Mersun lämmöt soutaa ja huopaa.?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Lehtonen250
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
Paikkakunta: Nurmijärvi

Mersun lämmöt soutaa ja huopaa.?

Viesti Kirjoittaja Lehtonen250 »

Mikähän siinä on kun ei tuppaa nuo lämmöt pysymään aisoissa
visko on juuri vaihdettu (edellinen omistaja vaihdattanut liikkeessä)

jäähdytys nesteet vaihdettu siinä samassa vaan silti kun vaunua vedimme
niin aina liikenne valoissa lämmöt siinä sadan kieppeillä

jostain kumman syystä visko ei ota kiinni vaikka kuinka olis lämmöt koholla ihmettelen kovasti...?

luin haku ohjelman kautta juttuja vaan en oikein ymmärrä että
minkä takia saksalaiset insinöörit olisi kyseisen auton suunnitellut
niin että kuljettaja joutuu ressin partaalla kuikuilemaan lämpömittaria

olisikohan tähän ongelmaan jotain ratkaisua vai pitääkö sen kanssa vain
tottua elelemään?

w202 280bensa vm.95 sedan

edellisen autoni w202 250td vm.96 sedan kanssa sama ongelma?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14188
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mitenkäs jäähdytin ja termostaatti?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Siis lämmöt nousee vain vaunua vetäessä, eikä normaaliajossa?
Jos se kesäkuumalla vaununvedossa nostaa lämmöt sataan, muttei juuri yli, niin ei siinä kyllä välttämättä ole vikaa.. Raskas ajo, ahdas konehuone->lämpö nousee. Vaan eihän se nyt vielä ole lähelläkään keittämistä, siellähän se 110 asteen jälkeen vasta.

Ja se termari kannattaa kyllä kokeeksi vaihtaa. Jos on saatavana useampia lämpöarvoja, niin kokeile sitä kylmintä.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
Lehtonen250
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Lehtonen250 »

Ihan kaikennäköisessä ajossa ei pelkästään vaunun vedossa
ja siis vaikka jäähdytin olisi sottanen taikka termari viallinen niin
kyllähän täysin mekaanisesti toimivan viskon luulisi tarttuvan??

luin jostain etelän termarista.. tuonti autohan tämäkin vaan luulisi
termarin juuri silloin aukeavan

jos vertaan muita edesmenneitä autojani niin mersuissa tämä ongelma
tuntuu olevan erittäin yleinen

ja tosiaan en tiedä kuinka ylös lämmöt nousisi jos tyhjäkäynnillä autoa
pitäisin jonku tovin...

millaisissa lämpötiloissa teidän autonne visko tarttuu? :shock:

sen verran pitänee nostaa vanha johtotähti parrasvaloihin että,
w124 200d:ni vm.92 sedan ei nostanut lämpöjä vaikka
lusikka tapissa painettiin menemään ympäri koto suomea ja vaikka tyhjäkäyntiä olisi pitänyt aamusta iltaan kova rassi :lol:

taitaa olla isojen roottoreiden ongelma...?
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Räplää lämpö anturin johtoa moottorin päästä ja mittarin takaa kurottelemalla.
Lyö avo kämmenellä koje taulun päälle mittarin kohdalla - näin oikeat mersu miehet tekee liikenne valoissa.

Voit myös kokeilla mitatata laserilla moottorin pintalämpöä lokin kyljestä.Jospa siinä on vain mittarivika, kun ei keitä.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
japperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 271
Liittynyt: Su 20.04.2008 15:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja japperi »

taitaa olla isojen roottoreiden ongelma...?[/quote]

No mulla noissa 280:ssä visko nappaa kiinni siellä sadan korvilla ja sen ylemmäksi lämpömittari ei juuri nouse vaikka kivitaloa vetäisi perässä.
Tuo kone on muuten aika kranttu ilmattava nesteen vaihdon jälkeen,eli paisuntasäiliön puoli tunkilla ylös ja alavesiletkusta puristelua korkki auki kunnes ilmat on poistuneet.
Termostaatti kannattaa vaihtaa,ei ole kallis investointi ja säästää parhaimmassa tapauksessa kansitiivisteen palamiselta.
Avatar
Lehtonen250
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Lehtonen250 »

kiitos vinkeistä!

tilasin kl-varaosasta termarin aukee 79:ssä

ja jäähytintä hieman putsailin paineilmalla toivotaan että tilanne
korjaantuu...
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Onko jäähdyttimen korkki oikeanlainen.

Vanhemmissa (W123,W124, W126 yms..) on ainankin kahta eri rotua jäähdyttimen korkkeja. Jos paisarissa on vääränarvoinen korkki, niin silloin lämpömittari soutaa ja huopaa, sekä myös ylävesiletku on tavattoman kova ylisuuren paineen takia.

Samasta syystä särkee sitten myös vesipumpun tiivisteita yms pikkumukavaa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Lehtonen250
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Lehtonen250 »

Mesedesi kirjoitti:Onko jäähdyttimen korkki oikeanlainen.
mikähän lie sitten se oikea arvo...?

korkki on kyllä ihan alkuperäinen... en usko että olisi ainakaan kukaan vaihtanut

mitäs muuten tuumaatte kun autossani on värittömät jäähytys
nesteet? ensimmäisen kerran tuli vastaan..?

aina ennen ollut vihreät tai peräti punaiset
mittasin pakkas kestävyyden niin näytti kyllä -30astetta tokkopa sillä
väliä tuli vaan mieleen. :roll:
Kummisetä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 17.09.2005 18:25
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

Mulla on samaa vikaa mut MB-asentaja kertoi että 124-koppasissa on aika usein mittarivikaa. Visko lähtee 105ssä mukaan ja lämmöt putoo alle sadan suhteellisen nopeesti, eli ei kuulemma syytä huoleen.
Kummisetä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 17.09.2005 18:25
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

Niin ja juuri maanantaina vaihdoin värittömät nesteet vihreisiin. Edellisessä tuontipelissä oli punaset.
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Samaa ihmettelen

Viesti Kirjoittaja Noname »

Ihan sama täälläkin. Lämmöt elää etenkin tyhjäkäynnillä siinä karvan päälle 80 ja 88 väliä. Käsittääkseni se seuraava viiva siinä mittarissa on 90 astetta eikä sata.

Visko on kunnostettu ja tuntuisi ottavan hyvin kiinni, joten sitä ei voi syyttää.

Testasin pari päivää sitten että mitä käy jos antaa vaan lämpöjen nousta ilmastoinnin vinkuessa täydellä teholla. Lämmöt pysähtyy sen seuraavan viivan alle ja lähtee hitaaseen laskuun päätyen siihen 83 tienoille ja alkaa taas nousta hitaasti. Keittämään ei kone ruvennut vaikka kuinka yritin. Ulkona oli lämmintä 24 astetta.

Onkohan niin että termari aukeaa siinä 88 asteen kohdalla vasta ? :roll:

Lämmöt laskee kymmenessä sekunnissa jos kierrokset nostaa kahteen tonniin eli jäähdytys kapasiteetin puutteesta ei ole kyse ja jäähdytinhän on varmasti reilun kokoinen.

Kone siis M104.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
Lehtonen250
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Lehtonen250 »

alkuperäinen termari ainakin minun autossani aukeaa 87asteessa

nyt ois termari vaihettu ja ainakin nyt tuntuisi että vika on kadonnut
sillä lämmöt ei nouse yli 83:en vaikka pitäisi kuinka kauan tyhjäkäynnillä

tosin nyt hieman viileämpi keli ja termari on siis tosissaan 79

vanhassa termarissa oli jotain häikkää se näytti olevan koko ajan hieman raollaan eli ei toiminut normaalisti...
w124 200d vm.92
w202 250td vm.96
w202 280 vm. 95
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Jaahas..

Viesti Kirjoittaja Noname »

Termari siis toimii vähän miten sattuu. Varmaankin sama vika täälläkin suunnassa.

Minkä merkkinen termostaatti tuli ja paljonko kustansi ?

Seuraava hyvä kysymyn onkin että mikä lämpötila on oikea. Jos tehtaalta toimitetaan 88 asteinen malli ja varaosa on 83 astetta. Luulisi että talvella tuo alkaa tuntua lämmityslaitteen tehoissa jos kennolle menee lähes 5 astetta kylmempää vettä. Minusta lämppäri saisi olla tehokkaampikin.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
Lehtonen250
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Lehtonen250 »

Joku tarvikeosa kl-varaosasta tampereelta hinta 25e hieman kalliinpi
kuin tuo normaali 87asteen termari ja se jos mikä on varma että
talvella lämmitin ei välttämättä puhalla niin kylmää kuin normaalisti

eikä se nyt vielä varmaa ole että toimiiko auto niin kuin pitäisi
nyt on ollut hieman viileämpää...

ja sitten se että mikä on oikea lämpötila niin sitä ei varmaan tiedä
insinööritkään sillä itse olen vahvasti sitä mieltä
että, mersun lämpötila ei pysy minuuttia pidempää siinä samassa lukemassa missä hetki sitten oli...
w124 200d vm.92
w202 250td vm.96
w202 280 vm. 95
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Visko tarttuu vähitellen 90-95 asteessa ainakin OM 603:ssa.

Se on aika herkkä hajoamaan, irrallaan se pitäisi olla pystyasennossa
eikä lainkaan ainakaan etupuoli alaspäin.
Märsa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 18.11.2007 22:46
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Märsa »

Vanha totuushan on, että siinä vaiheessa, kun moottorin lämpö alkaa huojua, on odotettavissa lähiaikoina kannentiiviste- tai kansiremonttia. Tämä lämmön huojuminen johtuu siitä, että palotilasta pääsee hieman painetta jäähdytysjärjestelmään ja lämpömittarin anturi saa ajoittain väärää tietoa jäähdytysnesteeseen sekoittuneen ilman ja pakokaasujen vuoksi. Nämä kaasut häiritsevät myös nesteen normaalia kiertoa. Kannattaa tutkia jäähdytysjärjestelmää: kertyykö liikaa painetta, tuntuuko jäähdytysnesteessä pakokaasun haju, kupliiko jäähdytysneste auton käydessä?
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Vanha totuus on se, että kun Mersun mittarissa rupeaa lämmöt vaeltelemaan, on valmistauduttava antamaan napakka isku kojelaudan korvalle... :wink:
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Märsa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 18.11.2007 22:46
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Märsa »

Niinpä niin... mittarissa ja mittarissa, moottorin lämpötila kai se kuitenkin on, joka jotakin merkitsee?
Avatar
Lehtonen250
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Lehtonen250 »

Fenton kirjoitti:Vanha totuus on se, että kun Mersun mittarissa rupeaa lämmöt vaeltelemaan, on valmistauduttava antamaan napakka isku kojelaudan korvalle... :wink:
nyt ihan oikeesti loppu tuo tuommoinen auton läpsiminen!
jos mittarissa vikaa olisi niin kyllä ihmettelen jos se ilmenee vain
liikenne valoissa..?

kansi voipi olla menossa sillä tietääkseni tämmöinen 170000tkm
ajettu iso myllyinen pensa mersu alkaa olla tiensä päässä

ja kuutos koneiden ongelma tuntuu olevan tämä kansi
oli sitten mersu taikka bemari sama laulu joka kerta

nyt kun, on ollut viileitä ja kosteita kelejä niin auto on toiminut moitteettomasti vaan lämpötila kun nousee niin lämmöt nousee siinä samassa.

ja se on hieman hämärän peitossa että, minkä takia visko tarttuisi vasta 90-95 asteen tiettämissä sillä 95astetta on pitsikannelle jo kova paukku :lol:
w124 200d vm.92
w202 250td vm.96
w202 280 vm. 95
Märsa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 18.11.2007 22:46
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Märsa »

Jonkinlaista suuntaa lämpötilasta saa myös ihan tavallisella infrapuna-pintalämpömittarilla, ajon aikana tosin hieman hankalaa, mutta hyviä vertailutuloksia saa, kun mittaa kylmän, normaalilämpöisen ja ns. ylikuuman moottorin lämpöjä esim. termostaattikotelon tienoilta. Mittaus tietenkin tulee tehdä aina samasta pisteestä.
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

Termarikaan ei sitten auttanut.

En ole jaksanut miettiä asiaa sen jälkeen kun totesin viskon toimivan eli pyörii tahmeasti koneen ollessa kuuma heti sammuttamisen jälkeen. Luulisi että ihan lukkoon se ei mene koskaan. Kokeilin erästä toista autoa ja siinä visko oli paljon löysempi heti sammuttamisen jälkeen ja lämmöt pysyy vakaana jatkuvasti.

Mersun tyhjäkäyntihän on aika alhainen, joten nesteen hidastunut virtaus varmaakin nostaa vähän lämpöjä termostaatin tietämillä luonnollisesti.

Se mikä tässä on hulluinta niin odotappa talvea. MItä kovempi pakkanen sitä halukkaammin lämmöt kiipeää ylös. Keulille kun laittaa pahvin niin rauhottuu kummasti. Jäähdytysnesteessä on potkua sen verran että ei varmasti jäädy tai mene sohjoksi.

Miten seuraavat tekijät:

- Lämpötilanturi rikki (yliherkkä ?)
- kokeilla ajoa esim 40 % nesteillä ?
- voikohan liikennevaloissa mennä syylärin läpi jo ennestään koneen lämmittämää ilmaa ? Tätä teoriaa ei tue kovan pakkasen sama ilmiö.

Itse epäilisin anturia seuraavaksi.

Koneen veden kierto on vähintään mielenkiintoisesti rakennettu. Molemmat putket syyläristä tulee siihen vesipumpun lähelle ja siinä sitten sotketaan vesiä enempi tai vähempi menestyksekkäästi. :?
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Lehtonen250 kirjoitti:[
nyt kun, on ollut viileitä ja kosteita kelejä niin auto on toiminut moitteettomasti vaan lämpötila kun nousee niin lämmöt nousee siinä samassa.
Syitä voi olla monia, mutta varmista nyt kuitenkin, että paisuntasäiliön korkissa on se muovinen, noin 5 centin kolikon kokoinen prikka paikallaan. Pudotessaan paisuntasäiliöön ja sieltä putkistoon se haittaa vesikiertoa ja aiheuttaa lämpötilan nousua. Näin ainakin Dieselissä.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

MB:n oppaasta kohdasta M104:n kytkeytymislämmöt:

Typ Viskonumero Lämpötila
124 1032000422 96-104
129 1032000622 92-100
140 1032000222 92-100
202 1032000522 102-110
210 1032000322 92-100

Termostaatti aukeaa kaikissa 85-89 ja se on täysin auki 102:ssa asteessa.
Ilmastointi alkaa pätkiä 121-123 asteessa ja sulkeutuu 126-128:ssa.

Sähköinen puhallin käynnistyy ykkösnopeudelle ennen viskoa ja
kakkoselle viskon jälkeen. Lämpötilat voivat riippua ilmastoinnin paineesta ja moottorin lämpötilasta ja ajonopeudesta mallista riippuen.

Paisuntasäiliön korkki aukeaa (210: 2 vaiheessa) paineesta ja lämpötilasta
riippuen, ei ennen 1,3 baaria tai 130 astetta.
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Noname »

Tein taas tieteellisen kokeen.

Ulkolämpömittari näytti komeat 31 astetta lämmintä. Mersu alkoin nostella lämpömittaria liikennevaloissa joten päätin kokeilla kaupan pihalla että keittääkö kone vai ei. Lämmöt nousee ilmastointi päällä sinne 98 asteeseen ja sitten lähtee aina edessä olevat kaksi puhallinta käyntiin ja lämmöt laskee vähän. Pannuhuoneen puolelta tuntuu tulevan tosi kuumaa ilmaa.

Vähän kierroksia nostamalla lämmöt laskee nopeasti alle 90 asteen.

Kertokaapa viisaammat mistä johtuu että kahden venttilinnostajan naputus lakkasi tämän 10 minuutin testin jälkeen ? :shock:
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
juppepuputti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10

Viesti Kirjoittaja juppepuputti »

Hmmmm ....

Voiskos lämpöongelmiin olla vikana vesipumppu .

Bemarissa (M50 ainakin) oli näitä muovisia vesipumpun siivapyöriä, jotka alko vanhemmiten pyörimään akselillaan.

Jänniä efektejä teki, vian alussa lämmöt nousi vasta "revitellessä" . Ja visko ei tottakai nappaa päälle , kun pumppu ei jaksa työntää lämpöstä vettä koneesta syyläriin tarpeeksi vauhdilla.
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1283
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ari »

Kahdessa edellisessä mersussani oli tämä ilmiö,että lämmöt nousi tyhjäkäyn nillä.Ei vaikuttanut menoon mitenkään eikä mikään rikkunut.Molemmat autot oli minulla 6 vuotta.Silloin kun toisesta meni vesipumppu,alkoi lämmöt nousta ja laskea tilanteesta riippumatta.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
araC280
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Ke 11.03.2009 18:57
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja araC280 »

Mulla matka ajossa lämmöt ovat siinä 65-75astetta.Kyläbildeä ajaessa lämmöt nousee siinä 80-90 asteeseen.Eli mulla ilmeisesti kohallaan??
Mercedes benz C280 vm1996 elegance
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Jos termostaatti on tuore (max. 3 v vanha), niin anna palaa vaan.
Sadan nurkilla se on kesällä ihan ok

nimim. SFC 110353 :D
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

araC280 kirjoitti:Mulla matka ajossa lämmöt ovat siinä 65-75astetta.Kyläbildeä ajaessa lämmöt nousee siinä 80-90 asteeseen.Eli mulla ilmeisesti kohallaan??
Jos mittari näyttää oikein, niin mielestäni autosi käy liian kylmänä ja vaatii termostaatin vaihdon. Kyllä se siinä 80 viivan tuntumassa ja hieman päälle saisi matka-ajossa olla.
Vastaa Viestiin