Eli oon tohon mun Ghen koneen vaihtanut kun vanha leipoi kiinni ja nytten olen taistellut käynnistys ongelmien kanssa..
Eli ajoitus ei vissiin ole kohdillaan kun jo kaikkea muuta on kokeiltu, kampiakselin ja nokkakepin merkit ovat kohdillaan ja olen ruiskupumpun laittanut myöskin kohdilleen. Auto lähti käyntiin kun hinattiin sitä 2 vaihteella ja hehkuttamalla mutta ei käy kunnolla (kierrokset ei nouse yli ~4000) ja jos laittaa vapaalle niin ei ota kierroksia olleskaan ja sammuu, myöskään tyhjä käyntiä ei ole olemassa..
Eli nyt kysynkin teiltä tietäväisiltä että pitääkö ruiskua ajoittaa eri kohtaan kun mitä muuten on ajoitettu k.akseli ja nokka?
Kampiakselin siivopyörässähän on asteikko 20-10-0-10-...-80
Olisin perin kiitollinen avusta jos joku vain suinkin tietää mitä pitää tehdä.
300gd ajoitus ongelmia?
Terve,
Onko sulla OM617 konneella tuo G ?
Niissähän oikea ajoitus on siinä 25-27 EYKK kun pumppu on lukittuna oikeaan kohtaansa, ettet vahingossa ole laittanyt vaikka JYKK tuota ajoitusta ?
Samoten yksi boori pumpun akselilla on noin 11 astetta kampiakselilla, etli saa sen pieleenkin laitettua aika helposti.
-RIsto
Onko sulla OM617 konneella tuo G ?
Niissähän oikea ajoitus on siinä 25-27 EYKK kun pumppu on lukittuna oikeaan kohtaansa, ettet vahingossa ole laittanyt vaikka JYKK tuota ajoitusta ?
Samoten yksi boori pumpun akselilla on noin 11 astetta kampiakselilla, etli saa sen pieleenkin laitettua aika helposti.
-RIsto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
En osaa sanoa mikä kone tuossa on mutta auto on vm.83..
En oikein ymmärrä tuota JYKK merkintää mutta olen siis ottanut pumpun irti ja katsonut pumpun hammastuksessa olevan hahlon olevan pumpun rungossa olevan hahlon kanssa samoihin, mutta kun olen tämän tehnyt niin silloin mulla on ollut k.akselin ajoitus 0 kohdassa.
En oikein ymmärrä tuota JYKK merkintää mutta olen siis ottanut pumpun irti ja katsonut pumpun hammastuksessa olevan hahlon olevan pumpun rungossa olevan hahlon kanssa samoihin, mutta kun olen tämän tehnyt niin silloin mulla on ollut k.akselin ajoitus 0 kohdassa.
Terve,eyeless kirjoitti:En osaa sanoa mikä kone tuossa on mutta auto on vm.83..
OM617 on viispyttynen 300 diesel.
No periaate sulla on aikalailla oikein, mutta ajoitus ihan väärin.
Eli kun katot sen pumpun hahlot kohdalleen, niin aukaise vielä pumpun kyljestä se kuusiokoloruuvi, näillä kohdin siellä pitäisi näkyä pieni piste siinä osassa joka siellä pyörii(en muista sen oikeaa nimeä), tuolla on ohjeita: ¨
http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... un_ajoitus
Ja tosiaan kannattaa käyttää tuota lukitustyökalua, ettei ajoitus mene pieleen asennettaessa kun vahingossa kolauttelee pumppua jonnekkin.
Tosiaan ajoitus pitäisi olla siinä 27 astetta Ennen yläkuolokohtaa, joka tarkoittaa siis että se asteluku siinä hihnapöyrällä lähetyy nollaa, eli nolla jää ajoitusmerkin vasemmalle puolelle.
Ja huomioi myös sen, että se on nimenomaan ykköspytyn yläkuolokohta, eli ykkösen nokat ylöspäin. Siinä hihnapyörällä on enemmänkin kuin se yksi asteikko.

-Ristp
W123 300DA -84 (Uusin lelu)