Katsellut vähän 211-sarjan e-klassea...
Eli mitä tuossa laatikossa on erona kun joissakin on ollut laatikossa napissa W/S ja yleensä on C/S? Winter-Comfort? Mutta mikä on erona?
Ja toinen kysymys, miksi E270 autoja on paljon manuaalina? Saksassa kun sopivan haun tekee niin 1/3 autoista on manuaaleja. Tokko tuossa automaatti kestä...
Marko
Laatikko W/S tai C/S ja E270 paljon manuaaleja
Laatikko W/S tai C/S ja E270 paljon manuaaleja
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
___________________________
Mersukalusto:
Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR
ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Olen antanut itselleni kertoa (siis jostain olevinaan luin) että 270CDI kone oli tehokkain mersun dieselkone mihin sai manuaalilootan... nyt kaikki 320CDIn:n omistajat saavat todentaa tämän vääräksi... bensakoneita taitaa kyllä ainakin löytyä manuaaleina. 
Edit: nettiauton pikahaulla löytyi vain neljä manuaalilootaista 320 bensakonetta (nekin vm-93) eikä yhtään dieseliä...
Edit: nettiauton pikahaulla löytyi vain neljä manuaalilootaista 320 bensakonetta (nekin vm-93) eikä yhtään dieseliä...
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Tuo W/S ja C/S taitaa muuttua joskus ensimmäisissä uudistuksissa. Ainankin alkupään mallit on tuolla W/S napilla. Ohjelmallisesta erosta ei tietoa (W/C), eli onko tuossa vain nimitys muuttunut, vai koko vaihtoohjelma eri.
270CDI kannattaa ehdottomasti ottaa automaattina. Laatikko on sama kuin isommissa diesel koneissa ja kestää.
Tosin ostettaessa kannattaa tsekata onko autossa Valeon -syyläri, tästä löytyy haulla paljon juttua.
Valeon syylärin kanssa on vika mahdollisuus että jäähdytysnesteet ja laatikkoöljyt menee sekaisin (laatikon lauhdutin kiertää syylärin sisällä).
Hauksi w211 tai valeo, niin löytyy mm.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ight=valeo
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... light=w211
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... light=w211
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... light=w211
Lisäksi automaattina saat +25Nm lisää vääntöä, jo se kertoo kumpi noista askeista kestää. Manuaalissa vääntö on laatikon keston takia tiputettu 400Nm.n, kun se automaatissa on 425Nm. Tämä on hyvä muistaa jos lastutus tms. on käynyt mielessä. Automaatin väännön kesto oli muistaakseni yli 700Nm.
270CDI kannattaa ehdottomasti ottaa automaattina. Laatikko on sama kuin isommissa diesel koneissa ja kestää.
Tosin ostettaessa kannattaa tsekata onko autossa Valeon -syyläri, tästä löytyy haulla paljon juttua.
Valeon syylärin kanssa on vika mahdollisuus että jäähdytysnesteet ja laatikkoöljyt menee sekaisin (laatikon lauhdutin kiertää syylärin sisällä).
Hauksi w211 tai valeo, niin löytyy mm.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ight=valeo
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... light=w211
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... light=w211
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... light=w211
Lisäksi automaattina saat +25Nm lisää vääntöä, jo se kertoo kumpi noista askeista kestää. Manuaalissa vääntö on laatikon keston takia tiputettu 400Nm.n, kun se automaatissa on 425Nm. Tämä on hyvä muistaa jos lastutus tms. on käynyt mielessä. Automaatin väännön kesto oli muistaakseni yli 700Nm.
Viimeksi muokannut mikkiz, Ma 04.08.2008 10:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX: S211 Avantgarde, Airmatic DC jnejne....
- Väsynyt Mies
- Vakiokalustoa

- Viestit: 141
- Liittynyt: Ti 05.06.2007 19:29
- Paikkakunta: Kotka
Re: Laatikko W/S tai C/S ja E270 paljon manuaaleja
Taitaavat olla Winter/Summer ja Comfort/Sport.MarkoV kirjoitti:Katsellut vähän 211-sarjan e-klassea...
Eli mitä tuossa laatikossa on erona kun joissakin on ollut laatikossa napissa W/S ja yleensä on C/S? Winter-Comfort? Mutta mikä on erona?
Ja toinen kysymys, miksi E270 autoja on paljon manuaalina? Saksassa kun sopivan haun tekee niin 1/3 autoista on manuaaleja. Tokko tuossa automaatti kestä...
Marko
Sen tiedän ainankin, että winter-asennossa lähetään 2. vaihteella liikkeelle ja vaihellaan isompaa silmään matelemmilla kierroksilla ku summer-moodis. Eikä winterillä kickdownillakaan kierrä ku johonki 4500rpm asti.
Oiskohan tuo niin, että Comfortilla ja Sportilla on erona tuo vaihtamisajankohta, eli comfortilla isompaa tupaan pienemmillä kierroksilla ja ehkä vaihtaminen on pehmeempää ku sport-asennolla. Muuten tuskin on eroo comfortilla ja sportilla, kiertää tappiin kickdownilla ja lähtee ykkösellä liikkeelle molemmilla asennoilla.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
-MB S212 E220T Bluetec -15
-MB S203 C180T -03
Ex.
-MB X204 GLK220 -14
-MB S210 E240T -99
-MB S202 C180T -00
Nyk.
-MB S212 E220T Bluetec -15
-MB S203 C180T -03
Ex.
-MB X204 GLK220 -14
-MB S210 E240T -99
-MB S202 C180T -00


