Mersun lämmöt soutaa ja huopaa.?
- Lehtonen250
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Mersun lämmöt soutaa ja huopaa.?
Mikähän siinä on kun ei tuppaa nuo lämmöt pysymään aisoissa
visko on juuri vaihdettu (edellinen omistaja vaihdattanut liikkeessä)
jäähdytys nesteet vaihdettu siinä samassa vaan silti kun vaunua vedimme
niin aina liikenne valoissa lämmöt siinä sadan kieppeillä
jostain kumman syystä visko ei ota kiinni vaikka kuinka olis lämmöt koholla ihmettelen kovasti...?
luin haku ohjelman kautta juttuja vaan en oikein ymmärrä että
minkä takia saksalaiset insinöörit olisi kyseisen auton suunnitellut
niin että kuljettaja joutuu ressin partaalla kuikuilemaan lämpömittaria
olisikohan tähän ongelmaan jotain ratkaisua vai pitääkö sen kanssa vain
tottua elelemään?
w202 280bensa vm.95 sedan
edellisen autoni w202 250td vm.96 sedan kanssa sama ongelma?
visko on juuri vaihdettu (edellinen omistaja vaihdattanut liikkeessä)
jäähdytys nesteet vaihdettu siinä samassa vaan silti kun vaunua vedimme
niin aina liikenne valoissa lämmöt siinä sadan kieppeillä
jostain kumman syystä visko ei ota kiinni vaikka kuinka olis lämmöt koholla ihmettelen kovasti...?
luin haku ohjelman kautta juttuja vaan en oikein ymmärrä että
minkä takia saksalaiset insinöörit olisi kyseisen auton suunnitellut
niin että kuljettaja joutuu ressin partaalla kuikuilemaan lämpömittaria
olisikohan tähän ongelmaan jotain ratkaisua vai pitääkö sen kanssa vain
tottua elelemään?
w202 280bensa vm.95 sedan
edellisen autoni w202 250td vm.96 sedan kanssa sama ongelma?
Siis lämmöt nousee vain vaunua vetäessä, eikä normaaliajossa?
Jos se kesäkuumalla vaununvedossa nostaa lämmöt sataan, muttei juuri yli, niin ei siinä kyllä välttämättä ole vikaa.. Raskas ajo, ahdas konehuone->lämpö nousee. Vaan eihän se nyt vielä ole lähelläkään keittämistä, siellähän se 110 asteen jälkeen vasta.
Ja se termari kannattaa kyllä kokeeksi vaihtaa. Jos on saatavana useampia lämpöarvoja, niin kokeile sitä kylmintä.
Jos se kesäkuumalla vaununvedossa nostaa lämmöt sataan, muttei juuri yli, niin ei siinä kyllä välttämättä ole vikaa.. Raskas ajo, ahdas konehuone->lämpö nousee. Vaan eihän se nyt vielä ole lähelläkään keittämistä, siellähän se 110 asteen jälkeen vasta.
Ja se termari kannattaa kyllä kokeeksi vaihtaa. Jos on saatavana useampia lämpöarvoja, niin kokeile sitä kylmintä.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
- Lehtonen250
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ihan kaikennäköisessä ajossa ei pelkästään vaunun vedossa
ja siis vaikka jäähdytin olisi sottanen taikka termari viallinen niin
kyllähän täysin mekaanisesti toimivan viskon luulisi tarttuvan??
luin jostain etelän termarista.. tuonti autohan tämäkin vaan luulisi
termarin juuri silloin aukeavan
jos vertaan muita edesmenneitä autojani niin mersuissa tämä ongelma
tuntuu olevan erittäin yleinen
ja tosiaan en tiedä kuinka ylös lämmöt nousisi jos tyhjäkäynnillä autoa
pitäisin jonku tovin...
millaisissa lämpötiloissa teidän autonne visko tarttuu?
sen verran pitänee nostaa vanha johtotähti parrasvaloihin että,
w124 200d:ni vm.92 sedan ei nostanut lämpöjä vaikka
lusikka tapissa painettiin menemään ympäri koto suomea ja vaikka tyhjäkäyntiä olisi pitänyt aamusta iltaan kova rassi
taitaa olla isojen roottoreiden ongelma...?
ja siis vaikka jäähdytin olisi sottanen taikka termari viallinen niin
kyllähän täysin mekaanisesti toimivan viskon luulisi tarttuvan??
luin jostain etelän termarista.. tuonti autohan tämäkin vaan luulisi
termarin juuri silloin aukeavan
jos vertaan muita edesmenneitä autojani niin mersuissa tämä ongelma
tuntuu olevan erittäin yleinen
ja tosiaan en tiedä kuinka ylös lämmöt nousisi jos tyhjäkäynnillä autoa
pitäisin jonku tovin...
millaisissa lämpötiloissa teidän autonne visko tarttuu?

sen verran pitänee nostaa vanha johtotähti parrasvaloihin että,
w124 200d:ni vm.92 sedan ei nostanut lämpöjä vaikka
lusikka tapissa painettiin menemään ympäri koto suomea ja vaikka tyhjäkäyntiä olisi pitänyt aamusta iltaan kova rassi

taitaa olla isojen roottoreiden ongelma...?
Räplää lämpö anturin johtoa moottorin päästä ja mittarin takaa kurottelemalla.
Lyö avo kämmenellä koje taulun päälle mittarin kohdalla - näin oikeat mersu miehet tekee liikenne valoissa.
Voit myös kokeilla mitatata laserilla moottorin pintalämpöä lokin kyljestä.Jospa siinä on vain mittarivika, kun ei keitä.
Lyö avo kämmenellä koje taulun päälle mittarin kohdalla - näin oikeat mersu miehet tekee liikenne valoissa.
Voit myös kokeilla mitatata laserilla moottorin pintalämpöä lokin kyljestä.Jospa siinä on vain mittarivika, kun ei keitä.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
taitaa olla isojen roottoreiden ongelma...?[/quote]
No mulla noissa 280:ssä visko nappaa kiinni siellä sadan korvilla ja sen ylemmäksi lämpömittari ei juuri nouse vaikka kivitaloa vetäisi perässä.
Tuo kone on muuten aika kranttu ilmattava nesteen vaihdon jälkeen,eli paisuntasäiliön puoli tunkilla ylös ja alavesiletkusta puristelua korkki auki kunnes ilmat on poistuneet.
Termostaatti kannattaa vaihtaa,ei ole kallis investointi ja säästää parhaimmassa tapauksessa kansitiivisteen palamiselta.
No mulla noissa 280:ssä visko nappaa kiinni siellä sadan korvilla ja sen ylemmäksi lämpömittari ei juuri nouse vaikka kivitaloa vetäisi perässä.
Tuo kone on muuten aika kranttu ilmattava nesteen vaihdon jälkeen,eli paisuntasäiliön puoli tunkilla ylös ja alavesiletkusta puristelua korkki auki kunnes ilmat on poistuneet.
Termostaatti kannattaa vaihtaa,ei ole kallis investointi ja säästää parhaimmassa tapauksessa kansitiivisteen palamiselta.
- Lehtonen250
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Onko jäähdyttimen korkki oikeanlainen.
Vanhemmissa (W123,W124, W126 yms..) on ainankin kahta eri rotua jäähdyttimen korkkeja. Jos paisarissa on vääränarvoinen korkki, niin silloin lämpömittari soutaa ja huopaa, sekä myös ylävesiletku on tavattoman kova ylisuuren paineen takia.
Samasta syystä särkee sitten myös vesipumpun tiivisteita yms pikkumukavaa.
Vanhemmissa (W123,W124, W126 yms..) on ainankin kahta eri rotua jäähdyttimen korkkeja. Jos paisarissa on vääränarvoinen korkki, niin silloin lämpömittari soutaa ja huopaa, sekä myös ylävesiletku on tavattoman kova ylisuuren paineen takia.
Samasta syystä särkee sitten myös vesipumpun tiivisteita yms pikkumukavaa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
- Lehtonen250
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
- Paikkakunta: Nurmijärvi
mikähän lie sitten se oikea arvo...?Mesedesi kirjoitti:Onko jäähdyttimen korkki oikeanlainen.
korkki on kyllä ihan alkuperäinen... en usko että olisi ainakaan kukaan vaihtanut
mitäs muuten tuumaatte kun autossani on värittömät jäähytys
nesteet? ensimmäisen kerran tuli vastaan..?
aina ennen ollut vihreät tai peräti punaiset
mittasin pakkas kestävyyden niin näytti kyllä -30astetta tokkopa sillä
väliä tuli vaan mieleen.

Samaa ihmettelen
Ihan sama täälläkin. Lämmöt elää etenkin tyhjäkäynnillä siinä karvan päälle 80 ja 88 väliä. Käsittääkseni se seuraava viiva siinä mittarissa on 90 astetta eikä sata.
Visko on kunnostettu ja tuntuisi ottavan hyvin kiinni, joten sitä ei voi syyttää.
Testasin pari päivää sitten että mitä käy jos antaa vaan lämpöjen nousta ilmastoinnin vinkuessa täydellä teholla. Lämmöt pysähtyy sen seuraavan viivan alle ja lähtee hitaaseen laskuun päätyen siihen 83 tienoille ja alkaa taas nousta hitaasti. Keittämään ei kone ruvennut vaikka kuinka yritin. Ulkona oli lämmintä 24 astetta.
Onkohan niin että termari aukeaa siinä 88 asteen kohdalla vasta ?
Lämmöt laskee kymmenessä sekunnissa jos kierrokset nostaa kahteen tonniin eli jäähdytys kapasiteetin puutteesta ei ole kyse ja jäähdytinhän on varmasti reilun kokoinen.
Kone siis M104.
Visko on kunnostettu ja tuntuisi ottavan hyvin kiinni, joten sitä ei voi syyttää.
Testasin pari päivää sitten että mitä käy jos antaa vaan lämpöjen nousta ilmastoinnin vinkuessa täydellä teholla. Lämmöt pysähtyy sen seuraavan viivan alle ja lähtee hitaaseen laskuun päätyen siihen 83 tienoille ja alkaa taas nousta hitaasti. Keittämään ei kone ruvennut vaikka kuinka yritin. Ulkona oli lämmintä 24 astetta.
Onkohan niin että termari aukeaa siinä 88 asteen kohdalla vasta ?

Lämmöt laskee kymmenessä sekunnissa jos kierrokset nostaa kahteen tonniin eli jäähdytys kapasiteetin puutteesta ei ole kyse ja jäähdytinhän on varmasti reilun kokoinen.
Kone siis M104.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
- Lehtonen250
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
- Paikkakunta: Nurmijärvi
alkuperäinen termari ainakin minun autossani aukeaa 87asteessa
nyt ois termari vaihettu ja ainakin nyt tuntuisi että vika on kadonnut
sillä lämmöt ei nouse yli 83:en vaikka pitäisi kuinka kauan tyhjäkäynnillä
tosin nyt hieman viileämpi keli ja termari on siis tosissaan 79
vanhassa termarissa oli jotain häikkää se näytti olevan koko ajan hieman raollaan eli ei toiminut normaalisti...
nyt ois termari vaihettu ja ainakin nyt tuntuisi että vika on kadonnut
sillä lämmöt ei nouse yli 83:en vaikka pitäisi kuinka kauan tyhjäkäynnillä
tosin nyt hieman viileämpi keli ja termari on siis tosissaan 79
vanhassa termarissa oli jotain häikkää se näytti olevan koko ajan hieman raollaan eli ei toiminut normaalisti...
w124 200d vm.92
w202 250td vm.96
w202 280 vm. 95
w202 250td vm.96
w202 280 vm. 95
Jaahas..
Termari siis toimii vähän miten sattuu. Varmaankin sama vika täälläkin suunnassa.
Minkä merkkinen termostaatti tuli ja paljonko kustansi ?
Seuraava hyvä kysymyn onkin että mikä lämpötila on oikea. Jos tehtaalta toimitetaan 88 asteinen malli ja varaosa on 83 astetta. Luulisi että talvella tuo alkaa tuntua lämmityslaitteen tehoissa jos kennolle menee lähes 5 astetta kylmempää vettä. Minusta lämppäri saisi olla tehokkaampikin.
Minkä merkkinen termostaatti tuli ja paljonko kustansi ?
Seuraava hyvä kysymyn onkin että mikä lämpötila on oikea. Jos tehtaalta toimitetaan 88 asteinen malli ja varaosa on 83 astetta. Luulisi että talvella tuo alkaa tuntua lämmityslaitteen tehoissa jos kennolle menee lähes 5 astetta kylmempää vettä. Minusta lämppäri saisi olla tehokkaampikin.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
- Lehtonen250
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Joku tarvikeosa kl-varaosasta tampereelta hinta 25e hieman kalliinpi
kuin tuo normaali 87asteen termari ja se jos mikä on varma että
talvella lämmitin ei välttämättä puhalla niin kylmää kuin normaalisti
eikä se nyt vielä varmaa ole että toimiiko auto niin kuin pitäisi
nyt on ollut hieman viileämpää...
ja sitten se että mikä on oikea lämpötila niin sitä ei varmaan tiedä
insinööritkään sillä itse olen vahvasti sitä mieltä
että, mersun lämpötila ei pysy minuuttia pidempää siinä samassa lukemassa missä hetki sitten oli...
kuin tuo normaali 87asteen termari ja se jos mikä on varma että
talvella lämmitin ei välttämättä puhalla niin kylmää kuin normaalisti
eikä se nyt vielä varmaa ole että toimiiko auto niin kuin pitäisi
nyt on ollut hieman viileämpää...
ja sitten se että mikä on oikea lämpötila niin sitä ei varmaan tiedä
insinööritkään sillä itse olen vahvasti sitä mieltä
että, mersun lämpötila ei pysy minuuttia pidempää siinä samassa lukemassa missä hetki sitten oli...
w124 200d vm.92
w202 250td vm.96
w202 280 vm. 95
w202 250td vm.96
w202 280 vm. 95
Vanha totuushan on, että siinä vaiheessa, kun moottorin lämpö alkaa huojua, on odotettavissa lähiaikoina kannentiiviste- tai kansiremonttia. Tämä lämmön huojuminen johtuu siitä, että palotilasta pääsee hieman painetta jäähdytysjärjestelmään ja lämpömittarin anturi saa ajoittain väärää tietoa jäähdytysnesteeseen sekoittuneen ilman ja pakokaasujen vuoksi. Nämä kaasut häiritsevät myös nesteen normaalia kiertoa. Kannattaa tutkia jäähdytysjärjestelmää: kertyykö liikaa painetta, tuntuuko jäähdytysnesteessä pakokaasun haju, kupliiko jäähdytysneste auton käydessä?
- Lehtonen250
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
- Paikkakunta: Nurmijärvi
nyt ihan oikeesti loppu tuo tuommoinen auton läpsiminen!Fenton kirjoitti:Vanha totuus on se, että kun Mersun mittarissa rupeaa lämmöt vaeltelemaan, on valmistauduttava antamaan napakka isku kojelaudan korvalle...
jos mittarissa vikaa olisi niin kyllä ihmettelen jos se ilmenee vain
liikenne valoissa..?
kansi voipi olla menossa sillä tietääkseni tämmöinen 170000tkm
ajettu iso myllyinen pensa mersu alkaa olla tiensä päässä
ja kuutos koneiden ongelma tuntuu olevan tämä kansi
oli sitten mersu taikka bemari sama laulu joka kerta
nyt kun, on ollut viileitä ja kosteita kelejä niin auto on toiminut moitteettomasti vaan lämpötila kun nousee niin lämmöt nousee siinä samassa.
ja se on hieman hämärän peitossa että, minkä takia visko tarttuisi vasta 90-95 asteen tiettämissä sillä 95astetta on pitsikannelle jo kova paukku

w124 200d vm.92
w202 250td vm.96
w202 280 vm. 95
w202 250td vm.96
w202 280 vm. 95
Jonkinlaista suuntaa lämpötilasta saa myös ihan tavallisella infrapuna-pintalämpömittarilla, ajon aikana tosin hieman hankalaa, mutta hyviä vertailutuloksia saa, kun mittaa kylmän, normaalilämpöisen ja ns. ylikuuman moottorin lämpöjä esim. termostaattikotelon tienoilta. Mittaus tietenkin tulee tehdä aina samasta pisteestä.
Termarikaan ei sitten auttanut.
En ole jaksanut miettiä asiaa sen jälkeen kun totesin viskon toimivan eli pyörii tahmeasti koneen ollessa kuuma heti sammuttamisen jälkeen. Luulisi että ihan lukkoon se ei mene koskaan. Kokeilin erästä toista autoa ja siinä visko oli paljon löysempi heti sammuttamisen jälkeen ja lämmöt pysyy vakaana jatkuvasti.
Mersun tyhjäkäyntihän on aika alhainen, joten nesteen hidastunut virtaus varmaakin nostaa vähän lämpöjä termostaatin tietämillä luonnollisesti.
Se mikä tässä on hulluinta niin odotappa talvea. MItä kovempi pakkanen sitä halukkaammin lämmöt kiipeää ylös. Keulille kun laittaa pahvin niin rauhottuu kummasti. Jäähdytysnesteessä on potkua sen verran että ei varmasti jäädy tai mene sohjoksi.
Miten seuraavat tekijät:
- Lämpötilanturi rikki (yliherkkä ?)
- kokeilla ajoa esim 40 % nesteillä ?
- voikohan liikennevaloissa mennä syylärin läpi jo ennestään koneen lämmittämää ilmaa ? Tätä teoriaa ei tue kovan pakkasen sama ilmiö.
Itse epäilisin anturia seuraavaksi.
Koneen veden kierto on vähintään mielenkiintoisesti rakennettu. Molemmat putket syyläristä tulee siihen vesipumpun lähelle ja siinä sitten sotketaan vesiä enempi tai vähempi menestyksekkäästi.
En ole jaksanut miettiä asiaa sen jälkeen kun totesin viskon toimivan eli pyörii tahmeasti koneen ollessa kuuma heti sammuttamisen jälkeen. Luulisi että ihan lukkoon se ei mene koskaan. Kokeilin erästä toista autoa ja siinä visko oli paljon löysempi heti sammuttamisen jälkeen ja lämmöt pysyy vakaana jatkuvasti.
Mersun tyhjäkäyntihän on aika alhainen, joten nesteen hidastunut virtaus varmaakin nostaa vähän lämpöjä termostaatin tietämillä luonnollisesti.
Se mikä tässä on hulluinta niin odotappa talvea. MItä kovempi pakkanen sitä halukkaammin lämmöt kiipeää ylös. Keulille kun laittaa pahvin niin rauhottuu kummasti. Jäähdytysnesteessä on potkua sen verran että ei varmasti jäädy tai mene sohjoksi.
Miten seuraavat tekijät:
- Lämpötilanturi rikki (yliherkkä ?)
- kokeilla ajoa esim 40 % nesteillä ?
- voikohan liikennevaloissa mennä syylärin läpi jo ennestään koneen lämmittämää ilmaa ? Tätä teoriaa ei tue kovan pakkasen sama ilmiö.
Itse epäilisin anturia seuraavaksi.
Koneen veden kierto on vähintään mielenkiintoisesti rakennettu. Molemmat putket syyläristä tulee siihen vesipumpun lähelle ja siinä sitten sotketaan vesiä enempi tai vähempi menestyksekkäästi.

Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Syitä voi olla monia, mutta varmista nyt kuitenkin, että paisuntasäiliön korkissa on se muovinen, noin 5 centin kolikon kokoinen prikka paikallaan. Pudotessaan paisuntasäiliöön ja sieltä putkistoon se haittaa vesikiertoa ja aiheuttaa lämpötilan nousua. Näin ainakin Dieselissä.Lehtonen250 kirjoitti:[
nyt kun, on ollut viileitä ja kosteita kelejä niin auto on toiminut moitteettomasti vaan lämpötila kun nousee niin lämmöt nousee siinä samassa.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB:n oppaasta kohdasta M104:n kytkeytymislämmöt:
Typ Viskonumero Lämpötila
124 1032000422 96-104
129 1032000622 92-100
140 1032000222 92-100
202 1032000522 102-110
210 1032000322 92-100
Termostaatti aukeaa kaikissa 85-89 ja se on täysin auki 102:ssa asteessa.
Ilmastointi alkaa pätkiä 121-123 asteessa ja sulkeutuu 126-128:ssa.
Sähköinen puhallin käynnistyy ykkösnopeudelle ennen viskoa ja
kakkoselle viskon jälkeen. Lämpötilat voivat riippua ilmastoinnin paineesta ja moottorin lämpötilasta ja ajonopeudesta mallista riippuen.
Paisuntasäiliön korkki aukeaa (210: 2 vaiheessa) paineesta ja lämpötilasta
riippuen, ei ennen 1,3 baaria tai 130 astetta.
Typ Viskonumero Lämpötila
124 1032000422 96-104
129 1032000622 92-100
140 1032000222 92-100
202 1032000522 102-110
210 1032000322 92-100
Termostaatti aukeaa kaikissa 85-89 ja se on täysin auki 102:ssa asteessa.
Ilmastointi alkaa pätkiä 121-123 asteessa ja sulkeutuu 126-128:ssa.
Sähköinen puhallin käynnistyy ykkösnopeudelle ennen viskoa ja
kakkoselle viskon jälkeen. Lämpötilat voivat riippua ilmastoinnin paineesta ja moottorin lämpötilasta ja ajonopeudesta mallista riippuen.
Paisuntasäiliön korkki aukeaa (210: 2 vaiheessa) paineesta ja lämpötilasta
riippuen, ei ennen 1,3 baaria tai 130 astetta.
Tein taas tieteellisen kokeen.
Ulkolämpömittari näytti komeat 31 astetta lämmintä. Mersu alkoin nostella lämpömittaria liikennevaloissa joten päätin kokeilla kaupan pihalla että keittääkö kone vai ei. Lämmöt nousee ilmastointi päällä sinne 98 asteeseen ja sitten lähtee aina edessä olevat kaksi puhallinta käyntiin ja lämmöt laskee vähän. Pannuhuoneen puolelta tuntuu tulevan tosi kuumaa ilmaa.
Vähän kierroksia nostamalla lämmöt laskee nopeasti alle 90 asteen.
Kertokaapa viisaammat mistä johtuu että kahden venttilinnostajan naputus lakkasi tämän 10 minuutin testin jälkeen ?
Ulkolämpömittari näytti komeat 31 astetta lämmintä. Mersu alkoin nostella lämpömittaria liikennevaloissa joten päätin kokeilla kaupan pihalla että keittääkö kone vai ei. Lämmöt nousee ilmastointi päällä sinne 98 asteeseen ja sitten lähtee aina edessä olevat kaksi puhallinta käyntiin ja lämmöt laskee vähän. Pannuhuoneen puolelta tuntuu tulevan tosi kuumaa ilmaa.
Vähän kierroksia nostamalla lämmöt laskee nopeasti alle 90 asteen.
Kertokaapa viisaammat mistä johtuu että kahden venttilinnostajan naputus lakkasi tämän 10 minuutin testin jälkeen ?

Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
- juppepuputti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 385
- Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10
Hmmmm ....
Voiskos lämpöongelmiin olla vikana vesipumppu .
Bemarissa (M50 ainakin) oli näitä muovisia vesipumpun siivapyöriä, jotka alko vanhemmiten pyörimään akselillaan.
Jänniä efektejä teki, vian alussa lämmöt nousi vasta "revitellessä" . Ja visko ei tottakai nappaa päälle , kun pumppu ei jaksa työntää lämpöstä vettä koneesta syyläriin tarpeeksi vauhdilla.
Voiskos lämpöongelmiin olla vikana vesipumppu .
Bemarissa (M50 ainakin) oli näitä muovisia vesipumpun siivapyöriä, jotka alko vanhemmiten pyörimään akselillaan.
Jänniä efektejä teki, vian alussa lämmöt nousi vasta "revitellessä" . Ja visko ei tottakai nappaa päälle , kun pumppu ei jaksa työntää lämpöstä vettä koneesta syyläriin tarpeeksi vauhdilla.
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
Kahdessa edellisessä mersussani oli tämä ilmiö,että lämmöt nousi tyhjäkäyn nillä.Ei vaikuttanut menoon mitenkään eikä mikään rikkunut.Molemmat autot oli minulla 6 vuotta.Silloin kun toisesta meni vesipumppu,alkoi lämmöt nousta ja laskea tilanteesta riippumatta.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Jos termostaatti on tuore (max. 3 v vanha), niin anna palaa vaan.
Sadan nurkilla se on kesällä ihan ok
nimim. SFC 110353
Sadan nurkilla se on kesällä ihan ok
nimim. SFC 110353

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Jos mittari näyttää oikein, niin mielestäni autosi käy liian kylmänä ja vaatii termostaatin vaihdon. Kyllä se siinä 80 viivan tuntumassa ja hieman päälle saisi matka-ajossa olla.araC280 kirjoitti:Mulla matka ajossa lämmöt ovat siinä 65-75astetta.Kyläbildeä ajaessa lämmöt nousee siinä 80-90 asteeseen.Eli mulla ilmeisesti kohallaan??