SLK 32 AMG - onko mitään järkeä ??

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Sakke V
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 08.10.2004 22:06
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Sakke V »

Jani Anttila kirjoitti:
AMG on todellakin paljon muutakin kuin paljon tehoa ja suuri kulutus. Loistavaa ajettavuutta, luotettavuutta, statusta, huomiota, yksilöllisyyttä. Kiteytettynä siis nautintoa ja vieläpä sellaisessa mudossa mitä ei löydy jokaiselta vastaantulijalta. Se AMG-nautinto alkaa jo ostohetkestä kun maksaa huomattavan AMG-lisän autokauppiaalle, voin vakuuttaa että se muutama kymppi on sen arvoiset. Sitä samaa fiilistä ei yksinkertaisesti ole mahdollisuuttaa saavuttaa millään 320:lla.
Hyvin sanottu! Kysymys on kai vain siitä, että toiset on kykenevämpiä tekemään kompromisseja (taloudellisen, ekologisen vaiko sitten egologisen;)) järkevyyden ja järjettömyyden välimaastossa kuin eräät muut, eikä kaikki tietysti pidä samoista ominaisuuksista kuten kovasta alustasta yleensäkään. Jos miettii analyyttisesti, että saako AMG:n hankkimalla lisähintansa ja muiden kustannustensa verran "paremman" alustan, moottorin ja esim. jarrut kuin normimalleissa, voikin olla ettei saa, mutta ihan hyvä fiilis silti ajellessa...järki on jätetty naulaan jo aikoja sitten; joutuu niin monta muuta asiaa tässä elämässä miettimään "järjellä", ettei tätä puolta oikein enää jaksa :P
ML 350 / 911 C2S X51 (997)

(ex: 911 C2 (996), SLK 55 AMG, 911 C4 (996), Jaguar S-type R, Mazda RX-8 R32, CL203 200K mtec)
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Minulle auto ei ole elämää suurempi asia. Jos "AMG-lisä" on suolainen väliraha, kalliit huollot ja vakuutukset sekä rimpulatason tekniikka niin en varmasti koske mokomiin leluihin pitkällä kepilläkään.


Jos asia on näin niin sitten vaan peruskauraa ilman elektroniikkaa ja muita hömpätyksiä, tosiasia on se että mitään hiukka makiampaa ei saa ilmaiseksi, sama koskee joka merkkiä.

Toiset lähtee jo lähtötasolta korkeammalta muttei se tee sitä ensimmäistä porrasta mitenkään "huonoksi" esim 911 Porshe rima on vaan jo lähdössä korkealla eikä massoja koeteta tavoittaa.

Mielestäni jos täytyy miettiä bensaa, rimpulaa tekniikkaa, vakuutuksia taikka huoltoja taikka tämänkaltaisia asioita niin kannattaa unohtaa mallisarjan huiput, ihan suosiolla, lukemani perusteella ei siitä tule kuin paha mieli, kaikille.

Halutuissa erikoismalleissa ei ole "tyhmää" myyjää joka ali hintaan myy kun ei vaan tajua on vaan "xxxx" asiakkaita jotka luulevat itse jymäyttävänsä, kaikista kalleimpia ovat erikoistarjoukset joissa koetetaan vedota asiakkaan ahneuteen.

Että tälläinen vuodatus :)
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

SL500A kirjoitti: Minulle auto ei ole elämää suurempi asia. Jos "AMG-lisä" on suolainen väliraha, kalliit huollot ja vakuutukset sekä rimpulatason tekniikka niin en varmasti koske mokomiin leluihin pitkällä kepilläkään.
Entistä enemmän suosittelen tiirailemaan vaikkapa sinne VAG-leiriin..sieltä löytyy järkipelejä moneen makuun ja moneen hintaluokkaan..kunhan jätät Audin pois laskuista koska siellähän voi törmätä sellaisiinkin hirvityksiin joissa mallimerkinnästä löytyy kirjaimet RS... :D

Vakavammin puhuen..teet aivan oikein kun unohdat AMG:n. Jos se merkitsee sinulle "ylihintaa", kalliita huoltoja ja rimpulatason tekniikkaa niin AMG menee hukkaa sinun tallissasi ja käytössäsi.

Muttamutta..edelleenkään en parhaalla tahdollankikaan ymmärrä mistä on tullut tuo käsitys että AMG = rimpulatason tekniikka?!?!

Voi olla että katson maailmaa Mercedes-lasien läpi, mutta olen ollut siinä vakaassa uskossa että AMG tekee Mersusta hiukan tavanomaista Mersua uniikimman, muttei missään tapauksessa "huonompaa" tai "heikompaa"?!
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Sakke V kirjoitti:Jos miettii analyyttisesti, että saako AMG:n hankkimalla lisähintansa ja muiden kustannustensa verran "paremman" alustan, moottorin ja esim. jarrut kuin normimalleissa, voikin olla ettei saa, mutta ihan hyvä fiilis silti ajellessa...
Objektiivisesti ajatellen erikoisautossa ei taida saada juuri mitään "parempaa" kuin hyvänhintaisessa "tavallisessa" laatuautossa, mutta se mitä siitä saa on se fiilis..ja siksi erikoisautoja ostetaan, niistä maksetaan ja niiden puutteita annetaan anteeksi.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
SL500A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 15.12.2005 16:27
Paikkakunta: Sawo

Viesti Kirjoittaja SL500A »

jva kirjoitti:Muttamutta..edelleenkään en parhaalla tahdollankikaan ymmärrä mistä on tullut tuo käsitys että AMG = rimpulatason tekniikka?!?!
No kettu jos auto sotkee vaihteistoöljyt ja -jäähdytysnesteet keskenään hajottamalla samalla laatikon, ei sitä voi hyvällä tahdollakaan sanoa muuksi kuin kurjaksi viritelmäksi. :shock:
jva kirjoitti:Objektiivisesti ajatellen erikoisautossa ei taida saada juuri mitään "parempaa" kuin hyvänhintaisessa "tavallisessa" laatuautossa, mutta se mitä siitä saa on se fiilis..ja siksi erikoisautoja ostetaan, niistä maksetaan ja niiden puutteita annetaan anteeksi.
No objektiivisesti ajateltuna SLK 320 on minulle sitten riittävän erikoinen. :D
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 23.06.2008 20:24

Viesti Kirjoittaja Messias »

SL500A kirjoitti:
jva kirjoitti:Muttamutta..edelleenkään en parhaalla tahdollankikaan ymmärrä mistä on tullut tuo käsitys että AMG = rimpulatason tekniikka?!?!
No kettu jos auto sotkee vaihteistoöljyt ja -jäähdytysnesteet keskenään hajottamalla samalla laatikon, ei sitä voi hyvällä tahdollakaan sanoa muuksi kuin kurjaksi viritelmäksi. :shock:
jva kirjoitti:Objektiivisesti ajatellen erikoisautossa ei taida saada juuri mitään "parempaa" kuin hyvänhintaisessa "tavallisessa" laatuautossa, mutta se mitä siitä saa on se fiilis..ja siksi erikoisautoja ostetaan, niistä maksetaan ja niiden puutteita annetaan anteeksi.
No objektiivisesti ajateltuna SLK 320 on minulle sitten riittävän erikoinen. :D
No eikö joka automallissa ole tyyppivikoja? Taidat nyt vähän yleistää AMG:t rimpula autoiksi jos kyseisessä AMG:n mallissa on sattumoisin edellä mainittu (tyyppi?)vika. Ja ei en valitettavasti itse omista AMG mersua. Ei herneitä.
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Avatar
Sakke V
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 08.10.2004 22:06
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Sakke V »

jva kirjoitti: Objektiivisesti ajatellen erikoisautossa ei taida saada juuri mitään "parempaa" kuin hyvänhintaisessa "tavallisessa" laatuautossa, mutta se mitä siitä saa on se fiilis..ja siksi erikoisautoja ostetaan, niistä maksetaan ja niiden puutteita annetaan anteeksi.
Damn right; ko. "fiiliksen" (oikeasti) saaminen kai sitten vaatii ns. autohullun tai vähintään esteetikon luonnetta, mutta voin allekirjoittaa saman...tietysti vois seuraavaksi vastoin ennakkokäsityksiään hommata jonkun AYGOn ja sitten todeta sen lopulta "älyttömän kivaksi"...voi olla että näin ei kyllä käy :lol:
ML 350 / 911 C2S X51 (997)

(ex: 911 C2 (996), SLK 55 AMG, 911 C4 (996), Jaguar S-type R, Mazda RX-8 R32, CL203 200K mtec)
Avatar
jperala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 16.07.2008 09:21

Viesti Kirjoittaja jperala »

Miten se sanonta menikään poikien ja miesten leluista :D :D itse pidän autoista jotka antaa vähän enemmän kuin esim. fiat punto, ei tarkoita että punto olisi huono auto vaan sitä että en viihdy tuollaisessa autossa. En toki hae niitä "huippumallejakaan" kukkaro loppuu kesken :D

Kun viimeeksi autoa katselin niin sama raha mitä pistin tuohon 260E Mersuun niin olisin saannut tojotaa, mazdaa, nissania jne. Mutta kyllä tuossa mesessä on jotain, vaikka tavallinen perhesedani onkin ja sitä jotain ei välttämättä pysty selittämään sanallisesti/suullisesti.

Joten lyhyesti, joko sitä ostaa tai ei osta... mitä sitä selittelemään :lol: :lol:
Mercedes-Benz 260E
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14201
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Palataanpa asiapitoiseen keskusteluun ja jätetään nimittelyt ja kiroilut pois.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

:D
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

SL500A kirjoitti:No kettu jos auto sotkee vaihteistoöljyt ja -jäähdytysnesteet keskenään hajottamalla samalla laatikon, ei sitä voi hyvällä tahdollakaan sanoa muuksi kuin kurjaksi viritelmäksi. :shock:
Mielestäni liioittelet "hiukan" ongelman suuruutta ja laajuutta.
Heikkoja kohtia on tasan jokaisessa autossa ja esim SLK R170:ssä (pl AMG) on perän laakeriviat tyyppivika jota ilmenee em autoissa erityisesti. Siitä huolimatta SLK R170 on autona erittäin luotettava verrattuna yleisesti autojen luotettavuuteen.
Sama koskee SLK 32 AMG:tä, joka tyyppivioistaan huolimatta on vikatilastoissa jossain ihan muualla kuin kärkipäässä.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: SLK 32 AMG - onko mitään järkeä ??

Viesti Kirjoittaja eerola »

SL500A kirjoitti:...Mutta siis onko tässä mahdollisessa vaihdossa mitään järkeä?...
Ei ole. Vaihto edellyttää useimmissa tapauksissa lisäinvestointia ja auto on yleisestiottaen sangen huonosti tuottava investointi. Mutta tästä järjettömyydestä huolimatta tai juuri sen vuoksi minun itseni tekisi mieleni AMG:tä.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Re: SLK 32 AMG - onko mitään järkeä ??

Viesti Kirjoittaja jva »

eerola kirjoitti: Mutta tästä järjettömyydestä huolimatta tai juuri sen vuoksi minun itseni tekisi mieleni AMG:tä.
Etkä ole ainoa.. :)
Täällä alkaa autokuume taas kerran kohoamaan ja AMG:tä tähtäillään varmaankin nyt.. :)
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
mnuut
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ke 01.02.2006 14:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mnuut »

Tuo onko järkeä -kysymys on omissa autokaupoissa ollut sellainen, että jos niitä järkisyitä ei ala heti löytymään, niin niitä on aina keksitty tarvittva määrä.

Oma AMG tuli taloon sillä "järkisyyllä", että uusi AMG maksoi noin kaksi kertaa tavallisen mallin verran. Viisi vuotta vanhoissa vaihtoautoissa hintaero oli kutistunut alle 10 tuhanteen euroon. "Säästin" autokaupassa siis yli 50 000 euroa valitsemalla AMG:n. Tällä logiikalla voinkin vilpittömästi suositella käytetyn AMG:n hankintaa kaikille.

Jälkikäteen ajateltuna kauppa oli oikeasti järkevä, koska olin ostamassa 163-sarjan maasturia. AMG on huomattavasti paremmin kasattu, kestävämmän ja laadukkaamman tuntuinen kuin muut ajamani ML:t. Ajo-ominaisuuksista puhumattakaan.

Viimeisin autokauppa olikin sitten hankalampi perustella. Mietin asiaa yli kaksi viikkoa, mutta en keksinyt yhtään järkevää syytä, miksi minun olisi pitänyt ostaa 19 vuotta vanha italialainen, äärimmäisen epäluotettavassa maineessa oleva sportti. Mutta löytyihän se "järkisyy" tähänkin kauppaan. Jos minulla oli kerran tilaisuus ostaa ihan vaan omaksi huvikseni hyväkuntoinen ja vähän ajettu, käsityönä tehty italialainen urheiluauto, niin täytyihän se tilaisuus käyttää. Ja käytinkin, vaikkei auton maavaralla sitten ihan kesämökin pihaan asti päässytkään. Nyt 5000 kilometriä myöhemmin olen sitä mieltä että kyseessä on tähänastisen elämäni paras autokauppa.

Eli kannattaa kuunnella itseään, eikä muita. Pelkän nimen tai merkin tai maineen takia autoa ei kannata hankkia. Kannattaa miettiä, mitä itse oikeasti haluaa, ja paljonko siitä on valmis maksamaan. Liian hienoa ja liian kallista autoa ei kannata hankkia, koska jatkuva autosta johtuva rahapula vie ilon ajamisesta. Ja huonokuntoinen auto on aina huono kauppa, vaikka auto olisi kuinka halpa tai kuinka AMG. Ja se ajamisen ilo vaihtuu taas nopeasti epäluuloksi autoa kohtaan, eikä sitä muuta kymmenetkään korjaamokäynnit.
2004 SLK 320 Final Edition
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Siinä oli vähän mutta asiaa.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Sway-bar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: La 26.05.2007 12:33

Viesti Kirjoittaja Sway-bar »

Pakko sanoa, että SLK 32 AMG on kiva. Siinä on enemmän järkeä kuin monissa muissa autoissa: avo, 2-paikkaa ja mainio paino-teho -suhde. Elät vain kerran! :twisted:
SL500A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 15.12.2005 16:27
Paikkakunta: Sawo

Viesti Kirjoittaja SL500A »

Sway-bar kirjoitti:Pakko sanoa, että SLK 32 AMG on kiva. Siinä on enemmän järkeä kuin monissa muissa autoissa: avo, 2-paikkaa ja mainio paino-teho -suhde. Elät vain kerran! :twisted:
Pakko oli käydä vielä toisen kerran koeajamassa (nyt ihan vaihtorahat lompakossa) tuo Keijo Lehtonen Oy:n SLK 32 AMG kun autoliike tiputti välirahan 320:een 13 th euroon.

Mutta mutta... tehoa siis kyllä piisaa ja alusta on hyvä, mutta moottorista kuului tyhjäkäynnillä outoa vaimeaa jaksottaista raksutusta ja ennenkaikkea vaihdelaatikko ei toimi virheettömästi: kovissa kiihdytyksissä kakkosen ja kolmosen välillä esiintyi välillä selkeä "muljahdus" ennenkuin laatikko otti isomman vaihteen sisään. Alkava vaihdelaatikon vika? Auton matkamittarissa on 90 000 km mutta alkoi kyllä tuntumaan siltä että joko kilometrit ovat todella pitkiä tai sitten autolle on annettu kenkää aivan tajuttomasti. :?:

Lisäksi tuli nyt kiinnitettyä huomiota myös auton maavaraan joka on selvästi pienempi kuin 320:ssa > kesämökille meno voisi olla mahdotonta. :? Kova alusta ei myöskään ole hyvä täällä Sawon huonokuntoisilla teillä.

Oman 320:ni moottori laulaa kuin enkeli (loppujen lopuksi hyvin samankaltainen soundi kuin AMG:ssa pakomurinaa lukuunottamatta), laatikko ampuu vaihteet sisään talla pohjassakin täysin virheettömästi ja voimaa, sitä on Rolls-Roycen tapaan "riittävästi". :D

Ja vähän enemmän välirahaa laittamalla saa alleen R171 350:n jossa on lähes AMG:tä vastaava suorituskyky mutta moderni tekniikka ja huollot sekä vakuutukset ovat halvemmat. Uskoisin myös että ko. auto on paljon luotettavampi tekniikaltaan kuin tuo 32 AMG R170. Mutta joka tapauksessa en vaihtaisi tuohon Lehtosen AMG:hen 320:stäni vaikka liike maksaisi minulle 13 tonnia välirahaa. :)
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Siinähän se edellä hyvin kiteytyy mitä useampikin on tässä keskustelussa tuonut esiin:

Käytetyn auton hankinnassa autoYKSILÖLLÄ on suuri merkitys siihen kannattaako kauppaa ylipäätään lähteä tekemään.
Sama pätee oli kyseessä SLK320-yksilö tai SLK32AMG-yksilö. Niitä on hyviä ja niitä on huonoja, mutta se mikä on hyvä ja mikä on huono, riippuu siitä miten autoa on käytetty ja miten siitä on pidetty huolta, eikä tässä tapauksessa niinkään siitä että keskustelun aiheena oleva yksilö on AMG.

Tietenkin hankkimalla huonon AMG-yksilön, käy helposti enemmän lompakon päälle sen korjaaminen kuin jos erehtyy ostamaan huonon 320- tai 230K-yksilön..mutta yksilöistä tässä silti on kyse, eikä siitä että SLK32AMG olisi lähtökohtaisesti huono valinta autotyyppinä.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Hyvä että kävit vielä ajamassa niin ei jää kaivelemaan. Todellakin jos tuntuu siltä että ei ole hyvä, niin etsi toinen yksilö. Väkisin vaihto ei kannata.

Mainitsemiisi "vikoihin" sen verran että se raksutus kuuluu venttiilistä jonka läpi virtaa nestettä, perimmäinen tarkoitus ei ole minulle selvinnyt, mutta kuulunee asiaan. Ilmeisesti napsuttelee venttiiliä kiinni/auki.

Vaihteisto joutuu välillä vähän himmaamaan täyskaasulla kiihdytettäessä, aivan kuten perusmersujenkin askit joskus. AMG:ssä tuntuu vaan tulevan enemmän tutuksi tuo ilmiö. Vaihtohetkellä veto loppuu hetkeksi ja tuntuu että ei vaihdakkaan, sitten rytkäyttää vaihteen pesään normaalia kovemmin?

Pakkovaihteilla 1-2 vaihdossa kun tuon oppii ajoittamaan oikein niin hyvät sladit saa aikaiseksi ;)
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
SL500A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 15.12.2005 16:27
Paikkakunta: Sawo

Viesti Kirjoittaja SL500A »

Jani Anttila kirjoitti: Mainitsemiisi "vikoihin" sen verran että se raksutus kuuluu venttiilistä jonka läpi virtaa nestettä, perimmäinen tarkoitus ei ole minulle selvinnyt, mutta kuulunee asiaan. Ilmeisesti napsuttelee venttiiliä kiinni/auki.
En jaksa uskoa että UUDESSA AMG:ssa on tuollaista suorastaan häiritsevää ja epäilyttävää sivuääntä. 320:n kone käy täysin puhtaasti ja äärimmäisen sivistyneesti. :D
Jani Anttila kirjoitti:Vaihteisto joutuu välillä vähän himmaamaan täyskaasulla kiihdytettäessä, aivan kuten perusmersujenkin askit joskus. AMG:ssä tuntuu vaan tulevan enemmän tutuksi tuo ilmiö. Vaihtohetkellä veto loppuu hetkeksi ja tuntuu että ei vaihdakkaan, sitten rytkäyttää vaihteen pesään normaalia kovemmin?
En jaksa uskoa että UUDESSA AMG:ssa on tuollaista suorastaan häiritsevää ja sangen epäilyttävää "välystä ja potkaisua" laatikossa. Taitaa Janinkin AMG:n laatikko olla jo pipi. :) Kuten sanoin, 320:n laatikko ampuu vaihteet silmään täyskaasullakin täysin virheettömästi - veto ei katkea hetkeksikään. :twisted:

Ja toisaalta hiemankaan järjellä ajatellen tuollainen AMG-SLK vaatisi rinnalle kakkosauton ja kun millään ikivanhalla Nokivasara-Mersulla en kehtaa ajella niin minulle on varmasti paras "tyytyä" tuohon kaikin tavoin hyvään kompromissiratkaisuun, 320 SLK:hon.

R171 350 on tosiaan seuraava autoni mutta kun kerran alla on nyt noin loistava R170 320 ei ole mitään kiirettä vaihtoon. Itse asiassa tuon 32 AMG:n hankkiminenkin olisi ajanut talouteni aika pahasti vereslihalle pitkäksi aikaa... :x
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
Avatar
jukkareu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Su 05.11.2006 12:35
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja jukkareu »

Eiköhän tälle ketjulle olisi jo aika lyödä piste.

Ajellaan millä ajellaan, itse ajelen nokivasaralla :lol:
BMW E61 530 xd M-Sport

ex. MB E 220 CDI Elegance
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Meillä taitaa olla vähän eri käsitys UUDESTA autosta...

Kerro nyt kuitenkin vielä että minkä vuoksi AMG SLK vaatisi kakkosauton rinnalleen? Kyllä mun AMG:llä mennään ihan samalla tavalla kalenteriin ja kelloon katsomatta kuin millä muulla tahansa autolla, tahtia 50-60tkm per vuosi.

Turhapa tästä on enään vääntää, AMG:t on kaikki romuja ja sinulle ei sellaista ilmeisesti tule, kun ei kerta kassa kestä.

Ai niin... Mersuilla ja AMG:llä on jo menty/rassattu aivan varmasti tarpeeksi tietääkseni mikä kuuluu asiaan ja mikä ei.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Kyllä se AMG kestää vakio AMG on tehty jokatapauksessa jokapäiväiseen käyttöön, olisihan koneessa potentiaalia paljon enempään.

Meillä on rouvalla ollut noita MB tehomalleja ( E190 2.3-16 + C32AMG) kohta 20 vuotta jokapäiväisessä ajossa ja ihan hyvin on toiminut, tietysti kun pelaa käytettyjen kanssa niin aina tulee jotain se on fakta, paras lääke siihen on ostaa uusi ja myydä takuuajan lopussa kysyy tietysti hiukan lompakkoa mutta eipä tarvii rassailla.

Niin taikka näin keräilyautot on aina asia erikseen, nämä ei nyt ole ihan niitä vaan jokapäiväiseen käyttöön tehtyjä autoja ja tekniset ratkaisut sen mukaisia.

Turvallista Matkaa
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
SL500A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 15.12.2005 16:27
Paikkakunta: Sawo

Viesti Kirjoittaja SL500A »

Väliraha moderniin "MacLaren" SLK 350:een on vain muutamia tuhansia suurempi kuin vaihteistovikaiseen ja Datsun 100A:n tapaan sivuääniä moottorista päästelevään 32 AMG:hen... asia on minun puolestani loppuun käsitelty. :wink:
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

SL500A kirjoitti:Väliraha moderniin "MacLaren" SLK 350:een on vain muutamia tuhansia suurempi kuin vaihteistovikaiseen ja Datsun 100A:n tapaan sivuääniä moottorista päästelevään 32 AMG:hen... asia on minun puolestani loppuun käsitelty. :wink:
Voi olla että tämä AMG-yksilö on vaihteistovikainen ja voi olla että sen moottorista kuuluu sivuääniä ja sen vuoksi sen ostamisesta luopuminen on hyvinkin fiksu teko, mutta se ei edelleenkään tarkoita sitä että SLK32AMG olisi automallina "huono" tai teknisesti "poikkeuksellisen heikko".

Tosin sen kyllä voin myöntää helpostikin että kun ajattelee sitä että muutama tonni lisää välirahaa niin R171 350 alkaa olemaan haarukassa, niin hyvinkin saattaisin minäkin päätyä ennemmin 350:iin R170 AMG:n sijaan.

SLK350 ei sinänsä ole pöllömpi auto sekään..vaikkei toki 55AMG:n veroinen millään muotoa :wink:
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Hyvä että tutkit auton, kuten täällä jo mainittiinkin kannattaa tutkia tarkasti nämä erikoistarjoukset.
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Tein avartavan Saksan reissun viime viikon lopulla ja toin tuliaisina C36 AMG:n...nyt on sitten kauhea jännäkakka 8)

Kuva
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
jperala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ke 16.07.2008 09:21

Viesti Kirjoittaja jperala »

Petri M. kirjoitti:Tein avartavan Saksan reissun viime viikon lopulla ja toin tuliaisina C36 AMG:n...nyt on sitten kauhea jännäkakka 8)
Joko on vedet ja öljyt sekaisin :D :D
Mercedes-Benz 260E
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

No just joo et sitten tyytynyt pelkkää suklaaseen tuliaisena, sanoisinko että ASIALLISTA meininkiä.

Komia masiina 8)
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14201
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Petri M. kirjoitti:Tein avartavan Saksan reissun viime viikon lopulla ja toin tuliaisina C36 AMG:n...nyt on sitten kauhea jännäkakka 8)
Nätti kuvakulma, onnittelut!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Lukittu