W203 -00 220cdi; ei lähde käyntiin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tittariina
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 22.07.2008 15:48
Paikkakunta: Eurajoki

W203 -00 220cdi; ei lähde käyntiin

Viesti Kirjoittaja tittariina »

Hyvää iltaa.

Edellisestä ongelmasta on juuri selvitty ja uutta tiedossa.

Kerroin jo aiemmin että autossa on kumma vika: kylmäkäynnistys muutaman hehkutuksen jälkeen ja auto hörähtää käymään, mutta sammuu heti. Tämän jälkeen saa starttia yrittää jonkunkin aikaa ennenkuin käynnistyy.

Missähän vikaa? Mies epäili polttoainesyötön ongelmaa, mutta onko muita jotka törmänneet samaan? Auto temppuili kyseistä ongelmaa talvella, nyt sitten viime viikon torstaista asti on aamustartti ollut yhtä ongelmaa.

Varsinainen johtotähti lajissaan, mutta ei raaski vaihtaakaan kun on noi mekaaniset kuluvat osat uusittu kauttaaltaan :wink:
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Miehesi epäily tuntuu oikealta. Aiheesta on aika paljon kirjoiteltu, mutta ensimmäisenä tulee mieleen ne polttoaineletkujen rengastiivisteet joita löytyy niiden läpinäkyvien letkujen päistä (suodatin, korkeapainepumppu, polttoaineentulon katkaisin) Omassani tiivisteet olivat kivikovia evätkä enää tiivistäneet. Vuotoa ei välttämättä näy koska saattaa olla sellaisestakin paikasta sökö, mistä imeytyy ilmaa järjestelmään.
W203CDI
Avatar
karikuuva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Su 30.04.2006 17:35

CDI;N käynnistysongelma

Viesti Kirjoittaja karikuuva »

helppo homma ,eikä syytä paniikkiin. omassa 320.cdi:ssä oli sama vika toissa talvena ja sain siihen korjausohjeen tämän foorumin kautta.kyseessä on ilmavuoto-kumiset o-renkaat vuotaa korkeapainepumpussa.omaan autoon vaihdettiin kyseiset tiiviterenkaat veholla ja sen jälkeen ei ole ollut mitään käynnistysongelmia.osat maksoi parikymppiä ja työtä noin kolme tuntia,kyseessä on cdi:n tyyppivika.
Avatar
tittariina
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 22.07.2008 15:48
Paikkakunta: Eurajoki

Mahdollinen vika; startti?

Viesti Kirjoittaja tittariina »

Tilannetietoa.

Autohan ei lähtenyt käyntiin aamuisin eka startista vaan yskiä säksätti jonkun aikaa. Ei lähtenyt tänäänkään, vaan koko startti hajosi. Sinänsä ihan ok, mutta kyseessä on 30.3.08 vaihdettu startti, että sanoisinko että on melkoisen huonoa tuuria mulla tuon tähtösen kanssa.... :x

Taitaa kyllä olla eka ja vika mersu mun tontilla...
Avatar
Cardoc
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 514
Liittynyt: Su 13.02.2005 12:24
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja Cardoc »

Oletko varma että startti hajosi, ehkä vaan sulake paloi.
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2279
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Täytyyhän noin tuoreella startilla olla takuu?
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1832
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

No ny tökkii
Viimeksi muokannut nautseri, Ti 05.08.2008 21:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1832
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

meni jo
Avatar
tittariina
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 22.07.2008 15:48
Paikkakunta: Eurajoki

Startti takuuseen

Viesti Kirjoittaja tittariina »

Juu, kyllä startilla takuu on ja mukisematta uusi startti saatiinkiin. Nyt vain huomenna sitten uusi masiina paikoilleen ja jospa se sitten olisi siinä. Toimisikin vaikka viikon ilman mitään vikaa.
Avatar
tittariina
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 22.07.2008 15:48
Paikkakunta: Eurajoki

lisäys...

Viesti Kirjoittaja tittariina »

Niin ja ne kumiset o-renkaatkin on vaihdettu keväällä, mutta katsotaan josko asettuisi vika tällä toisella startilla. Välillä vaan ei tiedä itkiskö vai nauraisko näille "alkuperäisvaraosille", joilla on kyllä hintaa vaan ei sitä laatua... Näin naisellisesta näkökulmasta.
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Onkos mersu yön parkissa keula alaspäin / auto vaakassa / keula ylössuuntaan?

Kokeilepa löytyykö eroja jos parkkeeraat keulan ylämäkeen päin - jos on ilmavuoto, niin pitäisi lähteä huonommin käyntiin, kuin keula alamäen suuntaan.

Ja ei maksa mitään :?
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

Rusikutussuuttimelle menee polttoaineputket. Nämä polttoaineputket lähtevät putkesta, jonka molemmissa päissä lienee paineanturit.


Olisko lähimpänä tuulilasia oleva paineanturi viallinen?

Onko autossa ollut paineita nostava virityspala, joka olisi sotkenut / rikkonut paineanturin kumitiivisteet?


Tämä tutkittuani naapuripalstaa.... :shock:
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Suuttimien ohivuodot kannattaisi mitata. On todella yleinen vika ja löytyy samanlaisena Volvoista, Bemuista, Pösöistä... kaikista joissa käytetään Boschin tietyn tyyppisiä suuttimia.
Avatar
tittariina
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 22.07.2008 15:48
Paikkakunta: Eurajoki

edistystä

Viesti Kirjoittaja tittariina »

Tänään sitten saatiin auto taas käyntiin. Nähtäväksi jää toistuuko vika vielä eli onko ilmavuotoa vai selvittiinkö "tällä kertaa" ihan vain startin ja vauhtipyörän vaihdolla.... Kallista on :( Seuraavaa vikaa odotellessa.

Minä kuitenkin kauniisti kiitän neuvoistanne jälleen ja toivon etten joudu enää teitä vaivaamaan :oops:

CHILI: käynnistysvaikeuksia tuntui enemmän olevan kun keula ylöspäin, alaspäin niinkin vielä voi hurahtaa käyntiin paremmin. Haaveilen että vika olisi tullut kuntoon tuolla yllämainitulla remontilla.... :)
Avatar
tittariina
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 22.07.2008 15:48
Paikkakunta: Eurajoki

Vika jatkuu.

Viesti Kirjoittaja tittariina »

Huomenta kaikille.

Ei tullut onnea osaksi startin ja vauhtipyörän vaihdolla. Tai tuli toki; auto käynnistyy. Yskimisen jälkeen.

Että nyt sitten etsitään opastamaanne ilmavuotoa jostain. Chilille tiedoksi ettei mitään virityspalaa ole autossa ollut.

Voi että ottaa päähän, mutta kulkee se sentään eteenpäin kun aamulla käyntiin lähtee. Ja lopun päivää sitten starttaakin kauniimmin kuin koskaan. Vain tuo aamukäynnistyminen on ongelma. Voi juku höh.
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Onko kaikki 6 O-rengasta vaihdettu ?
W203CDI
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

paineanturin kumitiivisteet tuulilasin puoleisesta päästä?
:?:
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ei vissiin merkkihuolto ole kuullut suuttimien ohivuodosta paluupuolelle mitään, kun ei vieläkään ole tarkistettu :?:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Re: Vika jatkuu.

Viesti Kirjoittaja Fenton »

tittariina kirjoitti:Huomenta kaikille.

Ei tullut onnea osaksi startin ja vauhtipyörän vaihdolla. Tai tuli toki; auto käynnistyy. Yskimisen jälkeen.

Että nyt sitten etsitään opastamaanne ilmavuotoa jostain. Chilille tiedoksi ettei mitään virityspalaa ole autossa ollut.

Voi että ottaa päähän, mutta kulkee se sentään eteenpäin kun aamulla käyntiin lähtee. Ja lopun päivää sitten starttaakin kauniimmin kuin koskaan. Vain tuo aamukäynnistyminen on ongelma. Voi juku höh.
Juuri samat oireet oli tuossa minun vanhassa 220 Deessä, lähti aamuisin käyntiin yskimällä jos ollenkaan. Yöksi kun parkkeerasi keula alaspäin, niin aina toimi. Eikä tarvitse olla kuin nippa nappa havaittava kallistus.
Vika oli polttoainelinjoissa, ilmaa pääsi sekaan vähän joka liitoksesta, osa letkuistakin piti vaihtaa niiden o-renkaiden lisäksi.
Ja polttoainesuodattimen kylkeen tulevat liitokset piti liimata, kun ei uudet tiivisteet yksistään auttaneet. Ilmeisesti oli päässyt hieman hapettumaan.
Eli itse ainakin sieltä päin lähtisin vikaa etsimään.
Kaikki klemmarit kannattaa vaihtaa niihin letkuihin, alkuperäiset voivat olla löysiä.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
tittariina
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 22.07.2008 15:48
Paikkakunta: Eurajoki

Vika jatkuu...

Viesti Kirjoittaja tittariina »

No niin. Kaksi viikkoa ulkomailla ja auto ei lähde käyntiin enää lainkaan.

Kaikki O-renkaat on vaihdettu, mutta putkessa näkyy ilmakuplia. Ilmavuotoa ei ainakaan etsimällä hoksattu, mutta loogisesti siellä sitä on kun eestaas kuplat kulkee putkessa. Voisiko kyse olla korkeapainepumpusta? Liittimet on vaihdettu, samoin suodatin.

Seuraava "diagnoosi" on tuon konepellin alla hyörineen mieheni suusta tullutta: "Polttoainesuodattimelta lähtevässä putkessa liikkuu startaessa ilmakuplia, jotka palaavat starttauksen lopettaessa takaisin." Onkohan mahdollista että polttoainepumpun kautta tulisi ilmaa?

Ja näin naisellisena kommenttina on jo pakko todeta, ettei tuota enää voi edes vaihtaa: - osat on jo tullut kalliiksi ilmankin ja toisaalta se ei pysy kunnossa niin kauaa että ehtisi liikkeisiin :D

Hauskaa päivää vain kaikille :D
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Jankutetaanpa vielä siitä suuttimien ohivuotojen totemisesta, onko mitattu?
Jos ei niin kannattaa mitata joka tapauksessa sillä niistä ne oikeat käynnistysongelmat johtuu. :!:
Sen voi tehdä vaikka itse pienellä jumppaamisella jos ei pelkää naftan hajua.
Kettunet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Pe 08.09.2006 13:45

Re: Vika jatkuu...

Viesti Kirjoittaja Kettunet »

tittariina kirjoitti:No niin. Kaksi viikkoa ulkomailla ja auto ei lähde käyntiin enää lainkaan.

..... Liittimet on vaihdettu, samoin suodatin.

:D
Jos polttoainesuodattimen kotelo on samanlainen kuin W210:ssa niin tarkistakaa ettei vuoda siitä kannen ja kotelon välissä. Multa oli huollossa laitettu huonosti kiinni ja ilmaa pääsi tulemaan sen verran ettei meinannut käynnistyä...siis toimi kun sen sai käyntiin mutta startit oli piiiitkiä ja niitä piti tehdä monta. Ja EI vuotanut ulospäin....
Avatar
tittariina
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 22.07.2008 15:48
Paikkakunta: Eurajoki

VIKA KORJATTU

Viesti Kirjoittaja tittariina »

Huomenta.

Vika vihdoin korjattu ja auto lähtenyt kaksi päivää käyntiin ihan hienosti :D . Ongelmana oli siis tiivisteet, jotka olivat jossain päin letkustoa alkaneet falskaamaan, eli kiitos taas neuvoista!! Suutinten ohivuotoa ei ollut. Hintaa tiivisteiden vaihdolle tuli merkkiliikkeessä 195 euroa.

Kiitos kaunis neuvoista ja vinkeistä *niiaa*
Makela
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 15.06.2006 19:06
Paikkakunta: Pirkanmaa

270cdi ilmavuoto

Viesti Kirjoittaja Makela »

Joo,

Elikkä W203 -03 270cdi (farkku) ja ilmeisesti pa-ilmavuoto päällä. Oireet ovat noita jo mainittuja.
Onko O-renkaat paha urakka vaihtaa itse, monta ja missä niitä on?
220cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 219
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere

Re: 270cdi ilmavuoto

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

Makela kirjoitti:Joo,

Elikkä W203 -03 270cdi (farkku) ja ilmeisesti pa-ilmavuoto päällä. Oireet ovat noita jo mainittuja.
Onko O-renkaat paha urakka vaihtaa itse, monta ja missä niitä on?
jahas, tää topikki on päässyt ohi silmien, mutta kuten yllä on jo todettu, suuttimissa tuskin on vikaa jos hörähtää ja sammuu sekunnin parin päästä.

Syynä on noi o-renkaat ja/tai korkeapaine pumpun tiivisteet. Omaa käytin veholla ja siellä saivat luettua ilmeisesti suoraan vikakoodit ja vaihtoivat oikeat tiivisteet missä niitä tarvittiin. Tuli kerralla kuntoon, eikä ollut pahan hintainen.
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: 270cdi ilmavuoto

Viesti Kirjoittaja hanta »

[quote="Onko O-renkaat paha urakka vaihtaa itse, monta ja missä niitä on?[/quote]

Eipä ole paha homma, 6 kpl, niiden läpinäkyvien putkien päissä, valkoinen lukitusnippeli auki ja putki irti, voi olla hiukan tiukka ja tarvita kapeita pihtejä. Tuolla ylempänä Chilin kopioimassa kuvassa ne näkyy, yksi on polttoainesuodattimessa sekä Common Rail-putken päässä, ja muut korkeapainepumpussa ja sen yläpuolelle olevassa siirtopumpussa. Taitaa olla sammuttimessakin joissain autoissa. (omassa sai ilmaa juuri siitä siirtopumpun toisesta tiivisteestä)
W203CDI
Vastaa Viestiin