coube mersut

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
alokas väyrynen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Pe 08.02.2008 16:41

coube mersut

Viesti Kirjoittaja alokas väyrynen »

Tervehdys!
elikkäs olen ajatellut vaihtavani tuon diesel välkyn bensa meseen ja olis 2 vaihtoehtoa.
124 coube 89 eteenpäin tai väyrysen coube.kumpikos olis parempi vaihtoehto.minkälaisia kone vaihtoehtoja löytyy ja mikä on yleensä kulutus.kuinka kestäviä noi koneet yleensä ovat.kaikki tieto on tervetullutta,ajokokemuksia myöten.koska itsellä ei ole minkäänlaista hajua kyseisistä malleista.
kiitos!kaikille jotka viitsivät vaivautua vastaamaan.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Tämä "väyrysen coube" perustuu itseasiassa C-sarjan tekniikkaan, tunnetaan mallisarjana CLK. Tuo maski ymmärrettävästi hämää :wink:

Tuolta voit katsoa konevaihtoehdot ja mm. kulutuksia:
C124:
http://www.mercefreaken.com/modellene/124/124.htm
208CLK:
http://www.mercefreaken.com/modellene/208/208.htm
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Rikí
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 25.07.2008 12:52
Paikkakunta: SIILINJÄRVI

Coupé mersuista

Viesti Kirjoittaja Rikí »

124-coupéja saa ainakin 2.2, 2.3 ja 3-litraisina. Monet suosittelevat 3-litraista mallia automaatilla, mutta itse päädyin valinnassani 2.2 litraiseen manuaaliin ja ainakin tehoa on riittänyt mukavasti. 2.3 litraiseen verrattuna tuo 2.2 on huomattavasti parempi valinta. 3-litraiseen verrattuna tehoja on vähemmän, mutta kulutuksen pitäisi olla pienempi. Bensaa syö omani n. 6,8-8 litraa maantieajossa, kaupungissa 12 litraa.

Vuosimallista -93 alkaen on käytössä uusi, mielestäni tyylikkäämpi facelift, mutta nämä ovat taas sitten makuasioita. :)

Moottorivioista en osaa sanoa, mutta tyyppivikana näissä autoissa on sytytyksen johtosarjan kova kuluminen. Ikkunoiden tiivisteet saattavat olla väljät ja vuotaa, ilmenee muun muassa omassani takalasin reunaan kertyvänä kosteutena. (Toimiva) ilmastointi kannattaa olla varusteena.

Ajossa auto on todella hyvä, tasainen ja mersumainen; helppoa veivata kaupungin kapeilla kujillakin. Moottoritieajossa auto kulkee tasaisesti, mutta melutaso ainakin omassani on korkea, ja väljät ikkunoiden tiivisteet pitävät ääntä! :x
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14223
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Coupé mersuista

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Rikí kirjoitti:124-coupéja saa ainakin 2.2, 2.3 ja 3-litraisina. Monet suosittelevat 3-litraista mallia automaatilla, mutta itse päädyin valinnassani 2.2 litraiseen manuaaliin ja ainakin tehoa on riittänyt mukavasti. 2.3 litraiseen verrattuna tuo 2.2 on huomattavasti parempi valinta. 3-litraiseen verrattuna tehoja on vähemmän, mutta kulutuksen pitäisi olla pienempi. Bensaa syö omani n. 6,8-8 litraa maantieajossa, kaupungissa 12 litraa.

Vuosimallista -93 alkaen on käytössä uusi, mielestäni tyylikkäämpi facelift, mutta nämä ovat taas sitten makuasioita. :)

Moottorivioista en osaa sanoa, mutta tyyppivikana näissä autoissa on sytytyksen johtosarjan kova kuluminen. Ikkunoiden tiivisteet saattavat olla väljät ja vuotaa, ilmenee muun muassa omassani takalasin reunaan kertyvänä kosteutena. (Toimiva) ilmastointi kannattaa olla varusteena.

Ajossa auto on todella hyvä, tasainen ja mersumainen; helppoa veivata kaupungin kapeilla kujillakin. Moottoritieajossa auto kulkee tasaisesti, mutta melutaso ainakin omassani on korkea, ja väljät ikkunoiden tiivisteet pitävät ääntä! :x
Jännää. Oma coupe (300 CE 1989, 2. sarjaa) on todella hiljainen auto. Riippunee pitkälti minkälaisella rengastuksella auto on, omani on vakiokumeilla.
Moottorivaihtoehtoina lisäksi M104 neliventtiilisenä 3- ja 3,2-litraisina, tutummin 300 CE-24 ja 320 CE/E 320 Coupe.

Oman kulutus (n. 80% kaupunkiajoa, vaimon ajossa) ympäri vuoden on ollut n. 11,5 l/100 km. Maantiellä pienimmillään 8,4 ja kaupungissa n. 11-12. Pidän kohtuullisena 2-venttiilitekniikalla, automaatilla ja ilmastoinnilla.

Suosittelen tutustumista 3,2-ltr. kuutoseen, numeroiden mukaan siinä on parempi alavääntö ja mahdollisuus 5-v. automaattiin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2050562

Tässä olisi ainakin hyvä ja katseet kääntävä C124!
Jos haluat hyvän ja halvan niin osta tämä ja joku toinen kaveriksi :wink:

Ja vaihtokin onnistuu...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Jube kirjoitti:http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2050562

Tässä olisi ainakin hyvä ja katseet kääntävä C124!
Jos haluat hyvän ja halvan niin osta tämä ja joku toinen kaveriksi :wink:

Ja vaihtokin onnistuu...
Jubella on nyt myynti päällä! :D
(vitsi sitsi)No ei varmasti ole huono vaihtoehto tuo!
On ainakin laitettu pimpan päälle.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Coupé mersuista

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Rikí kirjoitti:Ajossa auto on todella hyvä, tasainen ja mersumainen; helppoa veivata kaupungin kapeilla kujillakin. Moottoritieajossa auto kulkee tasaisesti, mutta melutaso ainakin omassani on korkea, ja väljät ikkunoiden tiivisteet pitävät ääntä! :x
Totta, mun 300CE24 kääntyy kapeammalla tiellä kuin VW Golf. Mutta mullakin on kyllä hiljainen auto isommissakin nopeuksissa. Ensalkuun ikkunat sihisi ja suhisi vähän, mutta säädin ikkunoita, niin ei ääntele enää. Vähä aikaa oli sormi suussa kun mietti mitä ruuveja käännellä.

Ite oon niin nirso, että en ottaisi tuota "väykky" c208 coupee koska se ei ole aito mersutyylinen HT coupe. Siinä on keskitolppa ja takaikkuna ei aukea! Mersun coupe kuuluu olla B-tolpaton HT aukeavin takalasein.

Täl hetkel siis minä ottaisin C124 niin uuden kuin saa 220 tai 320 koneella rahatilanteen mukaan ja sitten oottaisin muutaman vuoden ja ottaisin sitten C209.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Itse mietin just väykyn mallista coupea, mutta päädyin normi sedaniin, ku kuitenkin hiukan halvempi ostos..... Mutta muutenkin liputtaisin tuon väykky coupen puolesta.... :wink:
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
innoa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Su 30.09.2007 20:51
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja innoa »

Itse kyllä tykästynyt tohon c124:jään. On kyllä amg mutta hyvin on kestänyt, tietysti aina jotain täytyy tehdä että on/pysyy kunnossa. Eikä nois pienemmissä koneissa kulutus mikään päätä huimaava ole.
C124 34 AMG -93
Vastaa Viestiin