mersussa vastaavanlaista ongelmaa (enemmän tai vähemmän...)
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Ei yhtään, mutta renkaat ja vanteet ovat alkuperäisarvoissa.Timo999 kirjoitti:Syökö teillä Väyrynen kuinka rajusti etupyörien ulkoreunoja!?
Helsingin Ruskeasuolla sijaitsevaa Teboilia on kehuttu hyväksi paikaksi säädättää kulmat.
(Ja siellä olen itsekin viimeksi käynyt pari vuotta sitten, kun viimeksi säädelty).
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Koko autolla on ajettu 150tkm ja toinen etualapallo on vaihdettu ja muut on
tsekattu ja välystä ei löydy. Renkaat kuluu tasasesti joka nurkassa.
Kuopiosta Poriin yms. hivenen pitkä matka lähteä suuntailemaan. Itsellä
on käytössä mekaaninen mittaustanko auraukselle joka on osoittautunut
kaikkein tarkimmaksi ( monet huoltofirmat eivät edes kehtaa/osaa
kalibroida niitä vehkeitänsä!). Joten jos jollakin ois toimivia arvoja
niin ei tarviis paiväsotalla testailla ja varsinkin jos leveemmillä
littulättyrenkailla on syytä poiketa kirja-arvoista.
tsekattu ja välystä ei löydy. Renkaat kuluu tasasesti joka nurkassa.
Kuopiosta Poriin yms. hivenen pitkä matka lähteä suuntailemaan. Itsellä
on käytössä mekaaninen mittaustanko auraukselle joka on osoittautunut
kaikkein tarkimmaksi ( monet huoltofirmat eivät edes kehtaa/osaa
kalibroida niitä vehkeitänsä!). Joten jos jollakin ois toimivia arvoja
niin ei tarviis paiväsotalla testailla ja varsinkin jos leveemmillä
littulättyrenkailla on syytä poiketa kirja-arvoista.