211 hakusalla, auttakaa miestä mäen alla

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

211 hakusalla, auttakaa miestä mäen alla

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Ajatuksena Saksasta hankkia -04/-05 211-korinen.
Oma valinta ei ole vielä ihan selvillä, eli arvon 220/270CDI:n välillä samoin kuin sedanin ja farkun välillä. Automaatti on kuitenkin ehdoton. Nykyinen auto V50 ja farkkuja ollut enemmänkin. Tosin ei se nyt mikään ehdoton ole.
Perustelkaapa miksi tulisi hankkia joku tietty versio koneesta ja mallista ;-) Itse pystyn perustelemaan kaikki vaihtoehdot varsin hyvin itselleni ;-) Eli kannattaako farkut unohtaa mahdollisesti kalliin takaiskunvaimennuksen remontien vuoksi jne...

Joo ja mietinnässä malliversio, eli mieluummin Avantgarde tai Elegance. Olikos Avantgardessa alusta jäykempi vakiona?

Niin ja toimiiko nuo navihommat eli 50APS ja Comand Suomessa? Vaatinee erillisen CD:n? Onko tyyris hankkia?
Onko kaikissa farkuissa se sähköinen rullaverhon ylösmeno kun luukku avataan vai onko tuo joku lisävaruste?

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
jami
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Ke 07.04.2004 20:09
Paikkakunta: itä-suomi

jotain aluksi

Viesti Kirjoittaja jami »

Avatar
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Su 02.11.2003 15:03
Paikkakunta: Augsburg/Joutseno

Re: jotain aluksi

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Jostakin syystä tuo ai auennut, mutta kiitti vinkistä. Löysin sieltä mm. tämän:
http://www.tekniikanmaailma.fi/product?file=6490089.pdf

Ja kuume senkun nousee ;-)

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
____________________________
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Re: 211 hakusalla, auttakaa miestä mäen alla

Viesti Kirjoittaja harriba »

MarkoV kirjoitti: Niin ja toimiiko nuo navihommat eli 50APS ja Comand Suomessa? Vaatinee erillisen CD:n? Onko tyyris hankkia?
Onko kaikissa farkuissa se sähköinen rullaverhon ylösmeno kun luukku avataan vai onko tuo joku lisävaruste?
Marko
50:stä en tiedä mitään.

Comand APS on DVD-pohjainen vempain, johon saa karttapäivityksiä (sisältyy huolenpitosopimukseen). Navi on mielestäni varsin hyvä. Ei ole mitenkään glamoröösi mutta luotettava ja mukava käyttää. Jostain syystä saksankielinen opastus on kivempi kuin englanninkielinen :) Kinttupoluilla tuo ei osaa antaa kääntymisohjeita, ainoastaan näyttää kartalta paikan ja suuntanuolen. Vempaimen jälkiasennus on mahdollista muttei erityisen helppoa tai halpaa. Navilla on oma DVD-asema tavaratilassa (mulla farkku). Rullaverho on käsittääkseni vakkari.

Kun kerran Saksasta haet, niin lisävarusteita löytyy varmaan hiukan eri tavalla kuin tavan Suomiautoista.

Alla omat kokemukseni joistakin muista lisävarusteista.

- 4matic (neliveto): Tästä en luovu
- Airmatic DC (ilmajousitus): Mukava, mutta ilmankin elää. Napista saatava
lisämaavara tosin joskus ollut hyödyksi.
- Thermotronic (nelialueilmastointi): Toimii erittäin hyvin. En tosin tiedä
mikä on käytännön ero vakkari-ilmastointiin.
- Puhelinvalmius: Toimii oikein hyvin, MUTTA hyvin harva puhelin tuettu.
Mulla appiukon vanha 6310i dual simmillä kiinteästi autossa.
Uudempiin saa kait bluetooth tuen, joka hiukan enemmän
yhteensopiva nykypuhelimien kanssa.
- Parktronic (parkkitutka): Ihan ok varuste
- Automaattisesti tummentuvat peilit: Ilman muuta
- Ilmastoidut penkit: Ei liimaannu persus nahkapenkkiin. Varsin harvoin
käytössä.
- Sataan suuntaan säätyvä penkki: Mm. tarvittaessa puristelee munuaisia
kaarteessa ja hieroo ristiselkää. Melko turhaa.
- Sähköllä aukeava takaluukku (farkku): Aivan ehdoton
- Webasto (akkulaturilla ja kaukosäätimellä): Talvella yliveto
- Pohjapanssari: Ihan mukava olemassa
- Kääntyvät dual xenon valot: Tiedä häntä onko tuosta kääntymisestä paljoa
käytännön hyötyä.
- Sähköllä säätyvät penkit muistilla: Jep
- Kiinteät verhot takaovissa: Erittäin hyvät jos takana matkustaa tenava.
Ei tarvitse liimailla mitään järkyttäviä mikkihiiri imukuppiverhoja.
- Piiloon kääntyvä vetokoukku: Hyvä, jälkiasennus maksanee tsiljoonan
- Logic 7 audio: Ehdoton ainakin mulle
- Lämmitettävä ratti: Talvella oikein kiva, ei tarvi hanskoja
- CD-vaihtaja: Ei kertaakaan käytetty
- TV (analogi): Joulukuusen koriste
- DVD (Comand APS:ssä aina mukana): Musiikki-DVD:itä joskus harvoin
tullut kuunneltua
- iPod liitäntä: Kömpelö käyttää. Ei mielestäni hintansa väärti. Aux-liitäntä
on vakkarina ainakin Comandissa.
- Kattoluukku (tavallinen): Aivan sama mulle
- Sähköllä ulos ja sisään liukuva takaluukun pohja: Turha
- Distronic (mukautuva cruise): Tämän haluaisin :(

Onnea Mersun ostoon :)
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Avatar
mikkiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Ti 31.07.2007 11:03
Paikkakunta: kaakonkulma

Viesti Kirjoittaja mikkiz »

Tuossa harriba.lla olikin hyvä lista varusteista ja niiden tarpeellisuudesta. Itselätä löytyi nuo lähes samat ja moni niistä todellakin mukavia pikkulisiä. Thermotronic on aivan mainio, samoin pakkitutkat edessä/takana, etenkin farkussa. Vaimo kiitteli noiden olemassa oloa monet kerrat, etututkallekkin on oikeasti käyttöä.

Avantgarden ja Elegancen välillä merkittävimmät erot on alustassa (Avangardessa 15mm matalempi/jäykempi) ja valoissa. Avangardessa vakiona xenonit ja ne on ihan must varuste. S/W211.n omat halogeenit on todella huonot!. Avangardessa lisäksi tyylikkämpi sisusta IMO, tosin vakiona vain puolikeinonahkapenkit. Ulkoisesti on lisäksi pieniä eroja (puskurit,helmat). Molemmissa sävylasit, Avassa siniset, elegansessa vihreät. Classic kannattaa mielestäni jättää väliin, niistä tulee aina niin taksi fiilis että:)

Itsellä oli APS50, Logic7 toistolla, ja hyvin pelasi. Vaikka navissa ei visuaalista karttaa olekkaan, on se todellä helppo ja selkeä käyttää. Tuolla siis pärjää, mutta itsellä oli mielessä päivitys Comandiin. Kuitenkin pitäisin tuota APS50.ä vähimmäisvaatimuksena.

Haullahan aiheesta löytyy lisää....
EX: S211 Avantgarde, Airmatic DC jnejne....
Major
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: La 08.03.2008 18:47

Viesti Kirjoittaja Major »

mikkiz kirjoitti: Classic kannattaa mielestäni jättää väliin, niistä tulee aina niin taksi fiilis että:)
Mikäs ero muuteon on Classic vs. Elegance,
muu kuin vanteet ja puskurin kromilistat?
Taitaa himmenevä taustapeili/sivupeili olla erona, onko muuta?
jami
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Ke 07.04.2004 20:09
Paikkakunta: itä-suomi

Viesti Kirjoittaja jami »

[quote="mikkiz"].
S/W211.n omat halogeenit on todella huonot!.

Lyhyellä kokemuksella voin vain ihmetellä kuinka huonot nuo omat halogeenit on!!! Onko joku muuttanut noita valoja tehokkaammiksi muuten kuin lisävalot laittamalla??
Major
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: La 08.03.2008 18:47

Viesti Kirjoittaja Major »

jami kirjoitti:
mikkiz kirjoitti:.
Onko joku muuttanut noita valoja tehokkaammiksi muuten kuin lisävalot laittamalla??
Olen tässä miettinyt Classicciin xenon muutossarjaa.
Umpioissa ei ainakana lasissa lue mitään siitä että mille polttimoille ne on hyväksytty. Periaatteessa jos siitä ei löydy tietoa on ko HCR vai xenon -umpiot, voisi sinne pistää E-hyväksytyt polttimot ja ballastit.

Sen jälkeen autoon tarvisi vain automaattisen valojen korkeudensäädön ja pesimet. En tiedä menisikö farkun takailmajouset tasonsäädöstä...
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Tässä yksi vaihtoehto parantaa valoja.
Hakusanalla xenon saa paljon lisää valoista.

http://www.xenonvalot.com/tuotteet.html :idea: :idea:
Avatar
mikkiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Ti 31.07.2007 11:03
Paikkakunta: kaakonkulma

Viesti Kirjoittaja mikkiz »

Major kirjoitti:Mikäs ero muuteon on Classic vs. Elegance
Taitaa olla lisäksi sisustan puut, sisävalot (Ambiente, Elegancessa), maskikeulalla, verhoilu (kait), toki voi olla muutakin. Itse en noihin kahteen ole juuri perehtynyt, koska ainoa vaihtoehto itselle oli suht. varusteltu Avantgarde.
Etenkin jos Saksasta hakee, niin voi huoletta panostaa kerrankin varusteisiin. Toki monelle jo W211.n aikas kattava vakiovarustus riittää.
Kokonaisuudessaan W/S211 on todella onnistunut kokonaisuus ja oman kohdalla ei vastaa tullut mitään suurempia ongelmiakaan. Hieman on jopa oman myynti viimeaikoina alkanut kaduttaa. Etenkin se loppuunasti mietitty toimivuus kokonaisuudessaan ja varusteiden runsaus, mutta eiköhän tässä tämän yhden työliisarin jälkeen palata takaisin Mersu kantaan!
EX: S211 Avantgarde, Airmatic DC jnejne....
Avatar
Skraba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: Pe 30.07.2004 13:30
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Skraba »

Semmonen juttu tuli mieleen - kun tässä lastenvaunujen kanssa yhteensopivaa autoa olen funtsinut......

eli: Yleensähän mallisarjan viimeisten/viimeisen vuosimallin autojen arvo säilyy paremmin, kuin sen uuden mallisarjan ensimmäisten vastaavien. Lisäksi samalla rahalla on saattanut autoa ostaessa saada enemmän (kun on suostunut ostamaan "vanhaa mallia")...

Tällainen räikeä esimerkki on W124 ja w210 vm 95 mallien väleillä. W210 farkkua saa monta tonnia halvemmalla, kuin noista joistain kakkosnelosista "vastaavista" joutuisi maksamaan. Ok ok, tietenkin autot itsessäänkin vaikuttavat pyynteihin - kuitenkin varmasti ymmärrätte, mitä tarkoitan.

Budjettikysymykset pakottavat tarkastelemaan W211 sarjan alkupuolen farmareita, joten kannattaisiko katseet kohdistaa myös vai jopa pelkästään jompaan kumpaan mallisarjaan. W210:n jälkimmäisissä ilmeisesti on nuo ruostehommat jne korjattu...

Mitä muuta eroa on W210 -> W211 mallien välillä, eli mitä insinöörit ovat keksineet. Ne perusjutut, mitä autowikissä oli, on luettu.

W211:stä on tietty vähemmän kokemuksia, kuin W210:sta tässä vaiheessa... Ja kukapa sitä omaansa haukkuisi :) - eli jos naapurilla on ollut W211:sen kanssa ongelmia ja oma W210 on toiminut hienosti samalla aikaa, kertokaahan :D 8)
- Skraba

C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
Major
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: La 08.03.2008 18:47

Viesti Kirjoittaja Major »

Skraba kirjoitti: eli: Yleensähän mallisarjan viimeisten/viimeisen vuosimallin autojen arvo säilyy paremmin, kuin sen uuden mallisarjan ensimmäisten vastaavien. Lisäksi samalla rahalla on saattanut autoa ostaessa saada enemmän (kun on suostunut ostamaan "vanhaa mallia")...

Tällainen räikeä esimerkki on W124 ja w210 vm 95 mallien väleillä.
Ei se kyllä yleensä noin mene. Yleensä parhaiten hintansa pitää uusin korimalli ja niistä vanhimmat, ellei autossa sitten ole jotain todellisia lastentauteja.

Jos vertaa W210 ja W211 hintoja niin kyllä hintaero on todella iso, uudempi kalliimpi.

Esim. verotusarvot
W211 320 CDI 200 tkm -02: 26967
W210 320 CDI 200 tkm -02: 20042

Hinnat uutena:
W211 320 CDI 200 tkm -03: 72000
W210 320 CDI -02: 74 200
Tietysti autovero aleni tuossa välissä mutta tuskin W211 maksoi 2002 vuonna paljon enempää kuin W210...
Avatar
Skraba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: Pe 30.07.2004 13:30
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Skraba »

Major kirjoitti:
Skraba kirjoitti: Tällainen räikeä esimerkki on W124 ja w210 vm 95 mallien väleillä.
Ei se kyllä yleensä noin mene. Yleensä parhaiten hintansa pitää uusin korimalli ja niistä vanhimmat, ellei autossa sitten ole jotain todellisia lastentauteja.
Eli tuo esittämäni esimerkki on vain poikkeus?

...

Mitenkäs: Onko tekniikoissa miten paljon eroa em mallien väleillä? Sellaisia pitemmällä aikavälillä kiinnostavia juttuja lähinnä mietin... en niinkään kulutus, teho, mitat yms arvoja...
- Skraba

C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Avatar
Lakulaku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ke 09.04.2008 08:10
Paikkakunta: Costa del Sol
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lakulaku »

Major kirjoitti:Ei se kyllä yleensä noin mene. Yleensä parhaiten hintansa pitää uusin korimalli ja niistä vanhimmat, ellei autossa sitten ole jotain todellisia lastentauteja.
Siinä on ollut alkupäässä ruostumisongelmia rungossa edessä ja kaiketi jotain muutakin vastaavaa. Sattui sille kohtaa se säästeliäs pääjohtaja joka sai melko pikaisesti uuden siivoojan paikan. Tosin saksalainen ei juurikaan suolaa näe, joten tuskin kovin ratkaiseva ongelma.
Vastaa Viestiin